Ekonomik Kriz ve Küçük CC ile Başlama Muhabbeti
Reklamlar
-
arndiol adlı üyeden alıntı
ben sadece ekonomik olarak yorum yapıyorum :D
kendini bilmeyen ya da parası olan adam elbette yavaş yavaş yükseltsin dogrusu bu. ama kaç baba yiğit var tecrübe oranıyla stabil motor yükseltecek ekonomiye sahip?
Tamam da, para yerine koyulabilen bir şey.
Son derece tecrübeli ve hakim iki arkadaşım kaza yaptı bu yaz. Birinin kolu parçalı kırık, ayağında stres kırığı, ameliyatsız kurtarması mucize. 3-4 hafta yattı evde.
Diğerinin sol bileği açık kırık, kırık demeye şahit lazım, bileğini derisi tutuyordu. Köprücükte de parçalı kırık ve platin mi ne düzeltici parça var.
Ne kadar yatacağı şu an meçhul.
Bu işin kazası böyle. Evde işsiz yatmak daha mı ekonomik?
Ekonominin durumuna gerçekten diyecek bir şey yok. Ama para bir şekilde kazanılabilen, yerine koyulabilen bir araç.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:31 ----------
espresso adlı üyeden alıntı
ben de 250cc'den 650cc'ye geçmeye niyetleniyorum ama en azından kapalı alanda hakimiyet eğitimi almadan kalkışmam buna. Eğitim şart.
Kapalı alan hakimiyet eğitimi kesinlikle önemli, ama maalesef yeterli değil. Maalesef x2 ülkemin tüm sürüş akademileri hocaları güvenli sürüş diye başlangıç eğitimii tekrar ettirip duruyorlar. 600cc ve üstü (hadi 600cc enduro makinaları kenara koydum) motorlar için "gazı açabilme", performanslı kullanabilme becerisi de çok çok önemli. Onlar pist işi diye kestirip atıyorlar, çok yanlış :(
Trail braking bir güvenli sürüş tekniğidir diye pankart açıp gözlemecilerde kendimi dövdüresim geliyor :D
Reklamlar
-
Ben de işin bilekte bittiğini, kendini bilmenin en önemli kriter olduğunu savunanlardanım.
O taşıtı maksimum performansında kullanamayan kişi o taşıtı kullanamayan kişidir benim gözümde.
Bu yaklaşımının doğru yanları var ama risk alıp almama detayı var burada.
Benim altımda 600'lük var (BMWF650), hakkını da vermiyorum.
Ne tek teker yaptım, ne 200 km hızlarla gittim, ne de ekipmansız kullandım.
30 yaşındayken motora başlamamın etkisi büyük tabii ki bunda.
Derdim uzun seneler motora binmek bu yüzden altıma 1000'lik motor da versen, çıkacağım maksimum hız 120-130 km.
Ben de işin bilekte bittiğini, kendini bilmenin en önemli kriter olduğunu savunanlardanım.
Derdimiz A noktasından B noktasına keyif alarak gitmek ve bu yolculuğu sağsalim tamamlamak değil mi?
-
ilker a. adlı üyeden alıntı
Derdimiz A noktasından B noktasına keyif alarak gitmek ve bu yolculuğu sağsalim tamamlamak değil mi?
Derdimiz kesinlikle bu. Benim performansında kullanabilmekten kastım yanlış anlaşılmaya müsait gibi, ona bir açıklık getireyim.
Öncelikle kullanmak değil, kullanabilmek. Virajda fren yapmayı bilmek önemli bir kriter, ama virajda fren yapmıyor diye bilmiyor demiyorum kimseye. Teker yapmak zaten anlamsız bir detay, sadece bunun hissiyatını anlamak ve başa geldiğinde süprizle karşılaşmamak için haşır neşir olmakta fayda var. Yolda 60kmh ile gidiyoruz ve önümüze yandan doğru bir köpek çıktı. Gaza oturulduğunda 100cc bir motosikletin tekere gelme ihtimali çok yüksek. Şimdi bunu hayatında tecrübe etmemiş adamın o sırada bir de bu yeni ve korkutucu deneyimi ilk kez yaşıyor olması bir kapatıabilir güvenlik açığı değl mi?
Ekipmansız kullanmayı ayrıca bir detay olaran söyledin farkındayım ona itirazım yok tabii ki.
Altında 1000'lik motor varken çıkacağın max hız 120-130 kmh olabilir, buna kimse karışamaz. Ama ihtiyaç dahilinde o gaz kolunu sonuna kadar çeviremiyorsan, çevirdiğinde neler olacağını bilmiyorsan buna hazırlıklı değilsen, emanet gidiyorsundur - sen olarak değil örnek olarak söylüyorum. Tüm bu 600cc ve üstüne erken çıkmakla ilgili itirazlarım da bu nedenle.
