CC Yükseltme - Önerilerinizi bekliyorum
Reklamlar
-
diğer motorlara lafım yok ama o fiyatlara eski elde patlayacak mal alacağına sıfır d400 ciddi iş görür. hiç de yetersiz değil. çok rahat ivmeleniyor. tabi insan bir süre sonra karaktere bağlı olarak daha da iyi ivmelensin isteyebilir. şehir dışı gayet iyi ama şehir dışında da stabil 140-150 gitmek isterdim mesela.
ama 200cc motorla eş değer tutulamayacak kadar farklı. yani kesin mutlu eder. bence deneme şansınız varsa bir deneyin derim d400ü.
2. el eski püskü alınacağına bir deneyip görmek lazım.
artı olarak karakter olarak çok ani ivmelenme gereksinimi duyan biri değilsen d400 birçok insan için ömürlük motordur. net olarak söyleyeyim
şehir dışında da 140-150 stabil gidebileyim demiyorsan ben 140-150 basa basa gittim. çoğu zaman 120 düşerek tın tın gittim hiç de zorlanmadım.
karakterin bu dediklerime uyuyorsa acilen d400 dene anlayacaksın
benim de 3. motor hedefim transalp falan ama 2-3-4 sene sonra artık ne zaman rahat olursam. ki o zamana kadar da zorluk çekeceğimi sanmıyorum. ybr misal süründürdü çok güçsüz diye ağlıyordum. d400 sonrası bıraz da fantazı ve para
Reklamlar
-
natijax adlı üyeden alıntı
diğer motorlara lafım yok ama o fiyatlara eski elde patlayacak mal alacağına sıfır d400 ciddi iş görür. hiç de yetersiz değil. çok rahat ivmeleniyor. tabi insan bir süre sonra karaktere bağlı olarak daha da iyi ivmelensin isteyebilir. şehir dışı gayet iyi ama şehir dışında da stabil 140-150 gitmek isterdim mesela.
ama 200cc motorla eş değer tutulamayacak kadar farklı. yani kesin mutlu eder. bence deneme şansınız varsa bir deneyin derim d400ü.
2. el eski püskü alınacağına bir deneyip görmek lazım.
artı olarak karakter olarak çok ani ivmelenme gereksinimi duyan biri değilsen d400 birçok insan için ömürlük motordur. net olarak söyleyeyim
şehir dışında da 140-150 stabil gidebileyim demiyorsan ben 140-150 basa basa gittim. çoğu zaman 120 düşerek tın tın gittim hiç de zorlanmadım.
karakterin bu dediklerime uyuyorsa acilen d400 dene anlayacaksın
benim de 3. motor hedefim transalp falan ama 2-3-4 sene sonra artık ne zaman rahat olursam. ki o zamana kadar da zorluk çekeceğimi sanmıyorum. ybr misal süründürdü çok güçsüz diye ağlıyordum. d400 sonrası bıraz da fantazı ve para
D400 sabit kaç ile gidebiliyor? mesela 8bin devir 6. vites hızını merak ettim.
mesela ben ns200 ü redline a gelmeden 9bin devire yakın 1 saat kullanım aralıksız. 130 km hız ileydim.
acıkcası sabit hızı 150+ olabilecek birşey arıyorum
-
arndiol adlı üyeden alıntı
D400 sabit kaç ile gidebiliyor? mesela 8bin devir 6. vites hızını merak ettim.
mesela ben ns200 ü redline a gelmeden 9bin devire yakın 1 saat kullanım aralıksız. 130 km hız ileydim.
acıkcası sabit hızı 150+ olabilecek birşey arıyorum
Hocam selamlar, Dominar için 7 bin devir üstünde uzun süre seyahat hiç tavsiye edilmiyor, ben de acı tecrübelerimden yola çıkarak tavsiye etmiyorum. Uzun yolda sağlıklı kullanım aralığı 6 bin - 7 bin devir aralığı olarak geçiyor, yetkili servisler de bu şekilde söylüyor. Dominar 250’de 7 bin devir 115 civarına geliyor olması gerek. 400’de 120-130 aralığında sağlıklı ve rahat seyahat yaparsınız diye düşünüyorum.
Eğer 8 bin devir gitmekte kararlıysanız +130 gidebilirsiniz, ama motorunuz uzun ömürlü olmayacaktır. Hele bir de alacağınız motor 2. el ise hiç tavsiye etmiyorum, sizden önceki sahibi sürekli limitlerde kullandıysa uzun yolda biraz sıkıştırmada sonunuz çekicide bitebilir…
-
arndiol adlı üyeden alıntı
D400 sabit kaç ile gidebiliyor? mesela 8bin devir 6. vites hızını merak ettim.
mesela ben ns200 ü redline a gelmeden 9bin devire yakın 1 saat kullanım aralıksız. 130 km hız ileydim.
acıkcası sabit hızı 150+ olabilecek birşey arıyorum
Dominar 400 bir touring makine değil, bir commuter makine.
