İpone temizleyici ve Motul C5 kullanıyorum Zincir temizliği ve yağlaması için. Motul susuz grenaj temizleyici, cila vs. vs.
Geçen gün temizlerken birkaçının arkasındaki açıklamaları okudum. Bunları kullanmanın pek akıl karı olmadığına kanaat getirdim.
Temizlemek için gazyağı, dalin ve sudan devam.
12 gündür yollarda idim. En sevdiğim konu açılmış. ...
Hemen standart kopyala yapıştır metni koyayım buraya...
Tavsiyedir....
1- Asla yağ çözücü bir şey ile zincirinizi temizlemeyin ( gazyağı,mazot,benzin,... vs)
Yağ çözücüler çok ince malzemedir. Oringlerden içeri sızarak oradaki mevcut fabrikasyon gresi çözer. Bu da zincirin çabuk bozulması demektir
2- Zincirinizi akışkan bir yağ ile yağlayın ( 90-140 dişli yağı, kızak yağı, yada akışkan zincir yağı)
3- temizlik işini yine yağ ( daha ince) ile yapın bez ile silip parlatın...
4- Yağlama işini motoru park edince yapın ve bekletin. Sıçrama minimum olacaktır.( Akşam yağla sabah devam gibi)
Bunları yaparsanız Zincirinizi çok uzun km ler gittiğini göreceksiniz
Bir kesim temizleyicilerle temizlemeyin diyor, bir kesim temizleyicilerle temizleyin diyor.
Grenaj temizleyici kullanacağımı düşünmüyorum ya, köpükle su vur geç yapıyorum ben. Tanziksiz, dinamo suyu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------
Teşekkür ederim hocam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:53 ----------
1-) Ben gazyağı veya mazot ile temizlik yaparım diyordum veya x marka temizleyici ile. Öğrendiğim iyi oldu.
2-) Motul C4 ile yağlayacağım ama dediğinize uyuyor mu bilemedim?
3-) Bu makine yağları var onla yapsam olur heralde, oldukça akışkanlar. 3D Printer'ımın mil yatakları için kullanıyorum.
4-) Kapalı garajım mevcut, ailecek oraya koyuyoruz motorları, tam olarak akşamdan yapıp sabah bin git şeklinde yapacağım.
Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Sizi copy paste yordum.
En iyi yağlamayı akışkan makine yağı veya dişli yağı sağlar ama sağlam düzgün zincir muhafazası olmayan motorlarda o iş yalan oluyor. 3 tane pantolon sıçrayan zincir yağı sayesinde murdar olunca başlarım zincire diyip yapışma özelliği olan motul c4 vb. yağ kullanıyoruz. Ama kimse sprey yağ akışkan yağdan iyi yağlama yapar diyemez. Sprey zincir yağı yapışkan olduğu için de temizleme olayında yağ ile temizleme yöntemi yalan oluyor.
Bu zincirleri niye scooterlardaki kayışın kapalı yerde olması gibi etrafını kapalı yapmıyorlar? Ne güzle toz almaz kirlenmez, sık sık yağlayıp temizlemek gerekmez.
Hindistan'da alttan üstten kapatan zincir muhafazalar kullanılıyor. Örnek:
https://www.indiamart.com/proddetail...332394473.html
https://www.amazon.in/nirwana-Planti.../dp/B0BSFQM3VN
Güçsüz motorlarda mantıklı olabilir.
Zincir bollaştıkça muhafazanın her yerine çarpacak. Söküp ayarlasan dert, ayarlamasan dert.
zincir nerede olursa olsun yağlanmak zorunda
“Ey îmân edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fâl okları ancak şeytanın işinden bir(er) pisliktir; öyleyse ondan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.
yağlanmak zorunda tamam ama komple kapalı ortamda olsa toz kir gelmese en azından daha uzun periyotlarda yağlamak yeterli olurdu. Kesin mühendislik açısındna bir nedeni vardır yoksa bunca yıl bunca mühendis hesap kitap yapmışlardır da bu şekildedir ama aklıma takıldı işte.
Scooter'ların en büyük artısı bu bence. Sırf bu yüzden honda x-adv 750 gibilerini scooterdan sayıp tercih etmem, zincirle uğraşacaksam niye scooter süreyim derim.
Olur da zinciri olan motor alacak olursam ilk işim size gelip otomatik yağlama taktırıp uğraşmamak olur. Motoru yıkamaya bile üşenen biri olarak 500km'de bir zincir yağlamak, temizlemek falan uğraşmak isteyeceğim detaylar değil.
“Ey îmân edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fâl okları ancak şeytanın işinden bir(er) pisliktir; öyleyse ondan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.
Motorcular neden zinciri temizlemek için bu kadar çaba sarf eder anlamam. Ben mesela hiç zincirimi temizlemem sadece oto yıkamada motoru yıkarken uzaktan su tutturup temizlettiğim vardır. Zincir yağsız kaldıysa Çıkma Yağı vurur yola devam ederim. Daha hiç problem yaşadığımı hatırlamıyorum
ben de anlamıyorum neden konu hortluyor sürekli.zincir üreticilerinin dediği belli.
yağ çözücü ile temizle,zincir spreyi ile 300km de bir yağla.bir zincirin ömrü ortalama 15bin kmdir.başka bunun etrafından dolaşacak bilgi yokki
ne diyon dayı normal kullandığım halde son zincir 10500 km yaptı hem de orjinal üst düzey zincirdi.ne teker yaptım ne zorladım motoru.kim yapmış 40-50bin
20binde debriyaj bitiren var
CB500F, Sunstar zincir ile 32000'deyim
Yağmurda çamurda sürüyorum. Çok sakin kullandığım söylenemez. Zincir temizliği yok, yağlama ise 2 ayda bir aklıma gelirse.
Takmayın abi şu yağ konusunu bu kadar. Adamlar siz uğraşmayın diye yağı baklaların arasına kilitlemiş zaten. Dışı da paslanmayacak kadar yağlı kalsın yeter.
Hem hangi marka alet ile motosiklete başlanır ,hemde bu konuda benim tek referansım AEA dır. Onun her iki konuda da videoları var açar izler o ne derse onu yapar geçerim.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)