Bu ikinci Forza 250'm, bak dusun o kadar alismistim ki, hic riske girmeden aynisini almisim, ne ugrasicam dimi? servisi belli, huyu suyu belli, sorunlari/artilari belli.
Bu ikinci Forza 250'm, bak dusun o kadar alismistim ki, hic riske girmeden aynisini almisim, ne ugrasicam dimi? servisi belli, huyu suyu belli, sorunlari/artilari belli.
Kullandığım motosikleti isteyerek severek almıştım ama artık aramdaki bağlar açılıyor çünkü sürüş stilimin cruiser tarzına daha yatkın olduğunu düşünmeye başladım, hatta bu motosikletimden sonra ss sınıfı veya naked tarzı düşünürdüm ama kullandıkça isteğimin o olmadığını anladım. Nasip olursa 1998 veya 2000 model Yamaha Dragstar 650 modellerini düşünmeye başladım, şu anki piyasası 150.000 Tl olan Dragstar modelleri gibi Dragstar alıp yoluma koyulmam beni daha mutlu edecek, V-twin sesi, alt devirlerde gelen torku ve bakım kolaylıkları en cezbeden durum. İnşallah bir gün durumum iyi olursa CVO Road Glide almakta nasip olur .
lise dönemleri mobilet kiralar gezerdim. bir gün scooter alayım dedim. gezdim gezdim kymco'da karar kaldım. sonra amcaoğluna denk geldim bir yerde. konuyu açınca: saçmalama oğlum gel yamaha xmax alalım sana dedi. yamaha bayisi arkadaş tanıdık dedi. gittik direkt xmaxi alıp çıktık. bak alıp çıktık diyorum. eskiden gittiğiniz gibi stokta motor olurdu :D şimdi sıra bekler olduk.
işte 2015 yılı itibari ile maceram xmax'le başladı 2020 kasasıyla da devam devam ediyor. kısmet yeni kasa :D
Maalesef. İsteyerek aldığım bir tek r25 bulunuyor. 1 hafta uykusuzluk, sayısız araştırma, binlerce ilan. Sonra bir sabah gelişimimi tamamlayıp: "bugün r25 alacağım!" diye çıktım. Ve o r25 alındı.
Şimdi tenere yada tracer -gönül ister ikisini de- alma avındayım. Fiyatları görünce vazgeçiyorum.
Ben ilk motoru alırken 100 km hızla gitsin fazlasına gerek yok diye aldım.ns160 110-120 yapıyordu benim için idealdi tabi ben bunu yaparken motoru zorladığımı bilmiyordum Spontiniyi alırken iş için aldım.Yedek motordu rahattı kaza yapınca soğudum o da duruyor kenarda.Şehirlerarası çok fazla gidince ns160 ın esasında çok da şehirlerarasına uygun olmadığını düşündüm.En azından yokuşta 110-120 km hızla rahatça gitmeliydi bineceğim motor ktm 390 için para biriktirmeye çalışırken 180k ya borç harç dominar 400 aldık. Gayette mutluyum dominarı da çok beğendim ,ns160 hala çok seviyorum hala satmak istemiyorum.Nakit ihtiyacı olmasa , sigortalar pahalı olmasa satmak dahi istemezdim .İlk göz ağrım sonuçta
Öyle ya da böyle 2 motorumu da severek aldım.Spontini hariç onu rahat etmek için aldım.Sakat ediyordu neredeyse :D
Ben de istemeye istemeye aldım ancak bu durumdan hiç rahatsız değil çünkü bir yerde ekonominin erimesi yüzünden motosiklete başladım diyebilirim. Küçüklüğümden beri birikim yaparken kafamda "üniye geçince idare eder bir araba çekerim altıma" düşüncesi yatıyordu.
