Merhaba, iyi forumlar.CB250R almak istiyorum, başlangıç için almış olduğum 125cc activa s ile kaç km yapmam lazım? Teşekkürler.
Merhaba, iyi forumlar.CB250R almak istiyorum, başlangıç için almış olduğum 125cc activa s ile kaç km yapmam lazım? Teşekkürler.
bunun tam bir karşılığı yok.çünkü sürdüğün ortam senin eğitmenin oluyor.köy yolunda 20 bin km sürsen bile şehire girdinmi sıfırsın.yada otomobil ehliyetin var ise trafik işleri senin için daha kolay oluyor.km ye vursan 5000 10000 arası ok dir bence.yaş tecrübe ehliyetinin olması hepsi tek tek etken tabiki.
Geçmişte genelde 100cc Cg kullanırdım, arkadaşımın R25i vardı onu kullanmıştım gidiş olarak güzel gelmişti ama öyle hakimiyet gibi problemler yaşamamıştım. Şimdi ise Ns200 aldım beygir oranları hemen hemen Cb250r ile aynılar ve yine aynı şekilde problem yaşamadım, alışmanız gayet basit olur.
Sürdüğünüz motor scooter olduğu için başta vitesli de sorun yaşayabilirsiniz kısa süreli ama alışırsınız. 250r çokta güçlü aman gaza dikkat ediyim tarzı bi motor değil. Biraz alıştıktan sonra vitesliye rahatça hakim olursunuz motora
2 yıldır her gün günde 12 saat honda dio sürüyorum ama hala 250 cc ye geçmeye cesaretim yok son hız yüksek olursa illaki basarsın ama durmak mesele.
0, sıfır kilometre.
25 yaşındayım İstanbuldayım arabamda var aktif olarak kullanıyorum 2 sinide
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:06 ----------
Tesekkurler yorumlar icin
5000km motoru ve kendini tanımak,5000 de motosiklet ile trafikteki durumlara adapte olmak için 10bin km iyidir.kişiden kişiye,yaşa,eğitime,beceriye vs etkenlere göre değişir
Ben ve benim gibi son 10 senede motosiklete başlayan bir çok kişinin zihnine 125-250-500 cc vs olarak kademeli ve sürekli bir artış sistemini kazıdılar. Halbuki dünyada daha üst cc.lere bile "başlangıç motoru" denebiliyor. Burada tabi ki daha yüksek cc.yi alıp kör topal ilerlemekten ziyade belli bir eğitim alıp sürmekten bahsediliyor.
Sizin konunuza dönersek kaç km sürmekten ziyade sürülen km.yi hangi hava ve yol koşullarında nasıl yaptığımız daha önemli. Örneğin sadece 100.000 km boyunca dümdüz bir yolda, açık havada 60-70'i geçmemiş bir sürücüyle 10.000 km boyunca yağmur, güneş, rüzgar görmüş bol virajlı ve trafikli bir yolda her hız kademesinde sürmüş bir sürücünün tecrübeleri bir olmayacaktır. Ben 2. sürücü örneğini daha tecrübeli bulurum.
Hangi motoru alırsanız alın ama o yeni motorunuzla beraber mutlaka bir kapalı alan hakimiyet eğitimi alın.
Ben 53.000 km yapmıştım 150 lik ile,250 lik ile 35.000 km
Benim gibi motosikletçilere tatlı su motosikletçisi dendiğini öğrenmiştim. Çocukken mobilet tarzı motosikletlerle imkansızlıklardan ötürü frensiz hali ile bile gezdim. Güya çok temkinli kullanırdım, gerektiği yerde daha büyük sıkıntı olmasın diye durabilmek için motosikleti bilerek yatırdığım bile olmuştur. Aklım ermeye başlayınca çok sevmeme rağmen yıllarca pis kullandığımı bilerek motosikletten uzak durdum. 42 yaşıma geldiğimde artık otomobili bile çok sakin kullandığımı farkedince motosiklet almaya karar verdim. Yağmur, yaş varsa kullanmam hala. 125 aldım, 250 yaptım, güvenli bulmadığım için 400 e çıktım. Güvenli sürüşün tecrübenin motosikletinden çok kişiye bağlı olduğunu düşünürüm. 50 cc bile güvensiz olabilirken 1800 cc çok emniyetli olabilir. Her zaman önce güvenliğini ön planda tutarak motosiklete binilir. Kademe kademe cc yükseltmek şart değildir. Kendini ölç, tart. Tecrübeni değerlendir ve ona göre hareket et. Tecrübeliyim diye değil daha güvendeyim diyerek tavır al. Buna göre ister cc yükselt istersen de düşür.
Ben 50cc skuterden Dominar 400e geçtim. Arabamı da sakin kullanırım, bunu da sakin kullanıyorum. Herhangi bir tehlikeli durum yaşamadım. (Yaş 33)
Motoru kaldırmayı ve durmayı öğrendikten hemen sonra geçebilirsin, 500cc'ye kadar bütün motosikletler başlangıç motosikletidir. Evet 390'da başlangıç motosikleti, 500r'da başlangıç motosikleti. Az zorlasam 650f'e de başlangıç motosikleti derim, adamlar çatır çatır 660 tuonolar ile başlıyor avrupada.
Küçük cc kullanmanın avantajı hatanı affedebilir olması, trafiği öğrenene kadar düşük cc'de kal madem aldıysan. 5-10bin km arası ideal. Scooter trafiği öğrenmek için çok avantajlı, motorun ağırlığı yok, debriyaj yok, gaz fren devam.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)