Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha YZF R25'in Krank Milinde mi Problem Var, Yoksa Sürücüsünde mi?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Tüm tarzdaki, sınıftaki motosikleti satın alıp, binebilirim.
    Asla binmeyeceğim tek sınıf, SS sınıfıdır (Bu durumu 62 yaşıma bağlayabilirsiniz).
    Bugün merak üzerine Yamaha YZF R25 ilanlarına baktım.
    Her 2 ilandan birinde makine ya krank kırmış, ya da yatak sarmış.
    YZF R25'in krank milinde ya da motorunda kronik bir problem mi var?
    Yoksa bu arızalı makinelerin sürücülerinin kullanım şeklinde mi bir sorun var?
    R25, niçin bu kadar çok krank milini kırıyor, ya da yatak sarıyor?

    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı zileliorhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüm tarzdaki, sınıftaki motosikleti satın alıp, binebilirim.
    Asla binmeyeceğim tek sınıf, SS sınıfıdır (Bu durumu 62 yaşıma bağlayabilirsiniz).
    Bugün merak üzerine Yamaha YZF R25 ilanlarına baktım.
    Her 2 ilandan birinde makine ya krank kırmış, ya da yatak sarmış.
    YZF R25'in krank milinde ya da motorunda kronik bir problem mi var?
    Yoksa bu arızalı makinelerin sürücülerinin kafada mı bir sorun var?
    R25, niçin bu kadar çok krank milini kırıyor, ya da yatak sarıyor?

    https://i.hizliresim.com/5qcwfpb.jpg
    61 yasinda emekli bir professor icin r25 olan bu ilginizin nedeni merak ettim sayin kalkamiss puhahdh

  3. #3
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    61 yasinda emekli bir professor icin r25 olan bu ilginizin nedeni merak ettim sayin kalkamiss puhahdh
    Hırbonen, sana özelden mesaj attım, "konuşabilir miyiz?" diye. Cebimi de bıraktım.
    Ararsan, sevinirim, hata yapıyorsun.
    Konuşalım, yanlış kişiye sataştığını anlayacağına eminim.
    Siteden birine seni sordum, çok iyi referans verdi.
    Ben de senin tahmin ettiğin gibi biri değilim.
    Mesajım için Tecahüli Arif yapma. Lütfen ara beni.
    İnsanlar konuşa konuşa, hayvanlar hırlaşa hırlaşa.
    Tercih senin...
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı zileliorhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hırbonen, sana özelden mesaj attım, "konuşabilir miyiz?" diye. Cebimi de bıraktım.
    Ararsan, sevinirim, hata yapıyorsun.
    Konuşalım, yanlış kişiye sataştığını anlayacağına eminim.
    Gordum kalkamis kardes
    Ben tanimadigim insanlara telefon etmem,gerek yok.

    Ayrica bunu satasma olarak algilaman uzdu,ne satasmasi yavv

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    R25'in eski serilerinde bildiğim kadarıyla yağ pompası dişlisinde bir problem var. Çabuk deforme oluyor ya da kırılıyor. Haliyle motor yağlamada sıkıntı yaşadığı için yatak sarıyor. Bir diğer sıkıntı da motor hacmi düşük ama üretebildiği maksimum gücü çok üst devirlerde verdiği için millet mecburen çok üst devir kullanıyor, bu da motorun ömrünün erken dolmasına sebep oluyor.
    espresso ve zileliorhan bunu beğendiler.

  6. #6
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gordum kalkamis kardes
    Ben tanimadigim insanlara telefon etmem,gerek yok.

    Ayrica bunu satasma olarak algilaman uzdu,ne satasmasi yavv
    Tamam, oturduğun A.....'a geliyim. Güzel güzel çay içelim, sohbet edelim.
    Birbirimizi tanımış oluruz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:53 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    R25'in eski serilerinde bildiğim kadarıyla yağ pompası dişlisinde bir problem var. Çabuk deforme oluyor ya da kırılıyor. Haliyle motor yağlamada sıkıntı yaşadığı için yatak sarıyor. Bir diğer sıkıntı da motor hacmi düşük ama üretebildiği maksimum gücü çok üst devirlerde verdiği için millet mecburen çok üst devir kullanıyor, bu da motorun ömrünün erken dolmasına sebep oluyor.
    İlginç. Yamaha firmasına bu konuda hiç şikayet gitmemiş mi, acaba?
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı zileliorhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam, oturduğun A.....'a geliyim. Güzel güzel çay içelim, sohbet edelim.
    Birbirimizi tanımış oluruz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:53 ----------



    İlginç. Yamaha firmasına bu konuda hiç şikayet gitmemiş mi, acaba?
    A.... Nedir ? Biraz acar misin ?