Nitekim son 3 seneye kadar birikimim orta karar bir bineğe yetiyordu. Sonrasında ekonomiyle beraber otomobil piyasasının ekstra patlamasıyla benim birikim 45 taklalı kuş serisine anca yeter oldu. Ulan dedim her km de masraf çıkaracak bir pas yığını almaktansa aynı paraya motor+ekipman+ehliyet çekerim daha iyi dedim. Motor araştırmaya başlarken videolardan zehri kaptık. Tabi bu araştırma süreci olsun, aileyi ikna etme süreci olsun (insanın kendi parası da olsa aile evinde yaşarken pat diye her istediğini yapamıyor maalesef) aradan geçen sürede benim bütçe sıfır japondan hintliye, ordan da çinliye anca yeter oldu. İçim içimi yedi tabi bu klasman düşüşünü izlerken ancak "motor motordur, acemiliğimizi atıyoruz sonuçta" şeklinde bir avuntuyla ilerde geçeceğim daha kaliteli modellere gün sayıyoruz diyelim.
Motosiklet benim için kişisel bir keyif aracı. Ulaşım için kullanamam zira iş-ev mesafem Konya-Karaman arası git gel yaklaşık günlük olarak 300 km yi buluyor. Çok da iyi bir motosiklet kullanıcısı olmadığım için bu mesafede gözüm yemiyor. Lakin elimden geldiğince tarz değiştirerek daha eğlenceli hale getirmeye çalışıyorum. Çocukluğumdan beri tekerlekli araçlara büyük ilgim vardır. 4 tekerlilerde de bu yüzden tarz değiştirmeyi severim.4 tekerlilerde bana en uygun tarzın minibüs olduğunu anlayabildim. Lakin motosiklette bana uygununu henüz bulamadım. Bindiğim tüm tekerlekli araçları eski olsun yeni olsun otomatikman severim zaten.
Ozelden sormuslar; soyle anlatayim, niye ikinci kez Forza aldigimi.
- Bildigim arac, kaliteli ve guvenilir bir marka olmasi.
- Servisine kolay erisim, cok satilmasi sebebiyle bilinen problemlerinin cozumlenebilmesi.
- Yumusak kullanimli ucup kacmayan bir motosiklet olmasi
- Konforlu ve teknolojik olmasi
- Hem sehir icinde hem sehir disinda kullanima uygun olmasi (sehirlerarasi icin en az XXX cc olmali diyenler, uzak olun)
- Performansina gore yakit kullaniminin uygun olmasi
Boyle sayabilirim.
İlk şahsi motorum nmaxti 100lük mondialden ona binince uzay mekiğine binmiş gibi hissetmiştim zaten çok isteyerek almıştım.1.5 sene 15 bin km kadar kullandım sonra satıp yine isteyerek ve çok beğenerek dominar aldım.Hiç bir zaman ss'ci olamadım sanırım en başından beri naked istiyorum.Sırada ki km taşım trident 660 olcak sanırım belki araya bir mt-25 veya d400 sıkıştırırım.Ondan sonrada tabiki asıl istediğim mt09 şu çift farlı kasa
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:29 ----------
Her ne kadar vitesli motor kullanmak daha çok hoşuma gitsede ne zaman abimin forzasını kullansam,"bu vitesli motor enayilikten başka bişey değil"düşüncesini de kafamdan atamıyorum ahaaha konfor çok başka
Bu çok mantıklı bir tavır. Keyfini, ihtiyacını, ne ortamlarda sürdüğünü biliyorsun, gayet de mantıklı oluyor o zaman.
Motor konusuna benim kendi şartlarım, ihtiyaçlarım ve isteklerim değişti ama bir sürü başka konuda ben de senin gibi yapıyorum. Giydiğim bir şey çok eskidi diye gidip aynısından almışlığım vardır mesela, bunca zaman rahat rahat severek giydim işte gidip aynısından alayım kafa yormaya, riske girmeye ne gerek var diyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:34 ----------
Ahhh ahh, ne günlerdi o günler. Xmax alırken bayide bir de rengini seçebiliyorduk, hatta bayi ile pazarlık yapıp sembolik de olsa bi indirim yapın beyaa demiştim de 600 lira mı ne bi indirim yapmışlardı. Ben hala 2016 sonunda aldığım xmax'ı sürüyorum, istanbul şehir içinde çok mantıklı bir motor ama benim şartlarım ve sürüş ortamlarım değiştiği için artık güçsüz kalıyor, piyasa biraz düzelse sürdüğüm yollara daha uygun bir şeye geçme niyetim var ama yine de severek biniyorum motoruma.
