Çinli Motorda Yağ Bakım Aralığı
Reklamlar
-
Merhaba herkese, mondial motorumun kitapciginda 1000km'de bir motor yaği degisecegi yaziyor, motorum 1lt yag aliyor. ilk zamanlarda motul 3000 mineral yag kullanarak buna uyuyordum ama en son para yetismediginden 7100 sentetik alayim 2000de bir degiseyim dedim, suan ogrenci olarak ona da para yetistiremiyorum honda motorlarda 10 bin kilometrede yag bakimi yapanlari vs. gorunce diyorum tamam cinli dayaniksizdir kalitesizdir ama bu kadar da olabilir mi? sizce 1000km 2000km abarti sayilar mi yag degisimi icin? yari sentetik veya tam sentetik alip 2000de bir devam mi etmeliyim yoksa 3000km ideal olur mu?
Surus tarzim olarak 10 binde kesiciye giren motorda 6-7 ceviririm zorlamam, bos zamanlarimda stunt denemeleri yapmaya cikiyorum onun disinda motoru yoran biri degilim kesiciye yaklastigim nadir olur.
Reklamlar
-
Ben hep kitapçığa uyulması taraftarıyım ama sizin kitapçıkta yazan "1000 km.de bir bakım aralığı" da dalga geçer gibi olmuş. Rks Titanic (Çinli,tek silindir, karbüratörlü, kara düzen) kullanırken bizde bakım aralığı 2000 km.de birdi. Her 2000 km.de bir yağ ve yağ filtresini yenilerdim. Yağ olarak da 1 lt civarı yağ alırdı. Ben yarı sentetik Castrol kullanırdım. Muhtemelen 1-2000 km.de bir yağ değişimi için sizin de 7100 kullanmanıza gerek yoktur. Mineral yağ hiç kullanmadım, neden size mineral yağ önerdiler bilmiyorum. Sizin motor Mondial'in hangi modeli? Yağ filtresi de var mı yoksa yağ süzgeci mi var??
-
Çoooook uzun kmler mondial 150MR Vulture kullanmış biri olarak gönül rahatlığıyla birkaç şey söyleyeceğim. Evet mümkünse özellikle yazın 1000km'yi aşma. kışın da aşma da bir tık daha esnenebilir. Yarı sentetik ya da sentetik yağ koyduğunda motor yağ eksiltecektir, denemesi bedava :D motul kullanmana gerek yok, alternatiflere yönelebilirsin. Burada karşına castrol ya da lubex olabilir. Lubex tam sentetik serisini cbr500r'da dahi kullandım ve çok çok memnundum kalite sertifikalarını, JASO ve API derecelerini websitesinden kontrol edebilirsin. 1000km'de değiştireceğin için daha da rahat ettirecektir. Tavsiyem mineral yağdan devam etmenden yana, rahat rahat işini görecektir unutma bakım aralığın çok kısa.
Ben o mondialle defalarca tr turu attım. 1000km dolduğunda çekiyodum bi benzinliğe zaten filtre sadece tel emzik gibi bişey. Yanımda anahtar vardı huni falan da vardı, yağı boşaltacağım kabı benzinlikten ödünç alıyordum. bi yemek molası çay falan derken değiştirilecek kıvama geliyordu yağ. fık fık sök tak yağı doldur devam :D Bu da böyle bir anımdır, güzel günlerdi
-
mondiallerde böyle birşey var ve gerçekten de 200 300 km geçirince vites geçişleri sacmalıyordu.
barisozde gibi bende vulture 150 ile başladım, artık yağ değiştirmekten gına gelmişti.
bu arada bu motorlarda bu kadar sık yağ değiştirme sebebi mekanik olarak nedir?
-
şimdi beni linçlemeyin ama 1000 km bakım aralığı nedir allah aşkına. motoru ve bloğunu bilmiyorum ama birçok kurye arkadaşım 10 bin km gelmeden yağlarını değiştirmiyorlar. ve hepside gayet sorunsuz devam ediyor.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
-
10 bın km de yağ değişirse o hondacılar o motordan umıdı kessınler 2500 dur hadı 3000 olsun sentetığe gerek yok mıneral kullanın nc 750 bıle ancak 10,000 de deısıyor onlar km tutmadan sallamıslardır ufak cc nın dayanması ımkansız 10 bın km
-
1000km de bir yag degistirme isi cekilir mi Allah askina?