  8. #8
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gordum kalkamis kardes
    Ben tanimadigim insanlara telefon etmem,gerek yok.

    Ayrica bunu satasma olarak algilaman uzdu,ne satasmasi yavv
    Kalkamış gibi lakaplara lüzum yok. Burada kullanmasam da, benim bir kariyerim var.
    Sabır, bir yere kadar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:57 ----------

    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    A.... Nedir ? Biraz acar misin ?
    Özel mesajdan yazdım, oturduğun yeri açık etmeme adına.
    Çünkü profilin bomboş. Benim profilimdeki her bilgi gerçek.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:59 ----------

    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gordum kalkamis kardes
    Ben tanimadigim insanlara telefon etmem,gerek yok.

    Ayrica bunu satasma olarak algilaman uzdu,ne satasmasi yavv
    Tanımadığın insanları arama huyun yoksa, onlara lakap takıp, sataşma o zaman.
    40 yaşındasın, çocuk değilsin.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  9. #9
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistanlı
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    benim tahminim sürücü kitlesi ile alakalı,
    youtube da gördüğüm her r25 videosunda hepsi ya topspeed zorlayarak yada teker yaparak/deneyerek gidiyor,
    gerçekten efendi efendi turlayanına pek denk gelemedim.
    normalde ssleri severim ama sırf kullanıcı kitlesinden dolayı en tercih edilmeyecek motor olur benim gözümde bu.
    espresso bunu beğendi.

  10. #10
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    kimse kusura bakmasın, 1-2 usturuplu kullananı tenzih ederim; ama r25'e binenlerin 99%'u benim gözümde piçin tekidir. ne bizzat ne de youtube'de insan gibi süreni gördüm.

    motosiklet dünyasının bence "fart can civic"idir r25.

    ilk serilerde yağ pompa dişlisi plastikti, yüksek devirde parçalanıyor motorlar yatak sarıyordu; sonraki serileri bilmem ne alemde. ama bu sefer de apaçi sürücüleri su bardağı kadarcık motorun, süpersport sanıp ha babam 12-13 devir çevirmek suretiyle ırzına geçiyorlar.
    maximusti, bunu beğendi.

  11. #11
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kimse kusura bakmasın, 1-2 usturuplu kullananı tenzih ederim; ama r25'e binenlerin 99%'u benim gözümde piçin tekidir. ne bizzat ne de youtube'de insan gibi süreni gördüm.

    motosiklet dünyasının bence "fart can civic"idir r25.

    ilk serilerde yağ pompa dişlisi plastikti, yüksek devirde parçalanıyor motorlar yatak sarıyordu; sonraki serileri bilmem ne alemde. ama bu sefer de apaçi sürücüleri su bardağı kadarcık motorun, süpersport sanıp ha babam 12-13 devir çevirmek suretiyle ırzına geçiyorlar.

    Ama senin ve Tommygum'ın yazdıklarından anladığım kadarı ile yap pompası dişlisi burada önemli bir faktör.
    Yamaha mühendisleri yağ pompasını ve dişlisini dizayn ederken, herhalde bizim Türkiye'deki kanı kaynayan apaçileri hesaba katmamışlar.

    Not: "P.ç" biraz ağır bir ifade olmuş. Öyle demeyelim yine de.
    pea bunu beğendi.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  12. #12

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    2014 2015 lerde yağ pompası sorunu vardı o da motoru yağsız bırakıyordu daha sonra bunlar garantiden değişti.değişmeyen varmıdır vardır bence normal bir şekilde süren birinden apaçi motoru alırsa o sorun baya güzel ortaya çıkıcaktır.tek tekerde gitmek 14.000 devir çeviren bir 250cc çok abanma sonucunda olabilir.kronik sorunu yok sürücüler çok kronik r25 2.eli alınmayacak türkiyedeki tek motosiklettir.0 ilanların eminimki 10 tane sahibi geçmiştir o motordan.ne çektin be r25 şu illet türk milletinden hiç bir ülkede şu kadar yıpranmamıştır yemin ediyorum

