bu mantiga göre, motor tehlikeli surmek icin uretilen ve satin alinan bir alet
motor alanlar trafik kurallarindan azade olsunlar, trafikte kendi canlari disinda, digerlerinin de canlarini tehlikeye attiklarinda da sorumlu tutulmasinlar.
olmamis.
motosiklet dogasi geregi tehlikeli bir arac, amenna ama bunu daha da tehlikeli yapmak insanin elinde
araba da ayni sekilde, emniyet kemeri takmadan 50km ile duvara carp, sonucu görelim.
gitsin trafige kapali alanda, dagda tasta sursun, carpsin, kendini öldursun sakat biraksin, kime ne?
ama trafige acik alanda, baskalarinin hayatini hice sayarak surmek, olsa olsa en hafif tabiriyle aptallik, aymazliktir.
trafikte makas atip, cocuklarim arabadayken bana kaza yaptiracak motorcuya, motorun egzosu sicak iken monte ederim.
dedigin eger, motor adami gaza getiriyor ve genc adam tecrubesizlikten bu gazi alip sacma sapan seyler yapiyor ise anlasilir ama yine de haksiz ve yanlis.
Honda CBF125, Yamaha XJ600S, Kawasaki ER6N
Ekşi sözlükte yazan yorumlardan bir tanesinde,motosikleti sürenin parmaklarına hasar verenin araba değil çarpma sonrası içe doğru yamulup parmakları üstten sıyıran koruma demirinin olduğunu yazmış.Araba ile çarpışma anında olsa bacağın sol tarafını götürmüştü ama bacakta hiç bir şey sadece parmaklar gitmiş.Bu yüzden bu teori mantıklı geldi.Bu durum koruma demirlerinin tasarımının ve işlevinin tekrar sorgulamama yol açtı.Yani o koruma demiri orda olmasa büyük ihtimal parmaklarda hiç bir hasar olmayacaktı.
Kazayı yapan arkadaş yaşadığına dua etsin, verilmiş sadakası varmış. Hakimiyeti kaybedip yanındaki tırın altında da kalabilirdi. Gereksiz bir risk almış, hatalı sollamış, üzerinde kask hariç bir bir ekipman yok, hızı 100'ün üzerinde büyük ihtimal. Motosiklet oyuncak mı be kardeşim, hem kendi canını hem başkalarının canını tehlikeye atıyorsun. Motosiklet zaten çok riskli bir araç, biz motosiklet sürücülerinin yapması gereken trafikteki riskleri minimuma indirmek. Motosiklette hatanın affı olmaz, en iyi ihtimalle bazı uzuvlarını kaybedersin, hayatın boyunca engelli olarak yaşarsın, en kötü ihtimalle de toprağın altına girersin.
Bu videonum tamamini hala izleyemedigim halde beni etkiledi.
Viraji alamayip ucup kacanlar beni etkilemiyordu, cunku hayvan gibi viraja girmek gibi adetim yoktur.
Ama buu, tekrar tekrar izliyorum ilk bolumu, insan yapabilir ya boyle bir hata,anlik bir karar,gec reaksiyon falan..ne bileyim.
Acikcasi daha dusuk hizlarda da olsa "karsi taraf azicik yol verir herhalde" diyerek benzer seyler yaptigim oluyordu,daha da dikkat edecem artik.
Yorumlara gelince daha once de dedim.kimse bu motora buyuk bir kaza yaparim diye binmiyor.
Arabada riskli,mizrak da riskli sana batabilir gibisinden seyler denmis..
Bu soylem bana gore motosikletin riskini hafife almaktir.neyse,umarim kimse boyle seyler yasamaz..
Videodaki gibi bir saçmalık yaptığımızda gazı açtığımız an motorumuzda güç varsa ve solladığımız aracın anında önüne geçebiliyorsak mükemmel. Bir süreliğine daha sağ ve salim yaşarız. Ancak motorumuzda güç yoksa geçmiş olsun, babalara geliriz.
Videoyu defalarca izlemedim ama bence sollamaya çıkmış sürücü arkadaş ileriden gelen arabayı gördüğünde keşke gazı daha da açıp kurtulsaydı.
Empati yapmak ya da insanların psikolojilerini anlamak çok zor. Sürekli yaptığımız Çatalca Subaşı - Tekirdağ Saray rotasında çok fazla inşaat kamyonu oluyor, gidiş geliş tek şerit. Bazen bir kamyonun arkasında 8-10 araba oluyor. Biz motorun verdiği avantajla sollayıp kafileyi 2-3 seferde geçebiliyoruz. Ben grubun önünde sürdüğümde diğerlerinin de sollayıp geçebileceği bir mesafe gördüğümde arkadakilere elimle işaret veriyorum. Bazı zamanlar sollamaya çıktığımız araba komplekse girip hızını arttırıyor. Bu şu demek; "sen öl geber şerefsiz, ben dötü boklu Doblo aracımla ya da şirketimin bana verdiği beyaz renkli Clio/Egea ile gezerken sen beni sollayamazsın" Yapacak bir şey yok, bizim insanımız arabasıyla zkinin boyunu bir tutuyor.
Bir diğer öküz tayfa da senin karşıdan geldiğini gördüğü halde inatla sollamaya çıkan dallamalar, o güzergahta her gezimde 2-3 defa bu tehlikeyi yaşıyor ve kendimi sağa atıyorum. Bir 15-20 yaş genç ve cahil olsam durdurup karılarının çocuklarının gözünün önünde adamları bagaja dayayıp dötlerine ingiliz anahtarı sokacağım.
Bu yollarda en sevdiğim tayfa Doğan/Şahin tayfası. Adamlar kalender, açmışlar müziği kim sollamış sağlamış umurlarında değil.Es kaza seni gördüklerinde de yol veriyorlar. Hele ki kırmızı ışıklarda denk gelip adamlara "Maşallah arabaya bebek gibi bakmışsın, nazar değmesin" dediğimizde sevinçten kuduruyorlar, çay falan ısmarlamak istiyorlar.
Üffff ayak parmakları gitti adamın,
Herif Manyak Yüzünden Belli,
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)