Ömürlük orta sınıf motosiklet seçimi
Reklamlar
-
13 Temmuz 2023, 16:28
#21
tigermbz adlı üyeden alıntı
mv agusta stradale 800 e bakardım ben
Benim de aklima geldi.Moto guzzi ve aprilia da omurluk diye biliyorum
Reklamlar
-
13 Temmuz 2023, 16:54
#22
freasy adlı üyeden alıntı
tecrübesiz bir şekilde nc750x dct almış biri olarak beklentilerinizin tamamını karşılar diye düşünüyorum. dct olması ve müthiş derecede dengeli bir motor olmasından dolayı altınızda ufak bir scooter varmış gibi rahat bir kullanımı var. ben 150cc scooterdan direkt geçtim. motora bindikten 5dk sonra oha ne kadar kolaymış dedim.
hatta bir müddet scooterı da tutarım, kısa mesafelere onunla giderim diyordum ama ekmek almaya bile nc'yle gidiyorum şimdi. scooterı da satmaya karar verdim bu yüzden.
12 bin km'de bir bakım, ekonomi, mantıklı kullanım için fazlasıyla yetecek güç/hız. hepsi var bence. dct'yle birlikte şehir içi şehir dışı epeyce konforlu bir çözüm oluyor. biraz ağır ama ağırlık sadece olduğu yerde manevra yaparken zorluk, sürüş esnasında motorun ağırlığı hiç hissedilmiyor, çünkü ağırlık merkezi epeyce aşağıda.
Nc750x zaten tercih edilecekse dct için tercih edilir bencede.Esprisi dct olması zaten.Manuel olarak yelpaze çok geniş.Manuel olarak vstrom daha iyi bir tercih gibi sanki.
-
13 Temmuz 2023, 17:51
#23
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Yiğidim aslanım tekrar hoş geldin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:50 ----------
foreverlight adlı üyeden alıntı
Nc750x zaten tercih edilecekse dct için tercih edilir bencede.Esprisi dct olması zaten.Manuel olarak yelpaze çok geniş.Manuel olarak vstrom daha iyi bir tercih gibi sanki.
Dct olmadan nc eziyete döner şehir içinde düşük vites aralıkları yüzünden. Manuel alınacaksa v-Strom rakipsiz.
-
13 Temmuz 2023, 20:10
#24
tommygun adlı üyeden alıntı
Bayram öncesi Hırbonen ile Ayvalık'ta yüzyüze tanıştık. Meşhur Africa Twin'i de gördüm, ekranda 3,5 - 4 lt arası bir tüketim ortalaması gördüğümü çok net hatırlıyorum. Ancak çok çok özel şartlarda bu değerin elde edildiği malum. Yani normal sürüşle olacak iş değil o tüketim değeri. Yine de AT'nin "belli şartlarda" çok az yaktığını söylesek yalan olmaz ama o şartlara kim dayanabilir, bilemem, ben dayanamam.
Buarada seçtiğiniz 4 motor da işinizi görür, hepsi de birbirinden güzel. Bu motorların geçmişten gelen birçok kullanıcısı olmuş ve bir bilgi birikimi oluşmuştur. Yani gerekli durumlarda hangi işi kime yaptıracağız, hangi parçayı nereden bulacağız gibi soruların yanıtlarına ulaşmak çok kolay.
Ben Hırbonen in iddiasına değil sabrına şaşırıyordum , adam öyle 300-500 km değil 30.000 km falan 3,5-4 lt ortalamayla yani 70-80 km hızla sürmüş , herkes bu kadar düşük süratle bu kadar uzun mesafe süremez..ayrıca düşük cc motorları yükleyip performanslı sürmeye cabaladığında daha fazla yakabiliyor , siz yakıtla ilgili yazdığınız için bunları yazdım , konunun birde konfor tarafı var , yüksek hacim ile düşük devirde yol almak gerçekten çok konforlu , titreşim ve gürültü seviyesi düşünce yorgunluğunuz azalıyor , kendim 650 cc den 1200 cc ye geçince bunu bariz fark ettim..
