Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Webike Japonyadan Sipariş Veren Var mı ? Ptt Kargo Sorunsalı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    yulis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2017
    Motosikleti
    Apache RTR150 --> RTR180-->CBF1000FA
    Merhaba

    Webike üzerinden motosikletimin egzantrik dişli setini sipariş ettim. sağlıklı bir sekilde Türkiyeye geldi gümrükte bekledi falan derken dün iade oldugunu gördüm.Pttyi aradım iade edilmiş yardımcı olamayız dediler,İade nedenini bilmiyorum.
    şimdi bu ürün tekrar geldiğinde veya farklı bir sipariş verdiğimde aynı sorunu yasamamak için ne yapmalıyım,bu gibi durumu yasayan oldu mu ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistanlı
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    gönderi takip sitesinde iade nedeni yazılması veya size gümrükten yazı gelmesi lazım.
    örneğin İthali Yasak gibisinden.

    gonderitakip.ptt.gov.tr

  3. #3
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    150 Euro'dan fazla olduğu için falan mı acaba?
    Webike'tan 6-7 senedir bir çok kez alışveriş yaptım, hiç sorun olmadı.
    En son geçen Nisan ayında $10'lık bir yağ karteri keçesine posta ve gümrük masrafları dahil 1000TL gibi bir para ödemek zorunda kaldım. Küfür ede ede aldım keçeyi koydum kenara.

    Bu durumun tahmini sonuçları şöyle olacak, TR'de 2020 yılından itibaren alınmış bir motorun 5-10 sene sonra bakımlı olma ihtimali yok gibi bir şey.
    Her parçası alakasız uydurma ya da döküntü olarak gezecekler. Sıfır motor fiyatları ulaşılmaz olurken, kullanılmış motorlar dökülüyor olacak büyük ihitmal.
    espresso bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...TR'de 2020 yılından itibaren alınmış bir motorun 5-10 sene sonra bakımlı olma ihtimali yok gibi bir şey.
    Her parçası alakasız uydurma ya da döküntü olarak gezecekler. Sıfır motor fiyatları ulaşılmaz olurken, kullanılmış motorlar dökülüyor olacak büyük ihitmal.
    Neden ki? 2020 ve üstü motor zaten garantide ve yetkili serviste bakım görür, modeli yüksek olduğu için de (bekleyerek de olsa) sarf malzemesi parçası yetkili servislerden alınabilir olur. Para yok diye bakım aksatıyorsak motoru satmak en iyisi...

  5. #5
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Benim iki tane Yamaha motosikletim var, biri 1992, diğeri 2005 model. 20 seneden beri yetkili servisten sadece bir iki yedek parça almışımdır. Şimdiye kadar 100'lerce yedek parça aldım, ya ebay'den ya webike, wemoto gibi ucuza gelen sitelerden alışveriş yaptım hep.
    webike fiyatları tahminen yetkili servis fiyatlarının yarısından azdır.
    Artık yetkili servislerin insafina kalmıs durumdayız ne yazık ki.

  6. #6
    yulis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2017
    Motosikleti
    Apache RTR150 --> RTR180-->CBF1000FA
    Bilerek parçalara böldüm siparislerimi,ilk parti buydu denemek için egzantrik disli setini sipariş ettim. 130 usd civarı tuttu paket içeriği 4 adet,Ptt ve gümrüğe aradım iade nedeni belirtmeden ve bana bir telgraf geldiği bilgisini ilettiler fakat öyle birsey olmadi.webike ile görüştüm tekrar gönderecekler. Özellikle belirtmem gereken birsey var mı sizce ?

  7. #7

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Sanırım sana bildirim yaptıklarını düşündüler, senden ürünün çekilmesi ile ilgili bir ses çıkmayınca iade edildi. de, €150 altındaysa zaten kapına getirip senden vergisini istiyordu PTT sanki, niye senin aksiyon almanı istediler?
    Tahminim şu, mekanik aksam parça vs olduğu için bir "hayırdır" demek istediler, mevcut kol böreği mevzuat başlamadan önce arkadaşın RSV4'e egzoz sipariş etmiştik, DHL'den baya araç ruhsat bilgisi vs istediler satıcı matıcı falan olmadığını göstermen için

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden ki? 2020 ve üstü motor zaten garantide ve yetkili serviste bakım görür, modeli yüksek olduğu için de (bekleyerek de olsa) sarf malzemesi parçası yetkili servislerden alınabilir olur. Para yok diye bakım aksatıyorsak motoru satmak en iyisi...
    Burada sıkıntı şu, 2-3 yaşındaysa 4-5 yaşındaysa bu pek fark edilmiyor ama 10 yaşına geldiği zaman o motorların, yetkili servis bakımlılar dahil hatta bilhassa onların içinden geçilmiş oluyor.

