Yeni başlayan - Motor hakkında tüm sorularım
Reklamlar
-
16 Ağustos 2023, 00:34
#1
Merhabalar,
10 yıl öncesine kadar hep 125lik kullanan 20 yaşlarında bir delikanlıydım Tabi o zamanlar motor için nerde bütçe.
Şimdi aracımı hanıma ve kızıma bırakmam lazım. Benimde hep içimde olan motor sevdam gün yüzüne çıktı tabi. 2. bir arabayı almak çok mantıklı gelmedi. Özellikle işe git gel için sürekli bineceğim için. Haftanın 3 günü işe gidiyorum. Git-gel 90 km. Ayrıca İzmir gibi bir yerde trafikte çok. Toprak yola gireceğim çok bir rota yok. Ayrıca İzmir-İstanbul Ayda 1-2 kere yapıyorumdur.
185 cm ve 90 kg'mım. Çok araştırdım test sürüşlerine gittim. Alacağım motorun 650 cc olması gerektiğine karar verdim. Özel sürüş eğitimi de alacağım. Fakat birkaç sorum var. Eminim tecrübeli olan arkadaşlar zevk alarak cevaplayacaktır.
- Kawasaki konusunda ne düşünüyorsunuz? Bulunduğum yerde bana 10 dk mesafede yetkili servis var. Uzun yıllar kullanır mıyım?
- Bütçem 400-440 arasında. Ninja 650 çok mantıklı geliyor. Hem sport hem road motor.
- Spor bir görünüm olsun ama yormasın istiyorum. Mutlaka 3 yıla kadar 1000cc bir motora geçeceğimi düşünüyorum.
- Kask, eldiven vs. En iyisi olması içinde 20.000 TL'lik bir bütçe ayırdım. Mutlaka önerilerinize ihtiyacım olacak.
- Motorun bakımları konusunda ne diyorsunuz? Ne kadar sürede zincir temizliği vs gibi işlemler yapmalıyım?
- Kawasaki şuan en çok ilgimi çeken marka özellikle ninja 650. Motoru satmak istesem ve daha üst bir modele geçmek istesem zorlanır mıyım?
- CBR 650 ve yamaha r7 özellikle ninja 650 ile karşılaştırıldığında çok farklı sonuçlar ortaya çıkıyor. Düşünceleriniz nedir?
- Aklıma gelmeyen ama bak şuna dikkat et dediğiniz ne var? Şuan hiçbir şeyim yok. Sıfırdan alacağım herşeyi.
- İzmir sıcak bir memleket. Arabada alıştım aç klimayı, bas gaza. Çok sorun yaşar mıyım? Terleme vs?
- Gözlükte kullanıyorum. Sorun çıkarır mı?
- Kask, eldiven ve ceket hep giyeceğim. pantolon konusunda ne diyorsunuz?
- Rodaj süresi ne kadar?
- Motor için gps takip, disk kilidi vs ne önerirsiniz. Çok kötü bir zamandayız. Hırsızlar pek caydırıcı bişey bulamadım. Üzerine apple tag koymayı düşündüm.
Cevabınıza göre yetkili bayiye gidip direk alacam.
Reklamlar
-
16 Ağustos 2023, 02:00
#2
Merhaba ayda iki defa İzmir İstanbul yapacaksanız uzun yol konforu biraz daha yüksek Versys gibi bir model öneririm hem çantada takacaksanız daha uygundur , hırsızlığa karşı en güvenilir olanı telefonunuza 10-15 saniyede bilgi veren gsm destekli takip sistemleri (Turuncu takip , Motorist takip sistemi vb ) , bunların haricinde caydırıcı olabilecek 14-16 mm kalınlığında çok güçlü alarm sesi veren U kilitler yada daha ucuzu disk kilitleri var , bütçenize göre tercih yapabilirsiniz , rodaj süresi markaya göre 500 ila 1000 km arasıdır , karışık gidiyorum gözlük sorun çıkarmaz , yazın fileli mont yanmaz kumaş pantolon pek sıkıntı vermez elbette aşırı yoğun trafikte otobüslerin arkasında durunca şort tişört giyseniz bile sıkıntı , zincir mevsime göre 500 ila 1000 km de bir temizlenir 250 km de bir yağlanır , dikkat etmeniz gereken en önemli konu emniyetli sürüş , yüksek konsantrasyon..
-
16 Ağustos 2023, 02:13
#3
Genelde şehir içi kullanacağım. ayda maks 2 izmir-istanbul yolculuğum oluyor. oda belli dönemlerde bazı aylarda gitmiyorum bile. haftada 3 gün iş için şehir içi, 1-2 günde gezmek için oraya buraya. (max mesafe 100 km günlük) o yüzden road motor pek düşünmedim.
Kawasaki konusunda ne diyorsunuz? Ninja 650?
-
16 Ağustos 2023, 02:15
#4
Katılıyorum, SS düşünmeyin bence. Kullanım amacınıza hiç uygun değil. Pişmanlık sebebi.
İzmir'de yaz için file mont şart bence. Pantolon için de Coolmax özellikli kumaşı olan bir model tavsiye ederim. Rev'it kot pantolonum yazın bir Levis'ten daha sıcak hissettirmiyor, çok daha kalın ve ağır olmasına rağmen. Yine havadar bir bot tavsiye ederim.
Kask için en önemli olan tabii ki kafa şeklinize uyumu. Ancak sıcak havalarda Arai'nin vizör deki kaş hizasında bulunan havalandırmaları çok iyi çalışıyor.
-
16 Ağustos 2023, 02:21
#5
Öncelikle kazasız belasız sakin sürüşler diliyorum. Kendimce, bildiğim kadarıyla bazı sorularına yanıt vermeye çalışıcam.
4) "En iyi" ekipman için 20.000 TL çok hafif kalıyor artık. Piyasaya hakim olmadığınız için bütçe ayarlama konusunda bazı sorunlar yaşamanız normal ama şöyle açıklayayım ; giriş-orta seviyedeki ekipmanlarımı geçen sene kaba taslak 10.000'e dizmiştim. Şuanki ederleri yaklaşık 20.000 TL. Buna istinaden "en iyi"yi geçtim iyi ekipman için bile 30-40.000 bandına çıkmanız lazım.(Zaten karbon kasklar 15.000'den başlıyor yanlış bilmiyorsam)
5) Bakım aralıkları markadan markaya, araç tiplerine göre değişiklik gösterir. Aracın kullanım kılavuzuna internetten ulaşıp bakabilirsiniz.
9) Motosiklet hareket halindeyken belli bir sıcaklığa kadar hissettirmiyor. Mevsime uygun yazlık mont/eldiven/pantolon/bot aldıysanız hava geçirgenliği sayesinde belli bir eşiğe kadar sıkıntı yaşamıyorsunuz ancak bu vücut için geçerli. Kask her türlü terletiyor. Şehiriçi trafikte ise kaçarı yok, her türlü terletiyor. Yaşadığım yer genel olarak çok sıcak bir memleket olmamasına rağmen son bir haftadır sıcaklardan motora binmeyi bırak niyetlenmedim bile.
10) Artık hemen hemen her kaskta gözlük kanalları yer alıyor ancak ne kadar işlevsel olduğu tartışılır. Her türlü dardıracak, günlük kullandığınızdaki gibi yüze oturmayıp biraz garip hissettirecek ama alışılıyor bir süre sonra. Asıl sıkıntı buğu, nemli ya da vücut ile ortam arasındaki sıcaklık farkının çok olduğu (gece gibi) durumlarda gözlük tam bir işkence. Gözlüğünüzde buğu önleyici herhangi bir filtre yoksa çok tehlikeli bir hal alıyor. Eskiden anti-fog gözlük filtreleri olurdu, son gözlük değişimimde gözlükçü ,firmaların artık üretmediğini söyledi. Buğu oluşumunu önlemese de hemen geçmesini sağlayan bazı cam türleri önerdi. Artık beni mi kekledi bilmiyorum ama çok üstüne de düşmedim. Eğer imkanınız varsa bir gözlükçüye danışmanızı öneririm. Gözlüğünüzü değiştirmeseniz bile bazı temizlik spreyleri buğu önleme özelliğini kısmen de olsa kazandırıyormuş, onlardan deneyebilirsiniz.
11) Pantolona üstünüzde paralansın diyoruz. Yani diğer ekipmanlar gibi elzem. Herhangi bir düşüşde garanti hasar göreceğini bildiğimiz bir organı korumak şart. Büyük kazalarda kırılmadan korur mu? Tamamen koruyamaz ama olası parçalı kırıkları önler, derinizin asfaltta erimesini engeller ; küçük kazalarda da kırılmalardan korur. Sırf asfalta derinizi bırakmamak için giyilir.
12) Rodajın süresi yoktur, kilometresi vardır. Bu da her motorda farklı olmakla birlikte ortalama olarak ilk 500 km boyunca 5000, ilk 1000 km boyunca da 7000 deviri geçmeden ani hızlanma/frenleme yapmadan kullanmanız ve bu süreci şehiriçi trafikte sürekli vites değiştirerek tamamlamanız gerekmektedir. Bir süreden bahsedilecekse bu süre rodaj bakımının süresidir ki garantiden çıkmaması için alımdan itibaren 1 ay içinde rodaj bakımına gidilmesi gerekmektedir. (Bu süre ve bakım aralıkları markadan markaya değişebilir, manuelde periyodik bakım cetveli/programı kısmına bakarak en net bilgiye ulaşabilirsiniz)
-
16 Ağustos 2023, 03:38
#6
Cbr 650 ve R7 çok daha kuvvetli makinelerdir. Ninja 650 için tam anlamıyla Ss demek pek doğru olmaz. Her ne kadar Kawasaki'nin Ss kategorisinde yer alsa da gidonu nispeten yüksek, oturuş pozisyonu da bir Ss'e göre daha diktir. Yavru sport touring diye totomuzdan sınıf uydursak bence tam bu motoru tarif etmiş oluruz. Bu motorun en eski ve daha ilkel versiyonuyla ben aynı gün içinde yüzlerce km yapıyorum. Kaldı ki İzmir-İstanbul arası yeni yapılan otoyolla hem kısaldı hem de kolaylaştı. Alıştıktan sonra şehir içinde de bisiklet gibi sürersiniz, kullanımı çok rahattır. Siz motoru sevmişseniz beğenmişseniz bize de "hayırlı olsun" demek düşer.
-
17 Ağustos 2023, 22:51
#7
Peki sizce ninja 650 krt 422bin tl'lik fiyatı hakediyor mudur?
-
18 Ağustos 2023, 05:19
#8
Makbulut adlı üyeden alıntı
Peki sizce ninja 650 krt 422bin tl'lik fiyatı hakediyor mudur?
KeRaTa olduğundan hak ediyordur.
-
18 Ağustos 2023, 07:33
#9
Makbulut adlı üyeden alıntı
Peki sizce ninja 650 krt 422bin tl'lik fiyatı hakediyor mudur?
İkimizin de mantığı farklı işliyor olabilir, ben mesela 422.000 TL'ye sıfır Ninja 650 alacağıma 2. el daha kuvvetli bir makine alırdım. Siz o nedenle bu sorunun cevabını kendinizde arayın. Hak edip hak etmemesi size bağlı.
Bir de 1.72 boyumla bu motor bana çok rahat gelirken 1.85 boyunuzla oturuş pozisyonu size uygun olmayabilir. Test imkanı yoktur ama bayide bir oturun motor üzerine, en azından rahat olup olmayacağı konusunda bir fikir edinirsiniz.
-
18 Ağustos 2023, 07:54
#10
tommygun adlı üyeden alıntı
....
Bir de 1.72 boyumla bu motor bana çok rahat gelirken 1.85 boyunuzla oturuş pozisyonu size uygun olmayabilir. Test imkanı yoktur ama bayide bir oturun motor üzerine, en azından rahat olup olmayacağı konusunda bir fikir edinirsiniz.
Çok doğru; Kawasaki'ler çoğunlukla daha ufak tefek oluyorlar.
-
18 Ağustos 2023, 10:43
#11
tommygun adlı üyeden alıntı
İkimizin de mantığı farklı işliyor olabilir, ben mesela 422.000 TL'ye sıfır Ninja 650 alacağıma 2. el daha kuvvetli bir makine alırdım. Siz o nedenle bu sorunun cevabını kendinizde arayın. Hak edip hak etmemesi size bağlı.
Bir de 1.72 boyumla bu motor bana çok rahat gelirken 1.85 boyunuzla oturuş pozisyonu size uygun olmayabilir. Test imkanı yoktur ama bayide bir oturun motor üzerine, en azından rahat olup olmayacağı konusunda bir fikir edinirsiniz.
Makbulut, tommugun çok haklı.
https://cycle-ergo.com/ sitesinden makinedeki oturuş pozisyonunuzu kontrol etmenizi tavsiye ederim.
Aksi takdirde, naked ya da touring makine alıp, SS makinedeki gibi domalarak (bu deyimi tommygun'dan aldım) gitmek var.
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
18 Ağustos 2023, 12:51
#12
Makbulut adlı üyeden alıntı
Merhabalar,
- Kawasaki konusunda ne düşünüyorsunuz? Bulunduğum yerde bana 10 dk mesafede yetkili servis var. Uzun yıllar kullanır mıyım?
kawasakide korkulan, yedek parça ve işçiliğin nispeten pahalı oluşu. Bende SS e geçecek olsam ilk alacağım model ninja 400 olurdu. - Bütçem 400-440 arasında. Ninja 650 çok mantıklı geliyor. Hem sport hem road motor.
- Spor bir görünüm olsun ama yormasın istiyorum. Mutlaka 3 yıla kadar 1000cc bir motora geçeceğimi düşünüyorum.
- Kask, eldiven vs. En iyisi olması içinde 20.000 TL'lik bir bütçe ayırdım. Mutlaka önerilerinize ihtiyacım olacak.
bütçeyi gözden geçirin derim, o fiyatlara standartın bir tık üstünü alabiliyoruz masesef. - Motorun bakımları konusunda ne diyorsunuz? Ne kadar sürede zincir temizliği vs gibi işlemler yapmalıyım?
- Kawasaki şuan en çok ilgimi çeken marka özellikle ninja 650. Motoru satmak istesem ve daha üst bir modele geçmek istesem zorlanır mıyım?
temiz aracın daima alıcısı olur. önemli olan motorun canını okumamak. - CBR 650 ve yamaha r7 özellikle ninja 650 ile karşılaştırıldığında çok farklı sonuçlar ortaya çıkıyor. Düşünceleriniz nedir?
- Aklıma gelmeyen ama bak şuna dikkat et dediğiniz ne var? Şuan hiçbir şeyim yok. Sıfırdan alacağım herşeyi.
- İzmir sıcak bir memleket. Arabada alıştım aç klimayı, bas gaza. Çok sorun yaşar mıyım? Terleme vs?
kan çıkacağına ter çıksın daha iyi. tavsiyem şehir içi için korumalı fileli ince bir mont, şehirler arası için deri çok daha korumalı bir mont veya tulum. - Gözlükte kullanıyorum. Sorun çıkarır mı?
hava sirkülasyonu iyi bir kask alınırsa buğu sorunu olmaz. bir de kask alırken mutlaka gözlükle deneme yapın. - Kask, eldiven ve ceket hep giyeceğim. pantolon konusunda ne diyorsunuz?
pantolonda diğer üçü gibi çok önemli, en kötü diz koruma daima kullanmaya önem göster. 2 saniyede tüm hayatın değişebilir. - Rodaj süresi ne kadar?
- Motor için gps takip, disk kilidi vs ne önerirsiniz. Çok kötü bir zamandayız. Hırsızlar pek caydırıcı bişey bulamadım. Üzerine apple tag koymayı düşündüm.
apple tag pasif bir önlem sadece. elinde boşta airtag varsa veya çok çok uyguna bulabiliyorsan ilave olarak koy. ama mutlaka turuncu takip veya tekno takip gibisinden online gpsli, alarmlı, telefonla entegre bildirim veren birşey mutlaka taktır.
kaliteli (piyasadaki 250 300 tllik olanlardan değil) bir disk kilidi mutlaka yanında her daim bulundur,abus, auvray, kovix gibi markalardan. ev veya otoparkta kullanmak için de 13mm üzeri güçlendirilmiş bir zincir al mutlaka, yanında taşıyamazsın ama sabit yerlerde kullanmak için.
fikrim olan konuları yukarda belirttim.
şimdiden kazasız belasız hayırlı sürüşler.
-
21 Ağustos 2023, 15:47
#13
Ninja 650 satın aldım. Fikirleriniz için teşekkür ederim.
Turuncu takip cihazı montajı, seramik kaplama, tank koruyucu ve koruma takozu yapılmasını istedim.
