Gerektiğinde uzun yolculuk yapılacak motorlar hangi tür motorlardır?
Reklamlar
-
İlerde hedefim chopper almak.
Ama şuan gerektiğinde rahat, uzun yolculuklar yapmak için hangi tür motorlar kullanılmalı? 125lik scooterım var onunla da 350km yaptım uzun yol. Hız maksimum 111 km/sa yaptım, arada hızlanmak gerektiğinde 120-130 u bulabilse daha iyi olur ve tabi çanta/çantalar takıp yolculuk yapmak isterim.
Naked araştırıyordum fakat çoğu kişi naked da çok rüzgar yersin ve sele çok rahat olmaz uzun yolculuk yapılmaz diyor. O zaman scooter diyorum.
Touringlere baktım, hem pahalı hem A ehliyeti istiyor, ben önce 35kw a kadar olan motorlarda çok tecrübe edinmeliyim
Scooter olarak Kymco ya baktım 6 ay vade farksız taksit yapıyor, ama downtown250 i ve xtown250 olsun, ekranda teknoloji yok. Aradığım şey en azından bi bluetototh bağlantısı ile navigasyon. Ayrıca aldıktan sonra değer kaybedebilir diye çekiniyorum
Benim hero dash ta bile bu özellik var. Honda Forza 250 de yok.
Ekstradan telefon tutucu ile uğraşmak istemiyorum, direkt bluetooth ile makineye bağlanıyım navigasyon kullanabileyim istiyorum.
Teşekkürler.
Reklamlar
-
chopper uzun yolda zaten olmuyor; bir yerden sonra yoruyor.
ns200 var bende naked, gecen hafta 1600 km civarı yol yaptım. otobanlara cıkmadıgın sürece rüzgar bir problem yapmıyor.
bu arada istisna motorlar hariç sele olayında cogu motor konforsuz. seleye bakmayın, alacagınız motora 750 liraya içten sele süngeri ekletip en rahatsız seleyi bile düzeltebilirsiniz. benim selede +2 artçıda +3 ekstra sünger var. ev konforunda sürüyorum.
ama amac yol yapmak ise touring ya da enduro öneririm.
-
250 lik düşünüyorsanız inazuma F öneririm uzun yolda çok konforludur.Fiyatlarıda diğer japonlara göre uygundur.Scooter'dan çok daha fazla seversiniz emin olun.
Orta segment düşünürseniz nc750x yada vstrom dl650 öneririm.İkiside uzun yolda güvenli ve rahattır.Ama bunlar A sınıfı istiyor tabi.
-
Uzun yolda motosiklet sürerken yaşadığımız ortak sıkıntıları şöyle özetleyebiliriz;
*Rüzgarın olumsuz etkisi: Rüzgarın sesi de kuvveti de uzun yolda bizi yormaktadır. Ses etkisini azaltmak için kulak tıkacı kullanımı önerilir. Ancak yarım da olsa karenajlı bir motor, motorumuz için üretilmiş bir tur camı ve deflektör başımızı, gözdemizi, bacaklarımızı rüzgardan olabildiğince korur ve daha konforlu süreriz. Motorumuza uygun olmayan bir tur camı sürüş konforumuzu daha beter hale getirebilir.
*Oturuş pozisyonu: Eğilmeyip bükülmeyip bacaklarımızı kırmayıp ne kadar dik oturursak o derece konforlu sürer, daha az yoruluruz. Motosikletimizi bedenimize uygun hale getirebiliriz. Örneğin vites pedal konumu değiştirilebilir, gidon yükseltme ve yakınlaştırma kitleri takılabilir. Konfor sele ya da sele alçaltma kitleri uygulanabilir.
*Yükleme problemleri: Eşya ile sürüyorsak arkada yeterli alan olmalı, ben yanlardan eşya ya da çanta taşmasını sevmiyorum. Yine de motorumuzun ebatları bu problemi giderecek uygunlukta olmalı.
*Güç problemi: Sizin motorunuz özelinde 125 cc ile 111 hızı baz alalım, bu hıza en üst devirlerde ulaşırsınız. Bu aynı zamanda yakıt tüketiminin artması, titreşimin artması gibi konforunuzu olumsuz etkileyen sıkıntılara neden olur. Aynı zamanda bir tehlike anında kaçmanız gerektiğinde motorunuzda güç olmadığından kaçamazsınız. Lakin bu 110 ya da daha üst bir hıza orta devirlerde ulaştığınızda hem yakıt tüketiminiz az olacak, hem konforlu ve rahat süreceksiniz, hem de elinizin altında güç olacaktır.
