Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ömürlük orta sınıf motosiklet seçimi

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mv agusta stradale 800 e bakardım ben
    Benim de aklima geldi.Moto guzzi ve aprilia da omurluk diye biliyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    30 Mayıs 2023
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tecrübesiz bir şekilde nc750x dct almış biri olarak beklentilerinizin tamamını karşılar diye düşünüyorum. dct olması ve müthiş derecede dengeli bir motor olmasından dolayı altınızda ufak bir scooter varmış gibi rahat bir kullanımı var. ben 150cc scooterdan direkt geçtim. motora bindikten 5dk sonra oha ne kadar kolaymış dedim.

    hatta bir müddet scooterı da tutarım, kısa mesafelere onunla giderim diyordum ama ekmek almaya bile nc'yle gidiyorum şimdi. scooterı da satmaya karar verdim bu yüzden.

    12 bin km'de bir bakım, ekonomi, mantıklı kullanım için fazlasıyla yetecek güç/hız. hepsi var bence. dct'yle birlikte şehir içi şehir dışı epeyce konforlu bir çözüm oluyor. biraz ağır ama ağırlık sadece olduğu yerde manevra yaparken zorluk, sürüş esnasında motorun ağırlığı hiç hissedilmiyor, çünkü ağırlık merkezi epeyce aşağıda.
    Nc750x zaten tercih edilecekse dct için tercih edilir bencede.Esprisi dct olması zaten.Manuel olarak yelpaze çok geniş.Manuel olarak vstrom daha iyi bir tercih gibi sanki.
    freasy ve zihnigonen bunu beğendiler.

  3. #23
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.youtube.com/watch?v=pyjD...ature=youtu.be

    300.000 km den once blok acilirsa hondaya guvenimi kaybederim.
    300.000 den sonra ufak tefek sikintilar olabilir ama.

    Bu dandik foruma girmeyecektim ama dusmanlarimi catlatmak istedim ;)
    Yiğidim aslanım tekrar hoş geldin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:50 ----------

    Alıntı foreverlight adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nc750x zaten tercih edilecekse dct için tercih edilir bencede.Esprisi dct olması zaten.Manuel olarak yelpaze çok geniş.Manuel olarak vstrom daha iyi bir tercih gibi sanki.
    Dct olmadan nc eziyete döner şehir içinde düşük vites aralıkları yüzünden. Manuel alınacaksa v-Strom rakipsiz.
    Hırbonen bunu beğendi.

  4. #24
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bayram öncesi Hırbonen ile Ayvalık'ta yüzyüze tanıştık. Meşhur Africa Twin'i de gördüm, ekranda 3,5 - 4 lt arası bir tüketim ortalaması gördüğümü çok net hatırlıyorum. Ancak çok çok özel şartlarda bu değerin elde edildiği malum. Yani normal sürüşle olacak iş değil o tüketim değeri. Yine de AT'nin "belli şartlarda" çok az yaktığını söylesek yalan olmaz ama o şartlara kim dayanabilir, bilemem, ben dayanamam.

    Buarada seçtiğiniz 4 motor da işinizi görür, hepsi de birbirinden güzel. Bu motorların geçmişten gelen birçok kullanıcısı olmuş ve bir bilgi birikimi oluşmuştur. Yani gerekli durumlarda hangi işi kime yaptıracağız, hangi parçayı nereden bulacağız gibi soruların yanıtlarına ulaşmak çok kolay.
    Ben Hırbonen in iddiasına değil sabrına şaşırıyordum , adam öyle 300-500 km değil 30.000 km falan 3,5-4 lt ortalamayla yani 70-80 km hızla sürmüş , herkes bu kadar düşük süratle bu kadar uzun mesafe süremez..ayrıca düşük cc motorları yükleyip performanslı sürmeye cabaladığında daha fazla yakabiliyor , siz yakıtla ilgili yazdığınız için bunları yazdım , konunun birde konfor tarafı var , yüksek hacim ile düşük devirde yol almak gerçekten çok konforlu , titreşim ve gürültü seviyesi düşünce yorgunluğunuz azalıyor , kendim 650 cc den 1200 cc ye geçince bunu bariz fark ettim..
    espresso bunu beğendi.

  5. #25
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben Hırbonen in iddiasına değil sabrına şaşırıyordum , adam öyle 300-500 km değil 30.000 km falan 3,5-4 lt ortalamayla yani 70-80 km hızla sürmüş , herkes bu kadar düşük süratle bu kadar uzun mesafe süremez..ayrıca düşük cc motorları yükleyip performanslı sürmeye cabaladığında daha fazla yakabiliyor , siz yakıtla ilgili yazdığınız için bunları yazdım , konunun birde konfor tarafı var , yüksek hacim ile düşük devirde yol almak gerçekten çok konforlu , titreşim ve gürültü seviyesi düşünce yorgunluğunuz azalıyor , kendim 650 cc den 1200 cc ye geçince bunu bariz fark ettim..
    Sağolsun bana istersem AT'sini sürebileceğimi söyledi de kendi motorumdan soğurum diye kibarca reddettim. Adamın motorunun kozmetiği de harikaydı, iyi bakmış.
    espresso ve Hırbonen bunu beğendiler.

