Ömürlük orta sınıf motosiklet seçimi
Reklamlar
-
Merhaba
Yaşım 48,10 yıllık 150 ve 250 cc kullanımı 100.000 km yol tecrübelerinden sonra motorumu büyütmek istiyorum.
Sürekli alım satım ve değişim yapabilen birisi değilim.Doğru karar vermek ve ömürlük kullanmayı düşünüyorum nasip olursa.Benim öyle anlamsız yüksek hayallerim yok Africa twin veya V4 gibi.Çoğu insan kullanım amacı dışında olmasına rağmen sırf hava için benim hayalimdi deyip çok daha maliyetli modeller alıyorlar.Bence yapılan doğru değil.Orta segment her açıdan en ideali.
Aklımdaki modelleri sıralayarak sizlerinde fikirlerini almak isterim,mümkünse kullanıcılarının yanıt vermesi daha objektif bir sonucun çıkmasına vesile olacak ve diğer arkadaşlarada ışık tutacağı kanaatindeyim.
Youtuber tanıtımlarına güvenmiyorum hepside paralı eleman gibi hep motorların olumlu taraflarını anlatıyorlar ve onu bile çok abartarak anlatıyorlar,olumsuz taraflarının hemen hemen hiç söylemiyorlar.
Kullanımım,Beklentilerim ve Önceliklerim
Senede 15.000 km civarı yol yapıyorum.Gezi oldukça kaçırmamaya çalışıyorum.Kampı geziyi çok seviyorum.Dolayısı ile yakıt önemli bir konu.Araziye girmiyorum.
Sakin bir kullanıcıyım.Konfor elbette önemli virajlardada yatmaya istekli kontrolü kolay olmalı hem şehir içi hemde dışında.
Bakımı pratik ve uzun bakım aralıklı,maliyetleri üzmeyecek uzun ömürlü kaliteli bir yapıya sahip olması.
Avrupa modellerine(triumph tiger,aprilia tuareg,ktm 790adv) nedense hala sıcak bakamıyorum.Hiçbir konuda güven sağlayabildiklerini düşünmüyorum.
Aklımdaki modeller:
Nc750x dct:2018-2020 modellerini düşünüyorum(yeni kasasını beğenmedim).Modeli test ettim eksileri olsada artıları eksilerinden daha fazla gibi geldi.Gözlemlediğim Eksileri sele konforu ve ağır olması.Artıları dct,ön bagaj,düşük yakıt tüketimi,yaygün ve güven veren servis ağı,güçlü ve hızlı 2.eli.
Tracer700:Bu modelide test ettim.Gözlemlerim MT07 nin yalandan giydirilmiş hali gibi geldi.Denge ve frenleme yetersiz,pek sakin kullanıma gelmeyecek derecede tepkili ve agresif.Sürekli ver coşkuyu gideyim modunda.Buda direk yakıta yansıyor.Motorun önü alçakta çok rüzgar alıyor.
Vstrom dl650:Bugüne kadar bir türlü binme deneme fırsatım olmadı.Yanlız forumlardan ve kullanıcılarından duyduğum kadarıyla fikirlerim konforlu ve kaliteli olması.Düşük sayı ve kalitesiz servis ağı.Ağırlık merkezi yukarıda.
Vercys650:Deneme fırsatım olmadı.Vstrom için söylediklerimi bu model içinde duydum.
Hangi model tercih edilebilir bu bilgiler ışığında.
Reklamlar
-
Daha önce NC kullandım. Bence sizin için en doğru seçenek NC. Sağlam, uzun ömürlü, kullanıcı dostu bir motor. Bol yedek parça ve ervis ağı da cabası.
Versys ve VStrom da güzel motorlardır. Bu üçünü değerlendirmenizi tavsiye ederim.
-
naked,touring karışımı istiyorsunuz heralde.az yaksın istiyorsanız çift veya 3 silindir lazım
ben ktm kullanıyorum.triumph tiger top class motosikletdir.bütçenizi söylerseniz marka model tavsiye edebiliriz
-
tecrübesiz bir şekilde nc750x dct almış biri olarak beklentilerinizin tamamını karşılar diye düşünüyorum. dct olması ve müthiş derecede dengeli bir motor olmasından dolayı altınızda ufak bir scooter varmış gibi rahat bir kullanımı var. ben 150cc scooterdan direkt geçtim. motora bindikten 5dk sonra oha ne kadar kolaymış dedim.
hatta bir müddet scooterı da tutarım, kısa mesafelere onunla giderim diyordum ama ekmek almaya bile nc'yle gidiyorum şimdi. scooterı da satmaya karar verdim bu yüzden.
