Değişenli mi? Yüksek km mi?
Reklamlar
-
Arkadaşlar pazartesi motor alacağım
Yamaha tricity125
1 motor var 12binde garaj motoru sıkıntısız
1 motor var 1300km de virajda düşme söz konusuymuş.
1300 km'de olan motorun değişen birden fazla parçası var, ama sigortadan yapılmamış yani gözükmüyor*
İkiside aynı fiyat. Sizce hangisini almalıyım? Motordan anlayan birisi olmadığı için sizlere soruyorum. Değişen parçalar burada
Reklamlar
-
12000 km yüksek km sınıfına girmez kazasız olanı tercih et....
-
Evet girmez, peki o motorda kaza yapmış onlarda değiştirmiş olabilirler plakadan çıkmaz o kumara girer diye düşündüm böyle bir motor karşılaştırması da ilk motorum olacak
-
Biri kumara girer diğeri direkt yapmış. Ayrıca motor virajda sadece düşmemiş bir yere de çarpmış.
ilk motora garaj motoru sıkıntısız yazmışsın ??
-
Evet motor elinden kaçıyor. Ve rufuja çarpıyor. İlk motor sıkıntısız yazmamın sebebi satıcının öyle demesi ptesi gidip bakacağım.
-
Değişen parçalara bakınca pek refüj işine benzemiyor... Diğer motoru iyi bir servise gösterebilirsin. 12000 km kafana takacağın bir km değil...
-
Değerli yorumun için teşekkürler. Dediğim gibi ben motordan anlamadığım için. Değişen parçaları gösterdim. 2022de yapılmış bu zamana kadar hala sürülmemiş ki 1300kmde bakalım ne olacak ilk motorum olduğu için heyecanlıyım
-
Kazalı olana bakmaya gitme, gidersen alırsın. Diğerini iyi bir ustaya göster al, 12k km çoğumuz için bir sezonda yapılan km
-
Kazalı olan bir yere sağlam patlamış öyle virajda düşüp basit bir sürüklenme olayına benzemiyor
-
Bence de 12.000 km kafaya takılacak bir km değil. Ben olsam 12.000 km olanı bir ustaya götürür baktırırdım. Sorun yoksa alırdım.
Motorların yaşları da tabi göz önünde bulundurmak lazım ama ön janttan arka kuyruğa kadar değişen var kazalı motorda. Yani yattıktan sonra güzel bi temas yaşamış artık bariyerle yada refüjle neyse... Valla kendim alacak olsam yüksek kmli ama sıkıntısız olanı alırdım tabi bi ustaya gösterip...
Bütün Sosyal Medya Mecralarında
DoganLokman işte... lokmandogan.com
-
degerk adlı üyeden alıntı
Kazalı olan bir yere sağlam patlamış öyle virajda düşüp basit bir sürüklenme olayına benzemiyor
AsyMeTRiQue adlı üyeden alıntı
Bence de 12.000 km kafaya takılacak bir km değil. Ben olsam 12.000 km olanı bir ustaya götürür baktırırdım. Sorun yoksa alırdım.
Motorların yaşları da tabi göz önünde bulundurmak lazım ama ön janttan arka kuyruğa kadar değişen var kazalı motorda. Yani yattıktan sonra güzel bi temas yaşamış artık bariyerle yada refüjle neyse... Valla kendim alacak olsam yüksek kmli ama sıkıntısız olanı alırdım tabi bi ustaya gösterip...
Teşekkürler ediyorum. Aklım çok karışıcak
-
Bu yazılanlardan sonra aklın hala karışıyor mu ?. Kazalı olan motoru sakın ama sakın alma.
-
degerk adlı üyeden alıntı
Kazalı olan bir yere sağlam patlamış öyle virajda düşüp basit bir sürüklenme olayına benzemiyor
Ben herşeyi düşünüyorum mesela gerçekten kadın doğru söylüyorsa? Çünkü tamirde fotoğraflarında ön camlarda ön grenajda çizik bile yoktu. 1300kmde motor nereden bulacam birdaha diye, ya 12bin küsürde olan motor sahibide her şeyini değiştirmiştir bana söylemiyor da olabilir. Bilemedim
-
ersevin adlı üyeden alıntı
Ben herşeyi düşünüyorum mesela gerçekten kadın doğru söylüyorsa? Çünkü tamirde fotoğraflarında ön camlarda ön grenajda çizik bile yoktu. 1300kmde motor nereden bulacam birdaha diye, ya 12bin küsürde olan motor sahibide her şeyini değiştirmiştir bana söylemiyor da olabilir. Bilemedim
Haklısın, bu yüzden iyi bi servisine göster motoru diyoruz. Orada değişmiş ama sahibinin söylemediği şeyler varsa sana söylerler diye düşünüyorum.