*Bakım aralıkları: Motorunuzun bakım aralığı 1000-2000 km gibi düşük aralıklarsa uzun yolda bir de yağ değişimi gibi sıkıntılarla boğuşacaksınız.
*Beden sağlığınız, kondüsyonunuz ve de konsantrasyonunuz: Mental ve bedenen sağlıksız, kuvvetsiz bir yapıya sahipseniz motorunuz ne kadar uzun yola uygun olsa da o yol size işkence olur.
Ben uzun yola artçılı ve de yük dolu çıkmıyorum. Şimdilik çift silindirli, 650 cc ve karenajlı bir sport touring bana ziyadesiyle yetiyor. Ancak bir gün artçılı seyahat kararı alırsam o zaman daha kuvvetli ve farklı bir motora ihtiyacım olacaktır.
Ben geçmişte 150 cc tek silindir, hava soğutmalı, Çin malı commuter ile uzun yol yaptım 250 cc su soğutmalı bir naked ile de uzun yol yaptım. Yani yapılır mı yapılır ama yorar. Bende şu an 150 cc olsun, ben yine uzun yola çıkabilirim, çünkü çok seviyorum bu işi ama kimi sürücüye 1000 cc tur motoru ver, uzun yola çıkamaz. Biraz da ruh ile ilgili bir durum bu.
-
yav tommy abi yorumlarını ilgiyle takip ediyorum sağol varol sen
-
hkn1er adlı üyeden alıntı
yav tommy abi yorumlarını ilgiyle takip ediyorum sağol varol sen
Forumda derya deniz ne üyeler var. Sürüş tecrübeleri ve bilgileriyle bizleri tokatlarlar. Keşke eskisi gibi aktif olsalar ve yazsalar da biz de bu ağaların bilgilerinden istifade etsek.
-
Sporster 883,Amerikan Honda VT shadow 600,Dragstar 650 Bu cruiser choppper modellerle yaptığım turlar hep akdeniz sahillerindeydi Ama sonra 4 yıla yakın Karadeniz-Batum turları Kastamonu ılıca şelaleleri TransAlp XL 650 ile da,taş,dere tepe gezdim Mudurnular,Düzceler toz toprak için Enduroydu Kazalar sakatlıklar derken İnazuma gw 250 f aldım şuanlık planlarım dağlık taşlık değil asfalt deniz
Macera Adventure için Enduro Keyif rahatlık için Sport Touring Tarzı öneririm
Sayfamdan da gezilerimi görebilirsiniz Sağlıcakla
-
arndiol adlı üyeden alıntı
chopper uzun yolda zaten olmuyor; bir yerden sonra yoruyor.
ns200 var bende naked, gecen hafta 1600 km civarı yol yaptım. otobanlara cıkmadıgın sürece rüzgar bir problem yapmıyor.
bu arada istisna motorlar hariç sele olayında cogu motor konforsuz. seleye bakmayın, alacagınız motora 750 liraya içten sele süngeri ekletip en rahatsız seleyi bile düzeltebilirsiniz. benim selede +2 artçıda +3 ekstra sünger var. ev konforunda sürüyorum.
ama amac yol yapmak ise touring ya da enduro öneririm.
chopper ın amacı zaten uzun yol yapmak cın malı ıle denedınız sanırım 650 cc bı makına ıle heryere gıdersınız yorulmadan
-
100-110 gibi hızlarla chopper/cruiser tipi motorlarla da rahatlıkla uzun yol yaparsınız. Seçeceğiniz güzergah firkete virajların olduğu bir rotaysa sizin için tatsız olur. Mesela "Domaniç üzerinden Gördes-Akhisar yapayım, oradan İzmir'e varayım" deseniz chopper ile rahat edemezsiniz ama İzmir'e "Yalova'dan feribotla karşıya geçip sakin sakin süreyim de İzmir'e varayım" derseniz çok tatlı bir yolculuk olur.
Aşağıya chopper bir motorla iron butt yapmış ve kendi camialarında efsane sayılan bir adamın videosunun linkini bırakıyorum. Memlekette manyak bol.
https://youtu.be/F0T9W1n_YHo
Chopper ile de uzun yol yapılır ama chopper'den daha konforlu uzun yol yapacağınız motor tipleri vardır.
