2 sene boyunca 250NK kullandım. Evet görüntü, tip 10 numara. Baktıkça bakasım geliyordu. Neden F250 ye geçtim onu anlatayım.
1.) Vites: Kullandığım NK250 vites geçişleri çok sertti. Özellikle vites düşürürken ciddi ses geliyordu. 6 ileri vitesliydi ama şehir içinde çok sık vites değiştirmek gerekiyordu. O da bir süre sonra sol el ve sol ayakta ağrıya sebep veriyordu. Ayrıca vites düşülttüğümde motor öne yığılıyordu. Pulsar F250 de ise vites geçişleri gayet yumuşak. 5 ileri olmasına rağmen 5. viteste sabah-akşam trafiğinde rahatlıkla yavaşlayıp hızlanabiliyorum. Yani çok vites değiştirme gereği duymuyorum.
2.) Tork: NK250 nin torku çok daha iyi geldi bana. Ani sollamalarda Pulsara göre daha seri ve hızlı. Ama dejavantajı ise gazı kestiğiniz anda öne yığılması. Pulsarda kaydırmalı debriyaj sayesinde öne yığılma yok. Sanki vitesi boşa atmış gibi hızını koruyor.
3.) Oturuş Pozisyonu: NK250 ile ile F250 nin sele yüksekliği sanırım aynı. Her iki ayağımın parmakları kırmızı ışıkta beklerken yere değebiliyor. (Boyum 1.75)
Yalnız NK250'nin gidon ve göstergesi çok daha yukarıdaydı. Ekrana baktığımda gözlerimi yoldan ayırmadan hangi viteste olduğumu görebiliyordum. Nedense F250 de göstergeler çok aşağıda gibi geldi bana. Vitese bakayım derken yola takibimi kaybediyorum. NK250 den F250 geçişimin sebeplerinden biri F250 de bulunan ön cam idi. Rüzgarı keser diye düşünüyordum ama ön camın en yüksek tepesi anca göğüsüme geliyor. Omuz ve kafa komple yine rüzgara maruz kalıyor. Bu bende hayal kırıklığı yarattı.
4.) Aynalar ve geri görüş: NK250 nin gidonda bulunan dikiz aynaları çok dardı. Üstüne birde titreşim eklenince arkamı neredeyse göremiyordum. F250 de ise kafa grenajına tutturulan aynalar ile arkamdaki trafiği gayet iyi görüyorum ama bununda dezavantajı var. Trafikte seyir halinde iken aynaları düzeltme ihtiyacımı duyduğumda aynalar çok ilerde olduğu için ileriye bayağı eğilmek zorunda kalıyorum, bu da hafiften dengemin bozulmasına neden oluyor.
5.) Titreşim: NK250 den vazgeçmemin en büyük sebebi 80 le bile giderken titreşimi hissetmemdi. Hatta hızım 120 lere çıktığında oluşan titreşim hem aynalarıma hem ayak ve el bileklerime yansıyordu. 50 km lik bir turun ardında motorumu stop edip indikten sonra bile parmaklarımdaki titreşim halen devam ediyordu.
F250 de ise titreşim çok çok daha az. Aynalarda titreşim görmedim henüz. Daha soft ve titreşimsiz seyahat edebiliyorum.
6.) Yakıt: Yakıt sarfiyatı hakkında bi yorum yapamayacağım. Gerçi NK250 nin de yakıtını ölçmüş değilim. Sonuçta 250 lik motorlar ve %90 oranında işe gidiş gelişlerde kullanıyorum. Ölçsek ne olacak, ölçmesek ne olacak
7.) Amortisörler: NK250 nin süspansiyonları çok sertti. Yoldaki en ufak çukur veya bozuklukta motor ciddi anlamda sert tepki veriyordu. F250 de ise aynı yolu kullanmama rağmen o sert tepkiler ve titreşimi hissetmiyorum. Daha az tepki veriyor ve daha yumuşak salınım veriyor.
Kısacası NK250 nin artıları; Tork (ara hızlanmalar) ve oturuş pozisyonuydu. Ayrıca gösterge ekranı çok daha iyiydi. Yalnız ekran arızalansa güncel fiyatı 28 bin lira.
F250 nin artıları ise diğer geri kalan bütün herşey. Seyir halinde NK250 gibi yığılma ve ani devirlenme yok. Çok soft bir şekilde trafikte ilerliyorum. Bu benim için çok önemliydi. Ayrıca orta sehpası üzerinde montajlı halde geliyor.