Honda yaşlı adam işi diyenler, Yamaha varken Honda mı alınır diyenler, Honda gitmiyor abi, diyenler yine beğenmiyorlar
Tasarımını hiç beğenmedim ama canavar gibi motor yapmışlar. Gidiyor da. ADV ise aha ADV.
Honda candır.
Sanırım forumda bisey paylasmıcam artık. Hatta bidaha girmicem.Hatta uyelik silinebiliyorsada admin arkadas silsin lutfen.
İşin tatsız kısmı burada, bir ara hasmet'le bu işi uzun uzadıya yazışmıştık. Honda geçmişte bu işin öncüleri arasındaydı, sürekli yenilikler katıyordu teknoloji geliştiriyordu. Sonra artık uzay-zaman dokusunda bir bozulma mı oldu ne değiştiyse artık, Honda pazarda haklı olarak sahip olduğu payı kullanarak para sayma makinasına dönüşmeyi tercih etti.
90'larda MotoGP'de yarış kazanmak için Honda sürmek gerekiyordu, bu bütün yarışçıların ortak görüşüydü. Yamaha Rossi ile (bugünkü aptal test sınırlarının da olmadığı dönemde) aylarca çalışıp adamlara yaklaşmaya çalıştı sadece. Araları bozulmadan önce Rossi'nin RCV211 ile ilgili söylediklerini okumak lazım, şiir gibiydi motor.
Şimdi ne durumda Honda? Gizli bir ABS sistemi ve ECU'yu kandıran (sonradan Dorna bunu yasaklamak "zorunda kaldı") sistemler ile Marc'a terzi işi motor yapmaya kalktılar ve düştükleri nokta ortada.
Sokağa baksan, 2017'de güç bela biraz elektronik koydular Fireblade'e, koyuş da o koyuş. NC geliştiriyor adamlar. NC sahipleri kızmasın motorlarını boklamıyorum da, olay bu mu yani?
Biraz Japon gelenekselliği de var burada kabul, ama Yamaha da Japon, Yamaha böyle davranmıyor, zaten davranamaz da, Yamaha Formula1'e motor yapan firma, Lexus'a motor yapan firma. Mühendislik çalışmaları açısından Yamaha'nın gömlek gömlek altına düştü, kara düzen çalışıyor işte abi diye motorlar yapmaya başladı.
Alıntılamadığım mesajının sonundaki kısım çok doğru. Motosiklet bu, hepsi zevkli çünkü fizik kuralları gereği iki tekerlekli bütün cihazlar zevkli. Ama oturup çıkardıkları aletlere baktığın zaman da adamların da işi saldığı ortada. Burası kaba etten sallama artık, muhtemelen hissedar yapısının değişmesiyle alakalı. McGuinnes'e o kadar yıl hizmetinden sonra ikinci el motor verip adam emekli olunca geri istediler (bizat McGuinnes yazdı bunu), Pedrosa emekli oldu adama motorundan vermediler..
Japonun TOFAŞ'ı YAMAHA'dır. Ahanda belgesi.
Ferrari'de listede Tofaş çıktı iyimi :D
ahah güzel trollemişler. Hatta senin yaptığına emindim değişikliklere baktım da yanıldım :D
Bir ara bir niyetler vardı bir şeyler yapmak için ama sanırım hisse al ver seviyesinde bir olaya dönüşmedi hiç. En fazla FIAT'ın Abarth damgalı modelleri için Yamaha motor danışmanlığı falan vermiş olabilir.
Bu arada Tofaş dememden ne anlaşıldı orasından emin değilim.
Honda otomobilde de (hatta bilhassa otomobilde) Japonya'nın kolay erişebilir, parçası en bol bulunan, en düz ayakkabı terlik gibi günlük ihtiyaçlar için tercih edilen düz markasıdır. Tofaş da Türkiye için buydu. Bu kadar yani. Ama burası "Japonya Yerel Pazarı" anlamı taşıyan stickerların 1.4 hb civic'lerin ön camına yapıştırıldığı bir memleket :D
youtube.com/@bisuruyorum
Lastik fiyatlarına yorumlarına bakayım derken bu konuya denk geldim. Biraz yazayım belki faydası dokunur. Sırası ile 2021 xmax 250(13k km) , 2019 xmax 300 (16k km) ve son güncel sürdüğüm 2022 tmax (37k km ) kullanıcısıyım. 2021 hazirandan itibaren yaptığım km ler. Yaş 45
Motoru sıfır km olarak aldım ve TR de son kasayı benden daha fazla km kullanan var mı bilmiyorum. 37 bin km yi geçtim. Bugün 3. Set lastiği taktım.
Alırken xadv ile tmax seçimini tüm xadv ve tmax kullanıcıları yapmıştır. O yüzden alıp bindiğimizi yüceltmenin diğerini gömmenin aşırı manasız olduğunu düşünüyorum.
