Ben sukuterin arka yaylarını bir mm daha kalın sardırdım ve 7-8 dk tavlattırdım yaklaşık 100.000 km dir sıkıntısız ve gayet memnun kullanıyorum (Medley 125.000 km de) o zaman tanesini 100 tl ye yapmıştı ustam şimdi 500 ister , varsa çevrende sardır dene altı üstü 1000 tl harcarsın hemde amortisör yağların yenilenmiş olur..sukuturla büyük motor farklı tepki verir deme bunda motor arkada iki kişi biniyoruz 200-250 kg yük biniyor bu yaylara , cross motorlara çok yay yapmış benim usta İstanbul da Perşembe Pazarı Kurşunlu han içinde..
Güncelleme..
Dün itibariyle ön yaylarda geldi, akşam mesai bitimi kolları sıvadım,akşam başlayan söküm işlemi benden önceki sahibinin amortisör yağ keçe değisimi yaptırdığı resmi servisde iş bilmez birinin öküzlüğüden kitlenen( hayvan gibi sıkmışlar) kapaklar yüzünden sabaha sarktı, uzun uğraşlar sonucunda öğle saatlerinde bitti. Akşam mesai bitimi de kısa bir test sürüşü yapabildim.
Sonuç; aslında cok fazla söze gerek yok kısaca harika oldu..
Bugüne kadar kullandığım/sahibi olduğum en berbat süspansiyonlara sahip olan Nc evrim geçirdi çok keyifli bir sürüşü olan motosiklete dönüştü.
Testi iki farklı ayarlarla hem bozuk yol konforu hemde spor sürüş için yaptım ikisinin de sonucundan çok cok memnunum.
Nc sahiplerine tavsiye ederim.
Hayırlı olsun. Keyifli sürüşler. Motosikletin hakkı verildi, şimdi o sizin hakkınızı versin
bakalım bu işe bir el atayım o zaman
nc ile zamanında 20000 km gezdim ilk büyük motosikletimdi enduro sanıyorsum dağ bayır yayla yol olmayan ne kadar yer varsa gezdim demekki adam gibi amortisör seti taksak halen kullanmaya devam ediyorduk belkide kazık gibi amortisörler ile bir arkadaş garantiden arka amortisör değişti diğeri tamir ettirdi bende patlamadan satıp kurtulmuştum
afrika da da ön yaylar çok yumuşak kalıyor asfaltta 50 60 km/h aralığında kafa sallıyor
Biryerlere giderken kendi motorumdan inip arkadaşların Africa ya binince cidden korkuyorum , uzun süre kullansam belki alışacağım ama fren yaptığımda o kadar öne yığılıyor ki ilk 10-15 dk noluyo yahu diyorsun , tipini seviyorumda şu motorun süspansiyonunu ve alt devirdeki cansızlığını bir türlü sevemedim :(
2017 de Fethiye de Kıvrak Motor'a uğradım , manuel Africa hiç kullanmadığımı söyleyince sağolsunlar test etmem için bana kendi motorlarını verdiler , Denizli Acıpayam Fethiye arasında 250 km lik bir sürüş yaptım , çok iyi hatırlıyorum o motor asla öne dalmıyordu , büyük ihtimalle süspansiyonunda bir iyileştirme vardı , baya virajlı temiz asfaltlı yollarda sürdüm keyif almıştım , daha önce İstanbul'da Dct li kullanmıştım hiç keyif almadım üstüne şamrelli arka lastik zart diye inmişti..
