Bu soruyu sorunca belki gülüp geçecek olanlar vardır ama arabada tekerin indigi belli olur.
Ben motora 6-7 aydır biniyorum sadece aldıgım ilk hafta felan hava basmıstım bir iniklik sezmiyorum.
Kontrol etmek gerekir mi
Bu soruyu sorunca belki gülüp geçecek olanlar vardır ama arabada tekerin indigi belli olur.
Ben motora 6-7 aydır biniyorum sadece aldıgım ilk hafta felan hava basmıstım bir iniklik sezmiyorum.
Kontrol etmek gerekir mi
Lastik basıncını kontrol etmek çok mu zor yahu :D 35 psi dan 25 e yavaş yavaş inen basıncı farketmeyebilirsin ama emin ol lastiğin ömründen eksiliyordur , tüketimin artabilir yol tutuşda kötüleşir , dediğim gibi süreç uzun olduğu için farkı anlamazsın ama basıncı tamamladığın an vay be ne kadar değişti motor dersin ;)
6-7ayda inmemiş olmaması normal değil. 10 bile çıkabilir. normal görünür sana taaa ki üstüne binene kadar. üstüne binince çöküyor olma ihtimali yüksek.
en azından haftada bir basınçlarını kontrol edin, şüpheniz varsa daha sık kontrol edin. Bu arada tek bir benzin istasyonundaki pompanın gösterdiği basınca güvenmeyin bir kaç ayrı yerde kontrol edin, hatta bütçe varsa basınç göstergeli şarjlı pompa edinin.
Benzin istasyonunda doldururken lastiğin havası 1 haftada hemen iniyordu. Şarjlı hava pompası aldıktan sonra nedense 2 hafta idare ediyor. Haftada bir kontrol ettiğimde basınç değerleri aynı gözüküyordu. Bu kadar farkedeceğini düşünmemiştim bilseydim motoru alırken ilk başta alırdım hava pompasını.
İnmiyor mu sen mi sezmiyorsun hangisi?
Benim motor ön arka standda durduğu için inmiyor, müthiş bir konfor. 2 yıldır bir kere bile lastiğin havası azalmış diye hava basmadım, ama tabii piste çıkacağım zaman lastiği indirip pist çıkışı tekrar şişirdiğim için de en kötü 4-5 ayda bir zaten hava tekrar olması gereken seviyeye gelmiş oluyor. O açıdan bakınca 4-5 ay kadar idare edebildiğini söyleyebilirim ama lastiğin yere basmaması ciddi bir fark burada.
Sen sezmiyorum diyorsan muhtemelen inmiştir de fark etmemişsindir. Lastiğin de huyuna suyuna göre değişmekle birlikte normal şehir içi sürüşlerde inik lastiği anlamak zor olabiliyor.
lastik 15e inince jant üzerinde gitmiyorsun sonucta, illa ki inmiştir.
korkutucu olan 7 aydır kontrol etmemiş olman
Tekerin indiği belli olmaz 5 8 psi pek gözle görünmez.2-3 haftada bir lastik havaları motor hiç birkaç saat kullanılmamışken lastikler *soğukken* kontrol edilmeli.
Alet edevat varsa düzenli olarak lastikler soğukken (yani yola çıkıp ilk bir kaç km yol gitmemişken) ölçmek daha iyi olur. Alet edevat konusunda Xiaomi'nin ürünü bence çok pratik ve başarılıdır. Yakınınızda yörenizde kalibrasyonuna güvendiğiniz benzin istasyonu, motosiklet lastik yeri vs varsa normal şartlarda ayda 1-2 defa kontrol ettirseniz yeterlidir. Lastik havasının inik olduğu genelde gözle bakılarak anlaşılmıyor. Lastik havanız inikken uzun süre kullanmak lastiklerinizin erken aşınmasına neden olur. Virajlarda beklemediğiniz sıkıntılar yaşayabilir hatta kayabilirsiniz. Hani "50lik motor n'oolcak ya?" da diyebilirsiniz ama yarın öbür gün daha büyük motorlara geçtiğinizde bu ihmalkarlığınız Allah korusun başınıza ciddi bir iş açabilir.
Konuyu her gördüğümde gelip lastiklerini indiresim geliyor.