Risk alıp almama konusuna da katılıyorum tabii ki, ne kadar risk aldığımız ne kadar başımıza bela açılacağının öncü göstergelerinden biri.
Ama günlük sürüşümüzde performans sürüşü yok diye, gazı sonuna kadar çevirdiğinde olacaklara hazırlıksız isek, zbam diye fren atmayı bilmiyorsak, 5 sene 10 sene bir şey olmuyor, sonra gün geliyor bu yetkinliklerin bizi kurtarabileceği bir duruma düştüğümüzde de "yapacak bir şey yoktu" diyip kaza yapıyoruz. Bizzat bir tanıdığımın başına gelen durum, sahilde yasak U dönüşü yapan bir araç çıkıyor karşısına, başlangıç eğitimlerinden bildikleri yüzünden ön frenden korkuyor, motorunda ABS yok, arka frene oturuyor gidiyor. Bu hikaye high-side ile de bitebilirdi de Allahtan bu öyle aka aka gidiyor da tık diye arabaya dokunarak duruyor. Burada suçlu da ABS'sizlik değil, böyle fren yapamayan biri muhtemelen ön freni de sıkmayı bilmediği için ABS devreye girecek ve motor yine durmayacaktı, yine gidip çarpacaktı.
Bu nedenle o güçte motoru alan kişi, bu hamleleri yapabilecek yetkinliklerde kendini geliştirmelidir diyorum. 1000'lik süren hakkını versin falan gibi bir şey demiyorum yani. Sağ salim tamamlayabilmek için gerekli diyorum. Yoksa pilotlar da bizleri Sabiha'dan Amsterdam'a götürürken uçağa 30 derece yatış vermiyorlar, ama bunu simülatörde acil durumda yapamayana ya eğitim veriliyor ya lisansı elinden alınıyor (örneği çok kabaca verdim)
O yüzden, konu maalesef bilekte bitmiyor. Bilekte bitmenin sonu; "5000km tecrübem var, öyle kızlara hava atma amaçlı değilim, kendimi biliyorum bileğime hakim oluyorum, gaza gelmem, görüntüsü çok hoşuma gidiyor diye 1000'lik aldım diyen" gençlerin başlarına gelenlere çıkıyor.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
1000'lik süren hakkını versin falan gibi bir şey demiyorum yani.
Herhangi bir araci "hakkını vererek kullanma" tipi ifadeler bana hep acemilik gostergesi gibi gelmistir. Bir yerlerden duymus, bizzat deneyimi olmadigi icin de bir sekilde mantikli gelmis, kulaga da hos geldigi icin olsa gerek ara sira tekrarliyor gibi...
-
Noktası virgülüne kadar çok doğru.
-
Hatırladığım kadarıyla zbam diye frene oturmak motosiklet hakimiyet eğitimlerinin bir parçası. Hatta zbam diye frene otursak bile çarpmaktan kaçamayacağımız bir engel varsa son anda freni bırakıp kaçış manevrasına yönelmek gibi egzersizler de vardı. Ama gaz kolunu çat diye sonuna kadar çevirerek kurtulabileceğimiz bir acil durum senaryosu eğitimlerde yer almıyor. Köpekten ön tekeri kaldırmadan veya arka tekerdeki tutuşu eybetmeden de gayet hızlıca kurtulabiliriz gibi geliyor bana. Trail braking belki ileri seviyelerde bire bir yol eğitimlerinde işleniyordur belki değinilmiyordur, emin değilim.
-
bir motorun 200 yapabiliyor olması ya da 300 onu yapmak gerektiği anlamına gelmiyor. yüksek cc bir motor devir aralıkları ve hızlanmaları sayesinde 120 km hızda bile kullanımı kolaylaştırır.
ancak söyle birşey var; sallıyorum 90 beygir alette bir problem yaşadıgında istemsiz ani bir hızlanma, ya da gaza gelip düz yolda actıgında , bir problem oldugunda hakim olabiliyor olman lazım. o hızı kullanmıyor olabilirsin ama bir sebeple ulaşırsan altından motor kaçıp gitmemeli.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Herhangi bir araci "hakkını vererek kullanma" tipi ifadeler bana hep acemilik gostergesi gibi gelmistir. Bir yerlerden duymus, bizzat deneyimi olmadigi icin de bir sekilde mantikli gelmis, kulaga da hos geldigi icin olsa gerek ara sira tekrarliyor gibi...
