Noter Satışı Yapılan Motosikletin Ertesi Gün Blok Patlatması
Reklamlar
-
17 Ağustos 2023, 18:27
#1
Aynen yukarıda yazdığım gibi abiler kardeşler.
ER6F motosikletimi sattım; satın alan kişi 200 km civarında mesafe gitti ve ertesi gün şehir merkezinde seyrederken başına bu gelmiş.
Motosikletin bende olduğu ortalama 6500 km boyunca ilki orijinal yağ filtresi ile beraber olmak üzere iki kez yağını değiştim. Önce 7100 sonra Katana ile. Rölantide ısıtmadan kullanmam. Kırmızı şeride, devir kesiciye sokmam. Optimum çalışma sıcaklığına gelene kadar gazlamam. Satmadan önce ilanda da yazdığım gibi dedim istediğiniz ustaya veya servise gösterin. Sizin de benim de içim rahat olsun. Eğer motosikletin yaşının getirdiği kozmetik kusurlar dışında, mekaniğinde sorun çıkarsa anlaştığımız fiyat üzerinden o kadar düşürürüm dedim. Sence bir sorun yoksa götürmemize gerek yok dediler. Yine götürmeyecekseniz, madem ben bakım için daimi gittiğim yere götüreyim dedim. Arkadaş test etti motoru, sorun yok.
Konuyu çok kişiye danıştım ama bazı açılardan muallak. Yazma nedenim de bu. Her halükarda resmi bir sonuç elde edilmeli diye düşünüyorum ister mahkeme yoluyla ister arabulucu yoluyla.
Aracın motorunun durumuna dair bir fotoğraf ve video var. Duruma göre, pm yoluyla fikrinizi alabilirim.
Mahkeme ve arabulucu yolu nasıl olur, nasıl yapılır, kim tarafından yapılır -hani bazı sorularım ilkokul çocuğunun sordukları gibi ama çerçeveyi belirlemek için diyorum- bana detaylıca yazabilecekler olursa, memnun olurum.
Kazasız, arızasız, keyifli sürüşler.
Reklamlar
-
17 Ağustos 2023, 18:35
#2
Geçmiş olsun. Ustama hep diyorum "Ben bu Er6F'i 300.000 km sıkıntısız kullanırım ama benden satın alan kişi daha o hafta bloğu kucağına alır."
Maalesef bizim makineleri tanımayan biri satın almış sizden, muhtemelen tapa gaz son hız denemesi yaparken de motoru öldürmüş. Zaten filtre değişimiyle beraber 1,9 lt yağ alan makine hele ki eskiyse çok da zorlamamak gerek.
-
17 Ağustos 2023, 19:56
#3
Bir dönem böyle ayıplı mal sattılar muhabbetine kanunen masrafları karşılama yada motoru geri alma gibi bir durum söz konusu idi. İşin ehli biri net cevap verecektir.
-
17 Ağustos 2023, 20:09
#4
Ben buna hic iyi gözle bakmıyorum. Daha önce de buraya bir konuya yazmıştım.
Sana gıcığım var ve zarar ermek istiyorum. Satın alırım motorunu ertesi gun dayarım son gaz.. dizelin ambeleye kalkması misali.. motoru kucağa alırım. Sonra gel motoru geri al..
Yada motora arabaya ihtiyacım vardır,alır iki ,üç gün işimi görürüm sonra aynı olay aynı son.
Bildiğim kadarıyla belli bir yaş ve km den sonra bu tür şeyler için hiçbirşey çıkmıyor alanın elinde kalıyor sana bişey olmuyor yani..
Haa araç kazalıdır,şase kaynaklıdir,eklidir,grenajın altında kalan bir hasarı vardır aleni ortada olan ve saklamışsındır orası ayrı. Farklı konu..
Bişey çıkacağını sanmıyorum.
-
17 Ağustos 2023, 20:33
#5
2015-2016 yıllarındayken Peugeot 206+ arabam vardı.
Hem pek kullanmadığım hem de beni biraz üzdüğü için satmaya karar verdim.
Satın alacak kişi geldi, inceledi, baktı etti, tamam dedi, anlaştık.
Ertesi gün işe arabayla gittim, otoparka çektim.
Öğlene doğru noterde satışı yaptık, aldık verdik, arkadaş bindi arabaya gitti.
