Ek is olarak kuryelik yapıyorum yokuşlarda ya da bayırlarda motor hiç bir şekilde durmuyor millet nasıl yapıyor anlamıyorum ayaklık kayıyor bu şekilde motoru en az 5-6 kez yan yatırdım
Ek is olarak kuryelik yapıyorum yokuşlarda ya da bayırlarda motor hiç bir şekilde durmuyor millet nasıl yapıyor anlamıyorum ayaklık kayıyor bu şekilde motoru en az 5-6 kez yan yatırdım
Çok kalın bir lastik al ve yokuşta park ettiğinde ön freni sık ve lastiği ön frenle gidon arasına sıkı bir şekilde dola. Böylelikle basit, ilkel bir el frenin olmuş olur. Ayaklığın da kenarına genişletici gibi bir etki yaratacak aparat takabilirsin. Ayaklık açılmıyorsa da bağlantı yerlerine wd 40 sıkabilirsin.
İp de olur başka şey de. Yeter ki kopmasın hemen.
Orta ayaklık yok mu? Yokuşlarda en güvenlisi o olur, özellikle scooterin arkası yokuşun inişine bakarsa devrilme riski en olur.
Scooterda el freni yalnızca çok büyük modellerde gördüm. El freni olmadığı için yokuşlarda motorun önü yukarı bakacak şekilde orta ayaklığa alıyorum, yan ayak hiç bir şekilde güvenli durmuyor. Ya Tomygun'ın dediği gibi kalın lastikle arka freni bağlamak lazım ama onda da o lastik eskir bir şekilde zamanla kopar bana hiç güvenli gelmez, güvenmem ona. En iyisi orta ayağa almak.
Kalın metal bir şeridi fren maneti ve elciğe geçecek şekilde kıvırtıp bir el freni yapılabilir aslında, lastik de olur ama sık sık değiştirmek gerekir, dış koşullarda hemen su koyuveriyorlar.
Manete takılan bir zımbırtı var freni çekip kilitliyorsun aynı Honda Dct motorlarda ki gibi , motosiklet aksesuarı satan yerlerde vardır ben fuarda standında görmüştüm motorun kaymasını engelliyor ama yinede ön taraf yokuş yukarı park etmek lazım..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)