-
13 Temmuz 2023, 20:14
#25
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Ben Hırbonen in iddiasına değil sabrına şaşırıyordum , adam öyle 300-500 km değil 30.000 km falan 3,5-4 lt ortalamayla yani 70-80 km hızla sürmüş , herkes bu kadar düşük süratle bu kadar uzun mesafe süremez..ayrıca düşük cc motorları yükleyip performanslı sürmeye cabaladığında daha fazla yakabiliyor , siz yakıtla ilgili yazdığınız için bunları yazdım , konunun birde konfor tarafı var , yüksek hacim ile düşük devirde yol almak gerçekten çok konforlu , titreşim ve gürültü seviyesi düşünce yorgunluğunuz azalıyor , kendim 650 cc den 1200 cc ye geçince bunu bariz fark ettim..
Sağolsun bana istersem AT'sini sürebileceğimi söyledi de kendi motorumdan soğurum diye kibarca reddettim. Adamın motorunun kozmetiği de harikaydı, iyi bakmış.
-
13 Temmuz 2023, 21:05
#26
tommygun adlı üyeden alıntı
Sağolsun bana istersem AT'sini sürebileceğimi söyledi de kendi motorumdan soğurum diye kibarca reddettim. Adamın motorunun kozmetiği de harikaydı, iyi bakmış.
Tamda kilometre takıntısı olmayan ama uygun fiyata büyük motor almak isteyen adama göre Hırbonun Africa , Hırbo uyguna vermek istermi bilemem ama 100.000 km deki o motor gayet sakin sürülmüş bakımları muntazam yapılmış , e kozmetik olarak sende görmüş onaylamışsın , yav Africa yi burdan satarsa ikimize bira ısmarlar artık ;)
-
13 Temmuz 2023, 21:17
#27
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Tamda kilometre takıntısı olmayan ama uygun fiyata büyük motor almak isteyen adama göre Hırbonun Africa , Hırbo uyguna vermek istermi bilemem ama 100.000 km deki o motor gayet sakin sürülmüş bakımları muntazam yapılmış , e kozmetik olarak sende görmüş onaylamışsın , yav Africa yi burdan satarsa ikimize bira ısmarlar artık ;)
Sofra isterim, öyle 2 birayla olmaz
-
13 Temmuz 2023, 22:00
#28
dct'yse seneye ben alırım o africa'yı. sizi de referans gösteririm tommygun, nikkfurie
-
13 Temmuz 2023, 22:02
#29
freasy adlı üyeden alıntı
dct'yse seneye ben alırım o africa'yı. sizi de referans gösteririm tommygun, nikkfurie
Çat çat düz vites. Yiğit adama yakışmaz dct, ne öyle pcx gibi?
-
13 Temmuz 2023, 22:34
#30
bütçe,ortalama beygir ve sınıf söylesen mesela naked yada touring ona göre model tavsiye ederiz.az yakan demişsin okadar :D
ybr 125 1.5 litre yakıyo onu alabilirsin
-
13 Temmuz 2023, 22:42
#31
motomad adlı üyeden alıntı
bütçe,ortalama beygir ve sınıf söylesen mesela naked yada touring ona göre model tavsiye ederiz.az yakan demişsin okadar :D
ybr 125 1.5 litre yakıyo onu alabilirsin
Deneyimlerinden bahsetmiş, aklındakileri söylemiş büyütmek istiyorum demiş, orta sınıf demiş… Siz gelmiş ybr 125 az yakıyor alabilirsin diyorsunuz komiksiniz valla
-
13 Temmuz 2023, 22:53
#32
foreverlight adlı üyeden alıntı
Merhaba
Yaşım 48,10 yıllık 150 ve 250 cc kullanımı 100.000 km yol tecrübelerinden sonra motorumu büyütmek istiyorum.