Ben motoru alalı 1 ay oldu tam. 2bin km oldu. Kurye vs de değil sadece gezme tozmada. Bu tarafından bakınca 12bin de çok değil.
Tamamen tahminler üzerinden konuşuyoruz. Bence motoru hatta motorları al servisine bi götür. Garaj motoru gerçekten sorunsuz derlerse serviste ne olacak peki? Dediğim gibi varsayımlar üzerinden yani olursa, olmuşsa, yapmışsa, söylememişse üzerinden düşünerek hiçbir yere varamayız.
Kişisel fikrim servise götürdükten sonra, yazıldığı gibi sorunsuz bi 12bin km'de olan bir motor mu? Yoksa 1.300 km'de kazalı değişenli mi? Bu ikisi arasında ben 12bin km'de olanı alırdım. 1.300 km'de kazalı değişenli motor alınmaz demiyorum yanlış anlama. Bu ikisi arasından benim tercihim kazasız olan olurdu. Ben şahsi olarak tamir görmüş cep telefonundan da, değişeni olan arabadan da (değişensiz halide bendeyken yapıyorum bu kıyaslamayı) tat alamadım bugüne kadar.
Sonuç olarak karar da para da senin
Bütün Sosyal Medya Mecralarında
DoganLokman işte... lokmandogan.com
-
yüksek km dediği de 12000 millet bi çıkmaya 20 25 k teker çeviriyor yani doğru düzgün kullanılmış tek silindir japon motosikletleri bile 100000 km yol yapıyor
10 20 bin çok yüksek km ler değil iyi bir ustaya baktır al istanbulda motosiklet expertiz yapanlar var
-
değişenler şöyle.ön jant problem olmaz.rot dediği jantın içindeki mil olması lazım.aks onun aparatı baglantı.iki amortisör değişmiş.bu 3 parça yürüyen.geri kalan çok basit kaporta parçaları.
2 motosikletde alınır ama ikiside ekspere sokmak lazım.
kazalı olan çok basit eksperi.herşeyi sıfır sadece giderken saga sola çekme varmı bakıcaksın bir de 2 amortisör gerektigi gibi çalışıyormu diye bakıcaksın.
12bin kmde olanı da çok uzun eksper olmaz ama masrafları daha çok olur.balata + lastik + filtreler
hangisi içine sinerse
-
motomad adlı üyeden alıntı
değişenler şöyle.ön jant problem olmaz.rot dediği jantın içindeki mil olması lazım.aks onun aparatı baglantı.iki amortisör değişmiş.bu 3 parça yürüyen.geri kalan çok basit kaporta parçaları.
2 motosikletde alınır ama ikiside ekspere sokmak lazım.
kazalı olan çok basit eksperi.herşeyi sıfır sadece giderken saga sola çekme varmı bakıcaksın bir de 2 amortisör gerektigi gibi çalışıyormu diye bakıcaksın.
12bin kmde olanı da çok uzun eksper olmaz ama masrafları daha çok olur.balata + lastik + filtreler
hangisi içine sinerse
Ustam teşekkür ederim. Diğer 12binde olan motorun açıklaması bu yönde
2024 Ocak'a kadar muayenesi vardır.
Yedek anahtarı, kitapçıkları mevcut. Lastikler Michelin City Grip.
Bakımları yapılmıştır, Akü yeni değişti.
Yüksek Tur camı üzerinde takili, orijinal camı mevcut, Alıcıya verilecek. Orjinal aluminyum ayak paspası vardır.
İlk sahibinden
-
motomad adlı üyeden alıntı
değişenler şöyle.ön jant problem olmaz.rot dediği jantın içindeki mil olması lazım.aks onun aparatı baglantı.iki amortisör değişmiş.bu 3 parça yürüyen.geri kalan çok basit kaporta parçaları.
2 motosikletde alınır ama ikiside ekspere sokmak lazım.
kazalı olan çok basit eksperi.herşeyi sıfır sadece giderken saga sola çekme varmı bakıcaksın bir de 2 amortisör gerektigi gibi çalışıyormu diye bakıcaksın.
12bin kmde olanı da çok uzun eksper olmaz ama masrafları daha çok olur.balata + lastik + filtreler
hangisi içine sinerse
Sende haklısın. Ama yineliyorum. Kazalı motor da alınmayacak motor değil. Motor bloğu değişmiş olsa bile iyi tarafından bakılacak olursa motoru sıfırlamış denir...
