Not: olayları kaydetmediğim için tarihlerde hata hatam olabilir.
22 Ağustos Salı günü 5700 km deki Hyosung GT250R motosikletim 3 viteste 60–70 km hızla giderken motordan garip sesler çıkararak sustu.
23 Ağustos Çarşamba günü, Çarşamba ilçesinden servis getirilerek motor arka silindiri söküldü. Motosikletin sübap kestiği anlaşılınca hasar gören parçalar sökülerek Globalmotora gönderilmek üzere Çarşamba ilçesindeki servise götürüldü. Servis elinde parça katalogu bulunmadığı için ( Garanti talep formuna yazılmak üzere) parça kod numaraları servise tarafımdan fakslandı.
Servisin söylediğine göre hasarlı parçaların incelenmek üzere tarafınızdan istenmesi üzerine, Perşembe veya Cuma günü kargoya verildi. Yine servis parçaların 28 Ağustos Pazartesi günü elinize ulaştığını söyledi.
Bu tarihten 1 hafta sonraki Salı günü, servisimin tarafınızdan tatmin edici bir cevap alamaması nedeniyle istemeyerekte olsa duruma müdahale etmek ve gidişatı birinci ağızdan öğrenmek üzere Özcan beyi aradım. Kendisi, usta ile parçaları incelediklerini ve arızanın garantiye girdiğini en geç Perşembe günü parçaları kargoya vereceklerini ifade etti. Perşembe günü aradığımda Özcan Bey meşgul olduğu için Rahmi beyle görüştüm. Kendisine durumu izah ettiğimde Özcan beyin usta ile parçayı incelemeye başladıklarını, durumu bildireceklerini söyledi. 15 dakika kadar sonra 12 gün boyunca parçalanmış piston ve motor kafasını nasıl bir incelemeye aldıklarını sormak için tekrar telefon açtım ve Özcan Beye ulaştım. Kendisi, parçayı çoktan incelediğini ancak parçaların yeni teminat yasasının doğurduğu bürokrasi yüzünden gümrükte takıldığını (bu parçaları elinizde bulundurmamanız ilginç) Cuma en geç Pazartesi günü kargoya vereceğini söyledi. Bu güne kadar gelişen olaylar bundan ibaret.
Şu an itibariyle sorunum henüz bir şikayete dönüşmese de Barış Beyin moderatörlüğünü yaptığı “motosiklet.net”, sitesinin aktif bir üyesi olmam nedeniyle şahit olduğum. İstanbul’da bulunan müşterilerinize gösterdiğiniz ihtimamın ( test motosikletinin tamir süresince verilmesi gibi çok bilinen markaların bile yapamadığı müşteri memnuniyeti odaklı uygulamalarınızın) yarısını bile görememek, her fırsatta marka memnuniyetimi dile getiren beni üzmüştür.
İnternet sitesinde dile getirilen sorunların tarafınızdan okunarak derhal müdahale edilerek okunduğunu bildiğim için kendimce, Anadolunun herhangi bir yerinde oturan ve interneti kullanmayan, tek muhatabı servisi olan müşterilerinize karşı tutumunuzu test etmiş ve İstanbul’daki ilgiyi göremediğim için şevkim kırılmıştır. Yine de sponsoru bulunduğunuz motosiklet.net sitesinde bir şikayet başlığı açmamış son damla olan pazartesi gününü beklemeye karar vermişken Barış beyle konuşurken, bu konunun dile gelmesi üzerine kendisi durumun açıklığa kavuşması ve bir yanlış anlama varsa düzeltilmesi için, sizinle temasa geçeceğini ve arıza anından itibaren başımdan geçenleri yazmamı istemiştir.
Not: Bir makine mühendisi olarak, buradaki servisinizin genelde 2 zamanlı motorlar ve eski tip (zincirsiz eksantrikli) 4 zamanlı motorlarla uğraştığı, Hyosunga yabancı olduğu ve gönderdiğiniz kılavuzların İngilizce olması nedeniyle kendisini geliştiremediği için motorun toplanması safhasında motorun senteye alınması esnasında hata yapabileceğimizi düşünüyorum. (kılavuzlarınızda motorun toplanması ve senteye alınması kısımları eksiktir). Bana eksik olan kısımları veya arka silindire ait detaylı bir (eksantrik zincir dişlisi üzerindeki ok ve numaraların kesin konumları gibi) resim veya anlatım gönderirseniz, aynı durumun tekrar vuku bulmasının önüne geçeceğimizi düşünmekteyim.
Ertuğrul Öz