-
ERROR88 adlı üyeden alıntı
chopper ın amacı zaten uzun yol yapmak cın malı ıle denedınız sanırım 650 cc bı makına ıle heryere gıdersınız yorulmadan
Tahminim chopper'dan asil kastiniz cruiser tipi motosiklet. Gercek bir chopper'in amaci guzel gorunmektir, rahatlik ve pratiklik cok dusunulmez. Kucucuk depolar, asiri yuksek elcikler, incecik sele, suspansiyonsuz arka catal, gibi...
Cruiser tipi motosikletlere gelince; V2 650cc Honda VLX cruiser ile yarim saat uzeri uzun yol demek, boyun, bilek ve kol agrisi demek. Cunku ruzgara karsi yapabileceginiz tek sey elciklere asilip kafanizi dik tutmaya calismak. Yarim saat sonra da kaslar isyan ediyor haliyle. Cunku surekli kullanilan kaslar degil, cunku gunluk hayatta maruz kaldigimiz bir durum degil. Ama sehir icinde, 100km hizi cok gecmeden kullanim icin super bir motosiklet.
Gercekten uzun yol yapmaya uygun cruiserlar buyuk, agir, yuksek hacimli (1100cc+) ve yuksek on camli modeller.
Cruiser olayinda goruntu ve stil her zaman on plandadir. Bir suru krom, kocaman V2, asiri alcak sele, ses, vs. Gercekten amaci uzun yol olan motosiklet tipi touring'dir, krali da Goldwing'dir. Bir Harley Road glide ya da Indian Roadmaster'la uzun yol yapilmaz mi? Krali yapilir. Ama dedigim gibi, cruiser tipi motosikletin tek amaci uzun yol yapmak degil.
-
Dragstar 650 ile Gayet keyifli bir yolculuktu
[IMG][/IMG]
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Forumda derya deniz ne üyeler var. Sürüş tecrübeleri ve bilgileriyle bizleri tokatlarlar. Keşke eskisi gibi aktif olsalar ve yazsalar da biz de bu ağaların bilgilerinden istifade etsek.
Malum, forumda yeniyim. Eğer özel değilse, forum neden bu kadar sahipsiz görünüyor. Yani bu forumun başına ne iş geldi.
-
RamazanBural adlı üyeden alıntı
Malum, forumda yeniyim. Eğer özel değilse, forum neden bu kadar sahipsiz görünüyor. Yani bu forumun başına ne iş geldi.
Sahipsiz dersek haksızlık etmiş oluruz. Her ne kadar tüm muhabbet 20-25 aktif üye arasında dönse de moderatörler de konuları takip ediyor. Bir de kayıtlı üye olmasına rağmen foruma giriş yapmadan yazılanları okuyanlar var. Bazı zamanlar konu başlığı içinde 1-2 üyeyken 12-13 misafir olabiliyor.
Eskilerin neden artık yazmadığına gelecek olursak; üyelerden sıkılmış olabilirler, her gün birbirinin aynısı açılan konulardan sıkılmış olabilirler, motosikletten sıkılmış olabilirler, ara sıra yaptığımız goygoydan bunalmış olabilirler, bu platformda zaman geçirecek yeterince vakitleri olmayabilir, iş güç yoğunlukları olabilir, farklı sosyal medya platformlarında yer alıyor olabilirler. Forum kültürü günümüzde pek kalmadı, bu sitenin de hala böyle aktif olabilmesi bile bir mucize.
-
uzun yol deyince bende bir sinir harbi başlıyor.
Uzun yoldan kastınız kaç km dir.
Yolu sadece gitmek mi yoksa gezmek mi istiyorsunuz?
Önce bunların cevabını vermeniz lazım.
adamlar 100 cc motorla 20-30 bin km lik dünya turu yapıyor.
afrika twini olduğunu iddia eden haftalık en az 400 km yol yapanlar var
uzun yol için size tavsiye verenlerin hangisi kaç km uzun yol yapmış ona bakın önce sonra fikirlerini dikkate alın
-
otopsici adlı üyeden alıntı
uzun yol deyince bende bir sinir harbi başlıyor.
Uzun yoldan kastınız kaç km dir.
Yolu sadece gitmek mi yoksa gezmek mi istiyorsunuz?
Önce bunların cevabını vermeniz lazım.
adamlar 100 cc motorla 20-30 bin km lik dünya turu yapıyor.
afrika twini olduğunu iddia eden haftalık en az 400 km yol yapanlar var
uzun yol için size tavsiye verenlerin hangisi kaç km uzun yol yapmış ona bakın önce sonra fikirlerini dikkate alın
Ahahaha incitmisim seni biraz, pardon.
İnssalah benzin fiyati inerde mondial yerine traceri da kullanabilecegin gunler gelir.