Lakin ben şu yönünden bakıyorum; kaza yapan motor jantı kıracak/yamultacak ve hasarı amortisörleri (aman aman motor pert oldu denecek seviye değil bak yanlış anlama) değiştirecek boyutta olan motor o kazadaki darbeyi kemiklerine kadar(!) hissetmiştir. Bu neye sebep olacak açıklayayım. Kazasız motor 100binde orasından burasından zırıltı vermeye başlayacakken yada hiç başlamayacakken (motorun genel kullanıcılarından ortalama km ve yol bilgisi alınabilir bunun için) o kazalı motorda yüksek ihtimal 12bin olduğunda ustaya gidip "Ustam bunun gösterge panelinin (benim PCX de gösterge panelinden zırıltı geldiği için burayı örnek verdim, başka bir yerden de olabilir...) oradan bi zırıltı geliyor ama bi baksak mı?" demeye başlayacak arkadaş... Ustalarımız da sağolsun büyük bi sıkıntı değilse eğer o zırıltı, kaynağını bulma konusunda pek bi ilgililer ve buluyorlar sıkıntıyı(!)... Yoğunluklarından olacak ki o zırıltıların kaynağını bulmak için zaman harcamak istemiyorlar diye düşünüyorum yanlış anlaşılmasın.
Benim PCX deki zırıltıyı (sıfır almıştık aldığımızdan beri var o) ben ustaya bile söylemedim, umursamam çok fazla ama adam pert motora biniyor yanımda benim motordan gelen o zırıltı yüzünden "hurdaya ver abi ne bu böyle" düzeyinde tepki veriyor. Direkt bunu söylemiyor tabi de tepkileri çok yüksekte olanlarda var. Zırıltı dediğimde düşük devirde çıkan hızlanınca giden minnak bi ses. Bir çok kişinin sorun ettiği bir ses. Ben o zırıltıdan çok, o zırıltının çevreden çıkarttığı şangırtılardan rahatsız oluyorum
Benim kişisel fikrim belli. Hangisini alacağına sen karar vereceksin...
-
AsyMeTRiQue adlı üyeden alıntı
Sende haklısın. Ama yineliyorum. Kazalı motor da alınmayacak motor değil. Motor bloğu değişmiş olsa bile iyi tarafından bakılacak olursa motoru sıfırlamış denir...
Lakin ben şu yönünden bakıyorum; kaza yapan motor jantı kıracak/yamultacak ve hasarı amortisörleri (aman aman motor pert oldu denecek seviye değil bak yanlış anlama) değiştirecek boyutta olan motor o kazadaki darbeyi kemiklerine kadar(!) hissetmiştir. Bu neye sebep olacak açıklayayım. Kazasız motor 100binde orasından burasından zırıltı vermeye başlayacakken yada hiç başlamayacakken (motorun genel kullanıcılarından ortalama km ve yol bilgisi alınabilir bunun için) o kazalı motorda yüksek ihtimal 12bin olduğunda ustaya gidip "Ustam bunun gösterge panelinin (benim PCX de gösterge panelinden zırıltı geldiği için burayı örnek verdim, başka bir yerden de olabilir...) oradan bi zırıltı geliyor ama bi baksak mı?" demeye başlayacak arkadaş... Ustalarımız da sağolsun büyük bi sıkıntı değilse eğer o zırıltı, kaynağını bulma konusunda pek bi ilgililer ve buluyorlar sıkıntıyı(!)... Yoğunluklarından olacak ki o zırıltıların kaynağını bulmak için zaman harcamak istemiyorlar diye düşünüyorum yanlış anlaşılmasın.
Benim PCX deki zırıltıyı (sıfır almıştık aldığımızdan beri var o) ben ustaya bile söylemedim, umursamam çok fazla ama adam pert motora biniyor yanımda benim motordan gelen o zırıltı yüzünden "hurdaya ver abi ne bu böyle" düzeyinde tepki veriyor. Direkt bunu söylemiyor tabi de tepkileri çok yüksekte olanlarda var. Zırıltı dediğimde düşük devirde çıkan hızlanınca giden minnak bi ses. Bir çok kişinin sorun ettiği bir ses. Ben o zırıltıdan çok, o zırıltının çevreden çıkarttığı şangırtılardan rahatsız oluyorum
Benim kişisel fikrim belli. Hangisini alacağına sen karar vereceksin...
Sagolasın abim
-
ersevin adlı üyeden alıntı
Ben herşeyi düşünüyorum mesela gerçekten kadın doğru söylüyorsa? Çünkü tamirde fotoğraflarında ön camlarda ön grenajda çizik bile yoktu. 1300kmde motor nereden bulacam birdaha diye, ya 12bin küsürde olan motor sahibide her şeyini değiştirmiştir bana söylemiyor da olabilir. Bilemedim
1300km'de motoru nerden bulucam ne demek? 1300km'de olunca noluyor?
12bin km'yi yüksek km olarak görüyorsan motorlu taşıta binme nolur.
Ayrıca o motor virajda falan düşmemiş. Jant değişmiş jant..
Kim topladı o motoru? Yetkili servis ise 10 kere daha kaçmak gerek.
Burada en ufak bir şüphe, arada kalma, hangisini alsam kararsızlığı yaşanacak durum yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)