ilk motor eğitimi aldıgım sırada benim hoca bana kawasaki performans motorudur bu nedenle honda gibi uzun vadeli sağlamlık sağlamaz motor cabuk yorulur demişti.
o zamandan beri bilinçaltımda bu var :D
ilk motor eğitimi aldıgım sırada benim hoca bana kawasaki performans motorudur bu nedenle honda gibi uzun vadeli sağlamlık sağlamaz motor cabuk yorulur demişti.
o zamandan beri bilinçaltımda bu var :D
Uzun ömürlülük çok muğlak bir konu. İyi bakılmayan ve hor kullanılan, değişmesi gereken her parça saçma sapan parçalarla değişen ya da hiç değişmeyen motorlar daha erken ölüyor. Bu, eminim Honda'da da aynıdır, Yamaha'da da. Türkiye'de talep azlığından dolayı Kawasaki'nin 2. el fiyatları nispeten uygun (Versys'i hariç tutuyorum) haliyle ekonomi nedeniyle düşük bütçeli bir kardeşimize giden motor, çok çok iyi bakılmayabiliyor.
Bir de ortamlarda söylenmeyen şeyler var. Mesele benim motorumda kullanılan çift silindir 650 cc bloğu kullanan diğer N, Versys, Ninja 650 vs gibi motorlarda çok fazla yatak sardıran var. Düşük km.den kaynaklı yeni modellerde bu çok daha az ama yine de duyuyorum. Benim motor bile 45.000 km.deyken 2 defa yapılmış. Ha ben 116.000'e geldim ama 9000 devir üstüne çıkmıyorum ve zamanında bakımlarını yapmaya çalışıyorum, aksatmıyorum.
Kawasaki'nin performans motoru olduğu konusuna gelirsek belki geçmişte öyledir ama İtalyanlar hemen hemen her segmentte daha kuvvetli makineler üretir oldular.
Geçen 50 binde tertemiz, 2022 model(sanırım) RKS Newlight gördüm hocam, hatta ilanda var dedi kuryeci çocuk, adam tertemiz bakmış motoruna, marşı çevirip gidiyordu.
Dediklerinize harfiyen katılıyorum, hani belli başlı marka/modellerin kronik sorunları harici sorunlar genelde iyi bakılmamaktan ve şanssızlıktan kaynaklanıyor, al işte 50 bine gelip tık demeden çalışan Çinli motorlar da oluyor işte.
50.000 km.de Rks için "Maşallah" diyoruz ama esasında hiç yüksek bir km değil. Belki bir gün bizim ülkemizde de 150-200 bin km.ler normal sayılacak.
Forumda üye olup da Almanya'ya yerleşen arkadaşlarımızdan biri sürekli orada gördüğü eski motorların resimlerini bizim özel wp grubunda paylaşıyor. Forumdaki bazı üye kardeşlerimizin doğum yılından önce üretilmiş ne motorlar var, yepyeni duruyor.
Halk olarak bizim mabadımızı şey etsinler sesimiz çıkmaz, yeter ki para konusunda zarar etmeyelim. Dinimiz imanımız para. O nedenle daha henüz almadan satmanın peşinde köylü kurnazı bir ulusuz.
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
Her işin başı bakımdan geçiyor, mesela ben motosikletimi aldığımdan bu yana zibilyon tane parça değiştim hala değiştiğim parçalar var. Bakarsanız kozmetik olarak tırt ama mekanik olarak uzun süre güvenle binebileceğim bir motosiklet haline geldi. Mesela ilk aldığımda bloğun içi çok kirliydi ama silindir kapak contasını patlatıp oradan deli gibi yağ kaçırmaya başladığı zaman silindire varana kadar söktüm silindirin altından balata spreyi ile bol bol yıkadım ve şimdilik kötü bir durum gözükmemekte. İşlemleri yaparken bari adam akıllı olsun deyip subaplardaki ve pistondaki kurumları temizledim ve daha önce toplayan usta bol bol sıvı conta sürdüğü için onlarıda temizlemek bir hayli vakit alıyor (sıvı conta orijinal halde kullanılmıyorsa sonuna kadar karşıyım). Şimdi motosikletimde değiştiğim parçaları sayarsam;
-Ön balata
-Arka balata
-Ön disk (Arman Dişli)
-Arka disk (Arman Dişli)
-Soğutma sıvısı (Shell Coolant Essential konsantre + saf su)
-Su pompası ve keçesi
-Su pompası kapağı contası
-Külbütör kapak contası
-Benzin filtresi
-Hava filtresi
-Akü (BS)
-Termostat kapağı
-Termostat
-Karter tapası
-Karter tapası o-ringi
-Yedek su deposu
-Radyatör kapağı
-Radyatör su hortumu alt ve üst
-Su pompası çıkış borusu ve o-ringi (O-ring o-ringciden alınma)
-Buji başlıkları
-Buji lastikleri
-Debriyaj komple
-Arka fren hidrolik deposu
-Silindir kapak contası ve silindir alt contası
-Fren hidrolik sıvıları (Shell Dot 4)
-Egzantrik zinciri ve gergisi (o zamanlar param yetmediği için dişli ve palet alamadım ama ufaktan gelen ses harici bir sorun yapmamakta)
-Egzoz contası
Parantez olmayan tüm parçaların hepsini orijinal kullandım, bir kaç önemsiz bulduğum şeyleri esnaflardan tedarik ettim.
İlerde değişeceğim parçalar ve yapacaklarım
-Gaz gövdesinde bulunan sensörlerin soketlerin değişimi
-Teker rulmanları değişimi
-Karter havalandırma hortumu değişimi
-Blok dış temizliği
Şimdi böyle emek harcadığım motosikleti satmak beni üzer neredeyse her şeyini sıfır ve özenerek yaptığım için kolay kolay bir problem açmayacak düzeye geldi ve tek sorunu artık kozmetiği ama ondada pek takılmadığım için canımı pek sıkmıyor. Şu an motorum 78.500 km civarında ama bu bakımlarla bir 78 bin de ben yaparım .
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)