Şuanda GsxR-CBR-R1 olarak güncel piyasa takibi yapıyorum. Gönül ister suzuki fakat fiyatları diğer iki modele göre biraz daha tuzlu.
Bu yaşta aletleri alırken en çok neyine dikkat etmeliyim, kilometreye çok takılmalımıyım ?
Şuanda GsxR-CBR-R1 olarak güncel piyasa takibi yapıyorum. Gönül ister suzuki fakat fiyatları diğer iki modele göre biraz daha tuzlu.
Bu yaşta aletleri alırken en çok neyine dikkat etmeliyim, kilometreye çok takılmalımıyım ?
Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın
Tek tavsiyem, eğer o yaştaki modelleri kafaya taktıysanız motoru aldığınız paranın üstüne kenarda 100-150bin liralık bütçe bulunsun.
Bu çok doğru bir öneri.
Bunun yanı sıra, genel olarak bütün araçlarda dikkat ettiğim şey benim satan kişinin nasıl biri olduğudur. Bu tipte bir motor alıyorsam buna ekstra ekstra dikkat ederim. Benim gibi kırık birinden almıyorsam, zaten girişeceğim her şeyine diye bit bütçem olmadığı müddetçe, almam.
youtube.com/@bisuruyorum
Hahahah . Mesele o değil illaki masraf yapılacak o yaştaki aletlere fakat elzem durumlarla karşılaşmamak için nelerine bakmamız gerekiyor onu merak ediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:49 ----------
Öneri doğru olabilir fakat hiç sorun yaşamayayım diyede gidip 250 cc motorlara 300 bin vermek istemiyorum .
Şöyle diyeyim yapacağınız masraflar 3-5bin gibi olmayacak bunu benim gibi eskiden beri camianın içinde olan ve acı tecrübeler yaşamış kişilerin hepsi diyecektir. O motorların %99'unun km'sinin doğru olmadığını da kabul etmenizi tavsiye ederim.
Naçizane tavsiyem eğer cebinizde dediğim miktarlarda paranız yoksa hiç bulaşmayın. Modeli yüksek sport-touring-naked makinelerden birini alıp en azından sermayenizi yükseltin ve ilerde modeli yüksek olan(Min. 2016-2017) racing makinelere bakmanız.
Bu motorların riski bence şu; genelde bütçesi düşük ve tempolu sürme hevesinde kardeşlerimiz, arkadaşlarımız, abilerimiz aldı, sürdü bu motorları. Haliyle 13-15 senede epey bir redline denemeleri oldu. Hadi yüksek tempo sürmek bu motorların karakterinde var desek de bakımlar genelde bütçe düşüklüğünden mahalle arasında Japoncu Fatih abi, Kawasakici Mehmet Usta, Honda'ya fısıldayan gundi gibi adamlarda Allah'a emanet yapıldı. Parça gerektiğinde bu değişimler Çin malı, muadil parçalar ya da artık ekonomik ömrü dolmuş çıkma parçalarla yapıldı. Haliyle bir gün birisinin elinde patlayacağını tahmin etmek için alim olmaya gerek yok.
Ben de 1000'lik 4 silindir olmasa da 2008 model eski bir Er6f kullanıyorum. Alınır mı? alınır ama hep dediğim gibi o motorun dilinden anlayacak bir ustanız olacak, yedek parçaya erişim imkanınız olacak ve gerektiğinde yurtdışından parça getirtebileceksiniz, tüm bunlar için kenarda bir bütçeniz olacak. Bunlardan biri bile sizde eksikse alacağınız risk büyür. Bir de motorunuz canavar gibi de olsa o motorun artık 13-15 senelik bir motor olduğunu asla unutmamanız gerek.