Şunun kullanıcısı çok ve memnunlar diye biliyorum.
https://www.akakce.com/arac-kompreso...571773616.html
Bu forumda Gürcan Öztürk konu açmıştı xioami mi mijia modeli şarjlı pompa aldım diye. O aldığında 250 liraydı, ben ondan görüp karar verip alana kadar 300 liraya almıştım, şimdi bin liranın üzerinde sanırım, ben alalı da iki yıla yakın oldu. 2 yıldır hem arabanın hem motorun havasını tamamlıyorum, hatta motorun lastiklerine formulax jel basarken lastikleri tamamen indirdim, tamamen indirilmiş iki lastiği de komple sıfırdan şişirdi ve daha şarjı vardı hazır başlamışken arabanın lastiklerine de 1-2 psi kadar hava basıp tamamlamıştım.
iyi ki almışım diyeceğim ekipmanlarımdan oldu. evde unutmazsam sürekli yanımda taşıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:05 ----------
Oha, 1500 lirayı geçmiş. 295 liraya aldım diye tüh zam gelmiş deyip üzülmüştüm.
Gerçekten hiç bir şeyin fiyatını tahmin edemez olduk.Altı ay önce fiyatını bildiğin şeyin olsa olsa şu olmuştur diyemiyorsun.Bende linki eklemk için bakmadan önce 800 900 falan olmuştur diye düşündüm fiyatı göründe bende ohaa çektimm.
Ben siz almayı düşünürken almadım.Bende büyük bisiklet popmpası şeklinde pompa var.Bisikleti arabayı motoru onla şişiriyorum.şarjlıya gerek yok demiştim.Yanında dijital basınç ölçerim var.
Benzinlikte falan bile olsa bir iki ps fazla basıp ölçü aletinle ayar yapıyorum.
Belki daha güzel alternatifleri de çıkmıştır ama bir kaç sefer ayarsız/kırık dökük benzin istasyonu pompalarında yanlış/eksik hava basıp yola çıkınca farkedince verdiğim paraya değer diyorum.
Fiyatı yükselmiş, artık bisikletlerinin lastiklerini şişirsinler diye çocukların eline bırakmıyorum, el pompası ile şişirin bisikletleri diyorum.
Lastik pompası almaktansa lastik basınç ölçer kalemi alıp benzinliklerde bakmak daha mantıklı değil mi? 50-60 liraya alabilceğimiz kalemle benzinlikteki pompaları düzgün kullanabiliriz.
ben şarjlı pompa kullanıyorum ve basınç göstergesi de var, 2-3 ay da bir kontrol ettiğim birkaç bar düşmüş görünüyor, arada bir hava basmak çok az düşse de gerekli, neden düşmüyor diyeceğinize bu şekilde her aklınıza geldiğinde güvendiğiniz bir yer ya da kendi cihazınızla hava basın olsun bitsin.
Elbette taşınabilenler güzel ama motosikletimde böyle şeyler taşımıyorum daha doğrusu taşıyamıyorum, motosikletime top case yakıştıramıyorum hal böyle olunca sadece küçük bir sırt çantası alıp içine telefonum hariç tüm eşyalarımı koyup yola çıkıyorum, bu sırt çanta olayınıda tommygun ve espresso abilerimin yazılarındaki cebe koyulan anahtar vb. gibi şeylerin düşmede veya çarpmada can yaktığından dolayı taşımama kararı aldım sırt çantama koyuyorum, kullandığım motosiklet montumdada sırt koruması mevcut böyle olunca güvende hissediyorum. Pompaların açıldığı konularda fiyatlar cidden ucuz geliyordu ama şimdi o pompa için hemen hemen 1 hafta çalışmam gerekli .
Şarjlı pompa bir keresinde çok işime yaradı orta sehpadan indirdim motoru dengesizlikten deviriyordum motoru meğer lastiğin dikine çivi girmiş havası iyice inmiş az ileri alınca jant üzerinde gidiyordu motor. Çivi lastikte iken hava pompası ile şişirdim en yakın motorcuya kadar sürerek götürdüm. lastiği çıkartıp iç yama yapıldı hiç bir sorun olmadı.
Bir defa da babamın doblo aracını bir seneye yakın sürmemesinden kaynaklı aynı sorunu yaşadı çakmaklığa takılı hava pompası bozulmuş. Onun lastiği de şişirdim fazlası ile iş görüyor. Benzinlikte kuyruk beklemektense (ki en yakın benzinlik bir kaç km ötede) gider garajımda rahat rahat şişirmek daha iyi. Yine benzinlikte şişirdiğim pompa 1 hafta 3 - 4 birim düşüyordu. Şarjlı da 1 hafta da kayıp yok 2. hafta 2-3 birim düşüyor.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)