  13. #13
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kronik sorunu yok sürücüler çok kronik r25 2.eli alınmayacak türkiyedeki tek motosiklettir.0 ilanların eminimki 10 tane sahibi geçmiştir o motordan.
    Öyle diyorsun ama ilanlara bakarsan, makinelerin hepsi;
    ciğerli,
    durduğu yerde düşmüş, hasarı şişirilmiş,
    ilk sahibi,
    rodajı itina ile kullanılmış, tek teker yapılmamış, kırmızı bölgeye/devir kesiciye hiç girilmemiş
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  14. #14
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Yağ pompası motorun zayıf yanı olabilir ama kullanıci kitlesi genelde egsoz takıp, kuyruğu kesip, sağına soluna saçma sapan sticker yapıştıran, sürekli son hız kasan, 12-13 bin devirden aşağı vites yükseltmeyen bilinçsiz ve tecrübesiz tayfa. Bu kullanıcıların çoğunluğu sabah motoru çalıştırdığı gibi soğuk motorla gazlayacak kadar bu işten anlamayan gençlerden oluşuyor. Ee haliyle tecrübeli adam da 250cc motor alacaksa gidip racing almaz zaten. Böyle olunca da r25' in kaderi bir türlü düzelemiyor malesef.
    espresso bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    R25 de hiçbir sorun yok hatta tam tersi blok o kadar sağlam ki o kadar hor kullanmaya rağmen hadi bana eyvallah diyip koyvermiyor. R25 tayfaya 250cc sınıfında başka bir model verin, R25 in dayandığı kmnin üçte biri kadarında motoru patlatırlar. Ne zaman bir R25 görsem hayvan muamelesi görüyor. Arkadaşım 50 bin kmdeki mt-25 e yeni ağır bakım yaptırdı motor 20 bin km’dir kendisinde, full kesicide ve hep top speed gitti, tekere kaldırıp yüzlerce metre motor düzgün yağlama yapamadan tekerde kullanıldı sadece krank ve yataklar değişti. Daha erken gitse sadece yatakla da kurtaracaktı aslında. Yatak boşluğu sebebiyle krankında çizikler vardı. Yapan usta Silindir ve pistonun daha 50 bin daha gideri var demişti. Bu motosikletler insan gibi kullanılsa tahminim benzinli bir araba kadar km ömrü olur.

  16. #16

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    R25 ilk üretildiinde tommy'nin bahsettiği gibi yağ pompasında bir problem var. Yüksek devirde kullanıldığında yetişemiyor pompa, bunu da sanırım 2016'da bir recall ile hallettiler.

    Onun haricinde evet, baya sağlam bir blok R25'teki. İlanlardakilerin olayı nedir bilmiyorum.
    espresso ve tommygun bunu beğendiler.

  17. #17

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    Alıntı zileliorhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öyle diyorsun ama ilanlara bakarsan, makinelerin hepsi;
    ciğerli,
    durduğu yerde düşmüş, hasarı şişirilmiş,
    ilk sahibi,
    rodajı itina ile kullanılmış, tek teker yapılmamış, kırmızı bölgeye/devir kesiciye hiç girilmemiş
    sende buna inanıyorsun yani sayenizde dönüyor bu motosiklet piyasası teşekkürmü edelim üzülelimmi bilemedim
    espresso bunu beğendi.

  18. #18
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sende buna inanıyorsun yani sayenizde dönüyor bu motosiklet piyasası teşekkürmü edelim üzülelimmi bilemedim
    Elbette inanmıyorum. Latife olsun diye yazdım.
    espresso bunu beğendi.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  19. #19

    Üyelik
    10 Ocak 2024
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R25 ABS
    Benim hayalimdi bu sene nasip oldu, tek elden anlatayım. motosikletim rodajda fakat her ne olursa olsun yüksek devir isteyen bir alet bu da ister istememez ömrünü kısaltıyor rodajdan sonra mecbur kaldığım zamanlarda 8 9 bin devirde ya kullanırım yada kullanmam, sonuçta çekilişle alınmadı. Parça geçmişine baktığımız zamanda 2015 de kullanılan yağ pompası neyse 2024 de kullanılanda aynı, yani bu şu demek dişli plastik olduğu için sıfırda alsanız bu aleti dikkat etmezseniz motora elveda dersiniz. Her bakımda kontrol ettirmekte fayda var. Ama yukarıdaki yorumlardan sonra seneye satıp R7 alma fikri cazip gelmeye başladı en azından arkamızdan olgun apaçi desinler

  20. #20

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Hayalin dediğin bir şey almışsın, alet 14bin devir çeviriyor ve sınıfında onu bu kadar iyi yapan en önemli şeylerden biri bu..
    zorunda kaldığım zaman 8bin çeviririm diyorsun.. yani tabii sen bilirsin de.. sahip olmaktan ziyade kullanmakla ilgili hayallerimiz olsa keşke.

    Konu plastik dişli değil bu arada, onun varlığı bir şey ifade etmiyor. Problemli pompalarda relief valflerin tasarımında hata var, bu yüzden o plastik dişli aşırı strese maruz kalıp kırılabiliyor. relief valfi düzeltiyorlar, dişli sorunsuz çalışıyor.
    Hatalı yağ pompası: 1WD-E3300-00-00
    Düzeltilmiş yağ pompası: 1WD-E3300-01-00
    Motoseverrr bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)