Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Vites geçişlerinde sertleşme, düşük devirde motorun bağırması

    REKLAM ALANI
  1. #1
    mucoti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2022
    Merhaba Arkadaşlar,

    Motorumda (Tiger 800 XR - 2017) bazen mükemmel gaz tepkileri ve vites geçişleri olurken bazen bir anormallik başlıyor ve yolculuk boyu devam ediyor.

    Şöyle ki, misalen 2. viteste normalde motosiklet 55-60 km/hız civarı bağırmaya başlarken, anormallik olduğunda 40-45 km/hız giderken bağırmaya başlıyor. Böyle olduğunda da vites geçişleri sertleşmiş oluyor, bazen ilk hamlede vites yükseltmek istediğimde geçmiyor, ikinci denemede sorun olmuyor.

    Fakat böyle bir yolculukta örneğin bir kafeye gidiyorum, 1-2 saat sonra çıkıp sürdüğümde sorun gitmiş oluyor. Sürekli bir anormallik yok ama %50-%50 diyebiliriz.

    Problem olmadığında motosikletin gaz tepkileri mükemmel ve inanılmaz akıcı bir sürüş varken, bahsettiğim sorun oluştuğunda inanılmaz konforsuz bir sürüş, hep gaza basıp bağırtılı stabil olmayan bir sürüş başlıyor. Hızlanma ve son süratler konusunda bir sorun yok, motor yine gayet gidiyor ama sanki ya 2 kat gaza basmam gerekiyor ya da motor 2 kat fazla bağırıyor. Normalde hafif bir gazlama ile giden motor böyle olunca ek eforla gidiyor.

    Özellikle söylüyorum bir ara normal bir ara anormal olması kafamı karıştıran en önemli nokta.

    Bu sorunun sebebi sizce ne olabilir?

    Teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Bağırma diye tabir ettiğiniz nedir ? devir olması gerekenden çok daha yukarılara çıkıp motorun normalden daha az hız yapması mı ?

  3. #3

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Debriyaj ayarı, debriyaj ayarı ve debriyaj ayarı.

    tommygun bunu beğendi.

  4. #4
    mucoti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2022
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bağırma diye tabir ettiğiniz nedir ? devir olması gerekenden çok daha yukarılara çıkıp motorun normalden daha az hız yapması mı ?
    Hayır, devir olması gereken yerde bağırtı motor sesi fazla, aynı motor sorun yokken 4000 devirde bağırmazken, sorun olduğunda 4000 devirde bağırıyor.[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:31 ----------

    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj ayarı, debriyaj ayarı ve debriyaj ayarı.

    https://www.youtube.com/watch?v=3DJyTxX-u_c
    Hemen bakıyorum çok mantıklı geldi hep bir şüphem vardı bundan, ayarı videodan izleyeceğim, sebebi hakkında kısa bir açıklama yapmanız mümkün olur mu?

  5. #5
    Burak.D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2022
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS200 2022
    NS200 debriyaj balatası bittiğinde veya debriyaj telinin ayarının bozulması sonucu bu hale geliyordu başlarda ani gaz açınca yapıyordu zamanla şiddeti artmıştı komple debriyaj tasını değiştirmeye gidip sadece tel ayarı yapılınca düzelmişti 🤷🏻♂

  6. #6
    mucoti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2022
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj ayarı, debriyaj ayarı ve debriyaj ayarı.

    https://www.youtube.com/watch?v=3DJyTxX-u_c
    Hatırlamıyorum tam olarak ama böyle bir boşluğun olduğunu sanmıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------

    Alıntı Burak.D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    NS200 debriyaj balatası bittiğinde veya debriyaj telinin ayarının bozulması sonucu bu hale geliyordu başlarda ani gaz açınca yapıyordu zamanla şiddeti artmıştı komple debriyaj tasını değiştirmeye gidip sadece tel ayarı yapılınca düzelmişti 🤷🏻♂
    Sizin dediğiniz de aynı soruna işaret ediyor 🤔

  7. #7
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    bana da debriyaj kaçırıyormuş gibi geldi. ya da konulan yağda bi uygunsuzluk var. ya da silindirlerden bloğa yakıt sızıntısı var.