Bajaj v15 al gardasim. mondiallerden pahali degil. Kitapcik 5k km yag degisim suresi veriyor. Hadi sen onu 3k yap. Tas gibi motor. Tepe tepe binersin.
-
Benim bildiğim Çinliler dahil..
500km ilk bakım.
2000km ikinci bakım.
Daha sonra her 2000 de bir.
500-2000-4000-6000-8000-10.000km gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:13 ----------
Bajaj gibi bazi markalar 200-250cc-400cc modelleri bakim aralığı 5.000km de bir.
-
Mondial Drift L, değişen bir yağ filtreei yok ufak bir yağ süzgeci var. Geçen sene ilk bakımlarını serviste yaptırmıştım mineral motul 3000 koymuslardi, yaglar arasindaki kalite işlev farki sorduğumda 50tl fark eder dediler bende 1-2 defa daha motul 3000 koydum yanilmiyorsam, sonrasi sentetik veya yari sentetik.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:15 ----------
Barisozde adlı üyeden alıntı
Çoooook uzun kmler mondial 150MR Vulture kullanmış biri olarak gönül rahatlığıyla birkaç şey söyleyeceğim. Evet mümkünse özellikle yazın 1000km'yi aşma. kışın da aşma da bir tık daha esnenebilir. Yarı sentetik ya da sentetik yağ koyduğunda motor yağ eksiltecektir, denemesi bedava :D motul kullanmana gerek yok, alternatiflere yönelebilirsin. Burada karşına castrol ya da lubex olabilir. Lubex tam sentetik serisini cbr500r'da dahi kullandım ve çok çok memnundum kalite sertifikalarını, JASO ve API derecelerini websitesinden kontrol edebilirsin. 1000km'de değiştireceğin için daha da rahat ettirecektir. Tavsiyem mineral yağdan devam etmenden yana, rahat rahat işini görecektir unutma bakım aralığın çok kısa.
Ben o mondialle defalarca tr turu attım. 1000km dolduğunda çekiyodum bi benzinliğe zaten filtre sadece tel emzik gibi bişey. Yanımda anahtar vardı huni falan da vardı, yağı boşaltacağım kabı benzinlikten ödünç alıyordum. bi yemek molası çay falan derken değiştirilecek kıvama geliyordu yağ. fık fık sök tak yağı doldur devam :D Bu da böyle bir anımdır, güzel günlerdi
Haklısınız benim de ödüm kopuyor kalitesiz bisey koymayayım bakımları gecikmesin diye, gerci bi kere mineralle 500km geciktirdik, simdide sentetikle 2000km oldu :D Dediğiniz ürünlere bakacağım bütçeye uyuyorsa birazda onları deneyelim Bu arada bu çinlilerde sentetik koyunca yağ eksiltme durumu neyden kaynaklanıyor?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:18 ----------
arndiol adlı üyeden alıntı
mondiallerde böyle birşey var ve gerçekten de 200 300 km geçirince vites geçişleri sacmalıyordu.
barisozde gibi bende vulture 150 ile başladım, artık yağ değiştirmekten gına gelmişti.
bu arada bu motorlarda bu kadar sık yağ değiştirme sebebi mekanik olarak nedir?
Zannediyorsam fazla ısınma, blokta fazla metal çapağı gezinmesi ve yağ filtresi olmamasıyla alakalı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:24 ----------
ibo8316 adlı üyeden alıntı
Benim bildiğim Çinliler dahil..
500km ilk bakım.
2000km ikinci bakım.
Daha sonra her 2000 de bir.
500-2000-4000-6000-8000-10.000km gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:13 ----------
Bajaj gibi bazi markalar 200-250cc-400cc modelleri bakim aralığı 5.000km de bir.
Evet serviste periyodik bakım aralıkları bu ama kitapçıkta ekstra uyarılar var örneğin zincir yağlama 500'kmde bir motor yağı değişimi 1000km'de bir gibi.
