Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Honda NC750X Amortisör yükseltme hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #21
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Seti istedim, gelsin bakalım. Beklentim büyük
    tommygun, Cyan, espresso ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Seti istedim, gelsin bakalım. Beklentim büyük
    Hayırlı olsun, mutlaka bir inceleme videosu çekin de bizler de öğrenelim.
    iskampavya ve Cyan bunu beğendiler.

  3. #23
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Teşekkürler. İyi fikir, becerebilirsem çekerim Kaan hocam,
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  4. #24

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun, mutlaka bir inceleme videosu çekin de bizler de öğrenelim.
    +1 (on karakter)

    Başka bir kullanıcının bu set ile ilgili izlenimlerini almak güzel olacak.
    tommygun, espresso ve iskampavya bunu beğendiler.

  5. #25
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    +1 (on karakter)
    Buarada rahmetli Aea'nın neredeyse 8-9 sene önce Hollanda'da ziyaret ettiği Hyperpro fabrikasının videosunu ve servis bölümü çalışanıyla yaptığı röportajı defalarca izlemek gerek. Koca şirkette sadece 40 kişinin çalıştığını, bir gidon amortisöründe 100 adet parça olduğunu, stoklarında arka amortisör olmadığını ve arka amortisörü kişiye özel yaptıklarını, bazı motorların test için 24 saat çalıştırmaları gerektiğini ve o motoru kontrol eden teknisyenin evinde telefonla sisteme bağlanıp motoru kameradan gözlediğini falan anlatmıştı.

    İşte böyle kaliteli içeriklerden sonra Moto Morini ile Tuz Gölünde sürmeye çalışan tek hücreli Selçuk'u gel de izle.
    F54, Cyan ve iskampavya bunu beğendiler.

  6. #26
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buarada rahmetli Aea'nın neredeyse 8-9 sene önce Hollanda'da ziyaret ettiği Hyperpro fabrikasının videosunu ve servis bölümü çalışanıyla yaptığı röportajı defalarca izlemek gerek. Koca şirkette sadece 40 kişinin çalıştığını, bir gidon amortisöründe 100 adet parça olduğunu, stoklarında arka amortisör olmadığını ve arka amortisörü kişiye özel yaptıklarını, bazı motorların test için 24 saat çalıştırmaları gerektiğini ve o motoru kontrol eden teknisyenin evinde telefonla sisteme bağlanıp motoru kameradan gözlediğini falan anlatmıştı.

    İşte böyle kaliteli içeriklerden sonra Moto Morini ile Tuz Gölünde sürmeye çalışan tek hücreli Selçuk'u gel de izle.
    Selçuk deyince limon yemişe dönüyorum
    tommygun bunu beğendi.

  7. #27
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Merhaba arkadaşlar, durum ile ilgili kısa bir bilgilendirme yapayım.
    setin ilk kısmı arka amortisör bu sabah geldi.. Öğleden sonra fırsat bulup montajını yaptım, Mesai bitimi kısa da olsa 20 km'lik kısa bir test sürüşü yaptım.
    Eyüp Bey'in söylediğine göre 500km kadar benim alışma ve yayın oturma süresi varmış, bunu mt7 için yay aldığımda da söylemişti, keza arka amortisörü takıp motora ilk bindiğimde motor selesi eskiye nazaran 3cm kadar yukarı çıktı, eski amortisör 'de oturduğumda yay çöküp sele alçalıyordu bunda nerdeyse kıpırdamıyor yok denecek kadar az çöküyor amortisör, oturuş hissiyatı ducati deki ve ktm deki gibi oldu.

    sürüşte ise ilk izlemim sele sertleşti, aslında amortisör sertleşti fakat sele gibi hissediliyor.. motorda daha dik oturmaya başladım, yolda giderken ne kadar bozukluk gördüysem girdim ne kadar sarsıntıya zıplamaya maruz kalacağım diye. rahatsızlık hissetmedim fakat asıl test edeceğim yol bu akşam sürdüğüm yol değil, eski motorlarım da sürdüğüm yer yer çok bozuk asfaltı olan bol virajlı gittiğim yerler var bir bir oralara gideceğim..