Sürekli alım satım ve değişim yapabilen birisi değilim.Doğru karar vermek ve ömürlük kullanmayı düşünüyorum nasip olursa.Benim öyle anlamsız yüksek hayallerim yok Africa twin veya V4 gibi.Çoğu insan kullanım amacı dışında olmasına rağmen sırf hava için benim hayalimdi deyip çok daha maliyetli modeller alıyorlar.Bence yapılan doğru değil.Orta segment her açıdan en ideali.
Aklımdaki modelleri sıralayarak sizlerinde fikirlerini almak isterim,mümkünse kullanıcılarının yanıt vermesi daha objektif bir sonucun çıkmasına vesile olacak ve diğer arkadaşlarada ışık tutacağı kanaatindeyim.
Youtuber tanıtımlarına güvenmiyorum hepside paralı eleman gibi hep motorların olumlu taraflarını anlatıyorlar ve onu bile çok abartarak anlatıyorlar,olumsuz taraflarının hemen hemen hiç söylemiyorlar.
Kullanımım,Beklentilerim ve Önceliklerim
Senede 15.000 km civarı yol yapıyorum.Gezi oldukça kaçırmamaya çalışıyorum.Kampı geziyi çok seviyorum.Dolayısı ile yakıt önemli bir konu.Araziye girmiyorum.
Sakin bir kullanıcıyım.Konfor elbette önemli virajlardada yatmaya istekli kontrolü kolay olmalı hem şehir içi hemde dışında.
Bakımı pratik ve uzun bakım aralıklı,maliyetleri üzmeyecek uzun ömürlü kaliteli bir yapıya sahip olması.
Avrupa modellerine(triumph tiger,aprilia tuareg,ktm 790adv) nedense hala sıcak bakamıyorum.Hiçbir konuda güven sağlayabildiklerini düşünmüyorum.
Aklımdaki modeller:
Nc750x dct:2018-2020 modellerini düşünüyorum(yeni kasasını beğenmedim).Modeli test ettim eksileri olsada artıları eksilerinden daha fazla gibi geldi.Gözlemlediğim Eksileri sele konforu ve ağır olması.Artıları dct,ön bagaj,düşük yakıt tüketimi,yaygün ve güven veren servis ağı,güçlü ve hızlı 2.eli.
Tracer700:Bu modelide test ettim.Gözlemlerim MT07 nin yalandan giydirilmiş hali gibi geldi.Denge ve frenleme yetersiz,pek sakin kullanıma gelmeyecek derecede tepkili ve agresif.Sürekli ver coşkuyu gideyim modunda.Buda direk yakıta yansıyor.Motorun önü alçakta çok rüzgar alıyor.
Vstrom dl650:Bugüne kadar bir türlü binme deneme fırsatım olmadı.Yanlız forumlardan ve kullanıcılarından duyduğum kadarıyla fikirlerim konforlu ve kaliteli olması.Düşük sayı ve kalitesiz servis ağı.Ağırlık merkezi yukarıda.
Vercys650:Deneme fırsatım olmadı.Vstrom için söylediklerimi bu model içinde duydum.
Hangi model tercih edilebilir bu bilgiler ışığında.
Yukarıdaki seçenekler içinde V Strom 650 ağır basıyor. "Her şeyden biraz"ı en iyi o yapar gibi. Versys de güzel aslında ama neredeyse bir naked kadar aks mesafesi var; şehir içi oldukça kıvrak olur ama aynı zamanda sanki biraz da dengesiz olur gibi. Commuting ağırlıklı kullanılacaksa NC de güzel seçenek. Ama uzun yolda V Strom kadar rahat olmaz. Bütçeye göre Triumph Tiger 850 veya 900 bakılabilir.