afrika twin de önde çok aksesuar varsa o sıkıntı yapabiliyor koruma demiri 4 tane sis farı telefon tutucu bunlar mukavemeti düşürüyor artı başka bir motordan inip afrikaya binince bu daha fazla hissediliyor afrika kullanıcılarının çoğunun bundan haberi yoq
bu yazdıklarını görmesinler seni fena taşlarlar Xd
honda bu kusursuz çok sağlam motorlar yapıyor kullanıcılar şikayet ederse namkörlük etmiş oluyor
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Benim CB1000R da öyleydi. O yüzden sattım sıfır aldığım 1.5 yasındaki motosikleti. Dışarıdan bakınca on süspansiyonlar Ohlins gibi altın renkli. Moderen ters. Showa marka, hem de tam ayarlı: pre-load, compression ve rebound. Gel gelelim 60 kilo değilseniz mümkün değil güvenli şekilde kullanmak. Kaç kez sona dayandı kullanırken on süspansiyon. Hayır, yüz kilo da değilim. Forumunda da bir çok kişi muzdaripti. Paraya kıyıp değiştirenler mutluydu. Motosiklette ABS olsa belki uğraşırdım ama "satmışım Hondayı da, yapacağı dandik motosikleti de" deyip gidip Superduke aldım. Yapacaksa doğru düzgün motosiklet yapsın keçiler. UIen 2011 model 1000cc naked'ta ABS ve vites göstergesi olmaz mı? Sağlamlık ta bir yere kadar. Beyaz eşya almıyoruz ki canına yandığım. Adamakıllı zevk vermedikten sonra ne diye motosiklet kullanıyorum ki?
Bir önceki CB900F öyle değildi mesela. Demek ki isteyince yapıyor keçiler. Üstelik onunkiler ters te değildi. Rebound ve compression ayarı da yoktu. Ohlins gibi altın renkli değildi. Markası da belli değildi. Ama düzgün çalışıyordu.
Göz boyamak için gösterişe para harcayacaklarına adamakıllı süspansiyonun içine para harcasalarmış... Aldığım son Honda ürün oldu o motosiklet. Ne yalan söyleyeyim o ana kadar genelde memnun kalmistim sahip oldugum Hondalardan. Velhasıl hiç bir markaya güvenilmeyeceğine dair güzel bir ders oldu bana.
Para ilişkin olan bir kuruma niye güvenesin ki zaten.
Maalesef öhlinez görünümlü ters maşa bir şey koyalım diyerek ucuz amortisöre gitmek çok başvurulan bir yöntem.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:49 ----------
AT'ın ayılığından ziyade GS'e alışınca hemen her motor o korkuyu verir diye tahmin ediyorum. Ben de ilk telelever kullandığımda çok korktum, korkutuc bir his olduğundan değil, ulan ben bununla anında patlarım bir yere dedim. Ne versen yattıkça sanki aşağıdan birisi kafasını çevirip "bişe yok ki" diyor.
Ama AT ile evet performanslı sürmeye kalkınca başka bir evrene geçiş yapmış gibi oluyor insan. Heralde bişey olmaz yaa düşüncesiyle yürünebiliyor anca
youtube.com/@bisuruyorum
Öncelikle hayırlı olsun, güle güle kullanın. Bende geçen ay xmax’i satıp 2021 model Nc 750x aldım. Daha işten güçten binmek nasip olmadı ama amortisörler xmax’ten sonra ilk başta mükemmel gibi gelse de hafif bozuk yolda rahatsız edeceği aşikar. Nasipse fazla uzatmadan emekli olup anadoluyu karış karış gezmek gibi hayaller var. Malum bu ekonomide daha fazla motora yatıracak para da yok. Nc bizi mezara kadar götürecek gibi duruyor. O yüzden biraz yatırım yapmak gerekecek. Mekaniğe de az buçuk merakım vardır. En azından arabanın motorun bakımlarını kendim yapabiliyorum. Ustaya vereceğim paraya alet avadanlık alıyorum. Yaptığınız işlemi yazdığınız günden beri merakla takip ediyorum. İnşallah ön amortisörlerden de arka kadar memnun kalırsınız. Merak ettiğim sizin nc kaç model? (daha önce yazdıysanız kusura bakmayın) 2021 kasa ile önler showa olarak değişti diye biliyorum arka amortisör için hiç fikrim bile yok. Bu kasayla da motorun 4cm kadar alçaldığı söyleniyor. Bir kez asfalta çıkarken altı sürttü, bir kez de artçıyla şehir içindeki tümsekten geçerken. Beni bu durum iyice korkuttu. Hafif bozuk yolda sıkıntılı sonuçlar doğurabilir. Sorması ayıp bu amortisör işinin maliyeti size ön ve arka olarak ne kadar tuttu?
