Fren boşalması neden olur?
Reklamlar
-
02 Ağustos 2023, 17:37
#1
Merhaba, kız arkadaşımla seyir halindeyken 600RR arka fren boşaldı. 4-5 dakika boyunca fren işlev görmedi.
Bir kenara çekip biraz bekledikten sonra fren tekrar doldu ve düzeldi.
Fren balatası bitik olduğu için ertesi gün arka fren batalasını değiştirdik ve fren hidroliğini kontrol ettik.
Bugün tekrar otobanda arka frenin boşaldığını farkettim ve ön frenle durup motosikleti kenara çektim.
Ardından tekrar 5-6 dakika sonra fren doldu ve düzeldi.
Bu sorunun sebebini bilen var mı?
Reklamlar
-
02 Ağustos 2023, 19:16
#2
Freni kullandığınızda ortaya çıkan ısıdan fren hidrolikleride nasibini alıyor ve ömrünü tamamlamış olduğu için frenleriniz boşalıyor ve soğuyunca geri geliyor, fren hidroliği içine nem çeken bir sıvı olduğu için uzun süreler değişmezse ve nem oranı yüksekse ısındığı zaman içindeki nem ısınarak buharlaşır ve fren sisteminizde hava yaparak boşalmasını sağlar soğuyuncada o hava ortadan gider ve frenleriniz eski haline geri döner. Motosikletiniz kaç ml fren hidroliği alır bilmiyorum ama kapasitesi kadar hidrolik alıp komple ön ve arka hidroliklerinizi değiştirmenizi tavsiye ederim, tek sorununuz fren hidroliği.
-
02 Ağustos 2023, 19:57
#3
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Freni kullandığınızda ortaya çıkan ısıdan fren hidrolikleride nasibini alıyor ve ömrünü tamamlamış olduğu için frenleriniz boşalıyor ve soğuyunca geri geliyor, fren hidroliği içine nem çeken bir sıvı olduğu için uzun süreler değişmezse ve nem oranı yüksekse ısındığı zaman içindeki nem ısınarak buharlaşır ve fren sisteminizde hava yaparak boşalmasını sağlar soğuyuncada o hava ortadan gider ve frenleriniz eski haline geri döner. Motosikletiniz kaç ml fren hidroliği alır bilmiyorum ama kapasitesi kadar hidrolik alıp komple ön ve arka hidroliklerinizi değiştirmenizi tavsiye ederim, tek sorununuz fren hidroliği.
Bilgi için teşekkürler. Arka disk ve fren hidroliğini değiştireceğiz.
Tamircimin dediğine göre diskteki yamuklukta sebep olabiliyormuş.
-
02 Ağustos 2023, 19:59
#4
motoworld adlı üyeden alıntı
Bilgi için teşekkürler. Arka disk ve fren hidroliğini değiştireceğiz.
Tamircimin dediğine göre diskteki yamuklukta sebep olabiliyormuş.
Değişmişken ön fren hidroliğinide değişmenizi tavsiye ederim, arka diski değişirken balatayı değişmenizde daha sağlıklı olur aksi halde düzensiz aşınan balata yeni diskide bozacaktır.
Uygun fiyata kaliteli disk almak isterseniz Arman Dişli ile iletişime geçebilirsiniz.
-
02 Ağustos 2023, 20:33
#5
Fren hidroliği hava yaparsa fren boşalması olur. Hidrolik değiştirirken değiştirilen ile değişen sıvı arasında boşluk kalmaması gerekiyor. Sıradan tamirhanerler alttan hortumu çıkarıp üstten yeni hidroliği ekleyerek hava yani boşluk bırakmamaya çalışıyorlar. Sizin motor yüksek süratli bir motor, bu yüzden emin olmak için pompalı sistemle değiştirtmenizi öneririm.
-
02 Ağustos 2023, 20:41
#6
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Değişmişken ön fren hidroliğinide değişmenizi tavsiye ederim, arka diski değişirken balatayı değişmenizde daha sağlıklı olur aksi halde düzensiz aşınan balata yeni diskide bozacaktır.
Uygun fiyata kaliteli disk almak isterseniz Arman Dişli ile iletişime geçebilirsiniz.
Balata yeni değiştirdik zaten, sorun tekrarladığı için disk ve fren hidroliğini değiştireceğiz.
-
02 Ağustos 2023, 20:51
#7
motoworld adlı üyeden alıntı
Balata yeni değiştirdik zaten, sorun tekrarladığı için disk ve fren hidroliğini değiştireceğiz.
Bu kadar basit bir durumdan anlamıyorsa ustanız, onuda değişmenizi tavsiye ederim . Diskin yamukluğu frenleri boşaltıcak bir sebep değildir, arka frene bastığınız zaman silkeleme hissediyormusunuz?