İngilizce "Commuter" kelimesi, bu tarz motorlar için verilmiştir.
Commuter kelimesi İngilizce'de "banliyö, banliyöde oturan kişi" anlamlarına gelir.
Commuter ismi, "commute" fiilinden türemiştir ki en sık kullanılan anlamı "işe gidip, gelmek"tir.
Yani bu Commuter motosikletler, banliyölerde oturup, işe gidip gelen insanların kullandığı makinelerdir anlamındadır.
En iyi bildiğimiz örnekleri Yamaha YBR 125 ve Honca CDF 150'dir.
Commuter makineler genellikle küçük hacimlidir. Az yakıt tüketir, dayanıklıdır ve az bakım gerektirir.
Bu özelliklerin hepsi, işine gidip, gelen insanların ihtiyacını karşılamaya yöneliktir.
Dominar 250 ve 400'ün ikisi de commuter makinelerdir.
Seleleri uzun yol için rahat değildir. Bacaklarını rüzgardan koruyacak grenaj (aslı karenaj kelimesidir) aksamı bulunmaz. Vücudunu rüzgardan koruyacak uzun tur camı ile her 250-300 km.de depoyu doldurduğunda, zinciri rahatça yağlayabileceğin bir orta sehpası genellikle yoktur.
Kullanıcıyı, şehir içinde kısa mesafelerde rahat ettirir.
Biraz uzun oldu ama, Dominar 250 ve 400'ün ikisi ile de uzun yolda rahat edemezsin. İkisini de bizzat satın aldım ve tecrübe ettim.
Karar senin.
Ama "Ben şehir içinde kullanırım. Hafta sonları da (İstanbul'da yaşadığını farz ederek) Edirne, Tekirdağ, Kocaeli, Sakarya'ya uzanırım" diyorsan, lafım yok.
"Ankara, İzmir, Konya, Antalya vs. gibi mesafelere de gideyim" dersen, biraz ızdırap çekebilirsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:35 ----------
Khaira adlı üyeden alıntı
Hocam selamlar, Dominar için 7 bin devir üstünde uzun süre seyahat hiç tavsiye edilmiyor, ben de acı tecrübelerimden yola çıkarak tavsiye etmiyorum. Uzun yolda sağlıklı kullanım aralığı 6 bin - 7 bin devir aralığı olarak geçiyor, yetkili servisler de bu şekilde söylüyor. Dominar 250’de 7 bin devir 115 civarına geliyor olması gerek. 400’de 120-130 aralığında sağlıklı ve rahat seyahat yaparsınız diye düşünüyorum.
Eğer 8 bin devir gitmekte kararlıysanız +130 gidebilirsiniz, ama motorunuz uzun ömürlü olmayacaktır. Hele bir de alacağınız motor 2. el ise hiç tavsiye etmiyorum, sizden önceki sahibi sürekli limitlerde kullandıysa uzun yolda biraz sıkıştırmada sonunuz çekicide bitebilir…
Doğrudur. Dominar 250, 7 bin devirde 115 km/saat hız civarında gidiyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:42 ----------
Honda CBF 150 yazacaktım, Honca CDF 150 yazmışım.
Yaşlılık, kusuruma bakmayın.
Bu yaşta, ayakta işerken tuvaletin deliğini tutturamıyorum artık.
Bazen de klavyede harflerin yerini tutturamıyorum, genellikle hatasız yazmaya gayret etsem de.
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
200.000 TL bütçeye 2012-2013 Nc 700S'ler de var. İlanlara baktım çoğu tur camlı ve çantalı. Bir konfor sele aldın mı bir de elcik koruma muhtemelen uzun yıllar rahat rahat sürersin.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
D400 sabit kaç ile gidebiliyor? mesela 8bin devir 6. vites hızını merak ettim.
mesela ben ns200 ü redline a gelmeden 9bin devire yakın 1 saat kullanım aralıksız. 130 km hız ileydim.
acıkcası sabit hızı 150+ olabilecek birşey arıyorum
stabil güzel şekilde 120-130 gidilebilir.
ama ben istanbuldan aydına giderken çoğu yerde 150 gittim.
