Suzuki yine iyi, toparlamaya başladılar. Arkalarında Doğan Holding, yeni modellerle iyi işler yapmaya başladılar. Bizim garibim Kawasaki heder oldu, patates oldu bu ülkede. Kawasaki'ye çift vurup tek saydılar. Bizim Kawa mahallesinde millet hala forum forum dolaşıp "öncelikle s.a , hangi lastiği kullanayım?" , "zeytinyağı kullansam sıkıntı olur mu?" , "Er5 nasıldır? Başıma dert açar mı?" tadında.
Zavallı bizler. Vallahi her anlamda dünyanın bize bakış açısı berbat durumda. Adamlar getirmek istemiyor demek ki, girmek istemiyor bu pazara.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:34 ----------
Arıza durumunda parça bulabiliyor muyuz dostum?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------
Kutlamazlar, onlar zaferi başkasından bekleyenlerdendi
Bu soruyu bana sorduğunu ve daha önceki yazdıklarından 0 KM almayı düşündüğünü varsayıyorum.
Herhangi bir arıza yaşamadığım için parça arama sorunum olmadı
Ama sen 0 KM alacağın için bu markanın distribütörü Doğan Trend kanunen belli bir süre yedek parça temin etmek durumunda
suzuki yeni 125 cc scooter lar getirmiş 140000 tl cik
yani pcx ve nmax rakip olarak + - sine bakmak lazım nedir ne değildir yani bol bol getirse yamaha ve honda yı zora sokar satış baskısından dolayı
Avenis adress ve burgman dışında yeni scooter mı var?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:22 ----------
Evet kısmetse sıfır almak istiyorum. Tavsiyen için teşekkür ederim ama motor alırken kıstaslarım şurda yazıyor
https://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/214644-yeni-basliyorum-tavsiyelerinizi-dinliyorum.html
Al-sat gibi ya da ikinci el motordan kar etmek gibi bir derdim olmadığı için Suzuki GSX 8S'i gözüme kestirdim. uzun bir süre sorunsuz ve kaliteli bir motosiklete binmek istiyorum. Bence uzun bir süre sürülebilecek sorunsuz ve kaliteli bir motosiklet isteyenler için Suzuki gayet mantıklı bir seçenek
Yeni nesil paralel çift silindir motorda 5000-5500'den sonra başlayan ve ayaklıklarda oldukça hissedilen bir titreşimi varmış. GSX8S çok güzel motosiklet gerçekten (fuarda üzerine oturmuştum; boyutları ve ergonomisi harika) ama şu yeni motor daha tam olmamış gibi geldi bana; çift balansöre rağmen titreşim işini yeterince çözememişler.
millet motordan anlasa deli gibi tercih edilir, yurtdışında k6-k7-k8 gibi motorlar hala aşırı revaçta ayriyeten şahsen bi gsx-r 1000 almayı düşünüyorum çünkü o paraya daha dayanıklı ve performanslı yakışıklı motor bulmak zor.
doberman haklı.motordan anlasalar suzuki de satılır.opel ve toyotadan başka arabaya binmez millet napıcan
en dandık ınazumayı bıle motor yaptırmaya kalk motorun yarı parasını ıstıyor servıs motorun 150 k ıse 80 bıne motor yaptırırsın eee kım neden alsın kı suzukı yı gerek yok türkıyede honda hayat onda adam suzukı yı gorunce ıscılık ucretını bıle katlıyor hemen yok abı kalsın
- Suzuki sadece bizde az satiyor abiiii
Yanlis.
https://www.revzilla.com/common-trea...nd-other-facts
Buradaki degerlendirmeye göre Suzuki japonlarin "big four" da bile degil,yani big four diye bisey kalmadi artik.
Yaptigi satislarin cogu hindistidan,pakistan,kolombiya gibi ulkelere kucuk hacimli motor satmak.
- Suzuki en kaliteli japon abi,o yuzden biraz pahali.
https://www.topspeed.com/why-suzuki-...-are-so-cheap/
Suzuki bence sirf prestij icin hayabusa ve supersport uretiyor.Bunun sirkete biraktigi bir kar falan yoktur diye dysunuyorum.
Allahin avusturyali ktm si amerika da suzuki den cok daha fazla satiyor olmasi ne kadar aci yavv.gerci marine tarafta suzuki cok gucluymus amerikada
Kabul edin arkadaslar, suzuki bitiyor.
2000'lerde ortalıkta dehşet saçan Suzuki'ler yok artık maalesef. 2003'ten itibaren hemen her segmentte çıkarttığı motosikletler rakiplerini adeta 'çöp' gibi gösteriyordu. 2010'larda son kez kasa değiştirip çıkartıyor aynı motorları. Hayabusa ve GSXs dahil olmak üzere 1-2 major modeline güncelleme yaptı,diğer çoğu motoru neredeyse 2000'lerde çıkan teknoloji temeli ile gidiyor (gerçi Hayabusa gen3 bile hala gen1 temelli)
DL 650 çıktığında millet transalplerini atacak çöp arıyordu, GSXR 1000 2005'te 2.defa yeni kasaya geçtiğinde cbr1000rr yanında 600'lük gibi gidiyordu. Aradaki teknoloji ve performans farkı o kadar fazlaydı ki Honda'nın farkı kapatması için Suzuki'nin yerinde sayıp Honda'nın 5-6 yıl gelişmesi ile anca mümkün oldu.
Bugünün 'teknoloji harikası' 'elitlerin pistteki tercihi' 'ultra über teknolojik sanat eseri' dediği Panigale'nin içinden 2005 GSXR 1000 hala geçiyor.
