Gerektiğinde uzun yolculuk yapılacak motorlar hangi tür motorlardır?
Reklamlar
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Naked motorla günde 10 saat valla bravo Haşmet , GS le bile 7-8 saat sürdükten sonra uzunca süre dinlenmem gerekiyor :(
Tahminim sebebi yolculuğun ortadaki kısmının virajlı dağ yollarında performanslı sürüş olması. Yoksa tüm gün dimdik otoban sürüşü olsa muhtemelen o da aynı şekilde yorar.
Bir çok motosikletin aksine, SDR uzun boylu sürücü dostu bir ergonomiye sahip. Kıçını 6-7 santim geriye kaydırıp hafiften öne yatmak, ya da malzemeleri depoya dayayıp dimdik kullanmak mümkün.
Orijinal selenin rahatlığını da es geçmemek lazım tabi. Hiç öyle çok rahat bir seleymiş gibi görünmüyor ama neyden yaptılarsa acaip rahat. Sırf o yüzden kimse powerparts seleyi almadı, çünkü orijinal sele acaip iyi. CB900F'le 10 saat yolculuktan sonra çektiğim kıç ve kasık ağrısından biliyorum durumun vehametini.
10 saat demişken, evden çıkış ve dönüş arası 10 saat. 1.5 saat dağlara gidiş, 1.5 saat dönüş. Arada ful virajlı yollarda boğuşma. Bir şeyler atıştırma, vizörü böceklerden temizleme, ve benzin alma toplam maksimum 1 saat.
Reklamlar
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Tahminim chopper'dan asil kastiniz cruiser tipi motosiklet. Gercek bir chopper'in amaci guzel gorunmektir, rahatlik ve pratiklik cok dusunulmez. Kucucuk depolar, asiri yuksek elcikler, incecik sele, suspansiyonsuz arka catal, gibi...
Cruiser tipi motosikletlere gelince; V2 650cc Honda VLX cruiser ile yarim saat uzeri uzun yol demek, boyun, bilek ve kol agrisi demek. Cunku ruzgara karsi yapabileceginiz tek sey elciklere asilip kafanizi dik tutmaya calismak. Yarim saat sonra da kaslar isyan ediyor haliyle. Cunku surekli kullanilan kaslar degil, cunku gunluk hayatta maruz kaldigimiz bir durum degil. Ama sehir icinde, 100km hizi cok gecmeden kullanim icin super bir motosiklet.
Gercekten uzun yol yapmaya uygun cruiserlar buyuk, agir, yuksek hacimli (1100cc+) ve yuksek on camli modeller.
Cruiser olayinda goruntu ve stil her zaman on plandadir. Bir suru krom, kocaman V2, asiri alcak sele, ses, vs. Gercekten amaci uzun yol olan motosiklet tipi touring'dir, krali da Goldwing'dir. Bir Harley Road glide ya da Indian Roadmaster'la uzun yol yapilmaz mi? Krali yapilir. Ama dedigim gibi, cruiser tipi motosikletin tek amaci uzun yol yapmak degil.
ıkısı de ılgı alanım degıl hıcbırzaman almayacağım tarzda motor modelı tıpını sevmıyorum bınene saygı duyarım
-
Detaylı cevabın için teşekkürler abi.
Ben yeniyim ama ben de seviyorum. 1 kere 343 km, 1 kere de git gel toplam 240km yol yaptım. Büyük ihtimalle git gel yaklaşık 200 km yapacağım bu hafta.
Hep vitesli olsun diyordum ama scooter selesi daha rahat galiba. Vitesli ilerde chopper yada touring motor alırsam o zaman olsun diyorum, şimdilik scooterla devam gibi, şartım sele altı büyük olması ve bluetooth ile bağlanıp navigasyon kullanabileceğim motor olması.
Fakat baktığım kadarıyla böyle bi motor bulamadım
Zontes varmış ama çin motoru, yedek parça sorunu olabilir ve sonradan satarken zorluk çıkarabilir ama adamlar çok güzel özellikler eklemişler
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Naked'ta rüzgar olayı acaip spesifik bir durum. Bir önceki kasa CB1000R da far ve üzerindeki gösterge paneli kapağı dizaynından mütevellit kask çevresinde acaip rahatsız edici bir turbulans oluşuyor. Motosiklet otoyolda yardığı havanın bir kısmını kask civarına yolluyor. İllet bir durum. Titreşim, gurultu vs.
CB900F Hornet ve SDR da kask civarında bir problem yok. Rahat ve sessiz kullanılabiliyor.
SDR'ın selesi de acaip rahat. Bir günde on saat motosiklet kullanıp eve geldiğimde çok ta yorulmamış oluyorum. 10 saat araba kullanmış olsam daha yorgun olurum yahu o derece. 10 saat CB900F Hornet kullandıktan sonra kıç ağrısı kaçınılmaz.
Evet motordan motora değişiyor. Benim kafamdaki Tuono V4, onda da base model'deki tur camı bayağı bir iş kurtarıyo ama spesifik deneyimim de yok.
SDR (2017)'de ufak da bir ön cam vardı standart değil sanırım ama kadran arkasına kadar geliyor cam da denemez, rüzgarı yönlendiriyor, onunla rüzgardan muzdarip olmadığımı hatırlıyorum ki saçma hızlarda gitmiştik. Ama SDR başka şeylerden bana yorucu gelmişti, belki de alışmadığım içindir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:26 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Tahminim sebebi yolculuğun ortadaki kısmının virajlı dağ yollarında performanslı sürüş olması. Yoksa tüm gün dimdik otoban sürüşü olsa muhtemelen o da aynı şekilde yorar.
