Şehir İçi SS Motor Tavsiyesi
Reklamlar
-
Uzun bir aradan sonra tekrar bir soruyla giriş yapıyorum Yaklaşık 2 yıldır rs200 kullanıyorum. Başlangıç motoru olarak almıştım ama artık hem sesi hem performansı yetersiz geliyor. 1-2 aydır yamaha r7 ve cbr 650r baktım ama hem fahiş fiyatlar hem 0 sorunu nedeniyle beklemeye geçmiştim ki biraz araştırınca şehir içi daha rahat edebileceğim iki model buldum. Yamaha xj6 diversion f ve Honda cbr 650f. Tabii üretimleri durduğu için 2. ellere bakıyorum. Yine 2015-16 modellere şu an 0 650r fiyatı isteyenlerle dolu olduğu için daha düşük bütçeli olanlara bakıyorum.
1- Sizce bu ikisinden hangisini alayım? Ya da başka öneriniz var mı?
2- Düşük km neredeyse yok. Çoğu da hasar kayıtlı. Sizce 50-60 bin km ve hasar kayıtlı araçlar alınır mı?
3- Kısmetse evlilik düşünüyorum bu nedenle benim için satış önemli. Bu motorlar satılır mı? Yoksa son sahibi ben mi olurum ?
(Yardım edenler en kısa zamanda dilediği motora kavuşur umarım. Etmeyenler de kavuşur inşallah. Herkes istediği motora kavuşsun
Reklamlar
-
şehir içi ss kullanılmaz o ayrı bir konu seçtiklerinin biri 80 digeri 90 beygir.tercihim 650f olurdu.daha hoş dizayn vs vs
-
Şehiriçi en iyi ss gsx r125
-
Başlığı görünce dedim ki konunun için de kesin rs200 geçiyordur. Çünkü son zamanlarda şehir içi ve ss ikisi bir arada geçince rs çok konuşuluyor, lakin rs200 ün ss le hiiç alakası yok, karenajlı commuterdir.
Şehir içi belirttin diye diyorum; 4 silindir makinaya eziyet olur, temizinden bir cbr500 r işini görür. O da safkan bir ss değil ama daha yakın. Hem istediğinde uzun yolda da tatmin eder. Yakıtı sağlamlığı da cabası.
-
Bence yeni dönemde bu isme evrilecek, oluşacak bir kavram artık bu kavrama alışmakta fayda var Benim gibi hem ss görünüşü olsun hem sesi çok güzel olsun hem de çok eğilip bükülmeden rahat bir şekilde sürüş pozisyonu olsun ha bir de gazı açtığımda gitsin isteyenlerin sayısı oldukça fazla. Rs 200 ile bu iyice yaygınlaştı. Cbr 500r bunları karşılamıyor maalesef
-
maximus27 adlı üyeden alıntı
Bence yeni dönemde bu isme evrilecek, oluşacak bir kavram artık bu kavrama alışmakta fayda var
Benim gibi hem ss görünüşü olsun hem sesi çok güzel olsun hem de çok eğilip bükülmeden rahat bir şekilde sürüş pozisyonu olsun ha bir de gazı açtığımda gitsin isteyenlerin sayısı oldukça fazla. Rs 200 ile bu iyice yaygınlaştı. Cbr 500r bunları karşılamıyor maalesef
Aslında yıllar önce daha popüler olan "sport touring" sınıfından bahsediyorsunuz diyebiliriz. Mesela benim kullanmakta olduğum motor da 15 senelik olmasına rağmen bu sınıftadır. Görünüm olarak karenajlı, gidon yüksek, oturuş nispeten daha dik.
-
Xj6 en uygunu altıncı viteste 40 km ile titremeden sallanmadan gidebiliyor motor.Yakıtıda en düşük yakandır.Vites aralıkları hondanın daha uzun honda dahada ağır olmalı...
-
Al bi 400-700cc naked, uzun cam tak, tamam işte. Ss falan fantazi aramaya gerek yok. Şehir içinde düşük devirde zaten 400'lük gibi gidecek en fazla. Isınmasıydı yok yakıtıydı yok manevrasıydı... Dert arama.