  8. #8
    mucoti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2022
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana da debriyaj kaçırıyormuş gibi geldi. ya da konulan yağda bi uygunsuzluk var. ya da silindirlerden bloğa yakıt sızıntısı var.
    Yağdan eminim 2 yağ değişimi yapıldı birinde Motul diğerinde Castrol koyduk, yağ numaraları vs doğru sorun bu olamaz ama inşallah son dediğiz de değildir 🫤

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Hem devir normal diyorsun hemde debriyajla ilgili yorumlara mantıklı diyorsun bence tam olarak motorda ne yaşadığını anlayamamışsın..
    pea bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Ben de ne yaşandığını kafamda canlandıramadım. Bazen 50kmh ile giderken diğer bazı zamanlarda 100kmh ile giderkenden çok "bağırması" normal bişey mesela.

  11. #11
    mucoti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2022
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana da debriyaj kaçırıyormuş gibi geldi. ya da konulan yağda bi uygunsuzluk var. ya da silindirlerden bloğa yakıt sızıntısı var.
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hem devir normal diyorsun hemde debriyajla ilgili yorumlara mantıklı diyorsun bence tam olarak motorda ne yaşadığını anlayamamışsın..
    Evet sizin almanızı sağlamaya çalışıyorum o yüzden 😅 yaşananı doğru yazdım sebebini anlamlandırabilmiş değilim. Durum bu.

    2 ayrı konu var fakat ikisi mutlaka birlikte oluyor.

    1. Motorun gaz yemiyor gibi olan durumu. Normalde 1 birim gazla ulaştığın hıza ve devire 2 birim gaz ile ulaşabiliyorsun ve motor bağırıyor. Normalde 60 ile 2.vites giderken henüz sesi yükselen (bağıran) motor, 40 km hız ile giderken bağırmaya başlıyor. Devir saatinde bir anormallik gözlemlemiyorum. Sadece vites yüksek devir düşük ise devirde çok minik dalgalanma oluyor, bu da stabil sürüşü engelliyor, o yüzden de biraz daha yüksek devirde sürme ihtiyacı hissediyorum, akıcı bir gaz tepkisi için. Ek olarak şu da söylenebilir, ki bir nevi sağlama olur sanırım, normalde üçüncü vitesten ikiye aldım diyelim, hızım da 45 olsun, sorunsuz olduğu zaman motor freni makulken, sorun olduğunu düşündüğüm zamanlarda gereksi fazla bir motor freni ve öne yığılma oluyor. Bu da çok rahatsız edici oluyor.

    2- Yukarıdaki maddedeki durum gerçekleştiğinde vites geçişlerim de akıcılığını kaybediyor, hatta bazen ilk denemede geçmiyor 2-3-4-5 vitesleri farketmiyor aynı sorun herhangi birinde olabilir.

    Bu sorun olmadığında ise bu dediklerimin hiç biri olmuyor, motora sanki ek 30 hp eklenmiş gibi muazzam gidiyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de ne yaşandığını kafamda canlandıramadım. Bazen 50kmh ile giderken diğer bazı zamanlarda 100kmh ile giderkenden çok "bağırması" normal bişey mesela.
    Evet ama vites ve devirin aynı olduğu iki farklı durumdan birinde bağırma diğerinde yoksa bu anormal değil mi?

    Bağırma konusuna sadece ses olarak bakmayalım motorun zorlanması, gitmek için daha fazla gaza ihtiyaç duyması gibi de düşünelim.

