Ustad motorculardan amator motorculara tavsiyeler
Reklamlar
-
07 Ağustos 2023, 16:09
#41
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Bunu yapmak çokmu zor elektronik olarak.ABS den ayrı ben maneti hart diye çeksemde o dozajlayarak amaortisörün kapanma mesafesine diskin dönme hızına göre dozajlasa.Yapılamayacak bir şeymi.
Bana yapılabilir bir şey gibi gelmiyor çünkü bütün bunlar lastiğin temas alanında lastik ile zemin arasındaki sürtünme kuvvetine bağlı şeyler. Seyir sırasında bunu ölçümleyebilecek bir sistem yok. (En azından ben hayal edemiyorum...) Ayrıca fren sisteminde ana silindir ile kaliperdeki silindirler arasına da bir tampon sistem koymak gerekir. Ben ride by wire'ı bile sevmiyorken frende de aynı şekil bir zamanlama farkından nefret ederdim herhalde. Sıkıntılı şeyler...
Practice makes it perfect (Her zaman da tutmuyor ama olsun, tutmadığı zamanlar için de ABS var...)
Reklamlar
-
07 Ağustos 2023, 16:18
#42
Biz F16 cıyız Fly by Wire bizim için olmazsa olamzımız.
-
07 Ağustos 2023, 17:32
#43
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Bunu yapmak çokmu zor elektronik olarak.ABS den ayrı ben maneti hart diye çeksemde o dozajlayarak amaortisörün kapanma mesafesine diskin dönme hızına göre dozajlasa.Yapılamayacak bir şeymi.
Elektronik amortisörlerde var bu mantıkta bir şey, ABS'yle değil amortisörle hallediyorlar.
Mandello S'te "brake support" olarak geçiyor, otomatik amortisör ayarlarını değiştirirken brake support'u artırabiliyorsun, Cyan'ın bahsettiği amortisör kapanması için geçen süreyi azaltıyor.
DL650 yine iyidir, Tenere ile bir frenler yapmaya "çalıştım".. Ohoo iki gün sonra yavaşlamaya başlıyor motor :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:26 ----------
yec adlı üyeden alıntı
Hikaye derken yanlıştır böyle yapmanın manası yok diye demiyorum. Ne kadar alıştırma yaparsan yap illa ki kaçıyor ve harş diye sıkıyoruz ön freni, sıkıyorum yada. Bilmemek ve sürekli kullanmamak yada kullanamamak farklı şeyler.
Yanlış hatırlamıyorsam AEA canlı yayınlarında Fuat Domaniç ve Devrim Sirmen'de zaman zaman motoru dizlerle tutmayı bırakıp kollara yüklendiklerini, frene asıldıklarını söylüyorlar. Ki biri California Superbike School'da eğitmen.
Kesinlikle, ne kadar öğrenrsen öğren panik hali oluşursa o zaman başka refleksler girebiliyor işin içine.
O yüzden hep pratik yapmak lazım.Limon hikayedir demeyelim halk içinde diye yazmıştım ben de
-
07 Ağustos 2023, 17:58
#44
pekı sız ustad sınız zıncır kopsa motorcuya gıdersınız hıdrolık değişimi desek elınızde kalır fren manetı debrıaj değişimi için tamırcıde sıraya gırenler laptop karsısında ustalar hep nasılsa
-
07 Ağustos 2023, 18:21
#45
ERROR88 adlı üyeden alıntı
pekı sız ustad sınız
zıncır kopsa motorcuya gıdersınız hıdrolık değişimi desek elınızde kalır fren manetı debrıaj değişimi için tamırcıde sıraya gırenler laptop karsısında ustalar hep nasılsa
Ahaha
Tamam tamam en ustad sensin ya amma uzuldun
Benim saatlik ucretim kac para biliyon mu ;) ;)
iscilik maliyetim cok yuksek..
-
07 Ağustos 2023, 20:34
#46
Arkadaşlar bir sürücünün hatasından ya da olumsuz deneyiminden bir şeyler öğrenip o hatayı tekrarlamamak çok iyidir. Bedava aldığımız bir derstir.
Burada, bu konu başlığında egolar ve kimin kamışı daha büyük gibi konulara girmek yersiz ve gereksizdir. Pazar sabahları saat 10:00'da videolarını dört gözle beklediğimiz Zafer Hoca'nın hidrolik değişimi, zincir kopması sonrası tamir ve değişim, manet değişimi gibi konularla fik fik kendisinin uğraşmadığına eminim. Ne yani Zafer Hoca tamir tamirat yapmıyor, yapamıyor diye dürrük mü? üstat değil mi?