    Kaç kişi okuyordur burayı mesela ama...ben bir soru sormak istiyorum.
    Yamaha motosikletine yetkili serviste sübap ayarı yaptıran var mı aramızda? (Özellikle sıralı 4 olan herhangi bir motosikletinde)
    Faturasına baktı mı? İş emrine baktı mı, şimlerin kodu neymiş ya bakayım diye merak eden olmuştur belki... mesela? Zira...

    Yetkili servisin sunması gereken peace-of-mind konusunda katılıyorum. Ama işin gerçek yüzü pek öyle değil.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Benim motorun kullanım kılavuzunda "ömrü 10 yıldır" diye açık açık yazıyor vallahi. Yani 10 yaşında bir motosiklet kavramsal olarak faydalı ömrünü doldurmuş oluyor. Bir sefer bunu o şekilde kabul etmek lazım.

    Supap ayarı (asıl konumuz olan) parça bulunabilmesi değil işcilikle ilgili bir mevzu. Şimler de toplasan (çap olarak) 3-4 boyu olan şeyler, tonla set satılıyor, bulmak isteyen rahat bulur. (6 yıllık CB500F'im için araştırmıştım oradan biliyorim ...) O iş (amortisör ve fren işleri ile birlikte) yetkili serviste asla yaptırmayacağım bir işlem açıkçası. Japonlarda 100.000'e gelmeden pek mevzu olacak bir şey de değil esasen.
    espresso bunu beğendi.

  9. #9
    yulis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2017
    Motosikleti
    Apache RTR150 --> RTR180-->CBF1000FA
    Beklentim bilgi gelmesi yönundeydi ama olmadı.Simdi tekrar göndermelerini istedim parçaları,sorun yaşarsam FedEx ile tekrar gönderim talep edeceğim.Esasen servisteki işlemlerin çoğunu servis manueli ile teknik yatkınlığı olan her kullanıcı yapabilir.Bakin motosikletinin tesisatı,sıvı bakımları,rutin bakımları 3 te 1 fiyatına kendim yapıyorum motosikletim neredeyse 125k km de.Normalde bi motosiklet tamircisi egzantrik zinciri,paleti değiştirip tamam der.Zaten istediğim sekilde servise yaptırsam 30 bin civarı bir mebla çıkacak.Parca var yada geliyor tür dışından ama aşırı pahalı, Zaten yıl olmuş nirvana parça sorunu diye birşey kalmadı.Fakat zurnanın zırt dediği yer fiyat,Abi arıyorum parçaciyi 3 egzantrik dişlisi (timing çıkma) 5 bin TL diyor. Ben Japonya'dan 2300 TL ye getirttim kargo ile beraber.Ama işgüzar PTT yardımcı olmadı sagolsular neyse çözeceğim bir şekilde.
    Bakın piyasada sırf bu yüzden 50 binde 60 binde motosikletler çöp oluyor acıyorum yeminle, hem milli servet hemde millete yazık. Mantık belli Sat kurtul Alanı düşünen yok. Muhtemelen motorum 100 bin uzerinde diye alan olmaz ben bakayım da bari kendim kullanayım.Allah hepimize sabır ve kolaylık versin.
    İçimi döktüm biraz kusura bakmayın 😁
    fazil bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorun kullanım kılavuzunda "ömrü 10 yıldır" diye açık açık yazıyor vallahi. Yani 10 yaşında bir motosiklet kavramsal olarak faydalı ömrünü doldurmuş oluyor. Bir sefer bunu o şekilde kabul etmek lazım.

    Supap ayarı (asıl konumuz olan) parça bulunabilmesi değil işcilikle ilgili bir mevzu. Şimler de toplasan (çap olarak) 3-4 boyu olan şeyler, tonla set satılıyor, bulmak isteyen rahat bulur. (6 yıllık CB500F'im için araştırmıştım oradan biliyorim ...) O iş (amortisör ve fren işleri ile birlikte) yetkili serviste asla yaptırmayacağım bir işlem açıkçası. Japonlarda 100.000'e gelmeden pek mevzu olacak bir şey de değil esasen.
    Bu son cümlendeki şehir efsanesi yüzünden içinden geçilmiş saatli bombalarla geziyor millet.
    Daha dayanıklı olması başka bir şey, bir şey olmayacak miti bambaşka bir şey. Ondan sonra gece 02'de kimseye çaktırmadan gizlice sanayide dükkanlara giriyor motorlar. Bir şekilde çalışmaya devam edebilecek kadar dayanıklı diye çalışıyor mu çalışıyor diyorlar, sonra bana "bak benim 50bindeki saat gibi" dedikleri R6'nın yanından 100hp motorum ve üstünde 100kg götümle zart diye uzuyorum, eüğğ beüğ oluyor muhabbet.

