Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Çinli Motorda Yağ Bakım Aralığı

    REKLAM ALANI
  1. #21
    kuva.la - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2022
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    250 Duke
    Alıntı DickName adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin ilacın bu.
    Motulun Castrolun sahtesini her yerde bulursun ama bunun sahtesini bulamazsın.
    Üç dönemdir 15w50 olanını kullanıyorum. Motuldan buna geçtim, fiyatından başka farkını görmedim.
    https://productimages.hepsiburada.ne...3629097010.jpg
    Az yukarda bıraktığım iki link bi bu bir de sarısı zaten, bunu bir deneyelim bakalım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Alıntı kuva.la adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Az yukarda bıraktığım iki link bi bu bir de sarısı zaten, bunu bir deneyelim bakalım
    Sarı olanı ful sentetik ve fiyatı buna göre yüksek, senin motorda ful sentetiğe gerek yok. Yağın üreticisi Belgin Madeni Yağlar 1953 yılından beri sektörde olan 70 yıllık bir firma.

  3. #23
    BoraKara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Scrambler
    Bu nasıl sacmalık, Euro 5 normlarinda neden atık yağ yok? Bin ikibin km ler sacmalık wtraf atık yağ doluyor. Kaç bin devir cevirek, sıkışık motor duzenegi ve yuksek hararete karsi Cbr 1000 RR gibi 4 silindir bir motorun bile yağ degisimi 12 bin km. Kagittanmi yapiyorlar bu Çin mallarını binde yağ mı degisir. Hintlilerde öyle, tek silindir, iki silindir çok hararet gormeyen, sıkışık motor duzenegi olmayan,makinalarda 5 binde bir yağ degisimi yapilirmi, külliyen zarar hem cebe hem cevreye.

    Bugun en dandik dediginiz motorun bile en az 10 binde yağ degisimi olmasi lazım.

  4. #24
    kuva.la - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2022
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    250 Duke
    Alıntı BoraKara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu nasıl sacmalık, Euro 5 normlarinda neden atık yağ yok? Bin ikibin km ler sacmalık wtraf atık yağ doluyor. Kaç bin devir cevirek, sıkışık motor duzenegi ve yuksek hararete karsi Cbr 1000 RR gibi 4 silindir bir motorun bile yağ degisimi 12 bin km. Kagittanmi yapiyorlar bu Çin mallarını binde yağ mı degisir. Hintlilerde öyle, tek silindir, iki silindir çok hararet gormeyen, sıkışık motor duzenegi olmayan,makinalarda 5 binde bir yağ degisimi yapilirmi, külliyen zarar hem cebe hem cevreye.

    Bugun en dandik dediginiz motorun bile en az 10 binde yağ degisimi olmasi lazım.
    Abi olayin 2 ihtimali var
    1- Evet blok kagittan
    2- yossi kohen uzerimizde cok buyuk oyun oynuyor yag ureticileri ile anlasmalari var butun turkiyede toplama yapilan sakiz parasina uretilmis cinliler bize yag satin aldirtmak icin turk halkinin yarisinin okumadigi kitapciklarda psikolojik oyun oynuyorlar.
    bazilari aksam yemegine baska ulkeye ozel jetiyle giderken multi milyoner fabrika sahipleri her aksam filtreleri devre disi birakip zehirli gazlari atmosfere salarken sulara zehir akitirken 5 10 kutu fazladan yag goturmussun takma abi

  5. #25

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Yamaha X City'de yağ filtresi yoktu ve yağ değişimi her 3000'de bir idi.

    Bundan hareketle; s2msonik Çin motorlarında toleransların Yamaha'dan az olacağını hiç zannetmiyorum, dolayısıyla mineral veya (çok fiyat farkı yoksa) yarı sentetik bir yağ ile 3000'de bir değişim makul bence.

    Yağ filtresi olmayan bir motorda 3000 üzerini risk olarak görürüm...

    Bu tip (Mondial vs) motorlarda kapasite düşük olduğu için yağ seviyesi günlük kontrol edilmeli bu arada. (Aslında tüm motorlar için geçerli bu. Yapıyor muyuz? Hayır. Ama yapmak lazım...)
    Mr.wind bunu beğendi.

  6. #26
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Zamanında çok çinliye bindim. Yağ değişim aralığı 1000 km maalsef. Dominarda 1000 km sonra yağı boşalt hala rengini muhafaza edebiliyor. Bunu çinliyle yap. Kapkara bir yağ. Mukavemetide azalmış olarak ortaya çıkıyor. Motor yağı eskitiyor, hemde olabildiğince hızlı. İstersen 5 binde değiş. Vitesi geçiremessin. Çünki yağ su gibi oluyor. Hiç bir özelliği kalmıyor. Kitapçığa uymak lazım. Denemesi pahalı bir test olur.
    kuva.la bunu beğendi.

  7. #27

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamaha X City'de yağ filtresi yoktu ve yağ değişimi her 3000'de bir idi.

    Bundan hareketle; s2msonik Çin motorlarında toleransların Yamaha'dan az olacağını hiç zannetmiyorum, dolayısıyla mineral veya (çok fiyat farkı yoksa) yarı sentetik bir yağ ile 3000'de bir değişim makul bence.

    Yağ filtresi olmayan bir motorda 3000 üzerini risk olarak görürüm...

    Bu tip (Mondial vs) motorlarda kapasite düşük olduğu için yağ seviyesi günlük kontrol edilmeli bu arada. (Aslında tüm motorlar için geçerli bu. Yapıyor muyuz? Hayır. Ama yapmak lazım...)
    Cinlilerin masraftan kacindigi en buyuk eleman sanziman. Sanziman diger motor elemanlarina gore daha kaba, daha ilkel ve tolerans yuksek. Dandik malzemeden disli yapiyorlar. Oncun yag corba oluyor.