Salt hızlanma kriter ise x adv daha çabuk hızlanıyor bunu tartışmak yersiz olur.
Şimdi neden tmax seçmişim? Ben vitesli motor sürmeyi bilmiyorum. Yani mecbur kalıp bir kaç kez sürmenin dışında vitesli motor alma hevesim de hiç yok. Yoksa tmax parasına multistrada, tracer9 falan alıp yanına scooter koyarsın öyle saçma fiyatı var.
Alınan cihazı amaçlar talepler doğrultusunda almak lazım. Ben motoru her gün kullanıyorum. Yağmur çamur kış döneminde de dahil. Çok soğuk havalar ve toplantılar hariç sürekli üstündeyim.
1. Benim zincirle uğraşacak vaktim ekipmanım müsait alanım yok.
2. Tmax kullanmak xmaxten hem daha kolay hem de amatör bir sürücünün bir çok hatasını absorve ediyor. Frenler çok daha iyi, viraja hata ile hızlı girsen dahi Süpermen gibi gidonu itip virajdan çıkıyorsun. Gazı bırakınca kompresyon çok çok iyi. Yavaşlatıyor, özellikle s modda çok daha belirgin şekilde.
3. Hızlanması benim için fazla bile. Zaten çevirip 180 limitörüne takılıyorsun her bulduğun düzlükte. Otoyollarda bu hızlar çok yeterli geliyor trafikten sıyrılmak için
4. Donanım konusunda en fazlasını sunan buydu. Koltuk elcik ısıtma ve elektrikli ön cam , özellikle cruise control her daim kullanılan konforlu donanımlar. Özellikle uzun yolda.
5. Yine uzun sürüşte ekrandan müzikler , telefon rehberi hatta yurtdışı sürüşlerde Avrupa haritası navigasyon kullanışlı.
6. motor rahat . Ben en uzun sürüşü Selanik İzmir yaklaşık 820 km geldim. Sonra halı saha maçına gittim.
7. Büyük motor , racing vs tecrübem zaten olmadı. Olmasın da kafamda yer etmesini istemem. Ama bu cihazla da Çine virajlarında gayet eğleniyorum yeri gelince. Fazla bile geliyor. Bunu ileri seviye sürenleri yurtdışı videolarda izleyince aslında epey kabiliyetli bir cihaz olduğunu anlıyorsunuz. Sehpayı yere sürte sürte viraj dönüyorlar. Tek teker gidiyorlar vs.
Şimdi seçimi yaparken 4 ve 5. Maddeler x adv de yoktu.
Xadv daha hızlı, daha ekonomik. Sürüş dinamiği belki benzerdir bilmediğimden yorum yapmayacağım ama ben hız ve tüketim yerine 4 ve 5. Maddeyi tercih ettim. Ha bir de hırsızlığa karşı orta sehpanın kilitlenmesi de alma sebeplerinden biri oldu onu atlamayayım.
Dezavantajlar, motor pahalı , tüketimi 4,5 bende ama otobanda tam gaz 180 giderseniz 7 oluyor. Scootere göre fazla. Bakımları yetkili serviste adeta kol. 20k bakım 20 bin TL bulur. Alması değil yürütmesi de maliyetli. Depo 15 litre. Uzunda yetersiz kalıyor biraz.
Ben çok memnunum, yeni kasası gelene kadar da değiştirmeyi düşünmüyorum. Yurtdışına da gittim, Tr de çok yere gezdim. İşime evime trafikte sürerken de rahatım. ( sadece tur az tabi scooter gibi her yere girip çıkmıyor). Günlük kullanıyorum. Şehirler arasında da çıkıp 140-150 ye bağlayıp gidiyorum. ( cruise 150 üstüne bağlanmıyor).
Demem şu ki xadv alan kişinin tarzı ile tmax alanın tarzı biraz farklı. Seçimi sadece hızlanmaya bağlamak ve daha iyi motor olduğunu iddia etmek bence biraz kolaya kaçmak olur. Yunan’a çıkar çıkmaz görmeye başlıyorsunuz. İspanya falan zaten tmaxten geçilmiyor. Yine İtalya Montenegro Fransa benzer durumda. Vardır milletin bir bildiği. Çünkü aslında genel kanının aksine oralarda da ucuz bir motor değil.
Saygılar herkese.
90 sonu 2000 başı Gilera Runner 180 Scooterların kraliydi. Scooter denince kesinlikle 250 cc hacimden dusuk, kucuk, hafif, pratik ve seri bir arac olmalı. Runner 180 bunlari fazlasiyla karsiliyordu. Vakti zamanında 600 Suzuki min yanına sehir ici icin almistim. Tadinda yenmeyen gercek bir Scooter dı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)