    Şimlerden bahsetme sebebim parça bulunamıyor falan değil, mahkemelik edeceksin beni :p Stok kaydı yok şimlerin stok kaydı.... Ülkeye girmemiş. Egzantrik zinciri değiştirildi diye servisten çıkan üst kapağı sökülüp takılmış contası yenilenmemiş motorlar geziyor ortalıkta. Yetkili servislerin doğru düzgün hiç bir şey yapmadığını söylüyorum. Şimlere nereden geldi konu? Adam diyor ki bakımlı olma ihtimalleri yok, sen de frenin için güvenmediğin yetkili serviste bakımlıdır yeni motorlar diyorsun. Sürekli sadece yetkili servise gitmiş 5 yaşındaki motor daha büyük soru işareti benim için.

    Faydalı ömrü 10 yıldır peki tamam, buna diyecek bir şeyim yok. Kullanım kitapçıklarının markaların yasal sorumluluklarından kurtulmak için yazdıkları şeylerden ibaret olduğu tartışmasına gider konu. Faydalı ömrü 10 yılsa 100bin'e gelmeden sübaparı sıkılaşmayan motorlar niye yapmışlar, salak bu adamlar :D Ben RS'i 10 yaşında çöpe atarsam gelip bak R6 olsa saat gibi çalışırdı demeyin sonra :D O bir ekonomik belirteç, sen 10 yaşında faydalı ömrünü gerçekten tamamlamış bir endüstriyel alet almak istediğine emin misin? Bence V-Strom alman istemediğinin en güzel göstergesi. (Geçen sene almamış olmam da benim salak olduğumun göstergesi :( )

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------

    Alıntı yulis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İçimi döktüm biraz kusura bakmayın ��
    E haklısın ama.
    Haksız olduğun tek kısım "her kullanıcı yapabilir" kısmı :D Bu işler zor işlerdir anlamında söylemiyorum, bizim milletin gerizekalılığını hafife alıyorsun anlamında :D

    Bu arada İstanbul'daysan vaktin olursa gümrüğe gidip konuyu anlatıp ne olduğunu sorabilirsin. Karşına çıkan tiplerden Türkçe anlayabileni bulup sakince derdini anlatıp kendi motorumun bakımı için falan parçalar dersen hırt muamale de yapmazlar, umarım :D
    Bir de tekrar PTT ile isteyeceğine bir daha sorun olursa demek yerine şimdiden Fedex/DHL ile söylemek daha garanti olabilir.
    Cyan bunu beğendi.
    youtube.com/@bisuruyorum

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    İşte yetkili servis sadece düz bakım + parça almak için. Kalan tüm işler işinin ehli olan güvenilir ustaların veya motor sahibinin. Düz bakımı aksatılmamış, sahibi düzgün / düzgün kullanılmış bir motorda anormal bir sıkıntı çıkma ihtimali düşük. (Anormal sorunların en büyük iki kaynağı: Düz bakımların aksatılması + kötü / amaç dışı kullanım.) 10 yıllık motor bakan birileri mutlaka bu hususları dikkate alacaktır. Benim işim olmaz mesela. Ancak sahibini yakinen tanıdığım ve nasıl kullanıldığını ve bakıldığını bildiğim 2. el motoru alırım, o da en fazla 4-5 yıllık ise...

    Bu arada CBF500 long term test yapan bir yabancı (güvenilir) dergi (hangisi hatırlamıyorum; Motorcycle News olabilir...) makalesinde 100.000'de supapların hepsi tolerans dahilinde çıkmıştı. Yani bu topic'in esas konusuna amacına gelirsek; Honda kraldır!

    Ekleme: Son paragrafta topicleri karıştırmışım, ama kalsın. Belki Hırbo ile Hasmet buraya da gelirler. Puhahaha.

    Orijinal konu sahibine: İnşallah tekrar sıkıntı çıkmadan gelir parçalar.
    killingroad ve espresso bunu beğendiler.