150ye ulaşması çok rahat. o manada dedim eğer şehir dışı gibi bir merakın yoksa. ya da varsa ama çok fazla 150 falan yapmayacaksan stabil 150 ile gideri mdemiceksen dominar olabilir.
güç farkı ns200 ile bir tutulamaz.
senin 130a ulaşman ns ile zorlamadır. dominarın 150ye ulaşması çok rahat.
yani nsnın sallıyorum 80e hızlıca ulaşması gibi 150ye ulaşıyor. 170vs kiloya göre görür ama kafa sallar. 150 çok rahat ulaşırsın ve çok rahat 150 ile uzun süre gidersin ama hem motoru zorlarsın hem de elin titrer. rahat bir sürüş olmaz.
umarım anlatabildim.
zaten ben 150 standart giderim ve konfor ararım. şehir dışı severim diyorsan tabii ki dominar yerine sağlam 2. el yüksek cc buluyorsan ne ala.
ben sadece burada sürüş karakterini bilmediğim için böyle bir detay verdim. karar senin
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Aprilia Pegaso 650 bulabilirsin 150 civarı , Bmw F650 ile aynı motor yedek parça sıkıntısı yaşamazsın diye düşünüyorum..
motorları aynı değil,görüntüsü aynı sadece,yüksek modellerinde de xt660 la aynı olduğu söyleniyor,onların parça konusundan emin değilim.
-
Bu fiyata 500/600 cc ve çift silindir makine imkansız. Döküntü ve zamanında tutmamış tipsizlik abidesi makineler belki, onları da istemezsiniz zaten.
Bir de bu yaştaki makineler büyük kumar, bi o kadara yakın da harcama ihtimaliniz var.
150'nin üstüne çıkamıyorsanız zaten bu paraları harcayacak durumda da değilsinizdir, gelen kaşıntıyı anlıyorum inanın bana da sık sık geliyor ama bence bu şeytan dürtüklemesine uymayın.
Eğer kullandığınız Bajaj 200-250 cc ise, Dominar alın, 400 ug çok güzel makine, üstelik sermaye yapmış olursunuz, seneye kadar biner, üstüne ek yapar, 600 cc daha yakın tarihte üretilmiş, tipi hilkat garibesine benzemeyen bir motora binmiş olursunuz.
-
Sıfır D400 UG bile 180-190.000 iken 150.000'e >= 500cc bir şeye yükselmek gerçekten mümkün değil. D400 UG alınıp 2-3 sene para biriktirip sonra biraz daha üstlerde bir şey bakılabilir sanki. (Ki yukarıda bu tavsiyeyi veren birkaç kişi daha var...) D400'ün kg başına beygir gücü NS200'e göre %34 daha yüksek: Bu benim yakın zamanda yaptığım CB500F'ten DL650'ye geçişteki fark ile bire-bir aynı. Evet çok büyük değil ama oldukça hissedilir olduğunu garanti edebilirim; tahminimce D400 UG ile konfor NS200'e göre ciddi anlamda artacaktır.
-
kardeş sen önce bi karar ver.açtıgın mesajlara baktım.önce 4 tane model chopper almak istemişşsin.sonra 2-3 tane naked motor istemişssin.şimdi hepsinden vazgecip eski model bitmiş 500 cc üstü motor istiyosun
-
savaskayan adlı üyeden alıntı
motorları aynı değil,görüntüsü aynı sadece,yüksek modellerinde de xt660 la aynı olduğu söyleniyor,onların parça konusundan emin değilim.
2000 öncesi F650 yani Funduro denilen Bmw ile 2002 öncesi Pegaso 650 lerin blokları birebir aynı diye biliyorum , adı Rotax idi bu bloğun..
-
zileliorhan adlı üyeden alıntı
Dominar 400 bir touring makine değil, bir commuter makine.
Özelden bana yazıp (buraya da yazsa olurdu), Dominar 250 ve 400'ün commuter makine olduğunu söylememe itiraz eden oldu. Bu makinelerin commuter değil, naked (street) makineler olduğunu iddia ediyor.
Bu konu tartışılır.
Bajaj'ın naked olarak piyasaya sürdüğü NS 200 ve N 250'yi hangi kategoriye sokacağız peki?
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
-
Herkese yorumları için teşekkür ederim.
Öncelikle yukarda yazan arkadaşa cevap vermek isterim; insanların fikirleri kararları değişebilir. demek ki önceki konulardaki talebime uygun motor olmadıgı için fikir değiştirdim. birkaç ay önce chopper arayışındaysam chopper mı almam lazım? ne kadar süre sonra başka öneri isteyebilirim? izin kağıdı verin isterseniz konu acmak için.
Bir de eski konudan devam etmenin sıkıntısı ilk mesaj tabi. 200 e cıkardım bütçeyi, temmuzda 150 olan bütçe ile birşeyler olabiliyordu ancak öyle bir ekonomi ki 2 ayda d400 bile 200 e dayandı. herkes elindeki para ile en iyisini almak istiyor.
yine de herkesin değerli destekleri için teşekkür ederim. NS700s kriterlerimi karşılıyor gibi; bunu araştıracagım.