Aynısını bende joymax de yaptım. 2020 de joymaxi satıp x10 alacaktım. Kimse motoruna bizim gibi bakmıyor. Sattığıma pişman olmuştum. yamaha forza bütçeyi zorladığı için 250 likler arasında daelim ile joymax arasında kalmıştım. Yine bildiğim kullandığım motorda karar kıldım. Büyütürsem son durak burgman 650 ya da sw t600 olursa olsun yoksa büyütmeyi düşünmüyorum. Hangi motoru alsam 350,400 cc vs aklım yine burgman 650 sw t600 de son durak olsun diye düşünüyorum.
Bir insan bajajı isteyerek alır mı yahu? Olsa olda parası ona yetmiştir.
2016 Yılında severek ve isteyerek almış olduğum pulsar 150 ns atikliği bakım kolaylığı ve masraf çıkarmayışından ötürü 20.000 km şehir içi ve uzun yollarda(ÇORUM-ÇANKKIRI-BARTIN) bindim ve lastik değişimi yaptıktan 1 ay sonra evlilik nedeniyle üzülerek satmak zorunda kalmıştım. 2. Motorum şuan kullanmış olduğum sym jet 14 125cc arkadaşıma verdiğim vekalet yoluyla kamyonete yükleyerek Aydından getirdi. Ufak tefek sorunlar dışında 10 000 km.dir biniyorum uzun yol (SAMSUN-AFYONKARAHİSAR) ve şehir içi oldukça memnunum gönlümde forza 250 veya sym 250 - 300 cc scooterları var bakalım nasip..
istemek ne kelime aşık olarak aldım. ve şuan 86 bin km'yi geçti aşkımız. Viva APRİLİA
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
valla hepsini rengine kadar isteyerek aldım.öyleki o renk olmasa almamayı bile düşündüm o kadar artık ballımı dersiniz şanslımı dersiniz bilemicem.cidden düşününce tabi şu anki durum sanki yıllardır varmış gibi geliyor ama bayiye girince her tip ve renkte motor vardı eskiden,beklemek diye bir şey yoktu.
14.000k ya zamanında söverek almıştım bu paraya 250cc sattınız bana diye abi durumlar çok kötü diyordu o zaman satıcıyalan olmasın bayide 50 tane ve üzeri r25 vardı satılmayı bekleyen 2017yılı 2016 model
bunuda ülkenin son bolluk döneminde aldım sene 2019 bu 2018 model.şöyleki aldığım motor o kadar satılmamışki hemde o bolluk döneminde,ocak 2018 girişli motor ben 2019 mayıs ayında aldım.başka bir değiş ile 1 seneden fazla araç muayenesini yaktım yarı süresini yatarak doldurdu motosiklet.ayrıca kötü olan lastikleri dahada kötü oldu çabuk sertleşti.tabiki KREDİLİ YÜZDE '0 faiz' ile aldığımı söylemeden geçmiyim o yüzden bolluk dönemi
bunu da kıyametten 2 dakika önce aldım motoru almadan 3 kez zamlandı ama sağolsunlar kapora yollayıp fatura kestikleri için ilk fiyattan bana verdiler 2021.buna doyucak bir durumum yok umarım uzun süre birlikte olucaz
hep zamanlamam enteresan şekilde iyi oldu hatta mt09 u görmeden aldım o en zevkli haz dolu alışverişimdi.şu ülkede zamanlama herşey aldın aldın yoksa elinden öyle bir kaçıyorki uçsan yetişemiyorsun.bu arada söylenti olarak banada mantıklı geliyor motosiklet ötv zammı konuşuluyor.malum satışlar bu kadar artınca hükümetin ağzının suyu aktı biz niye bunlardan bu kadar az ötv alıyoruz demişlerdir.ne kadar gerçek heralde yılbaşında görücez vergi düzenlemesini.pulsar ns200ümde vardı onu eklemedim ama baya gayet isterek almıştım onuda 8000tl ye
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)