-
Kesinlikle öyle ama şu an oluşan piyasa da sport touring fazer, goldwing, africa twin gibi motorları temsil ediyor. City super sport kavramı daha çok birebir ss görünümlü daha uysal ve daha yüksek gidonlu motorları temsil ediyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:27 ----------
Öyle olur mu ya motorsiklet bir zevk dünyası herkes hayal ettiği gibi bir motor kullanmak ister. Zoru kolayı yok bu dünyanın
-
Ayrıca yakıt tüketimini unutmayın en normali 6-7.5 litre yakar 100 km de.
-
Karenajlı motorun kaza anında daha büyük masraf açma potansiyeli zaten tahmin ediliyordur ama özellikle benimki gibi eski ve çok sık takılan çıkarılan karenajlarda belli bir zaman sonra zırıldama oluşuyor. Nereden geldiğini bulmak ve sesi kesmek için canın çıkıyor.
bassturbin güzel bir konuya değinmiş. Xj6'lar sanırım en az yakan 4 silindirlilerden biri. Yakıt tüketimleri hakikaten az.
-
Öncelikle 650F de Diversion F de supersport değiller zaten, sport touring makinalar. Gold Wing de Africa da Sport Touring değiller, oraya nasıl kaydı anlamadım. Neyse kategorizasyonun bir önemi yok.
Spor sürüş kabiliyeti bekliyorsan 650F bu konuda XJ6F'ten biraz daha becerikli bir motor olacaktır ancak bu iyi olduğu anlamına gelmez, eski 600F gibi kabiliyetleri olan bir makina değil 650F. Sadece XJ6'dan bir tık daha iyi. Lakin ben ikisini de sehir içinde çekeceğin sıcaklıktan ötürü çok da tavsiye etmem. 35bin km kadar XJ6F kullandım, ulan bir daha dört silindir almam be dedirtiyordu neredeyse. Ayrıca bakım maliyeti de, buji sayısı fazla, hava filtreleri büyük vs bu sıralı 4 motordan ötürü biraz daha yüksek çıkacaktır.
Yok ben supersport istiyorum diyorsan, RS200'ün üstüne de zaten bunlar hem fazla güçlü hem de fazla ağır gelecektir. Ninja 400, RS547 gibi makinalar biraz daha rahat ettirecektir. Hem kabiliyetleri daha fazla (Ninja biraz eskidi gerçi emin de değilim) hem de sürüşleri daha kolay, ilgilenmesi daha pratik olacaktır.
XJ6'daki blok bayağı katır gibi dayanıklı, R6'nın kısılmış versiyonu zaten. Ama yani, şimdi benim RS'ten fazla benzin harcıyordu "en az yakan 600'lük" diye anlatılan arkadaş. İşin bu tarafı da var. Bir de işte ne kadar tecavüze uğramamış olanını bulabilirsin soru işareti? Benim eski motor ilandaydı geçen, sahibine geçmişini sordum, bayağı bi haber.
Satış kolaylığı konusunda da 650F daha kolay satılacaktır. XJ6 herkesin "ağb çoğiyi yaa" dediği motor ama almaya gelince pek almıyorlar
-
illa ikisinden birisi olsun dersen ben oyumu xj6 dan yana kullanırım.
diğer alternatif olarak ktm 250/390 rc lere bütçe yeterse ninja 400lere bakın derim.
-
Cfmoto 450SR a baktınız mı? Kâğıt üstündeki özellikleri çok iyi gözüküyor. RS200 den sonra tft ekran, brembo diskler, neredeyse 2 katı beygir gücü ve 253k lık fiyatıyla benim dikkatimi çok çekiyor bu aralar.
-
17K kullanan biri olarak; 650F cok agır bir motosiklet RS200 den sonra. Bir de zırıltı seklinde el ayak uyusturan bir titreşim mevcut bloktan gelen.. Öyle bir titreşim ki, taktıgın koruma takozunu bir sure sonra kendiliginden yolda fırlatan cinsten. Ha 4 silindir neye benziyormus dersen, giriş sınıfı şeklinde bir hevesini almak icin 1-2 sene kullanabilirsin. Ama öyle arkadasta 600RR var peşpeşe gideriz diye dusunme, alakası yok
Artısını söyleyeyim : Oturus pozisyonu ve selesi inanılmaz konforludur.
-
şehir içi ss sürmek tamamen saçmalık bunu bilirim bunu söylerim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler