NS 200/RS 200 ile N 250/F 250 Karşılaştırması Üzerine Bir Değerlendirme
Reklamlar
-
12 Ağustos 2023, 11:49
#1
Pulsar NS 200 Türkiye'de ilk kez 2014 yılında piyasaya sürülmüştü.
O zamanlar, o sınıf ve hacimdeki başka makinelerde görülmemiş şekilde 3 bujili idi.
Fiyatı Japonlar gibi yüksek değildi.
Bu elbette BG'ne, max. torka ve son sürate yansıyordu.
Honda ve Yamaha'nın 250 cc'lik makinelerini alamayan dar bütçeli motosiklet severlere bu özellikler çok uygun geldi.
Ayrıca (çoğunluğu) hız ve gösteriş manyağı CG kullanıcılarına da sınıf atlama imkanı verdi.
Bu nedenle Türkiye'de Pulsar, özellikle de 200 cc (NS ve RS) Pulsar, F/K avantajı nedeni ile çok tuttu.
Ben de değişik zamanlarda 4 adet Pulsar NS 200 kullandım.
Pulsara olan bu aşırı talebi gören Kuralkan, peşinden 2017 yılında Dominar 400'ü getirdi.
Ben de o yıl Dominar 400'ü ilk alanlardan idim.
Ama 200'lük Pulsar'a alışan ve 400'lük Dominardan da aynı tatmin edici duyguları bekleyenler için Dominar 400 tam bir hayal kırıklığı olmuştu.
Zaten ben rodajı dolar dolmaz, 1 ay dolmadan sattım (Dominar'ı satmamda, henüz makineyi Muğla'dan yeni alıp, Çanakkale'ye gelirken, Balıkesir Altınoluk'ta atlattığım ciddi kazanın da etkisi oldu. Benim bir huyum var. Bir makine ile kaza atlatırsam, bunu bir uyarı olarak algılıyorum ve hemen o makineyi satıyorum, bir süre motora binmiyorum.).
Dominar'ın motor hacmi Pulsar'ın 2 misli olmasına rağmen, max. tork ve son süratte bekleneni vermiyordu (Yazı uzayıp, sıkıcı olmasın diye, Dominar 250 konusuna girmiyorum. Aynı noktalar)
Peşinden Kuralkan bu yılın başında Pulsar F 250 ve N 250 makinelerini getirdi.
Belki, bu konuda Honda ve Yamaha'nın 250'lik makinelerine başka bir alternatif olsun isteniyordu.
Ancak çeşitli mahfillerde okuduğum, dinlediğim kişiler, 200'lük Pulsar'a alışmış motosiklet severlerin, 250'lik Pulsar'a bir çok noktadan şüphe ile yaklaştığını okuyorum, işitiyorum.
1. 200'lük Pulsar su soğutmalı iken, yağ soğutmalı 250'lik Pulsar, özellikle gençlerin kafasını karıştırıyor (benim değil)
2. 200'lük Pulsar % 25'lik motor hacmi artışı ile 250'lik Pulsar olmuş. 24.48 beygir gücünün aynı orandaki % 25 artışla, 250'lik Pulsar'da 30,6 BG'nü ulaşmaması da başka bir hayal kırıklığı. Bunda elbette 200'lük Pulsar'ın 3 buji, 4 valf; 250'lik Pulsar'ın 2 buji, 2 valf olması farkı önemli bir rol oynuyor.
Ancak Bajaj, sıkıştırma oranı (kompresyon) ile oynayarak, BG'nü 200'lük ile eşitlemiş gibi (Belki de başka bir durum var, bilemiyorum. Benimki sadece bir tahmin)
3. Hakeza max. tork konusu da aynı. % 25'lik motor hacim artışına paralel olarak bir max. artışı yok. Kabaca bir hesaba vurursak, max. torkun 23'lere yaklaşması lazım, 21'lerde kalmış.