-
nc700s demek istedin herhalde? çok şık motormuş hayırlısı diyelim. aldığını da yazarsın
-
DL650 düzgün bakıldıysa ki biraz da düşük ihtimal ama, sorun morun çıkartmaz keyifli keyifli binersin.
tommygun adlı üyeden alıntı
200.000 TL bütçeye 2012-2013 Nc 700S'ler de var. İlanlara baktım çoğu tur camlı ve çantalı. Bir konfor sele aldın mı bir de elcik koruma muhtemelen uzun yıllar rahat rahat sürersin.
NC de güzel olur ama ona kötü davranılmış olma ihtimali biraz garanti oluyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:17 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
2000 öncesi F650 yani Funduro denilen Bmw ile 2002 öncesi Pegaso 650 lerin blokları birebir aynı diye biliyorum , adı Rotax idi bu bloğun..
2002-2003 Pegasu 650'de o Rotax var ama sağda solda üst kapakta ufak tefek farklar var diye duydumdu, safi duyum. Alacaktım ben bir tane 2002 de sonra vazgeçtim.
-
Ben de artık İstanbuldan taşındığım ve şehir içinde işe gidip gelme olayım kalmadığı için xmax'ı değiştireyim trakyanın köfteci yollarında daha rahat ettirecek motor peşine düşeyim diye bakınıyordum. Dominar 400 UG xmax'ı satıp üzerine az ekleyip rahatça sıfırını alabilirim gibi görünüyor. ama aldığımdan beri hiç sorun çıkarmamış japon xmax'dan sonra ufak tefek de olsa sorun yaşarsam fena keyfim kaçar diye düşünceliyim, ya dominar 400 UG alıcam, sorun çıkmazsa güzel, çıkarsa sinir olurum, zaten ayda bir ya da iki haftasonu gezebilme şansım olacak onda da ufak tefek de olsa sorun yaşamak istemiyorum, zevkine keyif için binicem, zorunluluk yok, bu yüzden hala tereddütteyim. Ya ufak tefek sorunları kabul edicem, ya da şimdi japon motosiklet için param yok param olana kadar 2 yıl daha bu sorunsuz xmax'ı sürmeye devam edeceğim.
Asıl niyetimm Vstrom DL650 almak.
-
bu seneki tur tatlı geldi bana, o nedenle seneye 7 günlük bir karadeniz turunu planlamaya başladım bile. (bu sefer bir sürü fotoğraf cekeceğim söz )
200 cc ile de yapılır mı yapılır ancak keyifli olmasını istiyorum. açıkçası normalde D400 şehiriçi bana yetecekken böyle bir turda yetmeyecektir. hız seven bir insan değilim ama şehirler arası yollar o kadar boş oluyor ki 150 nin altında gitmek insanı bayıyor.
nc700 serisi güzele benziyor, bakmaya başladım videolarına. tabi min 10 yaşında bir motor olacak ancak teknolojik olarak hemde japon olması sebebiyle üzmeyebilir diye düşünüyorum.
Ekonominin bu halde olması gerçekten kötü; aslında amacım yeni motor alıp zarar etmeden değiştirerek yükseltmekti fakat 5 sene önce ev aldıgımız fiyata motor bulamıyoruz su an.
hep gönlüm cruiserdan yana ama gerçekçi olup bu huyumdan vazgeçtim.
-
Arıza vs durumu eğer bir bilinen kronik konusu yoksa üzmez ama sürüşü bok gibi olacak. Güzel bir arka amortisör, öne kartuş ve yağ değişimi ile mis gibi olur diye düşünüyorum.
Doğruya doğru uzun yolda bazı insanlar 90-120 gezebiliyor ama ben de öyle değilim, 400 beni de gebertir.
-
200 cc sukuter kullanıyorum çevre yolunda artık otomobiller emniyet şeridinden gidiyor ben en sol şeritten :D yakıt 40 a dayanınca millet 100 u geçmez oldu , geçen haftalarda Bursa ya gittim yolda bir tane bile araba beni geçmedi , yarın sabah Turgutreis'e gidicem bakalım millet zamları sindirebilmiş mi :D
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
200 cc sukuter kullanıyorum çevre yolunda artık otomobiller emniyet şeridinden gidiyor ben en sol şeritten :D yakıt 40 a dayanınca millet 100 u geçmez oldu , geçen haftalarda Bursa ya gittim yolda bir tane bile araba beni geçmedi , yarın sabah Turgutreis'e gidicem bakalım millet zamları sindirebilmiş mi :D
Trakya tarafında otobanda ben hala xmax ile ürküyorum, ortalama 130-150 ile akıyor trafik, ben yavaş kalıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)