Şahsım adına zirvede bıraktık rahmetliyle. Başka birini ona yakın şekilde takip edeceğimi sanmıyorum. Onun seviyesinde yok zaten.
Şahsım adına zirvede bıraktık rahmetliyle. Başka birini ona yakın şekilde takip edeceğimi sanmıyorum. Onun seviyesinde yok zaten.
3 senedir içerik koymuyorum ama kendi kanalımı da koyayım dedim. Fena değildir.
https://youtube.com/@MotoDivit?si=pFM_WzzjMyNj1jEf
Motosikletle ilgili Turkce kanal izlemiyorum ama ingilizce olarak:
1. Zack Courts: Rahmetli gibi acaip sevimli ve pozitif bir karakteri var. Motosiklet kullanma kabiliyeti gorduklerimin arasinda bariz en iyisi. Oyle boyle degil. Mutevazi olduguna bakmayin.
2. Fortnine: Produksiyon kalitesi asiri yuksek; degil YouTube, TV uzerinde.
Ikisinin de oldugu ender bir video:
rahmetli Barkın abi çok tecrübeli ve bilgiliydi
pistte de kullanmış, offroad da yapmış, teker yapmış, lastik yakmış motorun her şeyini yapmış abiydi, allah rahmet eylesin.
Sporcu, yurtışında okuma, trafik bilgisi gibi konulardaki tecrübeleri kendisine çok şey katmış. Şimdilerde izlediğimiz kanallardaki gibi birisi değildi. Ayrıca hani diyoruz ya bizden biri diye, aynen de bizden biriydi. Maddi olarak da zengin olmadığı için, yaptığı yorumlarda bunların hepsinin katkısını görebiliriz.
Ayrıca incelemelerini izlediğimde gerçekten göte göt dediğini duyarsınız. Tarafımca en çok beğendiğim yanı buydu.
Geçenlerde boş bi vakitte Altınlı Gece Bilkent videosunu izledim.
Lastik konusunda da, motosiklet konusunda da, sürücü konusunda da lafını sakınmıyor.
Bi çocuk 600lük motosiklet almış ve beğenmiyor, tecrübesi de yokmuş, konuştukça anlaşıldı ve çocuğun babasına YBR ile devam etsin dedi
Hani okulda bizi seven ama sert davranan öğretmenler gibi bi tavrı var.
Şimdiki kanallar neredeyse instağram influensırı gibi davranıyor.
Bilinen kanallardan en çok beğendiğim Kolaçan. Kuryelik yaparak geçimini sağladığı için sanırım, incelemelerinde olumsuz konularda diğer kanalların söylemdiklerini söylüyor. Servis, garanti, para, lastik, ekipman neyse söyledikleri bence isabetli şeyler.
Ayrıca birkaç canlı yayınına denk geldim, soru sordum, kötüye kötü diyor. Öveceğini de övüyor.
Mesela Ankarada Yamaha servisi hakkında olumsuz bi şeyler konuştular. Tracer 700 videosunda kullanıcıyla birlikte çatır çatır eleştirdiler. Neredeyse saydıracaklardı hatta
Honda konusunda da Hondayı çok övüyor demiştim ama sanki duymuş gibi geçen bi videosunda Honda kanala içerik üretmem amacıyla motosiklet sağlıyor demişti
neyse konu çok dağıldı, benim eyyorlamam bu kadar
Zaman buldukça analizler gerçekleştiriyorum. Para kazanmak be hayatımı buna göre idame ettirme niyetim hiç yok ama sevdiğim iki işi birleştirerek anı biriktiriyorum. İlginizi çekerse aşağıya link bırakıyorum.
https://www.youtube.com/@scooterkulubu
Pist'te belki, offroad'ta imkansiza yakin. Polis testi yaptiklari bir bolum:
Ari sulaleden yarisci ama Zack acaip yetenekli adam.
Polis videosunu ararken pist videosunu da buldum:
Birak hasat etmeyi, yakalayamamis bile. Az farkla Zack kazanmis... Ki Zack'in uzun boy dezavantaji da var.
Çok beğenmesem de, bazı tarvırları ergenimsi bir çiğlik içeriyor gibi gelse de 100oktan tv Alişan Fidan biraz daha iyi gibi diğerlerinden.