-
13 Temmuz 2023, 23:41
#33
foreverlight adlı üyeden alıntı
İmkanım olduğu halde neden 6 lt yakan Afrikayı alayım asfalttan inmiyorsam.Çevreme bakıyorum alanların çoğuda amacı dışında ya yatırım için ya hava atmak için,yada etiket için alıyorlar.
Herkes yuksek cc pahali motosikletleri hava atmak icin almiyor ama... Sahsen Superduke'u "bu Avrupa motosikletler dayaniksiz, Capon gibi degil" diyebilmek icin aldim. Oteki turlu hakli olarak kedi-ciger muhabbeti yapiyorlar. Diyeceksin ki niye satmadin artik? Mumkun degil ki
Sorunuza gelince; bence cevabi sorunuzda vermissiniz. Hic kullanmadigim icin cevap yazmak istemedim ama yine de NC750 serisi diyerek umdugunuz cevabi pekistireyim.
-
14 Temmuz 2023, 00:01
#34
sırasıyla çin malı cub ybr cbf nc 700 tenere 660 nc 750 tiger 800/1200 ktm 1050 1090 1190 1290 kullanmış birisi olarak orta sınıfın kralı v stor dur hiç kullanmasan da 1 tık üstü afrika 1000 dır tiger 800 de güzeldir ama MARŞ MOTORU sıkıntı yapar bende 3 senedir afrika var her yola gidiyor kırbaçı vurursan da gidiyor yok az yaksın dersen 4 lt yakar bundan sonra afrika benim son motorumdur parayı bulursam bmw 1200 gs alırım ama afrikadan MEMNUNUM
tavsiye ederim bütçe el veriyorsa
ha afrika olmuoyrsa v torm onuda çok uzun yollar da test ettim 2 defA almaya niyet ettim olmadı alsaydım belki satmazdım aynı şeyleri tenere 660 için de düşünüyorum onuda sıfır alsam satmazdım tam benlik bir motor çılgın
-
14 Temmuz 2023, 00:22
#35
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Tamda kilometre takıntısı olmayan ama uygun fiyata büyük motor almak isteyen adama göre Hırbonun Africa , Hırbo uyguna vermek istermi bilemem ama 100.000 km deki o motor gayet sakin sürülmüş bakımları muntazam yapılmış , e kozmetik olarak sende görmüş onaylamışsın , yav Africa yi burdan satarsa ikimize bira ısmarlar artık ;)
Artik satmiyorum satsam ne alacam zaten alemin krali bu.
Sende yine suziye gecmek istiyosun diger konuda yazdigini gordum,ariza yapacak diye aklin cikiyor biliyorum
175.000 deli para, bence sat.Ordek kasa vstrom cirkin olsa da bmw yi cig cig yer..
-
14 Temmuz 2023, 00:31
#36
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Artik satmiyorum
satsam ne alacam zaten alemin krali bu.
Sende yine suziye gecmek istiyosun diger konuda yazdigini gordum,ariza yapacak diye aklin cikiyor biliyorum
175.000 deli para, bence sat.Ordek kasa vstrom cirkin olsa da bmw yi cig cig yer..