Amele dedektörü gibi de kullanabiliriz :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:30 ----------
arndiol adlı üyeden alıntı
bir motorun 200 yapabiliyor olması ya da 300 onu yapmak gerektiği anlamına gelmiyor. yüksek cc bir motor devir aralıkları ve hızlanmaları sayesinde 120 km hızda bile kullanımı kolaylaştırır.
ancak söyle birşey var; sallıyorum 90 beygir alette bir problem yaşadıgında istemsiz ani bir hızlanma, ya da gaza gelip düz yolda actıgında , bir problem oldugunda hakim olabiliyor olman lazım. o hızı kullanmıyor olabilirsin ama bir sebeple ulaşırsan altından motor kaçıp gitmemeli.
Tam da bunu söylemek istiyorum aynen.
-
nadir de ben birşeye dalmış oluyorum; hiç fark etmeden viraja girerken 130lara cıkmıs oluyor hızım. zar zor toparlıyorm.
yüksek cc de bu 170 180 olacak belki; korkup elleri bırakıp dua etmeye başlamamak lazım
-
arndiol adlı üyeden alıntı
nadir de ben birşeye dalmış oluyorum; hiç fark etmeden viraja girerken 130lara cıkmıs oluyor hızım. zar zor toparlıyorm.
yüksek cc de bu 170 180 olacak belki; korkup elleri bırakıp dua etmeye başlamamak lazım
Tam tersi de olabilir. Büyük cc kullanan bazı sürücüler eskiye nazaran daha da sakin sürmeye başlayabiliyorlar. Öyle 170-180 ile sürekli viraja gireceğini düşünme bence.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Tam tersi de olabilir. Büyük cc kullanan bazı sürücüler eskiye nazaran daha da sakin sürmeye başlayabiliyorlar. Öyle 170-180 ile sürekli viraja gireceğini düşünme bence.
yok kendım yaparım diye değil; genel bir durum. ınsanoglu belli olmaz, kafan dolu olur sinirli olursun fark etmeden gaz acarsın; napıyorm lan ben dediğin noktada motoru yönetecek tecrüben yoksa sıkıntı.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
Guclu motosiklet ciddi guven veriyor. Yuksek hizlarda bile titresimsiz ve rahat. Fren yapsan duruyor, gaz versen ucuyor. Dibinden 18 tekerlekli tir geciyorken bile umursamaz ve stabil. "Devrilmez ve kaza yapmaz" gibi bir izlenim verebilir deneyimsiz kullanicisina.
Buna karsin ortalama bir arabadaki gibi gazi koklemek mumkun olmadigi icin de ister istemez bir hassasiyet ve denge gelisiyor insanda.
-
Ben senelerdir düşük cc motorlar kullanıyorum. Benim zevkim için bu kadarı yetiyor. Yani demek istediğim illa ki cc yükseltmek şart diye bir şey yok.
-
Öyle güzel motorlar var ki selesine bir otursanız kendi motorunuzu üreten firmaya dava açar, mühendisini tekmelersiniz.
Kafamda bir iki motor var, denk getirebilsem full gezer daha foruma falan uğramam.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Öyle güzel motorlar var ki selesine bir otursanız kendi motorunuzu üreten firmaya dava açar, mühendisini tekmelersiniz.
Kafamda bir iki motor var, denk getirebilsem full gezer daha foruma falan uğramam.
Bütün motorlar güzeldir Tommycim ;) sadece yerine yoluna uygun kullanmak lazım , şehir içinde Pejo Tweet kullanmaya başladım , Medley den daha küçük daha hafif aradan dereden geçerken ohh en güzeli en ufağıymış dedim , ama Medley le uzun yolada gidebiliyordum Tweet le gitmeye gözüm yemiyor mecburen koca oğlana vuracağız kırbacı..
-
Kendisine engel olamayacak adama 200-250cc motor da tehlikeli.
Bence küçük cc tek başına yeterli bir argüman değil. İlk başta trafiği, trafik kurallarını öğrenmeli, bana göre motosikletin en temel bilgileri dışında yer alan bilgilerden daha önemli bunlar zira çoğu kaza, bu bilgilerin noksanlığından yaşanmakta(Allah korusun tüm trafiği -ayrımcılık yok).
Yani 200cc demeyelim, Pulsar da tehlikeli bir motor.
Bu yüzden ben düşük cc eğitimini değerli buluyorum, hala uyguna bulunan, çok kötü olmayan, iyi bakıldığında bi 30bin km rahat devirebilecek motorlar var Kanuni Mati ve benzerleri Space Alpha çakmaları.
Yatırım gözüyle bakınca evet direkt 400cc ile başlanabilir ama konu taşıdığımız canı muhafaza etmekse, bence motorun basit temel kurallarını kas hafızası edinene değin öğrenip öyle geçmek daha mantıklı.
125cc'den sonra yükseltmek gerekiyorsa bence 250 değil, uygun 400-500-600cc motorlara geçilebilir. Teknoloji de bunu destekliyor sürüş modları, tcs vs gibi modlar sayesinde.