Selçuk' un editleri montajları kaliteli olsa da teknik konularda ve sayısal bakış açısı olarak çok bilgili ve yetenekli olduğunu düşünmüyorum.
Kolaçan ise motosiklet kültürü, modelleri ve tarzları hakkında çok yetersiz bir donanıma sahip. Sürüş olarak da sıradan bir motorcu. Anadoluvari şivesi ve tavırlarıyla motosiklet marjinalliğinden çok uzak.
Aea genel kültürü ile olsun, entelektüel alt yapısının yanında gerektiğinde apaçi olabilmesi ile olsun, tiyatral yönüyle olsun, dik ve taviz vermeyen duruşu ile olsun evrenselleşmeye çok daha yakın bir motorcuydu. Cidden özletti...
simdi afaki bir soruya oturmus herkes kafasina gore birseyler yazmis bende belki izler birinin hosuna gider diye nekipedia yazdim.
sonucta burada herkes su kanal bu kanal diye kafasina gore soruya cevap yazmis. ona bakarsan youtubetaki butun motosiklet kanallari birlesse aea nin baslangic motoru videosunin bir benzereni bile yapamazlar bana gore
Ahmetciğim, Çanakkale'ye dönünce beraber çekilim videoyu.
Motovlog tarzı, kask kamerası ile çekim yapmayı falan düşünmüyorum.
"Şu viraja hızlıca şöyle giriyim, şu virajda şu kadar yatırıyım" diyecek kadar usta bir motor kullanıcısı değilim zaten.
Ben sadece Çanakkale-Tokat-Çanakkale yolculuğu hakkında, makine ile ilgili düşündüklerimi söyleyeceğim.
Tahminime göre 2.500 km.lik bir yolculuk olacak.
Bu arada ben Ankara'ya yaklaşırken rodaj tamamlanmış olacak. Ankara'dan sonra daha devirli kullanırım.
Çanakkale'ye dönünce eğer istersen, kamera/cep telefonu ile çekimi sen yaparsan, sevinirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:23 ----------
Ben de aynı fikirdeyim.
Burada ben bu konuyu açtıktan sonra, birçok yorumcu ve kanal tavsiyesi yapıldı.
Hepsine girdim ve hepsinin en az bir-iki tane videosunu izledim.
AEA'mın kalitesini, seviyesini yakalayan YOK!...
Yurtdışında bu işi yapanların çoğunluğu ise bu konuda çok iyiler.
Sedat Peker'in dediği gibi "Yaşı 40'ın üstünde olanlar hatırlar", Türkiye'de rallici Emre Yerlici vardı. Yurtdışında da Ayrton Senna. Bu kişiler sağ iken rallide onları geçen pek olmuyordu. Öldükleri zaman, zirvede bırakmış oldular.
AEA da öyle.
Zirvede iken rahmetli oldu.
Ölmeseydi de, zirveden düşeceğini de zannetmiyorum.
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
Barkın mı maddi olarak zengin değildi tam anlamadım demek istediğini? Eğer ki Barkın'ın maddi olarak zengin olmadığını söylüyorsan, bu konuda sana katılmıyorum.
Barkın'ın ailesinin ve kendisinin mal varlığı bence hatırı sayılır derecede iyiydi. Ancak kendisi bu konuyu şova dönüştürmez, alçak gönüllü ve mütevazı davrandığı için gözünüzden kaçmış olabilir. Yaptığı yorumlar ve incelemelerdeki çoğu motosiklet orta direk yada alt gelir seviyelerindeki insanların kolaylıkla satın alabileceği motosikletlerdi, zamanında. Belki sizi böyle düşünmeye iten bu oldu.
Türkiye'deki motosiklet kullanıcıları ve video izleyenler için yeri hiç bir zaman başkası tarafından tam anlamıyla dolmayacaktır. O zamanın şartlarıyla hiç kimse ile kıyas edilemeyecek işler yapmıştırlar. Kendisi ve Ertuğ gibi samimi arkadaşlarıyla başladıkları bu işte zamanla gelişerek çoğalan arkada bulunan ekip gerçekten çok başarılıydı. Geniş bir yelpaze ile çok farklı kullanıcılara, farklı içerikler üretiliyordu.
