Yamaha YZF R25'in Krank Milinde mi Problem Var, Yoksa Sürücüsünde mi?
Reklamlar
-
11 Ağustos 2023, 12:34
#1
Tüm tarzdaki, sınıftaki motosikleti satın alıp, binebilirim.
Asla binmeyeceğim tek sınıf, SS sınıfıdır (Bu durumu 62 yaşıma bağlayabilirsiniz).
Bugün merak üzerine Yamaha YZF R25 ilanlarına baktım.
Her 2 ilandan birinde makine ya krank kırmış, ya da yatak sarmış.
YZF R25'in krank milinde ya da motorunda kronik bir problem mi var?
Yoksa bu arızalı makinelerin sürücülerinin kullanım şeklinde mi bir sorun var?
R25, niçin bu kadar çok krank milini kırıyor, ya da yatak sarıyor?
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
Reklamlar
-
11 Ağustos 2023, 12:38
#2
zileliorhan adlı üyeden alıntı
Tüm tarzdaki, sınıftaki motosikleti satın alıp, binebilirim.
Asla binmeyeceğim tek sınıf, SS sınıfıdır (Bu durumu 62 yaşıma bağlayabilirsiniz).
Bugün merak üzerine Yamaha YZF R25 ilanlarına baktım.
Her 2 ilandan birinde makine ya krank kırmış, ya da yatak sarmış.
YZF R25'in krank milinde ya da motorunda kronik bir problem mi var?
Yoksa bu arızalı makinelerin sürücülerinin kafada mı bir sorun var?
R25, niçin bu kadar çok krank milini kırıyor, ya da yatak sarıyor?
https://i.hizliresim.com/5qcwfpb.jpg
61 yasinda emekli bir professor icin r25 olan bu ilginizin nedeni merak ettim sayin kalkamiss puhahdh
-
11 Ağustos 2023, 12:47
#3
Hırbonen adlı üyeden alıntı
61 yasinda emekli bir professor icin r25 olan bu ilginizin nedeni merak ettim sayin kalkamiss puhahdh
Hırbonen, sana özelden mesaj attım, "konuşabilir miyiz?" diye. Cebimi de bıraktım.
Ararsan, sevinirim, hata yapıyorsun.
Konuşalım, yanlış kişiye sataştığını anlayacağına eminim.
Siteden birine seni sordum, çok iyi referans verdi.
Ben de senin tahmin ettiğin gibi biri değilim.
Mesajım için Tecahüli Arif yapma. Lütfen ara beni.
İnsanlar konuşa konuşa, hayvanlar hırlaşa hırlaşa.
Tercih senin...
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
11 Ağustos 2023, 12:50
#4
zileliorhan adlı üyeden alıntı
Hırbonen, sana özelden mesaj attım, "konuşabilir miyiz?" diye. Cebimi de bıraktım.
Ararsan, sevinirim, hata yapıyorsun.
Konuşalım, yanlış kişiye sataştığını anlayacağına eminim.
Gordum kalkamis kardes
Ben tanimadigim insanlara telefon etmem,gerek yok.
Ayrica bunu satasma olarak algilaman uzdu,ne satasmasi yavv
-
11 Ağustos 2023, 12:51
#5
R25'in eski serilerinde bildiğim kadarıyla yağ pompası dişlisinde bir problem var. Çabuk deforme oluyor ya da kırılıyor. Haliyle motor yağlamada sıkıntı yaşadığı için yatak sarıyor. Bir diğer sıkıntı da motor hacmi düşük ama üretebildiği maksimum gücü çok üst devirlerde verdiği için millet mecburen çok üst devir kullanıyor, bu da motorun ömrünün erken dolmasına sebep oluyor.
-
11 Ağustos 2023, 12:54
#6
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Gordum kalkamis kardes
Ben tanimadigim insanlara telefon etmem,gerek yok.
Ayrica bunu satasma olarak algilaman uzdu,ne satasmasi yavv
Tamam, oturduğun A.....'a geliyim. Güzel güzel çay içelim, sohbet edelim.
Birbirimizi tanımış oluruz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:53 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
R25'in eski serilerinde bildiğim kadarıyla yağ pompası dişlisinde bir problem var. Çabuk deforme oluyor ya da kırılıyor. Haliyle motor yağlamada sıkıntı yaşadığı için yatak sarıyor. Bir diğer sıkıntı da motor hacmi düşük ama üretebildiği maksimum gücü çok üst devirlerde verdiği için millet mecburen çok üst devir kullanıyor, bu da motorun ömrünün erken dolmasına sebep oluyor.
İlginç. Yamaha firmasına bu konuda hiç şikayet gitmemiş mi, acaba?