Not: Değerli motorcu abilerimiz, alacağımız motorcuları kıskandıları için "yüksek cc ile başlamayın" demiyorlar. Adamlar tecrübe olarak konuşuyorlar, çoğu kazanın geri dönüşü olmuyor ne yazık ki...
-
TCS'yi örneğin 125cc'den 600cc'ye geçişte bir yardımcı olarak görmek biraz riskli değil mi?
Ben bu sistemleri, hali hazırda 600cc'de gaz kontrolü yapabilen birisinin ekstra bir güvenlik katmanı olarak görmekten yanayım. Herhangi bir 125cc'den geçildiğinde kıçı toplayacak bir sigorta olarak görmek riskli geliyor. Hep kötümser karamsar olmazcı taraftan yazdığımın farkındayım ama gördüklerim böyle düşündürtüyor.
-
Yamaha Xsr125 167 bin lira
Honda Msx125 122 bin lira
Suzuki Gsx s125 160 bin lira
Bajaj 200-250 modeller 125 bin civarı
Hero xpulse 113 bin civarı
Hangisi daha mantıklı bunların arkadaşlar?
Kafam ketçaplı aşureye döndü yemin ederim...
Ne mantık kaldı ne ekonomi ne debriyaj.
Çinlilerde de Mondial drift L CBS var ama Çinli olduğu için mesafeliyim, hiç öyle kız alıp vermeye giremem. Tarih tekerrür etmesin. Ama yine de fikriniz önemli.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
TCS'yi örneğin 125cc'den 600cc'ye geçişte bir yardımcı olarak görmek biraz riskli değil mi?
Ben bu sistemleri, hali hazırda 600cc'de gaz kontrolü yapabilen birisinin ekstra bir güvenlik katmanı olarak görmekten yanayım. Herhangi bir 125cc'den geçildiğinde kıçı toplayacak bir sigorta olarak görmek riskli geliyor. Hep kötümser karamsar olmazcı taraftan yazdığımın farkındayım ama gördüklerim böyle düşündürtüyor.
Hocam tcs tek başına bir önleyici değil elbette ama efendi adam modları + tcs, hakimiyet açısından büyük yardımcı olmuyor mu? Çoğu insanın motoru kafasına geçirmesi ya da duvara sümük gibi yapışması bu nedenleydi.
Yani eskiyle kıyasladım ama eksik yazmışım bu ara sürekli yaptığım gibi.
-
Ben dusuk cc ile baslanmasi gerektigini dusunenlerdenim. Motosikletteki hiz algisi, arabadakinden farkli.
Ayni guzergahta motosiklet ile, araba ile gittigimden daha hizli gidiyorum. Misal ayni yolu araba ile 60 ile gidiyorsam, motosiklet ile 80 ile gidiyorum.
Ayni yolu arabayla 80 ile gittigimde daha kontrolsuz hissediyorum. Motosikletin ilginc bir dinamigi var.
Heralde hafifligin, kucuklugun, mobilitenin dogal yan etkileri gibi birsey. Kutle arttikca cabukluk azaliyor. Sinek ve kuş ornegi gibi.
Bu cabukluk hissi ve dahasi bu cabuklugun gayette dogal hissettirmesi motosikleti tehlikeli yapan onemli bir etken.
Bence o yuzden gucun kademeli olarak tecrube edilmesi en guvenli yol. Kac kere zar zor guvenli hiza yavaslayabildigim, pacayi kilpayi yirttigim tecrubem oldu hatirlamiyorum.
Iste bu tecrubeler sayesinde daha guclu bir motosiklete gectigimde gazi acarken, durabilip duramayacagimi iyi hesaplayacagim.
Sinirlari guvenli bir sekilde ogrenmenin tek yolu, sinirli guce sahip olmak.
Zamaninda motora 600rr ile baslayan biri vardi baska bir forumda. Adam uzun sure yazmayinca herkes oldu sanmisti.
Akli basinda adam tabiki de yuksek cc ile baslar, hic sikinti da yasamaz. Yillarca kazasiz belasiz saglikli mutlu bir hayat yasar.
Yalniz bu arkadasin hicbir sinirlarda dolasma, kilpayi kaza atlatma gibi hayati tecrubeleri olmayacak. Son hizi 300 olan motor ile sinirlarda bi tecrube yasarsan ölüyorsun zaten.
Simdi ben 50, 125, 150, 250 cc motorlar kullanmisim, hepsi ile dusmusum kalkmisim. Basmisim durmusum. Yuksek cc ye gecince neyi ne derece yapmam, neyi hic yapmamam gerektigini bildigim icin, yuksek cc motora guvenli bir sekilde adapte olabilecegim.
Bu tecrubelerden yoksun birisi, direk yuksek cc ile baslayinca cooooook farkli bir hikayeye sahip olacak.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)