- Zorgan Abi ile Çapırcılık
- Gökhan Hoca Gezi Videoları
- Levent Abi'li Tamir Bölümleri
- Marka İncelemeleri
- Canlı Yayınlar (Fuat ve Devrim Abiler, Ünlü konuklar)
- Hayati Bilgiler Bölümü
- 2. El Tavsiyeleri
- Eğitim Videoları
- Fuarlar
- Seyahatler
- Ropörtajlar
- Ürün Tanıtımları, Akü, Balata vs Videoları
- Finanz Kapital Bölümü Yeni Başlamıştı ve Bence Çok İyi Gidiyordu.
Tekrar söylemek isterim kamera arkasında bulunan ekip hiç bir zaman yabana atılmamalıdır.
Günümüzde instagram, tik tok cart curt videoları sağolsun insanların artık bir videoya 30-40 saniyeden fazla odaklanması maalesef zor. Uzun youtube videoları ya izlenmiyor yada video oynatma hızı x1,5 civarında hızlandırılarak izleniyor. Maalesef artık uzun yazılar okunmuyor, uzun videolar izlenmiyor. Çoğu kişi emek vererek değil, kolay yoldan bilgiye ulaşmaya çalışıyor. Forumda bile bu konuda bir çok örnek mevcut. Aynı konu yada aynı soru hakkında haftada 1-2 başlık açılıyor. Adam biraz araştırsa, biraz okusa zaten sorusunun cevabını bulacak.
Bu videoyu görmemiştim. Ari sanırım 600cc ve daha altında piste çıkıyor. (Uzun soluklu bir RC390 incelemesi vardı...) Tozlu bir pistte 1000cc ile çok fazla ısınmadan yarışınca iyi performans gösterememiş. Geneli yansıtıyor mu emin değilim. Bununla birlikte Zack kesinlikle çok çok iyi bir binici.
Eleştiriye açık olduğum için gelip yorum yaptım uoksa zaten görmezden gelir senin tabirinle para kazanmaya devam ederdim. Ortamda sana saygısızlık yapmam demişsiniz ama yaptığınız yorum seviyesiz olmuş.
Beni sevip sevmemeniz önemli değil, tabi ki de izleyip izlememeniz size kalmış ancak tanımadığınız insanlar hakkında bu üslupla konuşmanız hiç hoş bir davranış değil. Günümüzde maalesef ki insanlar eleştiri ile seviyesizliği karıştırabiliyorlar.
Sanırım gelip yorum yapmakla da hata ettim. Tamam en iyisi sizsiniz hemen gidip Kolçak kanalımı kapatıyorum
Youtube ► https://goo.gl/LuU8ex
https://www.instagram.com/kolacanvlog
https://www.facebook.com/Kolacanvlog
Tahminim cogumuz kacirmistir bu ayrintiyi, rahmetlinin cruiser kullanirken virajda vucudunu sele uzerinde viraja uygun konumlandirmaya calismasina, bir defasinda da dizini hafif viraj yonune uzatmaya calismasina cok gulmustum. Spor ve agresif naked motosiklet surucusu tepkisi bunlar. Buyuk cruiser uzerinde mumkun degil bu hareketler, etkili de degil. Televizyon karsisinda rahat bir koltukta oturdugunuzu dusunun, cruiser ergonomisi budur. Cussesinden anlasilmayacak derecede de kivraktir da buyuk cruiserlar; ama bu kivrakligi sadece gaz, fren ve gidon kontroluyle elde edersiniz. 400+ kilo alet kicinizi nereye kaydirdiginiza bakmaz, iplemez de. Ki kaydiramazsiniz da zaten, cunku pegler selenin altinda degil, 60 santim otededir, ayaklardan destek alamazsiniz. Ama alistigi icin gayri ihtiyari denediydi rahmetli... Laf aramizda ben de yillar sonra yeniden cruiser denesem muhtemelen benzer tepkiler veririm.
Niye canım, ben Vespa ile diz açtım İstanbul Park'ta :D
Konuda yazılanlardan ayrı olarak Rahmetli Barkın'ın Harley Davidson XR1200X çekimleri sırasında diğer bir motosiklet sürücüsüne "Nah" çekmesi de hep gülümsetmiştir beni.
https://youtu.be/5Gu8L86F-Oo?t=374
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)