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
11 Ağustos 2023, 12:55
#7
zileliorhan adlı üyeden alıntı
Tamam, oturduğun A.....'a geliyim. Güzel güzel çay içelim, sohbet edelim.
Birbirimizi tanımış oluruz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:53 ----------
İlginç. Yamaha firmasına bu konuda hiç şikayet gitmemiş mi, acaba?
A.... Nedir ? Biraz acar misin ?
-
11 Ağustos 2023, 13:05
#8
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Gordum kalkamis kardes
Ben tanimadigim insanlara telefon etmem,gerek yok.
Ayrica bunu satasma olarak algilaman uzdu,ne satasmasi yavv
Kalkamış gibi lakaplara lüzum yok. Burada kullanmasam da, benim bir kariyerim var.
Sabır, bir yere kadar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:57 ----------
Hırbonen adlı üyeden alıntı
A.... Nedir ? Biraz acar misin ?
Özel mesajdan yazdım, oturduğun yeri açık etmeme adına.
Çünkü profilin bomboş. Benim profilimdeki her bilgi gerçek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:59 ----------
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Gordum kalkamis kardes
Ben tanimadigim insanlara telefon etmem,gerek yok.
Ayrica bunu satasma olarak algilaman uzdu,ne satasmasi yavv
Tanımadığın insanları arama huyun yoksa, onlara lakap takıp, sataşma o zaman.
40 yaşındasın, çocuk değilsin.
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
11 Ağustos 2023, 13:13
#9
benim tahminim sürücü kitlesi ile alakalı,
youtube da gördüğüm her r25 videosunda hepsi ya topspeed zorlayarak yada teker yaparak/deneyerek gidiyor,
gerçekten efendi efendi turlayanına pek denk gelemedim.
normalde ssleri severim ama sırf kullanıcı kitlesinden dolayı en tercih edilmeyecek motor olur benim gözümde bu.
-
11 Ağustos 2023, 13:46
#10
kimse kusura bakmasın, 1-2 usturuplu kullananı tenzih ederim; ama r25'e binenlerin 99%'u benim gözümde piçin tekidir. ne bizzat ne de youtube'de insan gibi süreni gördüm.
motosiklet dünyasının bence "fart can civic"idir r25.
ilk serilerde yağ pompa dişlisi plastikti, yüksek devirde parçalanıyor motorlar yatak sarıyordu; sonraki serileri bilmem ne alemde. ama bu sefer de apaçi sürücüleri su bardağı kadarcık motorun, süpersport sanıp ha babam 12-13 devir çevirmek suretiyle ırzına geçiyorlar.
-
11 Ağustos 2023, 15:42
#11
shruikan adlı üyeden alıntı
kimse kusura bakmasın, 1-2 usturuplu kullananı tenzih ederim; ama r25'e binenlerin 99%'u benim gözümde piçin tekidir. ne bizzat ne de youtube'de insan gibi süreni gördüm.
motosiklet dünyasının bence "fart can civic"idir r25.
ilk serilerde yağ pompa dişlisi plastikti, yüksek devirde parçalanıyor motorlar yatak sarıyordu; sonraki serileri bilmem ne alemde. ama bu sefer de apaçi sürücüleri su bardağı kadarcık motorun, süpersport sanıp ha babam 12-13 devir çevirmek suretiyle ırzına geçiyorlar.
Ama senin ve Tommygum'ın yazdıklarından anladığım kadarı ile yap pompası dişlisi burada önemli bir faktör.
Yamaha mühendisleri yağ pompasını ve dişlisini dizayn ederken, herhalde bizim Türkiye'deki kanı kaynayan apaçileri hesaba katmamışlar.
Not: "P.ç" biraz ağır bir ifade olmuş. Öyle demeyelim yine de.
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
11 Ağustos 2023, 15:47
#12
2014 2015 lerde yağ pompası sorunu vardı o da motoru yağsız bırakıyordu daha sonra bunlar garantiden değişti.değişmeyen varmıdır vardır bence normal bir şekilde süren birinden apaçi motoru alırsa o sorun baya güzel ortaya çıkıcaktır.tek tekerde gitmek 14.000 devir çeviren bir 250cc çok abanma sonucunda olabilir.kronik sorunu yok sürücüler çok kronik r25 2.eli alınmayacak türkiyedeki tek motosiklettir.0 ilanların eminimki 10 tane sahibi geçmiştir o motordan.ne çektin be r25 şu illet türk milletinden hiç bir ülkede şu kadar yıpranmamıştır yemin ediyorum
-
11 Ağustos 2023, 19:04
#13
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
kronik sorunu yok sürücüler çok kronik r25 2.eli alınmayacak türkiyedeki tek motosiklettir.0 ilanların eminimki 10 tane sahibi geçmiştir o motordan.