4. Özellikle gençlerin çok ilgilendiği son sürat konusunda da 250'lik Pulsar, artan % 25 motor hacmine göre sınıfta kalmış gibi. Kuralkan'ın resmi verilerine göre, 250'lik Pulsar'ın son hızı, 200'lükten 2 km/h daha düşük.
200 ve 250'lik Pulsar karşılaştırması konusunda benim ilk elden aklıma gelenler bunlar.
Görüşlerimde yanılıyor olabilirim.
Kıymetli görüşlerinizi beklerim.
Reklamlar
-
12 Ağustos 2023, 12:24
#2
bir çok sitede araştırma, öneri yazısını okuduğumda benimde gördüğüm en çok eleştirilen hususlar yeni neslin yağ soğutma ve 5 vites oluşu ile ilgiliydi.
ama tasarım olarak ben bu yeni motorları oldukça beğenmiştim.
-
12 Ağustos 2023, 12:37
#3
Hay yaşa maximusti. Hep bir şeyi unuttum diyordum, vites sayısı imiş.
Yukarıdaki 4 maddeye bir de 250'lik Pulsar'da vites sayısının 6 değil 5 olmasını ekleyebilirim.
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
12 Ağustos 2023, 13:06
#4
Hocam öncelikle iyi günler. Benim de bu konuya kafam çok takıldı. 3 sene önce 2020 model sıfır bir ns 200 aldım. Çok memnundum boyum 1.90ın bir tık üzeri olmasjna rağmen çok rahattı çok da iyi baktığım için bir sıkıntı yaşamadım sonra denizlide öğrenci oldupum için manisa'dan git gel zor oluyordu 1 sene önce sattım ve araba aldım. Tabi bu kış motorsuzluk beni bunalıma soktu ve yeni motor arayışı için başladım. F250 gözüme çarptı 250cc ve 117bin TL'lik sıfır fiyatı ile inanılmaz. Tabi bu fiyatın düşük olmasında yağ soğutma, 2 valf olması gibi etmenler var. Hindistan'daki forumları ve incelemeleri okudumda ya da araştırdığımda bunların gerçek dünyaya yani sürüş anına fazla yansımadığı ve fiyatta çok düşüş yaratabilecekleri için bu özelliklerden kısmışlar. Gerek performans olsun gerek özellik (grimeca italyan malı frenler ön arka abs yol bilgisayarı kaydırmalı debriyaj vs.) 250likler daha iyi makinalar. Zaten youtube daki yarış videolarında uzayıp gidiyorlar. Benim tek kafamdaki 5 vites olmasıydı onu da inceledim vites aralıklsrı uzun ns200deki gibi süreklş vites değiştirmiyorsun. Klasik pulsarlar gibi 110a kadar rahat sonrası bir tık stresli özellikle 130 bandı. Bu fiyata şehiriçinde yüksek tork ile hızlanması olsun malzeme kalitesi 1 tık daha yukarda olması, yol tutuşunun daha iyi olması sebebiyle ben f250 tercih ettim. Şu an ön siparişte ayın 18inde teslim edilecek gözüküyor. Uzun lafın kısası bu 5. Motorum olacak zaten bi yüksek cclere ulaşamadım ekonomi sağolsun f250 ya da n250 r25 gibi performans 250si değil ama fiyatına bakaxak olursak bu karaborsada 3te 1i fiyatına. Bizim sorumuz burda aynı paraya bajajın 200lüğünü mü yoksa 250liğini almak sizin de sorduğunuz gibi benim kendi düşünceme ve araştırmalarıma göre cevap yeni olan 250likler olacaktır. (ns200ü almadan önce de çok araştırmıştım)
-
12 Ağustos 2023, 13:37
#5
Taşrada bir yerde olsam N250 alırdım herhalde; ne kadar basit o kadar iyi.
-
12 Ağustos 2023, 14:27
#6
Bajaj Pulsar, Türkiye'de tuttu. Piyasası oturdu.