-
02 Ağustos 2023, 21:55
#8
Bu bana hidrolik ısındı da fren gitti hikayesi gibi gelmedi.
Alternatif bir fikrim de yok ama hidrolik gitmesi trafikte bir anda olmaz ve bir anfa sıfıra inmez ki fren.
-
02 Ağustos 2023, 22:19
#9
Cevaplarda da belirtilmiş hirdolik özelliğini yitirmiş yada hava var Ben geçen hafta İnazumanın hidroliklerini değiştrim Bosch dot 4 ile ekledikçte pedela bastım bastım havasını aldım deneme turları da attım tabi bu eski nesil değişme En sağlıklısı firen hidroliklerini hepsinii çekip ekleme Ama ben TransAlp te de cbf 150 de 10 yıla yakın böyle değşirim Mutlaka BELİRLİ ZAMANLAR DEĞİŞİRİM Mutlaka aldığım her motorun hidrliğini değişirim Fren hidroliği çok çok önemlidir çünkü balata disk sağlam frenler salam tutuş sağlam ama öyle bir ana gelirsiniz ki frenler hiç sıkmaz Alla korusun
Çok nadir olan ama sonuçları çok kötü olan bir motor bakımsızlığı
-
02 Ağustos 2023, 23:07
#10
RecepAlışkan adlı üyeden alıntı
Cevaplarda da belirtilmiş hirdolik özelliğini yitirmiş yada hava var Ben geçen hafta İnazumanın hidroliklerini değiştrim Bosch dot 4 ile ekledikçte pedela bastım bastım havasını aldım deneme turları da attım tabi bu eski nesil değişme En sağlıklısı firen hidroliklerini hepsinii çekip ekleme Ama ben TransAlp te de cbf 150 de 10 yıla yakın böyle değşirim Mutlaka BELİRLİ ZAMANLAR DEĞİŞİRİM Mutlaka aldığım her motorun hidrliğini değişirim Fren hidroliği çok çok önemlidir çünkü balata disk sağlam frenler salam tutuş sağlam ama öyle bir ana gelirsiniz ki frenler hiç sıkmaz Alla korusun
Çok nadir olan ama sonuçları çok kötü olan bir motor bakımsızlığı
Yanlışım varsa düzeltilsin, benim bildiğim fren hidroliğinin belirli periyotlarda değişimi fren sisteminin içindeki kauçuklara ve contaların ömrünü uzatıyor diye biliyorum, 320d model aracın fren hidroliklerini değiştimde gözüme çarpan en ana şey sıvının içinde yüzen küçük parçacıklardı. Kendi motosikletimde değiştiğimdede çıkan hidrolikler kararmıştı bende Shell Dot4 ile değişim sağlamıştım.
-
02 Ağustos 2023, 23:32
#11
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Yanlışım varsa düzeltilsin, benim bildiğim fren hidroliğinin belirli periyotlarda değişimi fren sisteminin içindeki kauçuklara ve contaların ömrünü uzatıyor diye biliyorum, 320d model aracın fren hidroliklerini değiştimde gözüme çarpan en ana şey sıvının içinde yüzen küçük parçacıklardı. Kendi motosikletimde değiştiğimdede çıkan hidrolikler kararmıştı bende Shell Dot4 ile değişim sağlamıştım.
Ben motor alırken Zincir dişlisine,bujisine,hava filtresine yağ sevisyesine önem veririm Sebebi:Alacağımz motosiklet ne kadar iyiyse kullanıcısının da bakımlarını yapmış motorun hangi km de neyi değişmiş bilmesini motordan anlayan biri olmasını isterim
Fren hidrolikleri motor yağı gibi kısa zamanda değişmesi gerekmediğinden ve zahmetli göründürğünden pek önemsenmez,ve gözden kaçırılır ama ne kadar önemsenmezse okadar önemli ciddi kazalara sebebiyet verebilir
Motosiklet bakımlı olmak zorunda motosiklet üzerindeki de bakımlı koruyucu ekipmanları olmak zorunda ki bunları ritüele çevirdiğimizde motosikletin bakımı olsun kendi bakımımız olsun iş ve zahmet olmaktan çıkıyor
https://yoldabirivar.wordpress.com/
-
02 Ağustos 2023, 23:56
#12
RecepAlışkan adlı üyeden alıntı
Cevaplarda da belirtilmiş hirdolik özelliğini yitirmiş yada hava var
Hava, motor bir hafta yattıktan sonra bile maneti sıktığınızda kendini belli eder. Arkadaşın tarif ettiği durum öyle değil ama.
-
03 Ağustos 2023, 01:17
#13
hasmet adlı üyeden alıntı
Hava, motor bir hafta yattıktan sonra bile maneti sıktığınızda kendini belli eder. Arkadaşın tarif ettiği durum öyle değil ama.