Videodaki elemanlar gibi ducati'sini kamyonete yükleyip korlas'a götürüp kontrol ettirenler burda da var.
Ancak GSXR 1000 güncellenme tarihi 2017 ve emisyon yüzünden gelmiyor.
Diğer bir çok SS modeli yine emisyon yüzünden avrupa'ya giremiyor, oysa diğer japonlar emisyon konusunda aşırı güncel. Kawa bile beni bu konuda şaşırtıyor, ZX10r'ı sürekli güncelleyip emisyonu da tutturuyorlar.
2004'te ki DL650 ile en son güncel kasa DL650 arasındaki fark 20 yıllık değilde 4-5 yıllık gibi mesela. En son 2016 GSR 750 kullanmıştım, motosiklet kusursuz ancak topyekün bir devrim gelmezse değil Türkiye'de dünyada işleri zor.
Türkiye distribütörü olan 2000 yılına kadar Ruto motordu,hala 2000 yılından kalan parçaları satan bir yer anadolu yakasında,
2001'de araba ithalatçısına geçtiğinde motosiklete değer verilmedi,çok kötü bir yönetim altında hep en az satan 4 japondan biri oldu
2013-14'te doğan holdinge geçtiğinde kurumsal bir firmaya geçtiği için sevinmiştim oysa aynı pervasızlıkla devam ediyor.
Suzuki böyle olduğu için.
Şimdi konuya globalden bakmak lazım öncelikle. Emisyon geldi o geldi bu geldi motosiklet pazarı küçülüyor, yarış konusuna bakışlar değişiyor, ilk havlu atan kim oldu? Son üç yarışın ikisini kazanan Suzuki. MotoGP'den kaçtı vizyonsuz köpekler.
Honda 600RR'ı kapattı, Moto2'deki blok sağlayıcılığını bıraktı adamlar. Yamaha R6'yı bıraktı. Supersport pazarı zaten küçük olduğu için ilk kapanan pazar oldu, ilk kim çıktı buradan? Suzuki. Suzuki hep daha küçük zaten.
Suzuki benim gözümde Japon motorları içerisinde en optimumu sunan marka. GSXS-1000 alıyorsun adam gibi amottisörü mis gibi brembo freniyle geliyor, ama işte kültürel huyu değişmiyor, çelik fren hortumu yok :D (eski kasa GSXS'ten bahsediyorum). Ama MotoGP'den ilk kaçan olmaları da bu yüzden, Yamaha'ya bakıyorsun Endonezya'da Suzuki'nin bir yılda sattığını bir ayda satıyor. Keza Honda öyle, global motosiklet pazarında onlardan büyük bir oyuncu yok. Şu an motosiklet firmalarını besleyen yer deli deli nüfusları ve küçük ekonomik güçleriyle uzak asya ülkeleri. Oralarda da Suzuki Yamaha ve Honda'nın çok gerisinde.
Küçük bir not globale, Suzuki için motosiklet bir çok farklı pazardan biri. Honda için araba ve motosiklet ana iş. Yamaha bir arge firması, ama motosiklet ve müzik bağımsız iki ana işi.
Şimdi bunu Türkiye'ye uyarlayalım. Türkiye motosiklet kültürünün olmadığı bir ülke, satışlar cücük. Dünya'da Honda-Yamaha ile yanyana bir pazarı olmayan Suzuki'nin burada nasıl pazarı olsun? Distribütörler bir şeyi iyi yapıyordur kötü yapıyordur farketmez, insanlar tercih etmezler. Türkiye'de Honda ve Yamaha dışında kimin doğru düzgün pazarı var? BMW ittire kaktıra bir şey yapmaya başladı, onu da motosikletin kendisi üzerinden değil imaj/sınıf gibi konulardan yapıyor. Ducati de bunu yapan bir distribütör ve çok agresif pazarlama/inlfluencer çalışmalarıyla bunu yapıyor, yine imaj/sınıf algısı üzerinden ilerliyor. Sonradan gelip bir pazar kurabilen tek marka KTM, o da sadece İstanbul'da tabii ki. 2023'te Aprilia da bu trene bindi ama o da fiyat avantajı konusuyla geldi buraya, devamlılık başka bir şey. Özetle Türkiye'de Honda-Yamaha dışında oturmuş bir pazar yok. Bajaj kalıcı devam edebilir zira o markaları doğuran coğrafyanın ekonomik statüsüne inmeyi başardık.
Şimdi ben yakın zamanda bir 8S incelemesi çekmeyi planlıyorum. Honert bir yerden bulabilirsem onunla da kıyaslamak istiyorum ki önyargı iyi bir şey olmasa da geçmiş biriken tecrübelerden kaynaklı bir şeydir, muhtemelen 8S'i çok daha beğeneceğim. Ama 8S Hornet kadar satacak mı? Satamaz. Hornet de MT07 kadar satamayacak ama MT07'den en azından güncel versiyonundan ciddi şekilde daha iyi bir motosiklet olduğunu hepimiz biliyoruz.
Suzuki neden tercih edilmiyor bir problemi mi var diye bakmak yersiz. İnsanların tercihi; hele de Türkiye gibi hem cehaletin kol gezdiği hem de zaten pazarın olmadığı bir ülkede anlamlı bir gösterge değil. McDonald's 'da Carl's Jr'dan fazla tercih ediliyor. Bir kişi diyebilir mi Mc Carl's'dan daha iyi diye
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)