Öyle diyorsun ama ilanlara bakarsan, makinelerin hepsi;
ciğerli,
durduğu yerde düşmüş, hasarı şişirilmiş,
ilk sahibi,
rodajı itina ile kullanılmış, tek teker yapılmamış, kırmızı bölgeye/devir kesiciye hiç girilmemiş
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
12 Ağustos 2023, 02:29
#14
Yağ pompası motorun zayıf yanı olabilir ama kullanıci kitlesi genelde egsoz takıp, kuyruğu kesip, sağına soluna saçma sapan sticker yapıştıran, sürekli son hız kasan, 12-13 bin devirden aşağı vites yükseltmeyen bilinçsiz ve tecrübesiz tayfa. Bu kullanıcıların çoğunluğu sabah motoru çalıştırdığı gibi soğuk motorla gazlayacak kadar bu işten anlamayan gençlerden oluşuyor. Ee haliyle tecrübeli adam da 250cc motor alacaksa gidip racing almaz zaten. Böyle olunca da r25' in kaderi bir türlü düzelemiyor malesef.
-
12 Ağustos 2023, 14:30
#15
R25 de hiçbir sorun yok hatta tam tersi blok o kadar sağlam ki o kadar hor kullanmaya rağmen hadi bana eyvallah diyip koyvermiyor. R25 tayfaya 250cc sınıfında başka bir model verin, R25 in dayandığı kmnin üçte biri kadarında motoru patlatırlar. Ne zaman bir R25 görsem hayvan muamelesi görüyor. Arkadaşım 50 bin kmdeki mt-25 e yeni ağır bakım yaptırdı motor 20 bin km’dir kendisinde, full kesicide ve hep top speed gitti, tekere kaldırıp yüzlerce metre motor düzgün yağlama yapamadan tekerde kullanıldı sadece krank ve yataklar değişti. Daha erken gitse sadece yatakla da kurtaracaktı aslında. Yatak boşluğu sebebiyle krankında çizikler vardı. Yapan usta Silindir ve pistonun daha 50 bin daha gideri var demişti. Bu motosikletler insan gibi kullanılsa tahminim benzinli bir araba kadar km ömrü olur.
-
12 Ağustos 2023, 15:47
#16
R25 ilk üretildiinde tommy'nin bahsettiği gibi yağ pompasında bir problem var. Yüksek devirde kullanıldığında yetişemiyor pompa, bunu da sanırım 2016'da bir recall ile hallettiler.
Onun haricinde evet, baya sağlam bir blok R25'teki. İlanlardakilerin olayı nedir bilmiyorum.
-
12 Ağustos 2023, 17:04
#17
-
12 Ağustos 2023, 17:11
#18
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
sende buna inanıyorsun yani
sayenizde dönüyor bu motosiklet piyasası teşekkürmü edelim üzülelimmi bilemedim
Elbette inanmıyorum. Latife olsun diye yazdım.
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
08 Ağustos 2024, 01:33
#19
Benim hayalimdi bu sene nasip oldu, tek elden anlatayım. motosikletim rodajda fakat her ne olursa olsun yüksek devir isteyen bir alet bu da ister istememez ömrünü kısaltıyor rodajdan sonra mecbur kaldığım zamanlarda 8 9 bin devirde ya kullanırım yada kullanmam, sonuçta çekilişle alınmadı. Parça geçmişine baktığımız zamanda 2015 de kullanılan yağ pompası neyse 2024 de kullanılanda aynı, yani bu şu demek dişli plastik olduğu için sıfırda alsanız bu aleti dikkat etmezseniz motora elveda dersiniz. Her bakımda kontrol ettirmekte fayda var. Ama yukarıdaki yorumlardan sonra seneye satıp R7 alma fikri cazip gelmeye başladı en azından arkamızdan olgun apaçi desinler
-
08 Ağustos 2024, 02:02
#20
Hayalin dediğin bir şey almışsın, alet 14bin devir çeviriyor ve sınıfında onu bu kadar iyi yapan en önemli şeylerden biri bu..
zorunda kaldığım zaman 8bin çeviririm diyorsun.. yani tabii sen bilirsin de.. sahip olmaktan ziyade kullanmakla ilgili hayallerimiz olsa keşke.
Konu plastik dişli değil bu arada, onun varlığı bir şey ifade etmiyor. Problemli pompalarda relief valflerin tasarımında hata var, bu yüzden o plastik dişli aşırı strese maruz kalıp kırılabiliyor. relief valfi düzeltiyorlar, dişli sorunsuz çalışıyor.
Hatalı yağ pompası: 1WD-E3300-00-00
Düzeltilmiş yağ pompası: 1WD-E3300-01-00
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)