    o yollarda da en mutlu eden motor ducati idi, her ne kadar muazzam bir amortisörü olmasa da orta kaliteli amortisörleri ile gayet mutluydum. ne zıplama ne sekme nede virajlarda bırakma yapıyordu..
    Hyperpro bana okadarını verse başka bir şey istemem ki verecek gibi görünüyor.
    Çünkü Nc geldiğinde aynı yollara sürmeye gittiğimde küfür kıyamet geri dönmüş ve bu motorda bu amortisörler varken o yollarda sürülemeyeceğini anlayıp sadece otoyol tadında asfaltı olan yerlere sürmeye gitmiştim.
    Arka amortisör işin %70'ini yapıyor desek %30 luk kısmını da tamamladığım da bu iş bal kaymak olacak görünüyor. birde şaşırdığım bir şey var onu da paylaşayım, hani şu yaya geçidi vs gibi yerlerde yola paralel adı neyse beyaz kabartma çizgiler varya, oralardan geçerken benim gidon titreşimden çıldırıyordu, arka amortisörün ne etkisi nasıl bir bağlantısı varsa o gitti anlayamadım.
    bir de bunca yıl sonra şunu anladım motoru motor yapan şey gerçekten amortisörmüş, amortisörün iyi değilse motorun motor değilmiş. Nc geldiğinden beri insan gibi sürüyordum (mecburiyettenmiş), fakat bu akşam eve dönerken yine eskiden olduğu gibi, hayvan gibi (bir Nc ne kadar hayvan gibi sürülebilirse okadar )sürmeye başladığımı fark ettim, marifet amortisördeymiş.

    Şimdilik bu kadar, bir kaç tanede fotoğraf ekleyeyim.





    tommygun, Cyan, espresso ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #28
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar, durum ile ilgili kısa bir bilgilendirme yapayım.
    setin ilk kısmı arka amortisör bu sabah geldi.. Öğleden sonra fırsat bulup montajını yaptım, Mesai bitimi kısa da olsa 20 km'lik kısa bir test sürüşü yaptım.
    Eyüp Bey'in söylediğine göre 500km kadar benim alışma ve yayın oturma süresi varmış, bunu mt7 için yay aldığımda da söylemişti, keza arka amortisörü takıp motora ilk bindiğimde motor selesi eskiye nazaran 3cm kadar yukarı çıktı, eski amortisör 'de oturduğumda yay çöküp sele alçalıyordu bunda nerdeyse kıpırdamıyor yok denecek kadar az çöküyor amortisör, oturuş hissiyatı ducati deki ve ktm deki gibi oldu.

    sürüşte ise ilk izlemim sele sertleşti, aslında amortisör sertleşti fakat sele gibi hissediliyor.. motorda daha dik oturmaya başladım, yolda giderken ne kadar bozukluk gördüysem girdim ne kadar sarsıntıya zıplamaya maruz kalacağım diye. rahatsızlık hissetmedim fakat asıl test edeceğim yol bu akşam sürdüğüm yol değil, eski motorlarım da sürdüğüm yer yer çok bozuk asfaltı olan bol virajlı gittiğim yerler var bir bir oralara gideceğim..

    o yollarda da en mutlu eden motor ducati idi, her ne kadar muazzam bir amortisörü olmasa da orta kaliteli amortisörleri ile gayet mutluydum. ne zıplama ne sekme nede virajlarda bırakma yapıyordu..
    Hyperpro bana okadarını verse başka bir şey istemem ki verecek gibi görünüyor.
    Çünkü Nc geldiğinde aynı yollara sürmeye gittiğimde küfür kıyamet geri dönmüş ve bu motorda bu amortisörler varken o yollarda sürülemeyeceğini anlayıp sadece otoyol tadında asfaltı olan yerlere sürmeye gitmiştim.
    Arka amortisör işin %70'ini yapıyor desek %30 luk kısmını da tamamladığım da bu iş bal kaymak olacak görünüyor. birde şaşırdığım bir şey var onu da paylaşayım, hani şu yaya geçidi vs gibi yerlerde yola paralel adı neyse beyaz kabartma çizgiler varya, oralardan geçerken benim gidon titreşimden çıldırıyordu, arka amortisörün ne etkisi nasıl bir bağlantısı varsa o gitti anlayamadım.
    bir de bunca yıl sonra şunu anladım motoru motor yapan şey gerçekten amortisörmüş, amortisörün iyi değilse motorun motor değilmiş. Nc geldiğinden beri insan gibi sürüyordum (mecburiyettenmiş), fakat bu akşam eve dönerken yine eskiden olduğu gibi, hayvan gibi (bir Nc ne kadar hayvan gibi sürülebilirse okadar )sürmeye başladığımı fark ettim, marifet amortisördeymiş.
    https://img.imgyukle.com/2023/08/26/rFsCBo.jpeg
    Şimdilik bu kadar, bir kaç tanede fotoğraf ekleyeyim.