-
bende bu 1000 km yağ değişimine bu kadar kısa bakım aralığına inanmıyorum yaw bu yağ bu kadar kolay bozulan birşey mi arabalarda 20000 km bakım aralığı motosikletlerde 15000 km olan markalar var diyeceksin ki onlar audi bmw mercedes ktm triumph iyi de arkadaşlar bunlar da 1 lt yağ alan 7000 8000 dd çeviren motorlar çok dur kalk yapmıyorsan 6000 km den önce değişmem dur kalk çok yapıyorsa 4000 km ideal
ybr 125 te kitapta 6000 km değişim diyor ben öyle yapıyordum dio da servis 4000 diyen var 5000 km diyen var yağ bakımı için
-
Heh, işin gücün yok, her ay yağ değiştir. 1000 km de yağ değişim tavsiyesi veren marka, bence kendi malına olan güvenmiyor demektir. 8-10 bin de yağ değişimi yaptığım, 70-80 km yi sıkıntısız deviren motorlarım var dı benim. Bir de şu var, misal benim arabam için marka, yağ değişimi için yurtdışında 20 bin km, Türkçe klavuzunda ise 10 bin yazıyor. Hadi yol, yakıt kalitesi tamam da , yarı yarıya da farketmez ki be. Her gün piste çıkılmıyorsa, 1000 km de yağ değişimi, bakım değil, kusura bakmayın ama kerizlik olur.
-
Çinli motor zaten emanet mal ve biliyorsun ki emanet malın canı g**unde olur derler :D o yüzden vereceğin 100-120 liradan korkma sen beni dinle değiştir:D O sentetik yağın gitmesi tamamen şundan kaynaklı parça toleransları fazla ve motor sarsıntılı çalışıyor. Bunlar mikron ölçekler tabii ama işçilik kalitesi arttıkça ve motor çalışma sarsıntısı azaldıkça haliyle toleranslar daralır yani o kadar muntazam ölçülerle çalışır. Ama bu tamamen kalitesizlik de değil örneğin tek silindir 690 cc KTM de yarı sentetik yani bi tık kalın yağda daha bi tatlı oluyor 390 da öyle gibi gibi düşünebilirsin karmaşık uzun konu. Velhasıl 1lt yağ ile batmazsın değiştir sen uzun süre kullanacaksan. Zaten 10dklık iş
-
-
Mondial Drift L'nin sarı sitedeki ilanları ortalama 60 binlerde geziyor. Motosikleti değiştirmeyi düşünmez misin? YBR olur, CBF 150 olur, Bajaj Discover 125 olur.
-
mertowski adlı üyeden alıntı
Mondial Drift L'nin sarı sitedeki ilanları ortalama 60 binlerde geziyor. Motosikleti değiştirmeyi düşünmez misin? YBR olur, CBF 150 olur, Bajaj Discover 125 olur.
Motosikletin grenajlarda kırıklar var balatalara değişim gerek, 4 bin Tl civarı bir masraf var şuan ve onları yaptırmadan satmak istemiyorum, zaten 60k civarı fiyatlar ama bir ton ilan var bana hiç biri satılıyor gibi gelmedi Satacak olursam xpulse almayı düşünüyorum.
-
Bende de Drift var, kitapçıktakine uymaya çalışıyorum çünkü motora güvenilmiyor. Zaten 1000km'ye yaklaşınca vites geçişleri laçkalaşmaya başlıyor. Ki değiştirdiğim yağ da simsiyah çıkıyor. Hani yağın rengi daha dönmemiş olsa, tıpanın ucunda metalik kalıntılar birikmemiş olsa dicemki firma kekliyor, bu kadar erken değiştirmeye gerek yok.
Velhasıl sen japon kullanıp da 10.000 km'de bakıma sokmaya alışmış insanlara kulak asma. Elimizdeki mal bu, kalitesi belli, durum bunu gerektiriyor. El mecbur değiştirilecek.