Motosiklet.net'in "Bajaj Pulsar NS 200 Kullanıcıları" sayfasına bakıldığında, 807 sayfa olmuş. Demek ki insanları bu motora ilgi duyuyor, yazıyor.
Sarı sayfalara girildiğinde görülecektir;
(An itibariyle) Pulsar NS 200 ABS'nin 750 adet, Pulsar RS 200'ün 1.048 adet satılık makine ilanı var.
Kawasaki sayfasındaki toplam ilan sayısı 960, Suzuki'de 1.250.
Yani, Bajaj'ın Pulsarının bir modeli, Kawa ya da Suzuki'nin toplam ilanından fazla satışta.
Demek ki bu piyasa da bir canlılık var.
Burada sakın ola, Bajaj'ın ya da Pulsar'ın reklamını yapıyorum diye düşünmeyin, alakası yok. Sadece bir gerçeği ifade ediyorum.
200'lük Pulsar'da olduğu gibi, 250'lik Pulsar da piyasada bu kadar tutulacak mı, onu önümüzde yıllarda göreceğiz.
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
12 Ağustos 2023, 16:02
#7
Merhaba iyi günler hazır denk gelmişken ilk defa motor alacağım bütçemi de çok zorlamadan 100 120 bin aralığında bir motor düşünüyorum ve bu fiyatlara alabileceğim en fiyat performans motor pulsar gibi rs 200 ve ns 200 de aralarındaki fiyat farkına değer bir fark var mı yoksa ns 200 alıp aradaki parayıda ekipman için harcamamı mı önerirsiniz ? Başka motor önerilerine de açığım sym ve KYMCO marka scooterlara da baktım ama emin değilim
-
12 Ağustos 2023, 16:16
#8
faru adlı üyeden alıntı
Merhaba iyi günler hazır denk gelmişken ilk defa motor alacağım bütçemi de çok zorlamadan 100 120 bin aralığında bir motor düşünüyorum ve bu fiyatlara alabileceğim en fiyat performans motor pulsar gibi rs 200 ve ns 200 de aralarındaki fiyat farkına değer bir fark var mı yoksa ns 200 alıp aradaki parayıda ekipman için harcamamı mı önerirsiniz ? Başka motor önerilerine de açığım sym ve KYMCO marka scooterlara da baktım ama emin değilim
faru, ilk defa motor alacaksan, buradaki aklı başında ve motosikletten anlayan hemen herkes sana "Önce küçük hacimli motorla başla" diyecektir.
Pulsar'ın NS olsun, RS olsun ikisi de seri aletler.
Önceden bir motor tecrüben yoksa, kaza yapman büyük olasılık. Sen de, ailen de bizde üzülürüz.
NS ile, RS 200'ün sınıfları farklı. İlki naked/street (şehir içi), RS ise süper sport (SS) makineler.
Bu yüzden aralarında karenaj ve peglerin yeri konusunda farklar var.
NS 200'de daha dik oturursun, RS 200'de biraz daha öne eğik olarak.
Ayrıca boyunu falan bilmiyorum. Bir makine alacaksan, önce o makine de nasıl duracağını da aşağıda linkini vereceğim cycle-ergo sitesinden kontrol etmen iyi olur.
https://cycle-ergo.com/
Scooter da olsa, önce 50'lik, 100'lük bir makine al.
5-10bin km sür. Sonra Pulsar gibi makinelere geçersin.