Merhaba, sorularınıza cevap vermeye çalışayım.
Öncelikle motorunuz hayırlı olsun, keyifli sürüşler dilerim.
Günümüz ekonomik şartları için en mantıklı motosiklet bana göre, gerçekten süspansiyonlarının haricinde birçok ihtiyaca cevap veren bir motor.
bendeki 2015 model, 2021'lerde süspansiyonlar nasıl bilmiyorum ama konuştuğum birkaç kişi pek farklı olmadığını söylüyor doğrudur yanlıştır bilmem.. sele yüksekliği sizde daha düşük evet muhtemelen benim motordaki eski süspansiyonlar gibi sizdeki de sürücü ağırlığı ile daha da çöküyordur. hatta benim selenin olması gereken yükseklik 83cm iken sürücüsüz bile 83cm gelmiyordu, arka şoku değiştirdikten sonra sele olması gereken yüksekliği gelmişti ve eski şok da olduğu gibi oturunca allah verdiye çökmüyor yay, olması gereken sag değerine kadar çöküyor ve kalıyor.
ben yaptığım yükseltmeden çok memnunun, evet keşke ekstra para harcamak zorunda kalmasaydım ama motoru sevince ve uzunca bir dönem motorlarımızı değiştiremeyecek olduğumuz gerçeğini düşününce bu bedeli ödemeye karar verdim zaten bunun sonucunda da Nc bambaşka ve sürüşü harika bir motor dönüştü zorunluluk olmadığı sürece önümüzdeki 3-4 belki de 5 yıl birlikteyiz kendisiyle.
yanlız @cyan'ın da daha önce dediği gibi bu bir asfalt motoru öyle araziye falan girebilecek bir motor değil süspansiyon değişimi yapsanız da bilginiz olsun.
sonuç olarak motorun, frenleme de Dalma, erken abs devreye girme, virajda ön gezme, arka kayma, en en en çok başka motorların umurunda bile olmayan en hafifinden yol bozukluklarında bile olan teker zıplama, bırakma, sekmekten dolayı sürekli döven seleden yüzünden kalça kuyruk sokumu ağrısı BİTTİ.
fiyat olarak motoface Eyüp bey ile bir görüşün güncel fiyatı söyler size.
Çok teşekkür ederim. Yeni girebildim siteye yeni gördüm mesajınızı. Öyle zor arazi koşullarına girmek gibi niyetim yok zaten Anadolu'nun köy yollarında ihtiyacı karşılasın yeter. NC gerçekten günümüz şartlarında en mantıklı motor. Evet seleye oturunca zaten çöküyor artçıda binince daha da çöküyor, yan çantaları takınca muhtemelen spor araba gibi yerde gider. Sele de konforsuz. Ani frenlerde dalma yapıyor evet lastikler (Pirelli Diablo rosso 2) daha 400km de olmasına rağmen düşük hızda abs de devreye giriyor ani olmayan frenlemede, arka fren zaten çok kötü. Motor 17.000 km de fren hidroliklerini nasipse bugün değiştireceğim belki de ondandır. Atatürk sanayi yakın Eyüp ustayla yüz yüze gidip konuşmak lazım müsait bir zamanda. Sizin memnun olmanıza çok sevindim. İnsanın içine sinmediği zaman mutlu da olamıyor, zevkte alamıyor. İçinize sinmiş belli ki.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)