Daha bir iki saat geçmedi, aradı arkadaş, araç çalışmıyor, yolda kaldım diye.
Triger kayışı kopmuş.
Kendi mahallesindeki ustaya çektirmiş aracı.
Kalktım tamirhaneye gittim, usta anlattı durumu, eleman da bana bakıyor, istiyor ki ben ödeyeyim.
Usta bir fiyat çıkardı; parça fiyatı şu kadar, işçilik fiyatı şu kadar diye toplam bir fiyat verdi.
Deplasmanda olunca, üzerine de acemilik zamanlarım, “bana ne ben ödemem” diyemedim.
Madem öyle, parçaları ben karşılayayım, usta da senin mahallende, işçilik kısmını aranızda helalleşirsiniz dedim.
Eleman hala istiyor ki bütün masrafı ben karşılayayım.
Allahtan usta anlayışlı biriydi, alan arkadaşa, bu arıza sana kısmetmiş, bu arkadaş (bana diyor) ödemek zorunda değil ama babayiğit bir arkadaşmış, parçaları karşılıyor, sen de arkadaşın dediği gibi işçiliği karşıla dedi.
Ofise döndüğümde, "aracı sattım ama hala bana masraf çıkartıyor" diye makara yapmıştık arkadaşlarla.
Şimdi araç satıyor olsam, alan arkadaşı kırk kere uyarırım, söylerim; sağına soluna iyice bak / baktır, satış olduktan sonra bir arıza yaşanır ve bir metre bile gidemezsen, kesinlikle sorumluluk almam diye.
Ustanın dediği "bu arıza sana kısmetmiş" lafı da ilginç bir şekilde doğru.
Kayışın kopması, o sabah ofise giderken benim başıma da gelebilirdi.
Aracı kullanıyorsun kullanıyorsun bir arıza olmuyor, satıyorsun, 5 kilometre sonra müthiş bir arıza yaşanıyor.
Gerçekten kısmet.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:18 ----------
Cevap kısmım çıkmamış:
Yanlış anlama ama karşı tarafı kandırdın mı, kazıkladın mı bilmiyoruz.
Dürüst davrandığını varsayarsak, bu olaydan bir şey çıkmaz.
Satın alan kişi aldığıyla kalır.
Arızayı gidermek ona aittir çünkü satın almadan önceki zamana ait herhangi bir rapor sunamıyor.
Rapor, onay vs. gibi bir belge olsaydı da, bu konuyu o raporu verenle çözmesi gerekirdi.
-
18 Ağustos 2023, 08:57
#6
alan kişi expertiz yaptırmadan satış aldıysa bence senlik bir durum kalmamış
benim başıma böyle birşey gelse ben 1 kuruş vermem bende hiçbir sıkıntısı yokken ertesi gün 1 günde nasıl kullanıldığı bilmiyorum herşey olabilir
ha bu güne kada 5 tane büyük motosiklet aldım aldığım adamlar hep mühendis hekim doktor mütahhit bakımları zamanında serviste yapılmış araçlar dı
sana da birşey diyemiyorum bakımlarını yaptırdım bendeyken bir sorun yoktu diyorsun
-
18 Ağustos 2023, 09:28
#7
Daha önce forumda bunun cok tartışması oldu. 2 sene içinde kanun değişmedi ise olay aslında şu;
Karşı tarafın eksper yapıp yapmaması önemli değil, önemli olan motor satışında sizin beyan ettikleriniz. Motor temiz diyip sorunlu motor satarsanız sorumluluk sende.
Satıldıktan sonra sanırım 1 sene içerisinde bir arıza olursa; bu arıza bildirilmemiş bir kusurdan dolayı oluşur ise malı geri iade etme hakkı var. İşin ilginç yanı burada motoru saglam sattıgını satıcı ispat etmek zorunda, alıcı hasarlı aldıgını ispat etmek zorunda değil.
200 km sonra oluşan hasar siz satarken olan bir durumdan mı kaynaklı yoksa alıcı kaynaklı mı bunun ispatına göre konu ilerler.
-
18 Ağustos 2023, 09:43
#8
Dün yan dükkandaki komşu: bizim amcaoğlu er6f motor almış, blok patlatmış. Usta bunlarda kronikleşmiş arıza olduğunu söylüyor diyerek benden fikir almışlardı. Acaba o motor bu motor muydu?