  6. #26
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağolsun bana istersem AT'sini sürebileceğimi söyledi de kendi motorumdan soğurum diye kibarca reddettim. Adamın motorunun kozmetiği de harikaydı, iyi bakmış.
    Tamda kilometre takıntısı olmayan ama uygun fiyata büyük motor almak isteyen adama göre Hırbonun Africa , Hırbo uyguna vermek istermi bilemem ama 100.000 km deki o motor gayet sakin sürülmüş bakımları muntazam yapılmış , e kozmetik olarak sende görmüş onaylamışsın , yav Africa yi burdan satarsa ikimize bira ısmarlar artık ;)
    espresso bunu beğendi.

  7. #27
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamda kilometre takıntısı olmayan ama uygun fiyata büyük motor almak isteyen adama göre Hırbonun Africa , Hırbo uyguna vermek istermi bilemem ama 100.000 km deki o motor gayet sakin sürülmüş bakımları muntazam yapılmış , e kozmetik olarak sende görmüş onaylamışsın , yav Africa yi burdan satarsa ikimize bira ısmarlar artık ;)
    Sofra isterim, öyle 2 birayla olmaz
    espresso bunu beğendi.

  8. #28

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    dct'yse seneye ben alırım o africa'yı. sizi de referans gösteririm tommygun, nikkfurie

  9. #29
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dct'yse seneye ben alırım o africa'yı. sizi de referans gösteririm tommygun, nikkfurie
    Çat çat düz vites. Yiğit adama yakışmaz dct, ne öyle pcx gibi?
    Khaira, espresso, DickName ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  10. #30

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    bütçe,ortalama beygir ve sınıf söylesen mesela naked yada touring ona göre model tavsiye ederiz.az yakan demişsin okadar :D
    ybr 125 1.5 litre yakıyo onu alabilirsin

  11. #31
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı motomad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bütçe,ortalama beygir ve sınıf söylesen mesela naked yada touring ona göre model tavsiye ederiz.az yakan demişsin okadar :D
    ybr 125 1.5 litre yakıyo onu alabilirsin
    Deneyimlerinden bahsetmiş, aklındakileri söylemiş büyütmek istiyorum demiş, orta sınıf demiş… Siz gelmiş ybr 125 az yakıyor alabilirsin diyorsunuz komiksiniz valla
    foreverlight bunu beğendi.

  12. #32

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı foreverlight adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba
    Yaşım 48,10 yıllık 150 ve 250 cc kullanımı 100.000 km yol tecrübelerinden sonra motorumu büyütmek istiyorum.
    Sürekli alım satım ve değişim yapabilen birisi değilim.Doğru karar vermek ve ömürlük kullanmayı düşünüyorum nasip olursa.Benim öyle anlamsız yüksek hayallerim yok Africa twin veya V4 gibi.Çoğu insan kullanım amacı dışında olmasına rağmen sırf hava için benim hayalimdi deyip çok daha maliyetli modeller alıyorlar.Bence yapılan doğru değil.Orta segment her açıdan en ideali.
    Aklımdaki modelleri sıralayarak sizlerinde fikirlerini almak isterim,mümkünse kullanıcılarının yanıt vermesi daha objektif bir sonucun çıkmasına vesile olacak ve diğer arkadaşlarada ışık tutacağı kanaatindeyim.
    Youtuber tanıtımlarına güvenmiyorum hepside paralı eleman gibi hep motorların olumlu taraflarını anlatıyorlar ve onu bile çok abartarak anlatıyorlar,olumsuz taraflarının hemen hemen hiç söylemiyorlar.

    Kullanımım,Beklentilerim ve Önceliklerim
    Senede 15.000 km civarı yol yapıyorum.Gezi oldukça kaçırmamaya çalışıyorum.Kampı geziyi çok seviyorum.Dolayısı ile yakıt önemli bir konu.Araziye girmiyorum.
    Sakin bir kullanıcıyım.Konfor elbette önemli virajlardada yatmaya istekli kontrolü kolay olmalı hem şehir içi hemde dışında.
    Bakımı pratik ve uzun bakım aralıklı,maliyetleri üzmeyecek uzun ömürlü kaliteli bir yapıya sahip olması.
    Avrupa modellerine(triumph tiger,aprilia tuareg,ktm 790adv) nedense hala sıcak bakamıyorum.Hiçbir konuda güven sağlayabildiklerini düşünmüyorum.

