Nc700s'e baktım; yarım araba motoru. 6500 de kesiciye giriyormuş bana biraz garip geldi. muhtemel hızlanması, son hızı falan değişiktir.
Nc700s'e baktım; yarım araba motoru. 6500 de kesiciye giriyormuş bana biraz garip geldi. muhtemel hızlanması, son hızı falan değişiktir.
Hata yok, evden eksik depo çıkıp 30 km yol yaptıktan sonra fulledim 400 TL.ye yakın aldı, 220 km sonra yeniden fulledim yine 400 TL civarında aldı, dönüşe geçerken bir öncekinden 210 km sonra yeniden fulledim yine 10 lt civarı 390 TL aldı, eve 100 km sürdüm depoda yakıt var. 5 lt / 100 km gibi yaktırmışım
bu işler birazda kısmet nasip meselesi. 5 ay önce arkadaşlarımın alma demesine rağmen çıtır hasarlı sayılabilecek honda nt 700 deauville yi çekme belgeli olarak satın aldım, 70 bin km de ve sadece 70 bin liraya. parçaları honda aracılığıyla bir ay gibi bir sürede yurtdışından geldi. 20 bin liraya yakın para harcadım. motorun yürüründe şasesinde hiçbir sorun yoktu zaten, son 3 ayda 7 bin km yaptım ve çok memnunum. tam bir uzun yol motoru, yakıtı da iyi sayılır. şuanda yakıt ortalamam 3,8 litre.
daha önce birçok motora sahip oldum, ama bu sefer turnayı gözünden vurdum bence
sizde inşallah sizin için en hayırlı olan motosiklete sahip olursunuz.
sevindim hocam; biraz cesaret biraz şans ile cok iyi olmuş.
Su an videolara gömülmüş durumdayım; krititerlerime uygun motorların hem teknik hem inceleme videolarını izliyorum.
tabi videolar cok objektif olmuyor; mesela d400 için kimini uzun yol motoru diye video cekmiş gibisi şehir içi. zira nc700s için de aynısı. uzun yolda sıkıntı şehir içi demiş birisi. kafalar karışıyor.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
NC ile sabit 150km hızda saatlerce konforlu gidebilirsiniz. Bence uzun yol için son derece yeterli, "uzun yolda sıkıntılı" diyen arkadaş sıkıntılı bence. "Ne yapacaksın sürekli >= 190 mı gitmek istiyorsun?" diye sorarım o elemana. (Selesi rahatsızdı ama doğruya doğru, halletmesi basit bir problem...)
6500 devir kesicisi nedeniyle sık sık şehir içi vites değiştirmekten bıkkınlık geliyormuş.
şehirlerarası da tır falan sollarken kesiciye giriyormus sollama yarım kalıyormus. illave vites değiştirmeye zorluyor ani çıkışlarda diyorlar. ya da amortisörleri vs nedeniyle virajlarda sıkıntı cıkarmıyormus.
öyle diyorlar. bilemedim.
Amortisörler konusu doğru; tırt da sen o amortisörleri zorlayacak kadar viraj alır mısın bilemem :D. Mülayim kullanırsan çok sıkıntı çıkarmıyor, sadece bazı yollarda konforsuz olur. (Öbür türlü Honda merkezi basarlardı...)
"6500 devir kesicisi yüzünden şehir için sık sık vites değiştirmek gerekiyor" diyen bildiğin angut; dikkate alma. Ben şehir içinde bu motoru 3000-4000 (hadi bazen bilemedin 4500) devir aralığında kullanıyordum. "Şehir içinde 6500 devirle ne işin olur, mal mısın?" diye sorarım ben onu diyen elemana. :D (Motorda hayvan gibi tork var, her viteste çekiyor...)
NC ile şehir içinde 4000'de değiştirsin 3000'e düşersin öyle devam edersin ikisi arasında. Trafik durumuna göre 2 veya 3 arasında takılırsın. (Tıkalı - yoğun arası...) "200cc 6 vites motosikletten daha fazla vites değiştirme ihtiyacın olmayacağı garanti", sadece devir aralıkları farklı olacak.
tamamdır arayışıma geri dönüyorum.
Su an incelediklerim
Nc700s(2013+)
NC700x (2013+)
Versys 650 (2007+) Ama eski oldugu için emin değilim
DL 650 (2007+) Ama eski oldugu için emin değilim
Transalp xl 650 (2007+) Ama eski oldugu için emin değilim
D400 UG (2023) - Güç nedeniyle emin değilim
Yahu her motorda şehir içinde sık vites değiştirmek gerekiyor.
Birinci viteste 120 yapıyor diye 120'ye kadar birinci viteste mi gidiyor millet ben anlamıyorum ki.
Ben genelde birisi bir şey dediğinde tersi doğru demek ki diye düşünüyorum.
NC bana da uygun değil uzun yolda, ama bu jenerik olarak motorun uzun yola uygun olmadığı anlamına asla gelmez. İnsanlar bu yaptıkları yorumların neye istinaden olduğunu söyleyemiyorlar, zira genelde bir yerden duydukları abuk subuk bir şey oluyor.
youtube.com/@bisuruyorum
Herkesin beklentisi farklı tabi; (2 x 1.500km şeklinde) 3.000km uzun yol yaptım NC ile. İlk seferinde biraz toto ağrısı yapmıştı. İkincide file takmıştım sıkıntı çıkmadı. (Çözmesi kolay olduğu için sele konusu öncelikli değil...) Yollarda çok sıkıntı yoksa ve mülayim kullanıyorsan (amortisörler tırt çünkü, aksi durumda sıkar...) ve sürekli 140-150 üzerinde gitmek gibi bir derdin de yoksa (bende orijinal tur camı vardı iyi koruyordu...) çok da güzel uzun yol yapılır. (Benzin kapağının arka sele altında olması oraya çanta atanlara uymuyor tabi o da başka bir eksi uzun yolda...)
Şimdi tamamen mantıksal sallama yapıyorum. Düşük cc makineden yüksek performans çıkarmak için canına okunuyor. Ulan gavurların videolarında adamlar 40-30-20 senelik motoru alıyor ya restore ediyor, ya cafe racer yapıyor. (SS ler hariç) Demekki yüksek torklu düşük devirli araçlar öyle kolay ölmüyor. Sahibi düzgün bakım yaptıysa. Denk gelmek lazım. Yani 70-80 bine kadar ilk sahibinden olan eski makina gönül rahatlığı ile alınabilir. Bu kısımda bence sorun yok. Şanssızlık genelde elektrik sorunu olarak çıkar diye düşünüyorum.
Aynen öyle.
Benim de "gezeyim artık" diye ilk baktığım makina NC idi. Sonra o kadar param yok olsa da vermem dedim. Başka şeylere evrildim, tam alıyordum kendimi tanıdım, şimdi dönüp dolaşıp yine NC'ye geliyor konu ama o parayı verip üstüne amortisör masrafı yapınca anlamsız bir maliyete ulaşıyor. O yüzden yol yapmıyorum :D
Seçimden önce beğenmediğimiz 2.xx'li kredilerle bi Tuareg veya DL650 almadığım için ne dünyada ne ahirette iki yakam bir araya gelmeyecek. Çok kızıyorum kendime çok..
youtube.com/@bisuruyorum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)