    https://img.imgyukle.com/2023/08/26/rFsCBo.jpeg
    https://img.imgyukle.com/2023/08/26/rFsxnH.jpeg
    https://img.imgyukle.com/2023/08/26/rFsIW1.jpeg
    https://img.imgyukle.com/2023/08/26/rFsYPI.jpeg
    https://img.imgyukle.com/2023/08/26/rFsaYf.jpeg
    Hayırlı olsun.
    iskampavya ve Cyan bunu beğendiler.

  9. #29
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Teşekkürler @tommygun Kaan hocam
    tommygun bunu beğendi.

  10. #30

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun.
    +1, güle güle kullanın.

    Ön yaylar da gelsin takılınca rider sag ayarı da yapılır, belki o yükselme değişir. Önle birlikte yapılması lazım.
    iskampavya, tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  11. #31
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    +1, güle güle kullanın.
    Çok teşekkürler ��

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------

    İyi akşamlar arkadaşlar durum hakkında bir güncelleme daha yapayım.
    Bugün amortisörü teset etmek için
    Daha önce nc ile gidip hüsran ile geri döndüğüm rotayı tekrar etmek için yola çıktım, bölgeye gelince biraz tereddüt ile gazı açıp ilerlemeye başladım ki ilk giriş yolun en kötü olduğu yer ve herşey güzel normal, yüzümde gülümseme belirdi ve haydi devam dedim bastım.. Bu rotanın 20km lik kısmını mutlu mesut bitirip ikinci kısmına devam ettim, yer yer taş ocağı kamyonlarının mahvettiği bol virajılı bir yol ve burayı da mutlu mesut geçtim. Artık iyice rahatlamistim amortisör güzel iş yaptı ve motor Artık bambaşka bir motora dönüştü gerçekten diyip yolumu mazıya çevirdim orasıda kısa kombine virajları olan son gittiğimde nefret ile geri döndüğüm bir yoldu.. orayı da yardıra yardıra geçip yolun kenarında durdum ve yüzümde tebessüm ile yaktım bir sigara evet sorun ortadan kalktı arkadaşlar Nc artık harika bir motosiklete dönüştü..
    Bundan sonra Nc ile mutlu mesut yaşar gideriz biz.
    Keşke honda ekstra parça harcatmadan bu keyfi verseydi daha iyi bir amortisör koysaydı da uğraştırmasaydı bozmasaydı moralimizi.
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  12. #32

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    İyi sonuca çok sevindim; yeni NC ile bol keyifli kilometreler dilerim. (Ön taraf da değişsin o da çok farkedecektir...)

  13. #33
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi sonuca çok sevindim; yeni NC ile bol keyifli kilometreler dilerim. (Ön taraf da değişsin o da çok farkedecektir...)
    Teşekkürler.. şuan bile çok iyi, Keyifli oldu.

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Hayırlı olsun. Güle güle kullanın.

    Özellikle fren esnasında ve virajlarda ortaya çıkıyor ön amortisör farkı.

    Honda dayanıklı motor yapıyor ama bu tip önemli ve gizli ayrıntılar fos bir çok modelinde.
    iskampavya bunu beğendi.

  15. #35
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun. Güle güle kullanın.

    Özellikle fren esnasında ve virajlarda ortaya çıkıyor ön amortisör farkı.

    Honda dayanıklı motor yapıyor ama bu tip önemli ve gizli ayrıntılar fos bir çok modelinde.
    Teşekkürler Haşmet bey.
    haklısınız fakat arka amortisörün hali okadar vahim imiş ki, sadece onun düzelmesi bile %90 toparlıyor motoru..
    Bu düzeltmeye fazla para ayırmak istemeyen kişi için bir alternatif sadece arkayı değiştirmek ama tabiki ön değişimi de ihtiyaç.