Bu da sanıldığından çok daha etkili. Özellikle RS'te eğer otobandan veya E5'te soldaki boşluktan falan sabit hız hönhönhön gidersem belden bileğe kıçtan başa her yer zorlanıyor. E dümdüz E5'te giderken de öyle committed bir supersport duruşuna girmiyor insan, eklemler zorlanıyor. Ama çıkıyorum Şile'de ormanda bir saat gazlıyorum, sarkıyorsun ediyorsun vücut sürekli hareket ediyor. Bir saatin sonunda durduğunda kaslar tükenmiş bütün vücut yorgun ama bu spor yorgunluğu gibi. Bir saat mola verince tekrar başlayabiliyorsun.
Pist de öyle, pist akşamı yoruldum diyorum ama İğneada'dan otobandan döndüğüm günkü gibi bir yorulma olmuyor.
Sabit hız ve sabit postür herşeye düşman.
-
88.000 km naked motor kullandım.İstediğin kadar istediğin büyüklükte cam tak yinede yapısı gereği heryerinden rüzgar alırsın.
Rüzgar yemek istemiyorsan motorun ön kısmı yüksek olmalı.Oturuş pozisyonu dik ve kolların rahat olmalı.
-
cevap için teşekkürler hocam.
uzun yoldan kastım tatil/gezi amaçlı yılda birkaç kez yapabileceğim motor yolculuğu.
200-300 km ve üstü yolculuklar diyebilirim.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:39 ----------
Soru açmak için değil aslında, bu soruları açarken gelen cevaplardan bir şeyler öğrenebiliyorum. Dediğiniz gibi sadece yorumlara bakarak değil, ben de kullana kullana tecrübe edinmeliyim. 3-4 ay önce hiç tecrübem yoktu, tecrübe edinmeye başladım, devam ediyorum
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Evet motordan motora değişiyor. Benim kafamdaki Tuono V4,
Boy nedir bilmiyorum ama Tuono V4 ve S1000R'ı direk ergonomi nedeniyle elemiştim. Uzun boy için bacak ve ayak kısımları fazla dar ikisinin de... O kısımda SS'ten naked'a evrim tamamlanmamış daha.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Boy nedir bilmiyorum ama Tuono V4 ve S1000R'ı direk ergonomi nedeniyle elemiştim. Uzun boy için bacak ve ayak kısımları fazla dar ikisinin de... O kısımda SS'ten naked'a evrim tamamlanmamış daha.
173 Kader biraz da bodurların yüzüne gülsün değil mi
Bir de benim kafamdaki Tuono V4 Factory alıp, ön tur camını, arka kuyruğu, ön dişliyi ve gidon yükseltmeyi (bundan emin değilim) base model'den almak. Kısaca elektronik öhlinsli bir base Tuono yapmak, zira benim elektronik amortisör isteyeceğim asıl motor tur motoru.
-
Rockstar91 adlı üyeden alıntı
cevap için teşekkürler hocam.
uzun yoldan kastım tatil/gezi amaçlı yılda birkaç kez yapabileceğim motor yolculuğu.
200-300 km ve üstü yolculuklar diyebilirim.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:39 ----------
Soru açmak için değil aslında, bu soruları açarken gelen cevaplardan bir şeyler öğrenebiliyorum. Dediğiniz gibi sadece yorumlara bakarak değil, ben de kullana kullana tecrübe edinmeliyim. 3-4 ay önce hiç tecrübem yoktu, tecrübe edinmeye başladım, devam ediyorum
Dostum ben motosiklete ilk pejo 103 ile başladım
o zamanlar 10 km benim için uzun yoldu
daha sonra mz251 aldım o zaman da uzun yol benim için 100 km idi
sonra çinli bir çapır görünümlü motosiklet aldım onunla 150 bin km yaptım ve onunla uzun yol 400-500 km idi
(her durduğumda vidalarını sıkıyordu tekrar)
kawasaki en 500 aldım o işte efsaneydi tek seferde 1000-1100 km gittiğim oluyordu.
Sonra hyosung gt 650 aldım naked ön çanta aldım bir tane kccaman yine 600-700 km gidiyordu ama çok yoruyordu.
bunları satıp tenere 660 aldım motorun titreşiminden aynada arkaya bakamıyorsun
ama ben o motorla da 400-500 km yaptım tek seferde.
sattım yerine mondial drift aldım onunla tek seferde 8000 km lik türkiye turu yaptım 10000 km de sattım.
Tracer 700 aldım 56 bin km sonra sattım.
şimdi Tracer 900 ile devam.
Uzun yolda motorun çok ehemmiyeti olmuyor benim için.
iki kriterim var iyi sessiz bir kask ve sağlam kıyafet
kask ses alıyorsa müthiş yorgunluk hissi yapıyor.
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
HEM ŞEHİR içi hem uzun yolda kullanacaksan bence 250 cc scooterdan küçük birşeyler bakma
bana sorarsan ben uzun yol için ayrı şehir içi içinse küçük cc 50 80 cc scooter al derim
uzun yola gideceksem de paraya göre kle 500 transalp 650 v storm 650 gibi motosikletler bakarım modeli biraz eski olsa da artçı olsa dahi yormaz yolda her yola gider otomatik dersen de 700/750 integra olabilir
-
Kesinlikle neşeli olacak 1 senede 15000 km yol yaptım ve bunun 150 km si şehir içi ya vardır ya yoktur( gezdiğim yerlerde bulunan şehir içlerini saymıyorum) Haddini bildiğiniz zaman dominar 400 şu an ülkede bulunan ve f/p olarak her isteğe cevap verme kabiliyeti olan bir motosiklet bence. Güzel günlerde kullanmanızı dilerim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)