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Bu motorda egzap denilen kelebek var mı ? takılı kalıyor olabilir , egzozun sesine ve çekişe etki eder , bunun haricinde debriyaj kaçırması gibi bir sorun yaşadığını yazdıklarından dolayı düşünmüyorum , çeşitli sensörlerde anlık sıkıntı olsa çekişde ve sesde değişiklik hissedebilirsin ama mutlaka arıza kaydı alıp ışık yakar , bir diğer ihtimal buji kablosu piposu gevşek yada çatlak vs olabilir , anlık bir silindirin devre dışı kalır çekiş ve ses değişir , benden bu kadar ;)

  13. #13
    mucoti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2022
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motorda egzap denilen kelebek var mı ? takılı kalıyor olabilir , egzozun sesine ve çekişe etki eder , bunun haricinde debriyaj kaçırması gibi bir sorun yaşadığını yazdıklarından dolayı düşünmüyorum , çeşitli sensörlerde anlık sıkıntı olsa çekişde ve sesde değişiklik hissedebilirsin ama mutlaka arıza kaydı alıp ışık yakar , bir diğer ihtimal buji kablosu piposu gevşek yada çatlak vs olabilir , anlık bir silindirin devre dışı kalır çekiş ve ses değişir , benden bu kadar ;)
    Teşekkür ederim İnternette bakındım, egzap (exup) bu motorda olduğuna dair bir bilgi bulamadım. Bir arıza ışığı vs de yok ama ateşleme sistemi de kontrol edilebilir dediğiniz gibi. Aslında iyi olduğunu düşündüğüm bir servise de bu şikayetleri söyledim ama çok manalı bir yorum geliştiremediler, yaz dönemi çok yoğunlar, standart olmayan girift işlere kafa yormak istemiyorlar gibi algıladım Sorun belki bujilerdendir belki hava filtresindendir vs diye 6.000 km önceki bakımda bunları da değiştirmiştim ama pek bir çözüm olmadı.

    Aslında öyle bir usta olmalı ki bindiğinde anlayabilsin fakat genelde normal ile anormal arasındaki farkı anlamaları motoru sürekli kullanmadıklarından anlamaları pek mümkün olmuyor. Ben sürekli kullandığım için farkı anlıyorum ama herhangi biri alsa kullansa hiç anlayamayabilir. Ben de takıntılıyım bakalım nasıl çözeceğiz 🤷♂

  14. #14
    Yobaaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2023
    Motosikleti
    TRK 502X
    Alıntı mucoti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet sizin almanızı sağlamaya çalışıyorum o yüzden �� yaşananı doğru yazdım sebebini anlamlandırabilmiş değilim. Durum bu.

    2 ayrı konu var fakat ikisi mutlaka birlikte oluyor.

    1. Motorun gaz yemiyor gibi olan durumu. Normalde 1 birim gazla ulaştığın hıza ve devire 2 birim gaz ile ulaşabiliyorsun ve motor bağırıyor. Normalde 60 ile 2.vites giderken henüz sesi yükselen (bağıran) motor, 40 km hız ile giderken bağırmaya başlıyor. Devir saatinde bir anormallik gözlemlemiyorum. Sadece vites yüksek devir düşük ise devirde çok minik dalgalanma oluyor, bu da stabil sürüşü engelliyor, o yüzden de biraz daha yüksek devirde sürme ihtiyacı hissediyorum, akıcı bir gaz tepkisi için. Ek olarak şu da söylenebilir, ki bir nevi sağlama olur sanırım, normalde üçüncü vitesten ikiye aldım diyelim, hızım da 45 olsun, sorunsuz olduğu zaman motor freni makulken, sorun olduğunu düşündüğüm zamanlarda gereksi fazla bir motor freni ve öne yığılma oluyor. Bu da çok rahatsız edici oluyor.

    2- Yukarıdaki maddedeki durum gerçekleştiğinde vites geçişlerim de akıcılığını kaybediyor, hatta bazen ilk denemede geçmiyor 2-3-4-5 vitesleri farketmiyor aynı sorun herhangi birinde olabilir.

    Bu sorun olmadığında ise bu dediklerimin hiç biri olmuyor, motora sanki ek 30 hp eklenmiş gibi muazzam gidiyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------



    Evet ama vites ve devirin aynı olduğu iki farklı durumdan birinde bağırma diğerinde yoksa bu anormal değil mi?