-
18 Ağustos 2023, 09:53
#9
eskı motorda olabılecek seyler 600 cc dıye koklemıstır gazı yemedı tabı senlık durum yok burda yenıykende tutmadı o motor zaten satmıssın kurtulmussun mahkeme fılan hıkaye bişi olmaz senın hatan yok bu durumda mal eskı cunku
-
18 Ağustos 2023, 11:12
#10
tommygun adlı üyeden alıntı
.... muhtemelen tapa gaz son hız denemesi yaparken de motoru öldürmüş....
Günahını almayım ama aynı fikirdeyim
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
18 Ağustos 2023, 11:22
#11
benimde tahminim tapagaz çok zorladı motoru,
alan kişi tarafından düşünmek lazım, heveslenip 600lük bir motor almışsın,
ha biraz yaşlı olunca bazı şeyleri öngörmen gerekir.
ama ilk top speed denemesinde motoru kucaklamışsın / bu durumun tam tersi saatlerce tapagaz zorlayıp, vites düşürüp yığdıra yığdıra canını da çıkartmış olabilir. her iki taraf içinde çok mide bulandırıcı bir durum.
-
18 Ağustos 2023, 13:50
#12
arndiol adlı üyeden alıntı
Daha önce forumda bunun cok tartışması oldu. 2 sene içinde kanun değişmedi ise olay aslında şu;
Karşı tarafın eksper yapıp yapmaması önemli değil, önemli olan motor satışında sizin beyan ettikleriniz. Motor temiz diyip sorunlu motor satarsanız sorumluluk sende.
Satıldıktan sonra sanırım 1 sene içerisinde bir arıza olursa; bu arıza bildirilmemiş bir kusurdan dolayı oluşur ise malı geri iade etme hakkı var. İşin ilginç yanı burada motoru saglam sattıgını satıcı ispat etmek zorunda, alıcı hasarlı aldıgını ispat etmek zorunda değil.
200 km sonra oluşan hasar siz satarken olan bir durumdan mı kaynaklı yoksa alıcı kaynaklı mı bunun ispatına göre konu ilerler.
biraz art niyet ararim bu kanunda ozaman
diyelim ki motoru sattim, eksper yapti, bakti etti, ustasina gösterdi falan.
aldi motoru 6 ay bindi sonra, dustu kalkti hirpaladi canini okudu makinanin, sonra, 1 viteste tapa gaz motorun blogunu eline alana kadar ugrasti.
geri getirip buyur, para mi ver motorunu geri al deme hakki mi olacak?
Honda CBF125, Yamaha XJ600S, Kawasaki ER6N
-
18 Ağustos 2023, 15:01
#13
recaip adlı üyeden alıntı
biraz art niyet ararim bu kanunda ozaman
diyelim ki motoru sattim, eksper yapti, bakti etti, ustasina gösterdi falan.
aldi motoru 6 ay bindi sonra, dustu kalkti hirpaladi canini okudu makinanin, sonra, 1 viteste tapa gaz motorun blogunu eline alana kadar ugrasti.
geri getirip buyur, para mi ver motorunu geri al deme hakki mi olacak?
süreden emin değilim internette hem 1 ay yazan da var 6 ayda.
verdiğin örnekler kullanıcı hatası oldugu bariz şeyler. burada kullanıcıdan kaynaklı olmadıgı net belli olan ama söylenmemiş seylerden bahsediyorum. elektrik tesisatına yama yapmak, şaseye işlem yapmak; motorun acılmış işlem yapılmıs olması gibi şeyleri kapsıyordur bence.
internette ayıplı mail iadesi olarak geciyor konu.
-
18 Ağustos 2023, 15:09
#14
Expertiz hizmeti alinmadan yapilmis satislarda alici herseye razi olmus kabul edilir, hak talebinde bulunamaz. Expertiz yapildiysa ve yapilan expertiz sonucunda farkedilmemis hata kusur cikarsa muhattabiniz expertiz firmasidir. Devlet yasadisi bir olay olmadikca pek ilgilenmez .
-
18 Ağustos 2023, 15:10
#15
Bakın BENCE bu ikitekerler sonuçta kul yapısı ,motor sıfır olsa bile başına herhangi bir sorun gelebilir ve bence alan kişi bunu gözönüne alarak almalı ve binmeli
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)