  12. #12
    yulis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2017
    Motosikleti
    Apache RTR150 --> RTR180-->CBF1000FA
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu son cümlendeki şehir efsanesi yüzünden içinden geçilmiş saatli bombalarla geziyor millet.
    Daha dayanıklı olması başka bir şey, bir şey olmayacak miti bambaşka bir şey. Ondan sonra gece 02'de kimseye çaktırmadan gizlice sanayide dükkanlara giriyor motorlar. Bir şekilde çalışmaya devam edebilecek kadar dayanıklı diye çalışıyor mu çalışıyor diyorlar, sonra bana "bak benim 50bindeki saat gibi" dedikleri R6'nın yanından 100hp motorum ve üstünde 100kg götümle zart diye uzuyorum, eüğğ beüğ oluyor muhabbet.

    Şimlerden bahsetme sebebim parça bulunamıyor falan değil, mahkemelik edeceksin beni :p Stok kaydı yok şimlerin stok kaydı.... Ülkeye girmemiş. Egzantrik zinciri değiştirildi diye servisten çıkan üst kapağı sökülüp takılmış contası yenilenmemiş motorlar geziyor ortalıkta. Yetkili servislerin doğru düzgün hiç bir şey yapmadığını söylüyorum. Şimlere nereden geldi konu? Adam diyor ki bakımlı olma ihtimalleri yok, sen de frenin için güvenmediğin yetkili serviste bakımlıdır yeni motorlar diyorsun. Sürekli sadece yetkili servise gitmiş 5 yaşındaki motor daha büyük soru işareti benim için.

    Faydalı ömrü 10 yıldır peki tamam, buna diyecek bir şeyim yok. Kullanım kitapçıklarının markaların yasal sorumluluklarından kurtulmak için yazdıkları şeylerden ibaret olduğu tartışmasına gider konu. Faydalı ömrü 10 yılsa 100bin'e gelmeden sübaparı sıkılaşmayan motorlar niye yapmışlar, salak bu adamlar :D Ben RS'i 10 yaşında çöpe atarsam gelip bak R6 olsa saat gibi çalışırdı demeyin sonra :D O bir ekonomik belirteç, sen 10 yaşında faydalı ömrünü gerçekten tamamlamış bir endüstriyel alet almak istediğine emin misin? Bence V-Strom alman istemediğinin en güzel göstergesi. (Geçen sene almamış olmam da benim salak olduğumun göstergesi :( )

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------



    E haklısın ama.
    Haksız olduğun tek kısım "her kullanıcı yapabilir" kısmı :D Bu işler zor işlerdir anlamında söylemiyorum, bizim milletin gerizekalılığını hafife alıyorsun anlamında :D

    Bu arada İstanbul'daysan vaktin olursa gümrüğe gidip konuyu anlatıp ne olduğunu sorabilirsin. Karşına çıkan tiplerden Türkçe anlayabileni bulup sakince derdini anlatıp kendi motorumun bakımı için falan parçalar dersen hırt muamale de yapmazlar, umarım :D
    Bir de tekrar PTT ile isteyeceğine bir daha sorun olursa demek yerine şimdiden Fedex/DHL ile söylemek daha garanti olabilir.
    Aslında halisiniz parçalar japonya ulastiginda direk FedEx talep edeceğim daha az enerji harcarim diye düşünüyorum bende.Dediginiz gibi gümrüğe gidecektim ikinci gelişinde ama derdimi anlatamayacagima sayenizde emin oldum😁 güzel sonuçlanırsa süreci tekrar paylaşırım

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Neyse ki "to"yu farkettin sonradan

    Dediklerine katılıyorum. Ama burada şöyle bir nokta var, o sübapların tolerans dahilinde olup olmadığını görmek için açıp bakmak gerekiyor, "bişey olmaz" kafasıyla bakmıyorlar. O yüzden soruyorum kaç Yamaha sahibi sübap ayarı yaptırdı diye Sıkışma da bir günde olup ertesi gün motor puf etmiyor ki, iki önce bi genç RS'i 20bin bakımına götürdü, bişey yok abi saat gibi diyordu ki bir kaç kere gördüm motorda da ne garip ses var ne gidişinde sorun var vs. Açıldı, emmeler toleransın altına inmiş mesela.