  8. #28
    kuva.la - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2022
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    250 Duke
    Alıntı mavellen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zamanında çok çinliye bindim. Yağ değişim aralığı 1000 km maalsef. Dominarda 1000 km sonra yağı boşalt hala rengini muhafaza edebiliyor. Bunu çinliyle yap. Kapkara bir yağ. Mukavemetide azalmış olarak ortaya çıkıyor. Motor yağı eskitiyor, hemde olabildiğince hızlı. İstersen 5 binde değiş. Vitesi geçiremessin. Çünki yağ su gibi oluyor. Hiç bir özelliği kalmıyor. Kitapçığa uymak lazım. Denemesi pahalı bir test olur.
    aynen oyle, suan sentetikle 2000km oldu 2ye atiyorum iki saniye sonra tak diye bosa geciyor gecislerde ciddi sikinti var.

  9. #29

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special
    Alıntı mavellen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zamanında çok çinliye bindim. Yağ değişim aralığı 1000 km maalsef. Dominarda 1000 km sonra yağı boşalt hala rengini muhafaza edebiliyor. Bunu çinliyle yap. Kapkara bir yağ. Mukavemetide azalmış olarak ortaya çıkıyor. Motor yağı eskitiyor, hemde olabildiğince hızlı. İstersen 5 binde değiş. Vitesi geçiremessin. Çünki yağ su gibi oluyor. Hiç bir özelliği kalmıyor. Kitapçığa uymak lazım. Denemesi pahalı bir test olur.
    Yağın çabucak kararmasına, filtre yerine süzgeç olmasının ve düşük kalitede metal kullanılmasının dışında, yanma odasındaki kurumun bir kısmının, tam yanmayan benzinle çözünerek silindir cidarından kartere akması da sebep olabilir.

  10. #30
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Alıntı birbilent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağın çabucak kararmasına, filtre yerine süzgeç olmasının ve düşük kalitede metal kullanılmasının dışında, yanma odasındaki kurumun bir kısmının, tam yanmayan benzinle çözünerek silindir cidarından kartere akması da sebep olabilir.
    Normal şartlarda baktığında firmanın biri 5000 diyor aslında oda 10 binde, bizim burda 5 bin bakımı. Diğeride 1000 km bakımı diyor. Buda insana saçma geliyor. Neden bu 1000 km değişmek zorunda. Bence yağı iç eden şanzuman. Tabii söylediğininde etkisi olabilir. Bende kanuni seyhan 150 varken, yağ bakımını biraz geciktirdim. Çok değil 150-200 km fazla kullandım. Yağ çubuğunu çektim, yağa bakayım diye. Parmaklarımın arasında ovuşturuyorum, yağ hissiyatı yok. Parmaklarımla yapıştırıp bırakıyorum, yapışma hissiyatıda yok. Çok garip bir durum. İlginç olan birşey daha var. Ömrü 1000 km olan yağ için neden rodajda 500 km sonra gel diyor acaba.
    Mey Biter Saki Kalır, Her Renk Solar Haki Kalır, Diploma İnsanın Cehaletini Alsa Da, Hamurunda Varsa Eşeklik, Baki Kalır.

  11. #31

    Üyelik
    11 Kasım 2020
    mineral ya da enn fazla kalın bir yarı sentetik at sentetik atma hem yazık hem iyi gelmez. motul 3000 ya da lubex mineral falan at devam et hocam

  12. #32
    kuva.la - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2022
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    250 Duke
    merak edenlere güncelleme olsun, 2000km sonunda Motul 7100'ün son hali. kıpkırmızı yağ neye dönüşmüş 😁

    https://ibb.co/L6Vrhv3
    https://ibb.co/4R4DwZd
    https://ibb.co/dfyy174

  13. #33
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Motosiklet 2 zamanlı olsa yani benzine yağ karıştırılarak çalışsa yine de 1000 km de 1 litre yag harcamaz yahu..
    BoraKara ve DickName bunu beğendiler.

  14. #34

    Üyelik
    24 Temmuz 2020
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    düldül(z-one)
    benim motor da çin malı 150cc yağ bakımı için 1000km de bir değişin yazıyor daha 600 700 km de vitesler sertleşip motordaki sesler artmaya başlıyor ayda 1 yağ değişiyoruz neredeyse saçmalığa bak. sebebi büyük ihtimal karbüratörlü oluşundan ve yanmamış yakıt kuruma dönüşüp yağı kapkara yapıyor yoksa yağ 1000km de bozulmaz. bu arada mineral yağ da koydum yarı sentetik de full sentetik de en çok memnun kaldığım yarı sentetik castrol veya yarı sentetik 5100 oldu mineral yağlar çok iyi olmuyor

  15. #35
    BoraKara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Scrambler
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet 2 zamanlı olsa yani benzine yağ karıştırılarak çalışsa yine de 1000 km de 1 litre yag harcamaz yahu..
    En mantikli ve bilimsel yaklasimli yorum olmuş. Vakti zamanında benim Yamaha Dt125R sehir icinde karisik kullanimda bile 100km de 4 lt benzin harcardı. Yaglama oranı 50:1 di

    Yani 1000km de 40 litre yakıt ve 800ml yağ yakardı.

    Bu çinliler iyice sacmalamış. 2 bini gectim yorumlarda herifin biri 1000km demis yag degistirin.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)