12 bin km'de bir bakım, ekonomi, mantıklı kullanım için fazlasıyla yetecek güç/hız. hepsi var bence. dct'yle birlikte şehir içi şehir dışı epeyce konforlu bir çözüm oluyor. biraz ağır ama ağırlık sadece olduğu yerde manevra yaparken zorluk, sürüş esnasında motorun ağırlığı hiç hissedilmiyor, çünkü ağırlık merkezi epeyce aşağıda.
-
foreverlight adlı üyeden alıntı
......Africa twin veya V4 gibi.Çoğu insan kullanım amacı dışında olmasına rağmen sırf hava için benim hayalimdi deyip çok daha maliyetli modeller alıyorlar.Bence yapılan doğru değil.Orta segment her açıdan en ideali.....
Tecrübeniz olmadan bazı motorlara ihtiyaç yok nasıl diyebiliyorsunuz ihtiyaç değilse bu motorlar neden üretiliyor , 50 cc ufacık sukutura da 1800 cc devasa motorada ihtiyaç varki üretiliyor , elbette insanlar ihtiyacından ziyade bütçesine göre seçim yapıyor bu bir gerçek , pahalı ve hacimli modellerle beraber kaliteli süspansiyon , konfor gelir , mesela çok pahalı kros motorlar var üzerindeki süspansiyon motordan daha değerli , demekki bir ihtiyaç var ve böyle üretilmiş ;) sizde bütçenize uygun ihtiyacınızı en iyi karşılayacak motoru seçin ama daha üst sınıf bir motor kullanınca fikriniz hemen değişecektir , kendinizi bir anda kredi hesaplarken bulabilirsiniz , bu herkes için geçerli ;)
-
Merhaba, CBF600 ü sattıktan sonra neredeyse aynı motorlara bende baktım. 2013 model 40.000 km de bir Tiger 800 aldım. Yaklaşık 2 aydır kullanıyorum ve gerçekten memnunum. Sadece trafikte motor çok ısınıyor. Başka bir şikayetim yok. Şehiriçi 7lt ye yakın, trafiksiz yollarda 5lt civarı yakıyor.
Aldığımda zincir ve dişli set, ön arka balatalar, yağ, yağ filtresi, hava filtresi ve bujileri değiştirdim ve 9.500 TL ödedim. Bana çok gelmedi, belki biraz daha uyguna hallolabilirdi. Eğer büyük şehirde yaşıyorsanız servis problemi yaşayacağınızı düşünmüyorum.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Tecrübeniz olmadan bazı motorlara ihtiyaç yok nasıl diyebiliyorsunuz
ihtiyaç değilse bu motorlar neden üretiliyor , 50 cc ufacık sukutura da 1800 cc devasa motorada ihtiyaç varki üretiliyor , elbette insanlar ihtiyacından ziyade bütçesine göre seçim yapıyor bu bir gerçek , pahalı ve hacimli modellerle beraber kaliteli süspansiyon , konfor gelir , mesela çok pahalı kros motorlar var üzerindeki süspansiyon motordan daha değerli , demekki bir ihtiyaç var ve böyle üretilmiş ;) sizde bütçenize uygun ihtiyacınızı en iyi karşılayacak motoru seçin ama daha üst sınıf bir motor kullanınca fikriniz hemen değişecektir , kendinizi bir anda kredi hesaplarken bulabilirsiniz , bu herkes için geçerli ;)
İmkanım olduğu halde neden 6 lt yakan Afrikayı alayım asfalttan inmiyorsam.Çevreme bakıyorum alanların çoğuda amacı dışında ya yatırım için ya hava atmak için,yada etiket için alıyorlar.
-
Ömürlük makine diyorsan japonlar dan herhangi biri bunu karşılar diye düşünüyorum. Kalite bakımından suzuki derim yedek parça bakımından honda
-
Hocam ömürlük diyorsanız japon olmalı.
NC yakıt tüketimi düşük kullanıcı dostu bir motor. Uzun süre kullanacaksanız manuel vitesli olanlarını öneririm. Daha uzun süre dayanacaktır.
Versys çok güzel viraj yapmalık bir motor. Malzeme kaliteli. Erken modellerinde sanırım yağ eksiltme sorunları var. Diğerlerine göre biraz daha sert, konforu daha düşük, biraz titreşimli. Z moto yok gibi bir şey.