    Büyük piyango Türkiye'de eski motor almak ve maalesef Japon'da daha büyük piyango. Avrupa motoruysa zaten şakülü kaymış oluyor anlıyor uzak duruyorsun ya da adam gibi düzenli kontrol edilmiş oluyor aynı şekilde devam ediyorsun. Benim zamanında obsesif şekilde baktığım Yamaha motorum şimdi satışta, valla şu an alır mıyım o motoru bilmiyorum zira kafasını ütülediğim halde benden alan çocuğun da neler yapmadığını biliyorum :D

    CBF500 bu eski kasa olansa müthiş bir bloğa sahip. Benim de burada şu kadar bütçem var falan diye sorup eski motor bakanlara önermişliğim çoktur. İlk hayallerini kurduğum motosiklet de CBF250 idi



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:11 ----------

    Alıntı yulis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında halisiniz parçalar japonya ulastiginda direk FedEx talep edeceğim daha az enerji harcarim diye düşünüyorum bende.Dediginiz gibi gümrüğe gidecektim ikinci gelişinde ama derdimi anlatamayacagima sayenizde emin oldum�� güzel sonuçlanırsa süreci tekrar paylaşırım
    Umarım :fingerscrossed
    Ya mesafe yoksa, sabah papatya çayını falan içip bi şansını deneyebilirsin :D Devlet daireleri acayip yerler, bana gümrükte beyefendi falan çekildiği oldu, muameleci daldı odaya adamı kovdular falan. Ulan dedim bunlar beni esaslı öpecek böyle davrandıklarına göre diye korktum :D ama çok da pürüzsüz, beklentimi geç, gerekenin de üstünde kibarlık ve yardımcı olma ile iş halledildi.
    Aynı gümrüğe 2 ay sonra gittim, başka bir memurla aynı cümleleri 8-9 tur birbirimize söyleyip durduk, duvarla konuşsam en azından daha az yankı yapardı.

    Aynen bir daha aynı riski almamak için Fedex garanti olur.
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  14. #14
    yulis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2017
    Motosikleti
    Apache RTR150 --> RTR180-->CBF1000FA
    Benzer bir problem yaşayacak arkadaşlar için bir durum güncellemesi yapayım.

    ilk siparişim iade edilince Webbike ile iletişime geçmiştim beklemeye başladım,kargom ellerine ulaştığında bilgi verirler diye düşünüyordum.
    Ki pat bir mail geldi ürünleriniz kargolandi diye ayrıca ek olarak faturayı da iletmişler.
    Beklemeye başladım her aklıma geldiğinde kontrol ettim ve direk kargom kadıkoy acıbadem dagıtım merkezine gitmiş,geçen sefer takıldığından farklı hiç birsey yapmadım 4 günde elime ulaştı.

    Baktım kargo geliyor bende egzantirik zinciri,paleti,gergisi ne varsa tekrar sipariş verdim ve yine takıldı.

    Bu sefer direk ptt yi aradım ama uğraşacağımız belliydi,çağrı merkezi sallama cevaplar veriyor sistemde neden takıldığına dair bir veri yok,el yordamıyla sorunu siz bulacaksınız
    150euroyu geçmemişti,aylık zaten 1 paket sipariş veriyorum,içinde de 5den fazla ürün yok ve aynı üründen adetli almıyorum.
    Gümrüğe mail yazıp eke ruhsat fotoğrafını,banka ödeme görüntüsünü ve webbike sipariş görüntüsünü ekleyerek,motosikletimin serviste bulamadığım yedek parçalarını sipariş ettim ödeme bilgileri ektedir diyerek mail attım.Ertesi gün yine kadıköye sevk edildi.Sanıyorum tamamen gümrük memurlarıyla alakalı bir durum ve sanırım siz takip etmezseniz kimse ilgilenmiyor.

    ufak bir hesap yaptım türkiyeden alsam bu iki paketi iki katı daha fazla para verecektim.
    killingroad ve chetaq bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    webike uzun bir süre önce economy shipping'i bıraktı.Nakliyeyi fedex,dhl ve EMS(APG) ile yapıyor.Kutu içinde ve dışında irsaliye ve fatura olmasına rağmen paketlerim gümrükte ikinci bir incelemeye tabi oluyor.Ekonomi sınıfı ile gönderilmemesine bağlıyorum.Hızlı posta hizmetini kullandıklarından bu yana üç paketten ikisinde durum böyle.Hızlı da değil aslında 2-3 gün oynuyordur.EMS ile gönderildikten sonra 3-5 gün içinde ülkeye giriş yapıyor,Ptt'nin sayfasında takip edin,adresinize telgraf ulaşmaz,istenilen belgeleri ibraz etmezseniz kısa süre sonra iade olur.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)