Günlük kullanım amacıyla almayacağım, istanbul içinde gerçekten büyük cc aletler can sıkıcı olabiliyor. Ayda bir kere il dışına cıkar gider gelirim. Şasesi ve motor bloğu temiz olduktan sonra gerisi çok dert olmaz diye düşünüyorum, ama dediğiniz gibi 13/15 yaşında aletler illaki problem çıkarır fakat 2020-23 R25 e o parayı verip keyif alamayacağıma bunlarla uğraşmayı yeylerim gerçekten
Siz de haklısınız, diyecek bir şey yok, dediğiniz gibi R25'in fiyatı ortada ve geçmişte ucundan kıyısından da olsa yüksek cc kullananlar aradığı mutluluğu R25'te bulamayabilir. 13-15 senelik motora geri dönersek o yaşta motorun bloğunun hiç açılmaması da mide bulandırıcı, açılmışsa da nasıl ve hangi malzemelerle toplandığını bilememek de mide bulandırıcı.
Benim arkadaşımın sıfır olarak aldığı motorları satmama gibi bir huyu var bir nevi koleksiyoner.
05 GSXR1000 20bin km
07 Hayabusa 10bin km
93 ZZR1100 8bin km
07 XT660R 4bin km
Yamaha Aerox,Cygnus RS,BWS100
Şu sıralarda da Suzuki 95-97 RF900R(8-10bin km aralığında) alma peşinde.
Bu tarz ilk sahibinden secereli şekilde alınmadığı sürece kol mu çıkarır,yatak mı sarar,sübap mı yakalar hep bir muamma. Ülkemizde motosikletleri gavur malı gibi kullandığımız için yapılması gereken bakımları yaptırmıyoruz. Bu bakımları da doğru düzgün yapacak adam 2 elin parmağını geçmez. (Bu sebepten motosikletlerimin tüm bakımlarını kendim servis kitapçığına uygun şekilde yapıyorum.)
Bu nedenlerden dolayı(şahsi tecrübelere de dayanarak) üstte yaptığım tavsiye ve yorumu yinelerim.
Yine de arkadaşa serüveninde başarılar ve bol şans dilerim.
arkadaşın dediği gibi 100-150 bin kenara para ayırman gerek.ben olsam eger atıyorum 2008 model binlik aldım.uzman bi tamirciye gider hemen blogu açar değişmesi gereken piston,contalar,egzantrik,aklına ne gelirse hepsini değişirimki büyük arıza vermesin hemde yolda kalmayayım.
demek istedigim ustaya 5bin yada parası neyse verceksin blogu açacak tek tek tüm parçaları inceleyecek.en sağlıklısı en doğrusu bu olur.motoru alırsın herşeyi düzgündür.2 gün sonra stator arızasından yolda kalırsın falan.
2006 model bir yarış motosikletinin şuanki sahibi en iyi ihtimal ile 10. dur diye tahmin ediyorum, bu tip eski makinaların üstlerinden kimin geçtiğini hayal etmek bile imkansız olabilir, son sahibi bağlayıcı bir kriter olmayacaktır.
1-2 yaşında motosiklet icin hak veriyorum.
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Olur da uzun süredir kullanan düzgün bir adamdan servis kayıtları olan ve orasına burasına uydurma parça takılmamış bir tane bulursanız tabii ki alınabilir. Bunlar da yok denecek kadar az.
Yorumlarınız için teşekkür ederim, günümüz piyasasında taşıtların fiyatlarını kötülemek bize düşmez ama kendi isteklerimiz doğrultusunda ilerlerken hem bize iyi hissettirecek hemde emeklerimize değecek bir seçim yapmak için sizlere sormuştum. Gayet güzel ve olgun cevaplar aldığım içinde mutluyum. Bu makinelere ayıracağım rakam 250-300 bin arası, genel bakımları içinde bir 50 bin daha düşünüyorum.
Acelem yok ince eleyip sık dokumayı severim
Ya istemiyorsan verme tabii ki
Ama sadece ne aldığını bil yani onu söylüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:14 ----------
Doğru, ama eğer kılkuyuğun biri aldıysa adam etmiş olabilir veya 2. - 3. sahibi olarak yıllardır tutuyor da olabilir.
Düzgün sahip en azından bu "ihtimali" getiriyor masaya.
yurtdışından parça getirebilecek bir tandığın ve burada güvendiğin bir ustan yoksa hayattan soğursun.
15-20 yaşındaki SS en azından 4-5 kere motor açılmış, her seferinde de 'abi satacam ucuz yollu yap' denilerek toplanmıştır. Bizim burada tamircide satılık bir 600f var, her sezon alan kişi motor yaptırıp aynı yerden satılığa koyuyor. Her ocak-mart satılıkta, her haziran-eylül parça bekliyor.