    Bağırma konusuna sadece ses olarak bakmayalım motorun zorlanması, gitmek için daha fazla gaza ihtiyaç duyması gibi de düşünelim.
    benim dominar 250 de aynı sorun var kafayı yiyecektim bende mi sorun var ulan diye söylenip duruyorum kaç gündür. top speed'e ulaşma hızınızda yavaşladı değil mi? çözdüğünüz zaman ayrıntı paylaşırsanız çok sevinirim

  15. #15
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Benzer sıkıntıları benim yaşadığım dönemler oluyor. Şöyle ki; benim debriyaj kütüklüğümde debriyaj telini ayarlama vidasının döndüğü alanda bir yalamalık var ve ara ara debriyaj ayarım bozuluyor. Ben de o ayar vidasını sıkıyorum, düzeltiyorum, vites geçişlerim düzeliyor.
    espresso bunu beğendi.

  16. #16
    mucoti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2022
    Alıntı Yobaaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim dominar 250 de aynı sorun var kafayı yiyecektim bende mi sorun var ulan diye söylenip duruyorum kaç gündür. top speed'e ulaşma hızınızda yavaşladı değil mi? çözdüğünüz zaman ayrıntı paylaşırsanız çok sevinirim
    Ölçümlemedim ama muhtemelen düşüyordur az da olsa. Çözebilirsem mutlaka paylaşacağım 👍

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:30 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzer sıkıntıları benim yaşadığım dönemler oluyor. Şöyle ki; benim debriyaj kütüklüğümde debriyaj telini ayarlama vidasının döndüğü alanda bir yalamalık var ve ara ara debriyaj ayarım bozuluyor. Ben de o ayar vidasını sıkıyorum, düzeltiyorum, vites geçişlerim düzeliyor.
    Bu ayar bozulduğunda vites geçiş sorunu haricinde diğer sorunları da yaşıyor musunuz?
    Yobaaz bunu beğendi.

  17. #17
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı mucoti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu ayar bozulduğunda vites geçiş sorunu haricinde diğer sorunları da yaşıyor musunuz?
    Diğer sorunları yaşamıyorum, belki de ben anlamıyor olabilirim.

  18. #18

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Devir sabit ve debriyajdan değil diyorsanız zincir aşırı gergin ya da yağsız olabilir.

    Genel olarak tüm mekanik aksamlara bir göz atın. Gerekli yerler yağlı mı, teker rulmanları sağlam mı, balatalar sürtüyor olabilir mi vs.
    Balatalar sürtüyorsa, ufak bir sürüşten sonra diskler aşırı ısınır.
    Rulman bozuluyorsa tekerlek yanlara doğru sallanır.
    Zincir yağsız kalmışsa baklalar sıkışıp kenetlenmiştir, yamuk yumuk durur.

  19. #19
    mucoti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2022
    Sorunu çözdüm arkadaşlar. Debriyaj ayarını yaptım, bütün sorun ortadan kalktı. Gidiş muazzam hale geldi, sanki motora 30 beygir eklendi, konfor akıcılık mükemmel. Debriyaj maneti de daha yumuşak hale geldi.

    Umarım o yanlış ayar debriyaj balatalarına bir zarar vermemiştir.

    O kadar da ustaya anlattık ettik, hatta birine sürdürdüm, biri de şu debriyaj ayarına bakalım demedi, tuhaf.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:26 ----------

    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj ayarı, debriyaj ayarı ve debriyaj ayarı.

    https://www.youtube.com/watch?v=3DJyTxX-u_c
    Özellikle teşekkür ediyorum 🙏
    ilker a., Yobaaz, pea ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  20. #20
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Bugün ben de hem debriyaj telimi değiştirttim ve de mokoko olmuş debriyaj kütüğümü ustam tornacıda onardı. Kütüğün iç kısmı kaynakla dolduruldu ve yeniden diş açıldı. Ardından yeni debriyaj teli takıldı ve ayar yapıldı. Motor çok keyifli bir hale geldi, debriyaj yumuşacık oldu. Motorun titremesi bile azaldı desem abartmış olmam.
    espresso bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)