Ekipmanlarım yaklaşık 24bin tl tuttu. Shark marka kask ve fileli mont..vs
Takip cihazının yanında disk kilidi almalı mıyım? Ekstra masrafa gerek var mıdır?
-
21 Ağustos 2023, 15:50
#14
Hadi bakalım hayırlı olsun. Umarım memnun kalırsınız.
-
21 Ağustos 2023, 15:55
#15
Makbulut adlı üyeden alıntı
Ninja 650 satın aldım. Fikirleriniz için teşekkür ederim.
Turuncu takip cihazı montajı, seramik kaplama, tank koruyucu ve koruma takozu yapılmasını istedim.
Ekipmanlarım yaklaşık 24bin tl tuttu. Shark marka kask ve fileli mont..vs
Takip cihazının yanında disk kilidi almalı mıyım? Ekstra masrafa gerek var mıdır?
Hayırlı olsun. Kazasız sürüşler.
Disk kilidini almanızı kesinlikle öneririm. Bir hırsızlığa karşı ilk etapta caydırıcı. Çünkü demir kesici ile falan kesilemiyor.
Çalma niyeti olan, ancak başka bir araca yükleyip, götürmesi lazım.
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
21 Ağustos 2023, 21:13
#16
rodaj süresi 1000 km.bir de lastik rodajı var.ilk 100-150km arası lastikleri hızlanıp yavaşlayıp kademeli oolarak motoru yatırıp lastigin dış yuzeyindeki kabugu eritiyosun.
ben iki tane zincir kilit kullanıyorum tavsiye ederim.
biri çelik zincir kilit,digeri grade 80 gemi halatı dedikleri halat zincir.üstüne branda ve çalınamaycak biyere park
-
21 Ağustos 2023, 21:35
#17
Makbulut adlı üyeden alıntı
Ninja 650 satın aldım. Fikirleriniz için teşekkür ederim.
Turuncu takip cihazı montajı, seramik kaplama, tank koruyucu ve koruma takozu yapılmasını istedim.
Ekipmanlarım yaklaşık 24bin tl tuttu. Shark marka kask ve fileli mont..vs
Takip cihazının yanında disk kilidi almalı mıyım? Ekstra masrafa gerek var mıdır?
Eğer motosiklet çalındığı gibi hemen bildirimi alıp polisi arayıp motorun konumunu paylaştığınızda 15dk ya da yarım saat içinde polis motoru konumdan bulup alıp hırsızları yakalayacağına inanıyorsanız ayrıca kilide gerek yok.
Bende turuncu takip cihazı var, disk kilidi de var, ev dışında bir yerde parkedeceksem disk kilidini de takıyorum, en azından kilidi ören kilitsiz başka motora gider kurcalamaz diye, evde parkederken abus'un en kalın extreme serisi 14mm kesilmez zincirle de kilitliyorum, bir de alışveriş listemde sağlam bir U kilit de var, zincir kilit her yere taşınmıyor o evde sabit duruyor diye.
Tabi paranoyaklığın sonu yok, kasko da yaptırdım.
-
21 Ağustos 2023, 21:56
#18
Makbulut adlı üyeden alıntı
Ninja 650 satın aldım. Fikirleriniz için teşekkür ederim.
Turuncu takip cihazı montajı, seramik kaplama, tank koruyucu ve koruma takozu yapılmasını istedim.
Ekipmanlarım yaklaşık 24bin tl tuttu. Shark marka kask ve fileli mont..vs
Takip cihazının yanında disk kilidi almalı mıyım? Ekstra masrafa gerek var mıdır?
Hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanızı dilerim, fıstığın fotoğrafını paylaşında gözümüz gönlümüz açılsın .
-
21 Ağustos 2023, 21:58
#19
Hayirli olsun. Gule gule kullanin.
-
21 Ağustos 2023, 22:25
#20
Ninja 650 oldukça yumuşatılmış bir makina, supersport derdi çektirmez pek fazla. Ama R7'yi aklından bile geçirme diyecektim, zaten almışsın Ninja.
Güle güle kullan.
Pantolonla ilgili sorunu şöyle yanıtlayayım.
Dün arkadaşım kaza yaptı, file motosiklet montu var üstünde, yanık var omzunda şu an.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)