  16. #36
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bende afrika nın amortisör yaylarını öhlins ile değiştireceğim kendisi son motorum olur bundan sonra değiştirmeyi düşünmüyorum
    buda 50 60 km/h arası zıplaya zıplaya gidiyor ön yaylar zayıf kalıyor bunda honda nın sucu olmayabilir orj olmayan koruma demiri sis farı gidon yükseltme telefon tutucu gibi aksesuarları taşıyamıyor da olabilir

  17. #37
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende afrika nın amortisör yaylarını öhlins ile değiştireceğim kendisi son motorum olur bundan sonra değiştirmeyi düşünmüyorum
    buda 50 60 km/h arası zıplaya zıplaya gidiyor ön yaylar zayıf kalıyor bunda honda nın sucu olmayabilir orj olmayan koruma demiri sis farı gidon yükseltme telefon tutucu gibi aksesuarları taşıyamıyor da olabilir
    Keşke okadar butçem olsaydı da bende öhlins takabilseydim,sizin içinde bu yükseltme faydalı olacaktır muhakkak.
    Fakat özellikle ağırlıklı kullanım alanı arazi olan motorlarda öhlinsi önermiyorlar yurtdışı forumlarda kullanıcılar. Öhlins için daha kısa ömürlü narin, Hyperpro için ağır iş amortisörü uzun ömürlü sağlam diyorlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:32 ----------

    Dilim döndüğünce birseyler anlatmaya çalıştım bu yükseltme hakkında zaten herhangi bir uzmanliğımda yok, belki Nc den amortisör yüzünden şikayeti olan arkadaşlara fikir verir
    http://https://youtu.be/arbgXWwulSw?si=QJjczH8Q-nxS7MoQ
    F54 bunu beğendi.

  18. #38
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Keşke okadar butçem olsaydı da bende öhlins takabilseydim,sizin içinde bu yükseltme faydalı olacaktır muhakkak.
    Fakat özellikle ağırlıklı kullanım alanı arazi olan motorlarda öhlinsi önermiyorlar yurtdışı forumlarda kullanıcılar. Öhlins için daha kısa ömürlü narin, Hyperpro için ağır iş amortisörü uzun ömürlü sağlam diyorlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:32 ----------

    Dilim döndüğünce birseyler anlatmaya çalıştım bu yükseltme hakkında zaten herhangi bir uzmanliğımda yok, belki Nc den amortisör yüzünden şikayeti olan arkadaşlara fikir verir
    http://https://youtu.be/arbgXWwulSw?si=QJjczH8Q-nxS7MoQ
    aslında ben bulunduğum şehirde bile yay sardırabilirim böyle bir çevrem de var fakat adam teknik resim istiyor veya bir adet örnek kalıp çıkarmak için sonuçta bu yaylar çelik tel yani ölçüleri olsa çok çok uyguna sahip olabilirim
    öhlins dedim wibers te olabilir touratech olabilir veya başka bir marka iyisi olsun da gerisi mühim değil
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  19. #39
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında ben bulunduğum şehirde bile yay sardırabilirim böyle bir çevrem de var fakat adam teknik resim istiyor veya bir adet örnek kalıp çıkarmak için sonuçta bu yaylar çelik tel yani ölçüleri olsa çok çok uyguna sahip olabilirim
    öhlins dedim wibers te olabilir touratech olabilir veya başka bir marka iyisi olsun da gerisi mühim değil
    Ama iş sadece yayda değil ki.. öyle olsa çok daha ucuza iş çözümlenebilir
    F54 ve espresso bunu beğendiler.

  20. #40
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buda 50 60 km/h arası zıplaya zıplaya gidiyor ön yaylar zayıf kalıyor bunda honda nın sucu olmayabilir orj olmayan koruma demiri sis farı gidon yükseltme telefon tutucu gibi aksesuarları taşıyamıyor da olabilir
    Şahsen Honda'nın maliyeti düşürmek için kağıt üzerinde göze çarpmayan özelliklerde ucuza kaçtığını düşünüyorum. Başlıkta NC750'nin başına gelmiş, sizin AT'de, benim CB1000R'da. Aynı şikayet üzerine bu kadar tesadüf fazla bence. I


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)