    Aklımdaki modeller:

    Nc750x dct:2018-2020 modellerini düşünüyorum(yeni kasasını beğenmedim).Modeli test ettim eksileri olsada artıları eksilerinden daha fazla gibi geldi.Gözlemlediğim Eksileri sele konforu ve ağır olması.Artıları dct,ön bagaj,düşük yakıt tüketimi,yaygün ve güven veren servis ağı,güçlü ve hızlı 2.eli.

    Tracer700:Bu modelide test ettim.Gözlemlerim MT07 nin yalandan giydirilmiş hali gibi geldi.Denge ve frenleme yetersiz,pek sakin kullanıma gelmeyecek derecede tepkili ve agresif.Sürekli ver coşkuyu gideyim modunda.Buda direk yakıta yansıyor.Motorun önü alçakta çok rüzgar alıyor.

    Vstrom dl650:Bugüne kadar bir türlü binme deneme fırsatım olmadı.Yanlız forumlardan ve kullanıcılarından duyduğum kadarıyla fikirlerim konforlu ve kaliteli olması.Düşük sayı ve kalitesiz servis ağı.Ağırlık merkezi yukarıda.

    Vercys650:Deneme fırsatım olmadı.Vstrom için söylediklerimi bu model içinde duydum.

    Hangi model tercih edilebilir bu bilgiler ışığında.
    Yukarıdaki seçenekler içinde V Strom 650 ağır basıyor. "Her şeyden biraz"ı en iyi o yapar gibi. Versys de güzel aslında ama neredeyse bir naked kadar aks mesafesi var; şehir içi oldukça kıvrak olur ama aynı zamanda sanki biraz da dengesiz olur gibi. Commuting ağırlıklı kullanılacaksa NC de güzel seçenek. Ama uzun yolda V Strom kadar rahat olmaz. Bütçeye göre Triumph Tiger 850 veya 900 bakılabilir.

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı foreverlight adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İmkanım olduğu halde neden 6 lt yakan Afrikayı alayım asfalttan inmiyorsam.Çevreme bakıyorum alanların çoğuda amacı dışında ya yatırım için ya hava atmak için,yada etiket için alıyorlar.
    Herkes yuksek cc pahali motosikletleri hava atmak icin almiyor ama... Sahsen Superduke'u "bu Avrupa motosikletler dayaniksiz, Capon gibi degil" diyebilmek icin aldim. Oteki turlu hakli olarak kedi-ciger muhabbeti yapiyorlar. Diyeceksin ki niye satmadin artik? Mumkun degil ki

    Sorunuza gelince; bence cevabi sorunuzda vermissiniz. Hic kullanmadigim icin cevap yazmak istemedim ama yine de NC750 serisi diyerek umdugunuz cevabi pekistireyim.

  14. #34
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    sırasıyla çin malı cub ybr cbf nc 700 tenere 660 nc 750 tiger 800/1200 ktm 1050 1090 1190 1290 kullanmış birisi olarak orta sınıfın kralı v stor dur hiç kullanmasan da 1 tık üstü afrika 1000 dır tiger 800 de güzeldir ama MARŞ MOTORU sıkıntı yapar bende 3 senedir afrika var her yola gidiyor kırbaçı vurursan da gidiyor yok az yaksın dersen 4 lt yakar bundan sonra afrika benim son motorumdur parayı bulursam bmw 1200 gs alırım ama afrikadan MEMNUNUM
    tavsiye ederim bütçe el veriyorsa
    ha afrika olmuoyrsa v torm onuda çok uzun yollar da test ettim 2 defA almaya niyet ettim olmadı alsaydım belki satmazdım aynı şeyleri tenere 660 için de düşünüyorum onuda sıfır alsam satmazdım tam benlik bir motor çılgın

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamda kilometre takıntısı olmayan ama uygun fiyata büyük motor almak isteyen adama göre Hırbonun Africa , Hırbo uyguna vermek istermi bilemem ama 100.000 km deki o motor gayet sakin sürülmüş bakımları muntazam yapılmış , e kozmetik olarak sende görmüş onaylamışsın , yav Africa yi burdan satarsa ikimize bira ısmarlar artık ;)
    Artik satmiyorum satsam ne alacam zaten alemin krali bu.
    Sende yine suziye gecmek istiyosun diger konuda yazdigini gordum,ariza yapacak diye aklin cikiyor biliyorum

    175.000 deli para, bence sat.Ordek kasa vstrom cirkin olsa da bmw yi cig cig yer..