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
12 Ağustos 2023, 16:40
#9
tabiki ns200 her türlü modern bir motosiklet.öbürü tarihi eser kalıyor bunun yanında sanki 10 sene önce çıkan ns200 değilde ns250 gibi duruyor.2014 de ns200 aldığım zaman millet dalga geçmişti pulsar alınırmı vs diye.şimdi millet kuyruğunda ciddi ciddi türkiyedeki ilk alanlardanım ns200ü.bendeki 2015 idi ilk çıkan seriden farklılıklar vardı tesisat akü vs.30binkm kusursuz olarak çalıştı zincir akü dahi orjinaldi sonrası apaçinin birine sattım ne oldu allah bilir.bu arada euro 3 idi o zamanlar top speed 156 gibi güzel bir rakamdı şimdikiler gitmiyor o kadar
-
12 Ağustos 2023, 16:43
#10
Merhaba öncelikle teşekkür ederim. Arabayla trafik tecrübem var daha önce elektrikli bisiklet motor kullanmışlıgım var eğer bu bir tecrübe sayılırsa. Evet düşük bir 50 cc scooterla başlayıp daha sonra değiştirmeyi düşünüyordum başta ama maalesef piyasa çok hızlı ve değişken bir şekilde artıyor bu yüzden bu seçenekten vazgeçtim. Eğer gene de bu durumda naked yada sports bir model yerine scooterla mı başlamamı önerirsiniz
-
12 Ağustos 2023, 16:55
#11
faru adlı üyeden alıntı
....... yoksa ns 200 alıp aradaki parayıda ekipman için harcamamı mı önerirsiniz ?
Faru, önce profiline özen göster. Adını soyadını yaz demiyorum ama hangi şehirdesin, kaç yaşındasın, ne iş yapıyorsun?
Bunları yazman, bizim sana mesaj yazarken işimizi kolaylaştırır. Bu profil ile "trol" şüphesi bile uyandırabilirsin.
"..... ns 200 alıp aradaki parayıda ekipman için harcamamı mı önerirsiniz?" demişsin. Bu cümleden şu anlam çıkabilir:
"RS 200 alırsam, ekipmana gerek yok" Bu söylem yanlış.
Her halükarda ekipman almalısın. En önemlisi kask. Sonra mont, pantolon ve eldiven. Eğer sadece şehir içinde kullanacaksan, belki botları pas geçebilirsin (ama alman lazım), ama diğerlerini kesinlikle alman ve kısa mesafede de olsa, sürekli kullanman gerekir.
-
12 Ağustos 2023, 17:15
#12
Forumu bir süredir takip ediyorum ama profili oluşturalı bir iki gün oldu o yüzden profil bilgilerimi doldurmadım siz söylemeseydiniz de doldurmaya gerek duymazdım bilmediğim için kusura bakmayın en kısa sürede dolduracağım teşekkür ederim . Orada kast ettiğim aradaki 8bin lira farkı da ekipmana ayırıp ekipmana ayırdığım bütçeyi daha fazla yapmaktı yani ekipman her türlü alacağım ekipman bütçemi zaten ayırdım zaten.
-
13 Ağustos 2023, 00:08
#13
Bajajın çok satmasının sebebi kalitesinden değil fiyatı ve yedek parçasından dır. Mesela benelli ve cf motonun makineleri bajaj dan çok daha yakışıklı ve performanslı olmasına rağmen tutmuyor. Nedeni belli...
-
13 Ağustos 2023, 00:18
#14
TIGERSHARK adlı üyeden alıntı
Bajajın çok satmasının sebebi kalitesinden değil fiyatı ve yedek parçasından dır. Mesela benelli ve cf motonun makineleri bajaj dan çok daha yakışıklı ve performanslı olmasına rağmen tutmuyor. Nedeni belli...
Benelli ve CF motorların makineleri Bajaj'dan çok daha yakışıklı mı, bu konu tamamen subjektif, bir itirazım yok.
Ama Benelli ve CF motorların makineleri Bajaj'dan nasıl performanslı? Biraz örneklendirerek, teknik özellikler bakımından açar mısınız? En azından BG, tork ve son hız yönünden? Merak ettim.
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
13 Ağustos 2023, 10:24
#15
Ns200 şu an için 250lik kardeşlerinden daha mı iyi acaba?
Fiyst performans olarak soruyorum.
