Düzde normal,yokuşta gaz yemiyor.
Reklamlar
-
Yeni aldığım 120 GS, Normal çalışıyor, tekleme,güçsüzlük falan yok. Ama her gün çıktığım aşırı dik bir yokuş var.
O dik yokuşta 3000 deviri geçmiyor. Gaz birden boşalıyor. Hani arabalarda limiter olur ya, ayarlanan hıza gelince gaz pedalı devre dışı kalır. Aynen öyle oluyor.
Acaba ön teker havalanmasın diye bir güvenlik mi?
Acaba debriyaj mı kaçırıyor?
Acaba başka bir problem mi?
Bir güvenlik özelliği ise, nasıl kapatılır?
Not: Normal yokuşta sıkıntı yok. Aşırı dik, 70 derecelik yokuşlarda yapıyor. Tek kişi,iki kişi fark etmiyor.
Önemsemeden gazlamalı mıyım? Ciddi bir probleme dönüşebilir mi?
Araç: 2018 model R1200 GSA
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:08 ----------
Rain ve Road modlarında böyle. Dinamik modu denemedim
Reklamlar
-
Buradan cevap alman zor gs1200 Facebook grubu vardır oradan nokta atışı cevap alırsın
-
-
degerk adlı üyeden alıntı
Buradan cevap alman zor gs1200 Facebook grubu vardır oradan nokta atışı cevap alırsın
Teşekkürler, hemen üye olayım
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:17 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
70 derece yokuş :D
Senin için 60 olsun. Açısını ölçmüş değilim.
Şöyle anlatayım. Arabayla çıkarken, durursan, bir daha kalkamıyorsun. Geri geri inip, baştan başlıyorsun.
-
mayko33 adlı üyeden alıntı
Teşekkürler, hemen üye olayım
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:17 ----------
Senin için 60 olsun. Açısını ölçmüş değilim.
Şöyle anlatayım. Arabayla çıkarken, durursan, bir daha kalkamıyorsun. Geri geri inip, baştan başlıyorsun.
Hocam sorununla alakalı değil elbette ama gördüğüm yol tabelalarında en fazla 16-17 derece hatırlıyorum belki şehir içinde 30 civarı vardır , bütün yeni nesil motorlarda çekiş kontrol sistemleri var , öndeki tekerleğin dönüş hızı ile arka tekerin hızı birbirinden farklı olursa motor devri saliseler içinde düşürülür , düz yolda yada sabit hızda yokuş çıkarken sorun yoksa düşündüğümüz gibi yardımcı sürüş sistemleri müdahale ediyordur , birçok motorda bu müdahalenin seviyeside seçilebiliyor , belkide sizinki en güvenli moddadır..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Hocam sorununla alakalı değil elbette ama gördüğüm yol tabelalarında en fazla 16-17 derece hatırlıyorum belki şehir içinde 30 civarı vardır , bütün yeni nesil motorlarda çekiş kontrol sistemleri var , öndeki tekerleğin dönüş hızı ile arka tekerin hızı birbirinden farklı olursa motor devri saliseler içinde düşürülür , düz yolda yada sabit hızda yokuş çıkarken sorun yoksa düşündüğümüz gibi yardımcı sürüş sistemleri müdahale ediyordur , birçok motorda bu müdahalenin seviyeside seçilebiliyor , belkide sizinki en güvenli moddadır..
İşte aradığım cevap, eski motorum bu yokuşta şaha kalkıyordu, özellikle artçılı iken,sırt üstü düşmeyelim diye olabildiğince öne eğiliyorduk. Bunda normal oturuşta çıkıyoruz, eğimi farketmiyoruz bile, demek ki ön teker havalanacak gibi oluyor ve gazı kesiyor.
Çok mantıklı. Problem çözüldü.
Bu arada hala yolun eğimine takılmanız çok ilginç. Farzedin ki sorumda açı maçı yok. Sadece yokuş var.
-
mayko33 adlı üyeden alıntı
Farzedin ki sorumda açı maçı yok. Sadece yokuş var.
sorunun çekiş kontrol sistemi, yani otomobillerdeki adıyla esp.
otomobillerde bu tür dik yokuşları çıkarken pati çekince devri düşer ve stop eder,
devre dışı bırakınca pati çeke çeke tırmanır. sürüş modlarında yada direkt esp yi devre dışı bırakmanın bir yöntemi vardır illaki.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)