Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

2006-2010 Arası 1000 CC

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Herkes parçasından servisinden bahsetmiş de o motorlarda teknoloji falan hak getire. Çok tecrübeli ve bileğine hakim biriyseniz bilemem ama bence o kadar güçlü ve hiç bir güvenlik teknolojisi olmayan motora binmek çok büyük risk.
    hasmet ve espresso bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı nyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkes parçasından servisinden bahsetmiş de o motorlarda teknoloji falan hak getire. Çok tecrübeli ve bileğine hakim biriyseniz bilemem ama bence o kadar güçlü ve hiç bir güvenlik teknolojisi olmayan motora binmek çok büyük risk.
    Cok buyuk risk hem de... Motosiklet araba gibi degil. Hele 1000cc motosiklet hiiic degil. Birakin motosikleti, ABS ve traction control'suz 600 beygir araba versek cogumuz kontrol edemeyiz. Motosiklet daha da beter.
    espresso bunu beğendi.

  3. #23
    Ali1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul/Beylikdüzü
    Motosikleti
    SATTI
    Alıntı ananasboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam oncelikle temiz bir tanesini gozunuze kestirmeniz lazim. Daha motoru gormeye gitmeden once sahibine kac yildir sizde diye sormak gerekiyor. 2 yil ve daha uzun sure sahibi ise iyi bir isaret. Ayrica mumkunse sinyalleri ve kuyrugu orjinal bir makine var ise ona yonelmek gerekiyor. 4 adet sinyal var 2si bile orjinal olsa onemli bence. Sinyal elbette pahali bir sey degil ama orjinal takilan sinyal, elcik , manet, cam motorun gecmisi hakkinda en azindan fikir verebiliyor. Ayni sekilde kuyruk, plakalik da. Eger sansliysaniz uzun suren bir periyottan sonra bu kriterlerin bazilarini saglayan bir motosiklet denk getirip bakmaya gidebilirsiniz.

    Bakmaya gittiginizde ise sasi kontroluyle baslayabilirsiniz. Almaya gitmeden once sasinin kaynak yerlerini bilip ona gore kontrol edebilirsiniz. Daha sonra fren merkezleri, depo ve jantlarin durumu onemli. Orjinal jant ve depo motorun cok agir bir kaza gecirmedigine isarettir. Tabiki boyali hafif hasarli olabilir cok da onemi yok bu yastaki motosiklet icin ama orjinal olmasi iyidir. Daha sonra benzin pompasinin orjinal olup olmadigini kontrol edebilirsiniz onceden arastirarak. Mumkunse koltugu kaldirip elektrik tesisatinin durumu ve duzenini kontrol etmelisiniz. Cok kurcalanmis bir motorunun saglikli elektrik tesisati kesinlikle olamaz cok karmasik ve duzensizdir. Motoru calistirmadan yagin durumunu da gozle kontrol edebilirsiniz. Bal rengi olmasi idealdir, siyah da kabul edileblir ama gri veya beyaz renk var ise conta yaniktir. Daha sonra motoru calistirip akunun kac volt verdigini kontrol edebilirsiniz. Bu da alternator ve sargi hakkinda bilgi verir.

    Radyatoru ve hortumlari gozle ve elle kontrol etmelisiniz. Radyatorde veya radyator kapaginda kaynak var mi, hortumlar orjinal mi cok cok onemli motorun hararet gecmisi acisindan. Daha sonra debriyaj balatasinin durumunu motoru surerek test edebilirsiniz. Gec kavriyorsa debriyaj bitmeye yakindir ve muhtemelen kaciracaktir. Zaten bu modelde bir motosikletin debriyaj balatasi degismemisse bitmis olarak varsayabilirsiniz, sorun yok degistirilir yaptirilir. Motor blogunun ustundeki civatalari gozle kontrol etmelisiniz ( iki yan tarafi da debriyaj kapagi ve alternator). Yag kacagi olan bi yer var mi diye kontrol edebilirsiniz( genelde kulbutor kapaginda olur eski makinelerde). Motor calisirken sesini dinleyip bi terslik var mi anlamaya calismalisiniz. Motor muhakkak sogukken calistirilsin, eger egzantrik zincirinde veya paletlerinde bir problem var ise sogukken zirildama yapacaktir. Isininca kesilebiliyor bu sesler. Egzantrik zinciri de eger degismemisse muhtemelen siz degistireceksiniz.

    Tum bu kontrollerden sonra motorun orjinal veya az kurcalanmis, cok ciddi kazasi olmayan, motor blogu mumkunse acilmamis olduguna kanaat getirebilirsiniz. Daha sonra motorun fren balata, disk, zincir disli, lastik durumuyla ilgili saticiyla pazarliga girebilirsiniz. Son saydiklarimin hepsi cok kotu olsalar bile degisimi basit olan ve degistirince cozulebilecek seyler o yuzden sizin icin sadece fiyat araci olsun. Kalan kisimlari iyi durumdaysa alinabilir. Tabiki her sartta kenarda belirli miktarda para, zaman ve sabir oldugunu varsayarak.
    Tane tane anlatımınız için çok teşekkür ederim

  4. #24
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Hükümetin şu bireysel ithalattaki 150 Euro muhabbeti çok kötü. Eksantrik zinciri, paletleri ve gergi otomatiği alacağım yurtdışından, 290 Euro tutuyor. Hadi gümrük vergisini ödemeye de hazırım ama 150 Euro zgine takılıyorum. Yurtdışındaki arkadaşlardan birine yollatsam hiçbiri yakın zamanda Türkiye'ye gelmiyor, 2 parti şeklinde Türkiye'ye kargolanacak şekilde sipariş versem shipping bana giriyor. Türkiye'de almaya kalksam eksantrik zinciri var ama 2 katı fiyatlı, paletler ve gergi otomatiğinin sıfırı ülkede yok.

    Devlet, beni kaçakçılığa itiyor.
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  5. #25
    Ali1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul/Beylikdüzü
    Motosikleti
    SATTI
    Herkese tekrardan merhaba. Temiz ve içime sinen bir makine bulamadığım için biraz tarz değişikliği iyidir diyip 15.000KM 2012 Ducati Monster 696 aldım. Bilgilendirmek istedim.
    F54 bunu beğendi.

  6. #26

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Hayırlı olsun. km'sinin düşük olmasına aldanma, sahibi bir çok şeyi ihmal etmiş olabilir, biraz uğraştırabilir seni.

  7. #27
    Ali1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul/Beylikdüzü
    Motosikleti
    SATTI
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun. km'sinin düşük olmasına aldanma, sahibi bir çok şeyi ihmal etmiş olabilir, biraz uğraştırabilir seni.
    Teşekkürler. Cihaz komple korlas bakımlı

  8. #28
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    hayırlı olsun kazasız sürüşler diliyorum

  9. #29

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Ali1903 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler. Cihaz komple korlas bakımlı
    Canını sıkmayayım akşam akşam ama.. bu yazdığın çok da iyi bir şey değil.
    elbette sağda soldaki bir çok 696 gibi kaderine terk edilmişlerden çok çok daha iyidir de..
    Sen uygun zamanda Özkan'a da bir baktır detaylıca.

    Keyifli sürüşler tekrardan.
    youtube.com/@bisuruyorum

  10. #30

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Hayırlı olsun, kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.

  11. #31
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Avatar resmimdeki yzf 1000 thunderace 1997 model ve 52 bin km de. Orjinal. Çok eminim.
    İlk sahibi olmamızın bu eminlikte payı büyük tabi..
    Satılık değil ama millet yine de sırada bekliyor.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)