Yok yahu benim arıza yapmasından falan korkum yok bi kere marş motoru kelek yaptı bi kerede gaz kelebek zımbırtısı yerinden çıktı , üst devirlerde 1000 lik vstrom GS i öttürebilir bilemiyorum yanyana sürmedim ama Africa lı arkadaşlarla binlerce km yol yaptım , GS africayı her türlü tokatlar , hele yeni kasa gs ile africa yı mukayese etmek hayabusa ile NC yi kapıştırmak gibi birşey olur ;)
satacaz senin motoru üzülme Hırbo :D ben bi biraya okeyimde Tommy masraflı organizasyonlar peşinde
-
14 Temmuz 2023, 00:31
#37
F54 adlı üyeden alıntı
sırasıyla çin malı cub ybr cbf nc 700 tenere 660 nc 750 tiger 800/1200 ktm 1050 1090 1190 1290 kullanmış birisi olarak orta sınıfın kralı v stor dur hiç kullanmasan da 1 tık üstü afrika 1000 dır tiger 800 de güzeldir ama MARŞ MOTORU sıkıntı yapar bende 3 senedir afrika var her yola gidiyor kırbaçı vurursan da gidiyor yok az yaksın dersen 4 lt yakar bundan sonra afrika benim son motorumdur parayı bulursam bmw 1200 gs alırım ama afrikadan MEMNUNUM
tavsiye ederim bütçe el veriyorsa
ha afrika olmuoyrsa v torm onuda çok uzun yollar da test ettim 2 defA almaya niyet ettim olmadı alsaydım belki satmazdım aynı şeyleri tenere 660 için de düşünüyorum onuda sıfır alsam satmazdım tam benlik bir motor çılgın
freasy adlı üyeden alıntı
dct'yse seneye ben alırım o africa'yı. sizi de referans gösteririm tommygun, nikkfurie
Estafurullah,senin sifir nc den inip benim 7 yillik 100 bini gecmis afrika alinmaz.
Motorum eskidi be, ben de yaslaniyorum zaten :(
Hayat cok acimasiz :(
-
14 Temmuz 2023, 00:45
#38
Orta sınıf ve ömürlük dediğinizden dolayı NC Öneririm Ne çok iyi bir arazi motoru,ne çok iyi bir otoban motoru...
Ama hem tobanda hem arazide iş gören,yedek parça ve servisciliği motorun performansından daha iyi...İyi bir usta ve kaliteli yedek parçayla ömürlük hatta evladiyelik bir motordur diyebilirim
-
14 Temmuz 2023, 00:54
#39
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yok yahu benim arıza yapmasından falan korkum yok bi kere marş motoru kelek yaptı bi kerede gaz kelebek zımbırtısı yerinden çıktı , üst devirlerde 1000 lik vstrom GS i öttürebilir bilemiyorum yanyana sürmedim ama Africa lı arkadaşlarla binlerce km yol yaptım , GS africayı her türlü tokatlar , hele yeni kasa gs ile africa yı mukayese etmek hayabusa ile NC yi kapıştırmak gibi birşey olur ;)
satacaz senin motoru üzülme Hırbo :D ben bi biraya okeyimde Tommy masraflı organizasyonlar peşinde
Bu cts veya pazar tommy ile bozcaada ya gelin.
Size birer bira ismarlarim
Bugun 43 derece gosterdi,deli bir sicak vardi.
Edremit,akcay,altinoluk isiklarda trafik de vardi.
Ama ustun afrika bir kere bile fan acmadi yemin ediyorum,bu motor satilmaz
2024 model afika dogrudan enjeksiyonlu ve supercharged olacak diye soylentiler var.butun patentler tamammis,gs killer olacak diyolar
-
14 Temmuz 2023, 01:10
#40
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Bu cts veya pazar tommy ile bozcaada ya gelin.
Size birer bira ismarlarim
Bugun 43 derece gosterdi,deli bir sicak vardi.
Edremit,akcay,altinoluk isiklarda trafik de vardi.
Ama ustun afrika bir kere bile fan acmadi yemin ediyorum,bu motor satilmaz
2024 model afika dogrudan enjeksiyonlu ve supercharged olacak diye soylentiler var.butun patentler tamammis,gs killer olacak diyolar
Bozcaada nın suyu soğuk oluyor yav geçen sene Adasaksi Sema nın yerinde üç gün kamp attık , markasız şaraplar bile iyiydide denizde mötümüz dondu , bir gecede Geyikli de kaldım su daha sıcaktı niyeyse , Balıkesir motofeste kadar yoğunum vakit olsada gelsem :( 3-6 ağustos Balıkesir festivalde buluşalım ;)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)