Hocam oncelikle temiz bir tanesini gozunuze kestirmeniz lazim. Daha motoru gormeye gitmeden once sahibine kac yildir sizde diye sormak gerekiyor. 2 yil ve daha uzun sure sahibi ise iyi bir isaret. Ayrica mumkunse sinyalleri ve kuyrugu orjinal bir makine var ise ona yonelmek gerekiyor. 4 adet sinyal var 2si bile orjinal olsa onemli bence. Sinyal elbette pahali bir sey degil ama orjinal takilan sinyal, elcik , manet, cam motorun gecmisi hakkinda en azindan fikir verebiliyor. Ayni sekilde kuyruk, plakalik da. Eger sansliysaniz uzun suren bir periyottan sonra bu kriterlerin bazilarini saglayan bir motosiklet denk getirip bakmaya gidebilirsiniz.
Bakmaya gittiginizde ise sasi kontroluyle baslayabilirsiniz. Almaya gitmeden once sasinin kaynak yerlerini bilip ona gore kontrol edebilirsiniz. Daha sonra fren merkezleri, depo ve jantlarin durumu onemli. Orjinal jant ve depo motorun cok agir bir kaza gecirmedigine isarettir. Tabiki boyali hafif hasarli olabilir cok da onemi yok bu yastaki motosiklet icin ama orjinal olmasi iyidir. Daha sonra benzin pompasinin orjinal olup olmadigini kontrol edebilirsiniz onceden arastirarak. Mumkunse koltugu kaldirip elektrik tesisatinin durumu ve duzenini kontrol etmelisiniz. Cok kurcalanmis bir motorunun saglikli elektrik tesisati kesinlikle olamaz cok karmasik ve duzensizdir. Motoru calistirmadan yagin durumunu da gozle kontrol edebilirsiniz. Bal rengi olmasi idealdir, siyah da kabul edileblir ama gri veya beyaz renk var ise conta yaniktir. Daha sonra motoru calistirip akunun kac volt verdigini kontrol edebilirsiniz. Bu da alternator ve sargi hakkinda bilgi verir.
Radyatoru ve hortumlari gozle ve elle kontrol etmelisiniz. Radyatorde veya radyator kapaginda kaynak var mi, hortumlar orjinal mi cok cok onemli motorun hararet gecmisi acisindan. Daha sonra debriyaj balatasinin durumunu motoru surerek test edebilirsiniz. Gec kavriyorsa debriyaj bitmeye yakindir ve muhtemelen kaciracaktir. Zaten bu modelde bir motosikletin debriyaj balatasi degismemisse bitmis olarak varsayabilirsiniz, sorun yok degistirilir yaptirilir. Motor blogunun ustundeki civatalari gozle kontrol etmelisiniz ( iki yan tarafi da debriyaj kapagi ve alternator). Yag kacagi olan bi yer var mi diye kontrol edebilirsiniz( genelde kulbutor kapaginda olur eski makinelerde). Motor calisirken sesini dinleyip bi terslik var mi anlamaya calismalisiniz. Motor muhakkak sogukken calistirilsin, eger egzantrik zincirinde veya paletlerinde bir problem var ise sogukken zirildama yapacaktir. Isininca kesilebiliyor bu sesler. Egzantrik zinciri de eger degismemisse muhtemelen siz degistireceksiniz.
Tum bu kontrollerden sonra motorun orjinal veya az kurcalanmis, cok ciddi kazasi olmayan, motor blogu mumkunse acilmamis olduguna kanaat getirebilirsiniz. Daha sonra motorun fren balata, disk, zincir disli, lastik durumuyla ilgili saticiyla pazarliga girebilirsiniz. Son saydiklarimin hepsi cok kotu olsalar bile degisimi basit olan ve degistirince cozulebilecek seyler o yuzden sizin icin sadece fiyat araci olsun. Kalan kisimlari iyi durumdaysa alinabilir. Tabiki her sartta kenarda belirli miktarda para, zaman ve sabir oldugunu varsayarak.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)