-
Sanirim uzun yol dominar 400 ile bayagi neseli olacak 200-250 kmdir 70 i gecmeden surmeye calisiyorum.Zorlanmadan tatli tatli akiyor. Soyledikleri gibi beni rahatsiz eden bir titresim olmadi belkide ns160 tan aliskin oldugum icindir.
-
R1 ile binlerce kilometre seyahat yapan dayılar var.
Uzun yol yapılması için tasarlanan motorlar enduro motorlardır, işin ansiklopedik kısmı bu kadar.
Hem kişiselleştirmek hem de hırt yorumlar yazmak istemiyorum; ama sürekli bir hap şeklinde sana bir çözüm sunulsun şeklinde sorular soruyorsun. Böyle bir ilerleme kaydedemezsin.
Hero'da o var bu var Honda'da yok çünkü Honda motosiklet satıyor, Hero sana çekici gelsin diye oyuncak koymaya çalışıyor. Sen uzun yol ve uzun km dayanıklılığı mı istiyorsun? Oyuncak mı? İkisini de istiyorsan Multistrada alacaksın Onda da navigasyon için telefonun çok sıcak bir yerde kablo iel takılı ve ekranı açık kalması şart.. Öyle istediğimiz her şeyi elde ettiğimiz ideale ulaştığımız bir denklem yok yani. Honda TransAlpina isimli motorunun yenisini çıkarmış, cruise control yok.
Naked motorlar uzun yol yapmak ideal bir şey değil evet, ama benim naked motorla 3 defa balkanlar, 2 defa orta avrupa turu yapan arkadaşım da var. MT-09 ile gitti, fit bir adam falan da değil, sorun da yaşamadan döndü. YBR ile Dünya turu yapan Fatih ile Tuğçe'yi ismen forumda bilmeyen az kişi vardır. Ben RS ile 600km yol yaptım bir günde, bir kaç defa, eve gelip akşam tekrar motorla dışarı da çıktım, ben fit olmaktan fersah fersah uzakta bir insanım üstelik. Özetle bunun böyle bir formülü yok. Önce motosiklet kullanmayı öğrenip, sonra deneyerke neyi sevdiğini neyin seni rahatsız ettiğini görmen lazım.
Ben 2016'da MT aldıktan sonra kesinlikle rüzgarla aramın çok kötü olduğuna kanaat getirdim ve ondan sonra da iki defa karenajlı motor aldım, bir sport touring bir supersport. Ama o supersport'un rüzgar koruması da sport touring'den daha iyi mesela.
Şimdi uzun yol yapmak için motor alacak olsam, sport touring ilk aklıma gelen motor türü, ama aynı zamanda soyu tükenmekte olan bir motor türü. (hyper)naked motor var kafamda mesela uzun yolda kullanmak için. Bunun universal reçetesi yok yani.
-
İyi gitsin turada çıksın parçası piyasası tipi olsun diyorsan para yetiyorsa kawasaki vulcan alacaksın.motor halaa güzel hala güzel şiddetle tavsiye ederim
-
killingroad adlı üyeden alıntı
(hyper)naked motor var kafamda mesela uzun yolda kullanmak için. Bunun universal reçetesi yok yani.
Naked'ta rüzgar olayı acaip spesifik bir durum. Bir önceki kasa CB1000R da far ve üzerindeki gösterge paneli kapağı dizaynından mütevellit kask çevresinde acaip rahatsız edici bir turbulans oluşuyor. Motosiklet otoyolda yardığı havanın bir kısmını kask civarına yolluyor. İllet bir durum. Titreşim, gurultu vs.
CB900F Hornet ve SDR da kask civarında bir problem yok. Rahat ve sessiz kullanılabiliyor.
SDR'ın selesi de acaip rahat. Bir günde on saat motosiklet kullanıp eve geldiğimde çok ta yorulmamış oluyorum. 10 saat araba kullanmış olsam daha yorgun olurum yahu o derece. 10 saat CB900F Hornet kullandıktan sonra kıç ağrısı kaçınılmaz.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
.....Bir günde on saat motosiklet kullanıp eve geldiğimde çok ta yorulmamış oluyorum. 10 saat araba kullanmış olsam daha yorgun olurum yahu o derece. 10 saat CB900F Hornet kullandıktan sonra kıç ağrısı kaçınılmaz.
Naked motorla günde 10 saat valla bravo Haşmet , GS le bile 7-8 saat sürdükten sonra uzunca süre dinlenmem gerekiyor :(
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)