  16. #36
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Artik satmiyorum satsam ne alacam zaten alemin krali bu.
    Sende yine suziye gecmek istiyosun diger konuda yazdigini gordum,ariza yapacak diye aklin cikiyor biliyorum

    175.000 deli para, bence sat.Ordek kasa vstrom cirkin olsa da bmw yi cig cig yer..
    Yok yahu benim arıza yapmasından falan korkum yok bi kere marş motoru kelek yaptı bi kerede gaz kelebek zımbırtısı yerinden çıktı , üst devirlerde 1000 lik vstrom GS i öttürebilir bilemiyorum yanyana sürmedim ama Africa lı arkadaşlarla binlerce km yol yaptım , GS africayı her türlü tokatlar , hele yeni kasa gs ile africa yı mukayese etmek hayabusa ile NC yi kapıştırmak gibi birşey olur ;)
    satacaz senin motoru üzülme Hırbo :D ben bi biraya okeyimde Tommy masraflı organizasyonlar peşinde
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  17. #37
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sırasıyla çin malı cub ybr cbf nc 700 tenere 660 nc 750 tiger 800/1200 ktm 1050 1090 1190 1290 kullanmış birisi olarak orta sınıfın kralı v stor dur hiç kullanmasan da 1 tık üstü afrika 1000 dır tiger 800 de güzeldir ama MARŞ MOTORU sıkıntı yapar bende 3 senedir afrika var her yola gidiyor kırbaçı vurursan da gidiyor yok az yaksın dersen 4 lt yakar bundan sonra afrika benim son motorumdur parayı bulursam bmw 1200 gs alırım ama afrikadan MEMNUNUM
    tavsiye ederim bütçe el veriyorsa
    ha afrika olmuoyrsa v torm onuda çok uzun yollar da test ettim 2 defA almaya niyet ettim olmadı alsaydım belki satmazdım aynı şeyleri tenere 660 için de düşünüyorum onuda sıfır alsam satmazdım tam benlik bir motor çılgın
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dct'yse seneye ben alırım o africa'yı. sizi de referans gösteririm tommygun, nikkfurie
    Estafurullah,senin sifir nc den inip benim 7 yillik 100 bini gecmis afrika alinmaz.
    Motorum eskidi be, ben de yaslaniyorum zaten :(

    Hayat cok acimasiz :(

  18. #38
    RecepAlışkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2016
    Motosikleti
    Honda XL 650 Transalp
    Orta sınıf ve ömürlük dediğinizden dolayı NC Öneririm Ne çok iyi bir arazi motoru,ne çok iyi bir otoban motoru...
    Ama hem tobanda hem arazide iş gören,yedek parça ve servisciliği motorun performansından daha iyi...İyi bir usta ve kaliteli yedek parçayla ömürlük hatta evladiyelik bir motordur diyebilirim

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok yahu benim arıza yapmasından falan korkum yok bi kere marş motoru kelek yaptı bi kerede gaz kelebek zımbırtısı yerinden çıktı , üst devirlerde 1000 lik vstrom GS i öttürebilir bilemiyorum yanyana sürmedim ama Africa lı arkadaşlarla binlerce km yol yaptım , GS africayı her türlü tokatlar , hele yeni kasa gs ile africa yı mukayese etmek hayabusa ile NC yi kapıştırmak gibi birşey olur ;)
    satacaz senin motoru üzülme Hırbo :D ben bi biraya okeyimde Tommy masraflı organizasyonlar peşinde
    Bu cts veya pazar tommy ile bozcaada ya gelin.
    Size birer bira ismarlarim

    Bugun 43 derece gosterdi,deli bir sicak vardi.
    Edremit,akcay,altinoluk isiklarda trafik de vardi.

    Ama ustun afrika bir kere bile fan acmadi yemin ediyorum,bu motor satilmaz

    2024 model afika dogrudan enjeksiyonlu ve supercharged olacak diye soylentiler var.butun patentler tamammis,gs killer olacak diyolar

  20. #40
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu cts veya pazar tommy ile bozcaada ya gelin.
    Size birer bira ismarlarim

    Bugun 43 derece gosterdi,deli bir sicak vardi.
    Edremit,akcay,altinoluk isiklarda trafik de vardi.

    Ama ustun afrika bir kere bile fan acmadi yemin ediyorum,bu motor satilmaz

    2024 model afika dogrudan enjeksiyonlu ve supercharged olacak diye soylentiler var.butun patentler tamammis,gs killer olacak diyolar
    Bozcaada nın suyu soğuk oluyor yav geçen sene Adasaksi Sema nın yerinde üç gün kamp attık , markasız şaraplar bile iyiydide denizde mötümüz dondu , bir gecede Geyikli de kaldım su daha sıcaktı niyeyse , Balıkesir motofeste kadar yoğunum vakit olsada gelsem :( 3-6 ağustos Balıkesir festivalde buluşalım ;)


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)