Ağalar kimimiz tamirden anlar, kimimiz virajda kol bacak asfalta basar, kimimiz düzde korkmaz son hıza ulaşır, kimimiz arazide uçar kaçar, kimimiz az yaktırır, kimimiz de kısa bir zaman diliminde yorulmadan en uzun yolu tamamlar. Hepimiz beş parmak misaliyiz ama beşimiz de bir değiliz.
Bu nedenle bence hepimizin birbirimizden öğreneceği çok şey var.
-
08 Ağustos 2023, 10:00
#47
hız yapma'mama konusunda bende aynı düşüncedeyim arkadaşlar motosiklet ve yol hız yapmaya müsait değilse YAPMAYIN ÖLÜRSÜNÜZ
tecrübeli olun veya olmayın fark etmez
-
08 Ağustos 2023, 10:43
#48
üstat olmasam da bir tavsiye de benim daha önce konusunu açtığım ve oldukça sağlıklı ilerleyen bir tartışmamız olmuştu
frenleme konusu:
fikrim odur ki frenleme esnasında önce gaz kısılır ve ön frene yüklenilir, motorun yığılmasından kaynaklı durdurma gücü bittikten sonra ancak debriyaja basılır
-
08 Ağustos 2023, 11:14
#49
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Bunu yapmak çokmu zor elektronik olarak.ABS den ayrı ben maneti hart diye çeksemde o dozajlayarak amaortisörün kapanma mesafesine diskin dönme hızına göre dozajlasa.Yapılamayacak bir şeymi.
Yaklaşık 10 yıldır üretilen motosikletlerde maneti hart diye çektiğinizde tekerlekler kilitlenmese bile Abs çok az müdahale ediyor , sebebi amortisörün çalışmasına fırsat vermek yani sizin istediğiniz dozajlamayı sağlamak , elektronik süspansiyona sahip daha yeni motorlarda da ek olarak frenleme esnasında amortisörlerin sönümleme kabiliyeti milisaniyeler içinde değiştiriliyor..
-
08 Ağustos 2023, 11:33
#50
tommygun adlı üyeden alıntı
Haşa üstat olamam da yakın zamanda kaza yapmış ve hala tam anlamıyla eski haline dönememiş bir arkadaşınız olarak kısaca bir iki gözlemimi paylaşmak isterim.
1) Yaptığım kaza her ne kadar benim mallığımdan da olsa, motorumda abs olsaydı bu kaza yaşanmazdı. "Fren yapmayı bileceksin" sözü normal şartlarda belki geçerli olabilir ama panik anında ya da aniden bir tehlike belirince olmuyor. Kas hafızama da alsam olmuyor, o refleks çok başka birşey.
2) Sol dirseğimin üstüne düştüğümü kazadan 2 hafta sonra montumun dirsek dış yüzeyindeki yırtığı görünce fark ettim. İçte yer alan Hakanit Aramid kumaş sağlam kalmış, hasar yok. Riderdenim Efil File ve Sastec dirsek korumaları güzel iş yapmış. Dirseğimde ve kolumda zerre ağrı, sızı, sıkıntı olmadı.
3) Kısa, tırto bir yazlık eldiven kullanıyordum. Bileği destekleyen bir bölümü olmadığı için düştüğümde bileğimi zedeledim. Allah korudu da kırmadım. Eldivenin dış yüzeyindeki korumalardan çok artık avuç içi ve bilek kısmındaki korumalara dikkat ediyorum.
4) Yıllardır giydiğim, memnun olduğumu düşündüğüm Overlap pantolonumun impactec korumaları sınıfta kaldı. Her ne kadar dizime darbeyi yandan almış olsam da impactec bir işe yaramadı. Aynı zamanda impactec korumam pantolon içinde yırtıldı. Dizimi kırmamam bence bir mucize. İlk fırsatta pantolonumu da değiştireceğim, eski pantolonumun korumalarını da. Hatta şu an mafsallı dizlik bana daha koruyucuymuş gibi geliyor.
5) Motosiklete çok para gidiyormuş onu anladım. 3,5 haftadır gezmeyince cebimde saçma sapan bir para birikti.
Gardaş ne zaman, nasıl, nerede? Kaza mı yaptIn? Bu aralar işin pik yaptığı zamanlar, foruma falan pek giremiyorum. Geçmiş olsun, umarım bi sıkıntı yoktur.
Nazar var kesin sende, gel bir kaç nefesi kuvvetli hoca tanıyorum.