V strom özellikle xt modeli her yola gider çok az sorun çıkarır En konforlusudur. Fren hissiyatı çok zayıftır durmayacakmış gibi gelir. Uzun saatler üzerinde seyahat edebilirsiniz. Uzun süre muhtemelen sorun çıkarmayacaktır ancak yedek parça durumu biraz bilinmez durumda.
Benim tercihim v strom olurdu ama üçü de kaliteli dayanıklı motorlar.
Motor büyüdükçe sorunların kaybolacağını düşünen insanlar yanılıyor. Büyük motorların da kendine has sorunları var; ağırlık, tüketim, ısınma vb. Yani daha büyük her zaman daha iyi olmuyor. 650 - 850 civarı güzel bir hacim. Her şeyi yapabilirsiniz. Bu arada ekleyeyim garajda japon motosiklet bulunmuyor, ona rağmen japon diyorum.
-
13 Temmuz 2023, 13:07
#10
foreverlight adlı üyeden alıntı
İmkanım olduğu halde neden 6 lt yakan Afrikayı alayım asfalttan inmiyorsam.Çevreme bakıyorum alanların çoğuda amacı dışında ya yatırım için ya hava atmak için,yada etiket için alıyorlar.
Africa hangi şartlarda 6 lt yakıyor ? sınıfında en az yakan motor , bu sitede Africa ile sakin kullanımda 3,5 litrelerde gezen herkesin tanıdığı bir üye var , ben 200.000 km 650 lik Vstrom kullandım , iki kişi çantalar ful dolu çadır , kamp sandalyesi falan derken motor uzun yolda eziliyordu , bu açıdan otobanda , yaylalara çıkarken uzun rampalarda vs 1000 cc daha uygun olabiliyor , her motorla her yere gidilir ama konfor ve keyif faktörü değişir , cebimde param varsa neden konforsuz keyifsiz seyahat edeyim ki , kefenin cebimi var :D
-
13 Temmuz 2023, 13:10
#11
Bende çok motosiklet değiştirdim, düşük cc de sahibi oldum yüksek cc lerde, zaman zaman hayallerimin peşinden gittim ceremesine katlandım maddi manevi. Sizin gibi ömürlük olsun diye düşünüp sıfır km düşük cc (bütçe 600cc ve üstü sıfır motora el vermediği için)bir motor aldım, 3ay zor dayandım düşük cc ile.
Satıp yine yüksek cc ikinciel almaya karar verdim. Eskiden bildikdiklerim, kullandıklarım tecrübe ettiklerim ve araştırmalardan sonra kafamda belirledigim ömür,yakıt, yedek parça servis vs derken nc750x de karar verdim.
Eskiden tercihlerim performans odaklı hız, beygir, tork odaklı olurdu, günümüz şartlarında bu kriterler malesef mecburen değişti/değiştirdim.
-
13 Temmuz 2023, 13:25
#12
Bence ömürlük motor istiyosanız japon yerine avrupalı tercih edin. İkinci elde daha fazla değer kaybeden daha donanımlı bir motoru japonla aynı fiyata alabilirsiniz. Nasıl olsa satılmayacak. Triumph öneririm. Bazı modellerinde bakım aralıkları japonlardan yüksek. Tüm parçalarının toleransları daha düşük, daha sıkı makineler.
-
13 Temmuz 2023, 13:39
#13
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Africa hangi şartlarda 6 lt yakıyor ? sınıfında en az yakan motor , bu sitede Africa ile sakin kullanımda 3,5 litrelerde gezen herkesin tanıdığı bir üye var , ben 200.000 km 650 lik Vstrom kullandım , iki kişi çantalar ful dolu çadır , kamp sandalyesi falan derken motor uzun yolda eziliyordu , bu açıdan otobanda , yaylalara çıkarken uzun rampalarda vs 1000 cc daha uygun olabiliyor , her motorla her yere gidilir ama konfor ve keyif faktörü değişir , cebimde param varsa neden konforsuz keyifsiz seyahat edeyim ki , kefenin cebimi var :D
Gerçekten Hırbo'nun bu iddiasına inanmanıza şaşırdım.3.5 litre mümkünmü 1100 cc motorda,siz vstrom'da yakabildinizmi 3.5 litre.Belki nc yakabilir sadece bu kadar az.F4 var Ramazan can var onlarda aynısını yazmıştı africa başlığında.Yakın arkadaşım aldı, çok sakin biriside olduğu halde 6 lt'nin altına düşüremedim dedi.Aldığı motorda Africa L4 dct.Bence sınıfında gayet iyi yakıyor.Ktm890 nordon901 serileri çok daha az yakıyor bu sınıfta.
