Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Düzde normal,yokuşta gaz yemiyor.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Yeni aldığım 120 GS, Normal çalışıyor, tekleme,güçsüzlük falan yok. Ama her gün çıktığım aşırı dik bir yokuş var.

    O dik yokuşta 3000 deviri geçmiyor. Gaz birden boşalıyor. Hani arabalarda limiter olur ya, ayarlanan hıza gelince gaz pedalı devre dışı kalır. Aynen öyle oluyor.

    Acaba ön teker havalanmasın diye bir güvenlik mi?
    Acaba debriyaj mı kaçırıyor?
    Acaba başka bir problem mi?

    Bir güvenlik özelliği ise, nasıl kapatılır?

    Not: Normal yokuşta sıkıntı yok. Aşırı dik, 70 derecelik yokuşlarda yapıyor. Tek kişi,iki kişi fark etmiyor.

    Önemsemeden gazlamalı mıyım? Ciddi bir probleme dönüşebilir mi?

    Araç: 2018 model R1200 GSA

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:08 ----------

    Rain ve Road modlarında böyle. Dinamik modu denemedim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    Buradan cevap alman zor gs1200 Facebook grubu vardır oradan nokta atışı cevap alırsın

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    70 derece yokuş :D
    espresso bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Alıntı degerk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buradan cevap alman zor gs1200 Facebook grubu vardır oradan nokta atışı cevap alırsın
    Teşekkürler, hemen üye olayım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:17 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    70 derece yokuş :D
    Senin için 60 olsun. Açısını ölçmüş değilim.
    Şöyle anlatayım. Arabayla çıkarken, durursan, bir daha kalkamıyorsun. Geri geri inip, baştan başlıyorsun.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı mayko33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler, hemen üye olayım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:17 ----------



    Senin için 60 olsun. Açısını ölçmüş değilim.
    Şöyle anlatayım. Arabayla çıkarken, durursan, bir daha kalkamıyorsun. Geri geri inip, baştan başlıyorsun.
    Hocam sorununla alakalı değil elbette ama gördüğüm yol tabelalarında en fazla 16-17 derece hatırlıyorum belki şehir içinde 30 civarı vardır , bütün yeni nesil motorlarda çekiş kontrol sistemleri var , öndeki tekerleğin dönüş hızı ile arka tekerin hızı birbirinden farklı olursa motor devri saliseler içinde düşürülür , düz yolda yada sabit hızda yokuş çıkarken sorun yoksa düşündüğümüz gibi yardımcı sürüş sistemleri müdahale ediyordur , birçok motorda bu müdahalenin seviyeside seçilebiliyor , belkide sizinki en güvenli moddadır..

  6. #6

    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam sorununla alakalı değil elbette ama gördüğüm yol tabelalarında en fazla 16-17 derece hatırlıyorum belki şehir içinde 30 civarı vardır , bütün yeni nesil motorlarda çekiş kontrol sistemleri var , öndeki tekerleğin dönüş hızı ile arka tekerin hızı birbirinden farklı olursa motor devri saliseler içinde düşürülür , düz yolda yada sabit hızda yokuş çıkarken sorun yoksa düşündüğümüz gibi yardımcı sürüş sistemleri müdahale ediyordur , birçok motorda bu müdahalenin seviyeside seçilebiliyor , belkide sizinki en güvenli moddadır..
    İşte aradığım cevap, eski motorum bu yokuşta şaha kalkıyordu, özellikle artçılı iken,sırt üstü düşmeyelim diye olabildiğince öne eğiliyorduk. Bunda normal oturuşta çıkıyoruz, eğimi farketmiyoruz bile, demek ki ön teker havalanacak gibi oluyor ve gazı kesiyor.

    Çok mantıklı. Problem çözüldü.

    Bu arada hala yolun eğimine takılmanız çok ilginç. Farzedin ki sorumda açı maçı yok. Sadece yokuş var.

  7. #7
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistanlı
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    Alıntı mayko33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Farzedin ki sorumda açı maçı yok. Sadece yokuş var.

    sorunun çekiş kontrol sistemi, yani otomobillerdeki adıyla esp.
    otomobillerde bu tür dik yokuşları çıkarken pati çekince devri düşer ve stop eder,
    devre dışı bırakınca pati çeke çeke tırmanır. sürüş modlarında yada direkt esp yi devre dışı bırakmanın bir yöntemi vardır illaki.

  8. #8

    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Herkese teşekkürler


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)