-
08 Ağustos 2023, 11:37
#51
üstad motorcu olarak tavsiyem, motora çıplak binin, hemde çırılçıplak. deneyin çok keyif alacaksınız.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
-
08 Ağustos 2023, 11:48
#52
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Ahaha
Tamam tamam en ustad sensin ya amma uzuldun
Benim saatlik ucretim kac para biliyon mu ;) ;)
iscilik maliyetim cok yuksek..
ben annlamam kurye sırketım var elemanların numarasını vereyım onlar la konus daha ıyı cevap alırsın
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bir sürücünün hatasından ya da olumsuz deneyiminden bir şeyler öğrenip o hatayı tekrarlamamak çok iyidir. Bedava aldığımız bir derstir.
Burada, bu konu başlığında egolar ve kimin kamışı daha büyük gibi konulara girmek yersiz ve gereksizdir. Pazar sabahları saat 10:00'da videolarını dört gözle beklediğimiz Zafer Hoca'nın hidrolik değişimi, zincir kopması sonrası tamir ve değişim, manet değişimi gibi konularla fik fik kendisinin uğraşmadığına eminim. Ne yani Zafer Hoca tamir tamirat yapmıyor, yapamıyor diye dürrük mü? üstat değil mi?
Ağalar kimimiz tamirden anlar, kimimiz virajda kol bacak asfalta basar, kimimiz düzde korkmaz son hıza ulaşır, kimimiz arazide uçar kaçar, kimimiz az yaktırır, kimimiz de kısa bir zaman diliminde yorulmadan en uzun yolu tamamlar. Hepimiz beş parmak misaliyiz ama beşimiz de bir değiliz.
Bu nedenle bence hepimizin birbirimizden öğreneceği çok şey var.
bılmedığine emınım adam bayaa zengın sebebı sadece bu ama anlattıklarımı sadece eskı motorcular anlar yenı nesılın pek de umrunda olduğu sorunlar değil bunlar her yerde cekıcı hızmetı var zaten bu adama 2002 yılında zıncıre ek yapıp tel ıle tekırdağ dan ıstanbula nasıl geldığımızı mı anlatayım şimdi
-
08 Ağustos 2023, 11:54
#53
ERROR88 adlı üyeden alıntı
ben annlamam kurye sırketım var elemanların numarasını vereyım onlar la konus daha ıyı cevap alırsın
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------
bılmedığine emınım adam bayaa zengın sebebı sadece bu ama anlattıklarımı sadece eskı motorcular anlar yenı nesılın pek de umrunda olduğu sorunlar değil bunlar her yerde cekıcı hızmetı var zaten bu adama 2002 yılında zıncıre ek yapıp tel ıle tekırdağ dan ıstanbula nasıl geldığımızı mı anlatayım şimdi
Vayyy helal olsun kendi isinin patronusun.cok iyimis.
-
08 Ağustos 2023, 15:11
#54
ERROR88 adlı üyeden alıntı
ben annlamam kurye sırketım var elemanların numarasını vereyım onlar la konus daha ıyı cevap alırsın
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------
bılmedığine emınım adam bayaa zengın sebebı sadece bu ama anlattıklarımı sadece eskı motorcular anlar yenı nesılın pek de umrunda olduğu sorunlar değil bunlar her yerde cekıcı hızmetı var zaten bu adama 2002 yılında zıncıre ek yapıp tel ıle tekırdağ dan ıstanbula nasıl geldığımızı mı anlatayım şimdi
Motosikleti iyi kullanmak baska birsey, motosikleti tamir edebilmek baska birsey.
ozel bir garaj, alet edavat, yeteri kadar zaman ve servis manueli ile azicik yatkinligi ve hevesi olan herkes azcok usta olur. Hatta usta dedigimiz bircok insandan daha usta olur.
-
08 Ağustos 2023, 15:50
#55
panic adak adlı üyeden alıntı
üstad motorcu olarak tavsiyem, motora çıplak binin, hemde çırılçıplak. deneyin çok keyif alacaksınız.
Sıcak havada yaverler seleye yapışır. Kazımak durumunda kalırız. Yapmayın.
-
08 Ağustos 2023, 16:32
#56
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
Gardaş ne zaman, nasıl, nerede? Kaza mı yaptIn? Bu aralar işin pik yaptığı zamanlar, foruma falan pek giremiyorum. Geçmiş olsun, umarım bi sıkıntı yoktur.
Nazar var kesin sende, gel bir kaç nefesi kuvvetli hoca tanıyorum.