Özellikler tablosunu görünce bende öyle bir fikir oluştu. Siz ne dersiniz?
Hem 250lerde mavi de yok
-
13 Ağustos 2023, 10:43
#16
ben 2013 te cbf 150 aldım ondan sonra 250 300 cc sınıfında bir motosiklet yoktu crf 250 vardı onunda depo çok küçük yani üste çıkmak demek kle 500 cbf 500 v storm 650 veya nc alacaktık v storm bulamadım nc 700 aldım lakin bu gün 150 cc den bir üste çıkacak olsam f250 bence çok güzel bir seçenek oturuş pozisyonu grenajı vs iyi
5 vites yağ soğutmalı vs bunlara takılmam fiyatıda uygun ns 200 genç işi uzun yol bana göre yapılmaz kampa gidilmez benim kullanım amacıma uymaz
birde hero x pulse var yeni motor alacak olsam bu segmentte kesinlikle f 250 veya x pulse alırım illa mt 25 yamaha veya cb 250 honda almaya çalışmam
bajaj ve hero bence japonlara alternatif olarak alınacak motosikletler motordan ne istediğini bilenler için güzel seçenekler
-
13 Ağustos 2023, 12:24
#17
En önemli konulardan biri de pulsar ns200 artık miadını doldurdu üretimden kalkacak, onun yerine n250/f250 tercih edilmeli.
Teknik olarak bakarsak; bu motorlar commuter sınıfında olduğu için yağ soğutma ve 5 vites gayet yeterli, şahsen bu sınıftaki bir motora su soğutmanın gerekli olmadığını düşünüyorum, yağ radyatörü yeterli. 3 buji ise tamamen fantazi, Hintlilerin sahte mühendislik hikayelerinden biri.
-
13 Ağustos 2023, 13:42
#18
zileliorhan adlı üyeden alıntı
Benelli ve CF motorların makineleri Bajaj'dan çok daha yakışıklı mı, bu konu tamamen subjektif, bir itirazım yok.
Ama Benelli ve CF motorların makineleri Bajaj'dan nasıl performanslı? Biraz örneklendirerek, teknik özellikler bakımından açar mısınız? En azından BG, tork ve son hız yönünden? Merak ettim.
Yani en basitinden
https://www.benelliturkiye.com/model/tnt249s.html
https://www.ekuralkan.com/bajaj-pulsar-ns-200
https://www.ekuralkan.com/dominar-d-...xoCZXAQAvD_BwE
Dört Silindirin Gücü Adınaaaa
......!
-
13 Ağustos 2023, 21:27
#19
en önemli detay abs sistemi...
BYBRE FREN SİSTEMİ
rs200 ön/arka abs
n200 ön abs
GRIMECA Fren Sistemi
f250/n250 ön/arka abs
Ayrıca
n250/f250 kaydırmalı debriyaj mevcut
-
13 Ağustos 2023, 22:31
#20
Ns200/Rs200'ün bir takım problemleri var, doğrudur. Ekran resetleme sorunu misal, ancak bana hiç olmadı Ns200 kullandığım zaman diliminde(2021 model).
Yeni model her zaman iyidir mantığıyla aldı çoğu insan N250'yi farkındayım ancak getirdikleri tek yenilik de vites göstergesi oldu ki vites göstergesine bakmıyor çoğu sürücü zaten.
Ee şimdi yeni diye alıyorsun, 1 vites eksik(6. vitesin varlığı o kadar önemli ki, istedikleri kadar ayarlasınlar vites aralığını), 1 buji eksik, soğutma sistemi yağ, su daha maliyetsiz ve etkili bence ve 2 valfli motor alıyorsun. Üstelik daha çok para ödüyorsun.
Bence Ns200'ün kronikleri atla deve değil, fiyat perfonmans olarak hala önde benim için.
N250 o fiyatı hak etmiyor, Nk250 alırım ekranına rağmen, daha iyi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)