-
13 Temmuz 2023, 14:04
#14
foreverlight adlı üyeden alıntı
Gerçekten Hırbo'nun bu iddiasına inanmanıza şaşırdım.3.5 litre mümkünmü 1100 cc motorda,siz vstrom'da yakabildinizmi 3.5 litre.Belki nc yakabilir sadece bu kadar az.F4 var Ramazan can var onlarda aynısını yazmıştı africa başlığında.Yakın arkadaşım aldı, çok sakin biriside olduğu halde 6 lt'nin altına düşüremedim dedi.Aldığı motorda Africa L4 dct.Bence sınıfında gayet iyi yakıyor.Ktm890 nordon901 serileri çok daha az yakıyor bu sınıfta.
Bayram öncesi Hırbonen ile Ayvalık'ta yüzyüze tanıştık. Meşhur Africa Twin'i de gördüm, ekranda 3,5 - 4 lt arası bir tüketim ortalaması gördüğümü çok net hatırlıyorum. Ancak çok çok özel şartlarda bu değerin elde edildiği malum. Yani normal sürüşle olacak iş değil o tüketim değeri. Yine de AT'nin "belli şartlarda" çok az yaktığını söylesek yalan olmaz ama o şartlara kim dayanabilir, bilemem, ben dayanamam.
Buarada seçtiğiniz 4 motor da işinizi görür, hepsi de birbirinden güzel. Bu motorların geçmişten gelen birçok kullanıcısı olmuş ve bir bilgi birikimi oluşmuştur. Yani gerekli durumlarda hangi işi kime yaptıracağız, hangi parçayı nereden bulacağız gibi soruların yanıtlarına ulaşmak çok kolay.
-
13 Temmuz 2023, 14:36
#15
foreverlight adlı üyeden alıntı
Gerçekten Hırbo'nun bu iddiasına inanmanıza şaşırdım.3.5 litre mümkünmü 1100 cc motorda,siz vstrom'da yakabildinizmi 3.5 litre.Belki nc yakabilir sadece bu kadar az.F4 var Ramazan can var onlarda aynısını yazmıştı africa başlığında.Yakın arkadaşım aldı, çok sakin biriside olduğu halde 6 lt'nin altına düşüremedim dedi.Aldığı motorda Africa L4 dct.Bence sınıfında gayet iyi yakıyor.Ktm890 nordon901 serileri çok daha az yakıyor bu sınıfta.
80-90'ı geçmeden sürerseniz az yakar. Binlik motorlarda da bu süratlar rölantinin biraz üstüne denk geliyor zaten.
Benim motor da 80'i geçmeden, 3000 devir civarı sürmeye çalışırsam 2.5 litre civarı yakıyor. Ama öyle bir sabır bende yok.
-
13 Temmuz 2023, 15:24
#16
pea adlı üyeden alıntı
80-90'ı geçmeden sürerseniz az yakar. Binlik motorlarda da bu süratlar rölantinin biraz üstüne denk geliyor zaten.
Benim motor da 80'i geçmeden, 3000 devir civarı sürmeye çalışırsam 2.5 litre civarı yakıyor. Ama öyle bir sabır bende yok.
Lütfen gerçekçi olalım 80-90 la kim gider uzun yolda.Gidemeyen insan gider cbf150 gibi.Dolayısıyla bu hızlardaki yakıtın bi önemi yok çünkü uygulanabilirliği yok.
-
13 Temmuz 2023, 16:15
#17
300.000 km den once blok acilirsa hondaya guvenimi kaybederim.
300.000 den sonra ufak tefek sikintilar olabilir ama.
Bu dandik foruma girmeyecektim ama dusmanlarimi catlatmak istedim ;)
-
13 Temmuz 2023, 16:21
#18
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Africa hangi şartlarda 6 lt yakıyor ? sınıfında en az yakan motor , bu sitede Africa ile sakin kullanımda 3,5 litrelerde gezen herkesin tanıdığı bir üye var
Aklına geldiği halde nasıl düştün?
-
13 Temmuz 2023, 16:23
#19
Ömürlük deyince Suzuki diyorum.
-
13 Temmuz 2023, 16:24
#20
mv agusta stradale 800 e bakardım ben
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)