Çok teşekkürler. 1 ay oldu, Edirne'de yapıştım yere, sol diz ve sağ el bileğimi zedeledim. Şu an iyiyim çok şükür, yeniden sürmeye başladım.
-
08 Ağustos 2023, 17:38
#57
Psyduck adlı üyeden alıntı
Sıcak havada yaverler seleye yapışır. Kazımak durumunda kalırız. Yapmayın.
yok arada bir ayağa kalkıp havalandırıyoruz tenüşengleri. böyle püfür püfür.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
-
10 Ağustos 2023, 12:01
#58
-
10 Ağustos 2023, 12:15
#59
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Üstad falan degilim hic olmadim , daha gidilecek cok yolum ögrenecek cok seyim var. Yapabildigim kadar yol yaptim , alabilecegim kadar egitim aldim , hoca oldum ama hala bir üst seviye icin hoca ve egitim ariyorum. Bu yol hic bitmeyecek. Bildigim tek sey motosiklette yüzde doksandokuz basarinin anlami külliyen basarisizliktir. 99 tane viraji siir gibi dönüp yüzüncüde cuvallarsaniz kimse size arkanizdan üstad falan demez. Dogru kaynaklardan dogru bilgiyi arayin. Bir kisinin güzel veya eglendirici anlatimi oldugu bilgili oldugu anlamina gelmez.
Önceliklerinizi gözden gecirin . Dogru fren yapabilmek hizli viraja girebilmek veya motoru yatirip dizini dirsegini yere sürtmekten önce gelmelidir.
Sevgilerimle
Önemli Not: Ha bir de siyasi görüsünüz cok önemlidir . Muhalif bir siyasi görüsünüz yok ise motorculugunuz bes para etmez
Sevgilerimle
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:57 ----------
Gecmis olsun dostum .
Sizlere birsey olursa satasacak kimse bulamam
Tekrar tekrar gecmis olsun , dünya görüsümüz ayni olmasada her ikimizde motorcuyuz , düsmek ne demek en az senin kadar iyi bilirim .
Allah tekrarindan korusun.
Sevgilerimle
Teşekkür ederim değerli hocam iyi dileklerin için.
Muhalif siyasi görüş konusunda ise çeşitlilik her zaman iyidir. Benim doğrum bana doğrudur, sizin doğrunuz size doğrudur.
Sen yine de kırılma, darılma, gücenme ve motosiklete dair tecrübelerini anlat.
-
10 Ağustos 2023, 12:36
#60
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Üstad falan degilim hic olmadim , daha gidilecek cok yolum ögrenecek cok seyim var. Yapabildigim kadar yol yaptim , alabilecegim kadar egitim aldim , hoca oldum ama hala bir üst seviye icin hoca ve egitim ariyorum. Bu yol hic bitmeyecek. Bildigim tek sey motosiklette yüzde doksandokuz basarinin anlami külliyen basarisizliktir. 99 tane viraji siir gibi dönüp yüzüncüde cuvallarsaniz kimse size arkanizdan üstad falan demez. Dogru kaynaklardan dogru bilgiyi arayin. Bir kisinin güzel veya eglendirici anlatimi oldugu bilgili oldugu anlamina gelmez.
Önceliklerinizi gözden gecirin . Dogru fren yapabilmek hizli viraja girebilmek veya motoru yatirip dizini dirsegini yere sürtmekten önce gelmelidir.
Sevgilerimle
Önemli Not: Ha bir de siyasi görüsünüz cok önemlidir . Muhalif bir siyasi görüsünüz yok ise motorculugunuz bes para etmez
Sevgilerimle
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:57 ----------
Gecmis olsun dostum .
Sizlere birsey olursa satasacak kimse bulamam
Tekrar tekrar gecmis olsun , dünya görüsümüz ayni olmasada her ikimizde motorcuyuz , düsmek ne demek en az senin kadar iyi bilirim .
Allah tekrarindan korusun.
Sevgilerimle
"Ben trafikte gorunmezim,isteseler bile trafikte bana dokunamaxlar" diyen birinin ben ustad degilim demesini kabul etmem
Bu kadar alcakgonullu olmayin.
Yav okan, sen simdi 2023 yili agustos ayinda hala muhalif olmadin mi ?
Ullkenin her bakimdan cokertilmesi, emirlik gibi yonetilmesi falan senin umrunda mi ?
Gerci 1 euro 50 olacak diyolar,hosuna bile gidiyor olmali..koftehor seni ;)
Sevgilerimle
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)