Yazımı okursanız sadece hava demedim hava olası ihtimallerden biri dedim Hidroliğin de işlevini kaybetmesi diğer ihtimal dedim Bu arada hidrolik belirli bir noktadan sonra hava varsa devreye girebilir...
Biz burada fikirlerimizi söyleyebiliriz elimize anahtar alıp tamire giremediğimiz üzere ihtimalleri yazarız
İhtimali değerlendirebilir ve net çözüme ulaşılabilir net çözümü de işi yapan kişi söyler
https://yoldabirivar.wordpress.com/
-
03 Ağustos 2023, 11:22
#14
Yarın hidroliği değiştireceğiz. Ayağım frene basılı tutuyorum giderken bu çok ısınmaya sebep oluyor.
Ve motoru stop ettiğimde kaliper elim değmeyecek kadar sıcaktı.
Usta özellikle hidrolikten olmadığını söylesede yarın disk ve hidroliği değiştireceğiz.
Yamuk diskin de fren balatasını açacağını ve bu duruma sebep olacağını söyledi.
-
03 Ağustos 2023, 12:30
#15
motoworld adlı üyeden alıntı
Ayağım frene basılı tutuyorum giderken bu çok ısınmaya sebep oluyor.
Fren pedalının konumunu ayağınıza göre ayarlamaniza rağmen mi? Fren sistemi ve yakıt tüketimi için sağlıklı değil bu.
-
03 Ağustos 2023, 13:47
#16
motoworld adlı üyeden alıntı
Yarın hidroliği değiştireceğiz. Ayağım frene basılı tutuyorum giderken bu çok ısınmaya sebep oluyor.
Ve motoru stop ettiğimde kaliper elim değmeyecek kadar sıcaktı.
Usta özellikle hidrolikten olmadığını söylesede yarın disk ve hidroliği değiştireceğiz.
Yamuk diskin de fren balatasını açacağını ve bu duruma sebep olacağını söyledi.
Kaliperdeki pistonu ittirecek kadar yamuksa o motosikleti kullanmanız hem sizin için hemde motosikletiniz için zulümdür, fren yaparken ciddi manada silkeleme yapar, kaliperin pimlerini ve lastiklerini aşındırır kaliperde boşluk olmasına sebep açar. Eğer bahsettiği gibi bir durum oluşsaydı 5 dakika sonra değil bir kez pompaladığınızda eski haline dönerdi. Zaten bahsettiğinize göre ayağınızı frene basılı tutuyormuşunuz ve fren sistemini ciddi derecede ısıtıyormuşsunuz bu sebeple frenin boşalmasına sebebiyet verirsiniz, yani yine ısıdan kaynaklı oluşan fren hidroliğnin kaynaması diski boşuna değişiyor olabilirsiniz. Burada sizin sürüş şeklinizinde etkisi bulunmakta.
-
03 Ağustos 2023, 14:15
#17
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Kaliperdeki pistonu ittirecek kadar yamuksa o motosikleti kullanmanız hem sizin için hemde motosikletiniz için zulümdür, fren yaparken ciddi manada silkeleme yapar, kaliperin pimlerini ve lastiklerini aşındırır kaliperde boşluk olmasına sebep açar. Eğer bahsettiği gibi bir durum oluşsaydı 5 dakika sonra değil bir kez pompaladığınızda eski haline dönerdi. Zaten bahsettiğinize göre ayağınızı frene basılı tutuyormuşunuz ve fren sistemini ciddi derecede ısıtıyormuşsunuz bu sebeple frenin boşalmasına sebebiyet verirsiniz, yani yine ısıdan kaynaklı oluşan fren hidroliğnin kaynaması diski boşuna değişiyor olabilirsiniz. Burada sizin sürüş şeklinizinde etkisi bulunmakta.
Hidroliği değişsemde ısıdan kaynaklı tekrar aynı problemi yaşar mıyım ayağım sürekli frene basılı iken.
-
03 Ağustos 2023, 15:06
#18
Ayağın neden sürekli frene basılı kullanıyorsun.
-
03 Ağustos 2023, 15:11
#19
Sanırım herkes bunun cevabını merak ediyor.
-
03 Ağustos 2023, 15:12
#20
motoworld adlı üyeden alıntı
Hidroliği değişsemde ısıdan kaynaklı tekrar aynı problemi yaşar mıyım ayağım sürekli frene basılı iken.
Evet yaşarsınız ama daha az yaşarsınız, Dot 4 fren hidroliklerinin kaynama noktası 230 derece olması lazım yani fren hidroliğiniz bu ısıya geldiğinde yine freniniz boşalıcaktır, eski hidroliğe sahip sisteminiz varsa 150 derece civarında kaynamaya sahip olması lazım. Herşeyden önce sürüş stlinizi değişmeniz en sağlıklısı olacaktır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)