-
TNtflich adlı üyeden alıntı
Bende de Drift var, kitapçıktakine uymaya çalışıyorum çünkü motora güvenilmiyor. Zaten 1000km'ye yaklaşınca vites geçişleri laçkalaşmaya başlıyor. Ki değiştirdiğim yağ da simsiyah çıkıyor. Hani yağın rengi daha dönmemiş olsa, tıpanın ucunda metalik kalıntılar birikmemiş olsa dicemki firma kekliyor, bu kadar erken değiştirmeye gerek yok.
Velhasıl sen japon kullanıp da 10.000 km'de bakıma sokmaya alışmış insanlara kulak asma. Elimizdeki mal bu, kalitesi belli, durum bunu gerektiriyor. El mecbur değiştirilecek.
Tamam Cinlilere biraz daha hassas davranmaliyiz, bakimlarini sık yapmaliyiz iyi bakmaliyiz falan da, bu 1000km olayi harbi cok abarti ama.
Bide bu drift150 ler Cinlilerin saglam sikintisiz ender motorlarindan diye biliyorum.
-
TNtflich adlı üyeden alıntı
Bende de Drift var, kitapçıktakine uymaya çalışıyorum çünkü motora güvenilmiyor. Zaten 1000km'ye yaklaşınca vites geçişleri laçkalaşmaya başlıyor. Ki değiştirdiğim yağ da simsiyah çıkıyor. Hani yağın rengi daha dönmemiş olsa, tıpanın ucunda metalik kalıntılar birikmemiş olsa dicemki firma kekliyor, bu kadar erken değiştirmeye gerek yok.
Velhasıl sen japon kullanıp da 10.000 km'de bakıma sokmaya alışmış insanlara kulak asma. Elimizdeki mal bu, kalitesi belli, durum bunu gerektiriyor. El mecbur değiştirilecek.
Aynen tıpanın ucu hep çapak dolu oluyor, tavsiye uzerine 7100 koyup 2000'de bir değişeyim dedim ama çok sık 2'den boşa atmaya başladı artık. Bir de tıpanın yanında başka bir yağ süzgeci varmış onun da varlığını dün öğrendim
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Tamam Cinlilere biraz daha hassas davranmaliyiz, bakimlarini sık yapmaliyiz iyi bakmaliyiz falan da, bu 1000km olayi harbi cok abarti ama.
Bide bu drift150 ler Cinlilerin saglam sikintisiz ender motorlarindan diye biliyorum.
Bloğun sağlamlığı kesinlikle tartışma konusu ama elektrik tesisatı grenaj parça kalitesi bakımından evet iyi motorlar. Tabi bunu örnek olarak rüzgardan çamurluğu kırılan RKS corssu gibi motorlara kıyasla söylüyorum. Yoksa motor yine de zorlamaya gelmiyor, 7000kmde şanzıman kıran gördüm.
-
Senin ilacın bu.
Motulun Castrolun sahtesini her yerde bulursun ama bunun sahtesini bulamazsın.
Üç dönemdir 15w50 olanını kullanıyorum. Motuldan buna geçtim, fiyatından başka farkını görmedim.
-
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Tamam Cinlilere biraz daha hassas davranmaliyiz, bakimlarini sık yapmaliyiz iyi bakmaliyiz falan da, bu 1000km olayi harbi cok abarti ama.
Bide bu drift150 ler Cinlilerin saglam sikintisiz ender motorlarindan diye biliyorum.
Dediğim gibi yağdaki bariz değişimi görmesem ben de daha uzun süreler kullanmak isterim. Diğer motorlarla kıyaslayınca tabiki bana da gülünç geliyor bu durum. Bir yerden sonra 2 zamanlı kullanıyormuşum gibi geliyor.
MH Drift L'ler sağlam sıkıntısız ender bloklara sahip motorlardı , yeni kasa driftler enjeksiyonlu daha gelişmiş(?) bloğa sahipler ancak motorun elektroniği çok dandik olduğu için çıkartırsa ateşlemeden vs. sorun çıkartıyor. Mekanik açıdan pratikte sorun çıkartmıyor. Yakıt tüketimi açısından şahane olduğundan yine görece başarılı çinlilerden sayılır. Kötünün iyisi işte.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)