Vites geçişlerinde sertleşme, düşük devirde motorun bağırması
Reklamlar
-
20 Haziran 2023, 21:14
#1
Merhaba Arkadaşlar,
Motorumda (Tiger 800 XR - 2017) bazen mükemmel gaz tepkileri ve vites geçişleri olurken bazen bir anormallik başlıyor ve yolculuk boyu devam ediyor.
Şöyle ki, misalen 2. viteste normalde motosiklet 55-60 km/hız civarı bağırmaya başlarken, anormallik olduğunda 40-45 km/hız giderken bağırmaya başlıyor. Böyle olduğunda da vites geçişleri sertleşmiş oluyor, bazen ilk hamlede vites yükseltmek istediğimde geçmiyor, ikinci denemede sorun olmuyor.
Fakat böyle bir yolculukta örneğin bir kafeye gidiyorum, 1-2 saat sonra çıkıp sürdüğümde sorun gitmiş oluyor. Sürekli bir anormallik yok ama %50-%50 diyebiliriz.
Problem olmadığında motosikletin gaz tepkileri mükemmel ve inanılmaz akıcı bir sürüş varken, bahsettiğim sorun oluştuğunda inanılmaz konforsuz bir sürüş, hep gaza basıp bağırtılı stabil olmayan bir sürüş başlıyor. Hızlanma ve son süratler konusunda bir sorun yok, motor yine gayet gidiyor ama sanki ya 2 kat gaza basmam gerekiyor ya da motor 2 kat fazla bağırıyor. Normalde hafif bir gazlama ile giden motor böyle olunca ek eforla gidiyor.
Özellikle söylüyorum bir ara normal bir ara anormal olması kafamı karıştıran en önemli nokta.
Bu sorunun sebebi sizce ne olabilir?
Teşekkürler
Reklamlar
-
20 Haziran 2023, 21:27
#2
Bağırma diye tabir ettiğiniz nedir ? devir olması gerekenden çok daha yukarılara çıkıp motorun normalden daha az hız yapması mı ?
-
20 Haziran 2023, 21:29
#3
Debriyaj ayarı, debriyaj ayarı ve debriyaj ayarı.
-
20 Haziran 2023, 21:32
#4
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Bağırma diye tabir ettiğiniz nedir ? devir olması gerekenden çok daha yukarılara çıkıp motorun normalden daha az hız yapması mı ?
Hayır, devir olması gereken yerde bağırtı motor sesi fazla, aynı motor sorun yokken 4000 devirde bağırmazken, sorun olduğunda 4000 devirde bağırıyor.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:31 ----------
pea adlı üyeden alıntı
Hemen bakıyorum çok mantıklı geldi hep bir şüphem vardı bundan, ayarı videodan izleyeceğim, sebebi hakkında kısa bir açıklama yapmanız mümkün olur mu?
-
20 Haziran 2023, 21:32
#5
NS200 debriyaj balatası bittiğinde veya debriyaj telinin ayarının bozulması sonucu bu hale geliyordu başlarda ani gaz açınca yapıyordu zamanla şiddeti artmıştı komple debriyaj tasını değiştirmeye gidip sadece tel ayarı yapılınca düzelmişti 🤷🏻♂
-
20 Haziran 2023, 21:53
#6
pea adlı üyeden alıntı
Hatırlamıyorum tam olarak ama böyle bir boşluğun olduğunu sanmıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------
Burak.D adlı üyeden alıntı
NS200 debriyaj balatası bittiğinde veya debriyaj telinin ayarının bozulması sonucu bu hale geliyordu başlarda ani gaz açınca yapıyordu zamanla şiddeti artmıştı komple debriyaj tasını değiştirmeye gidip sadece tel ayarı yapılınca düzelmişti 🤷🏻♂
Sizin dediğiniz de aynı soruna işaret ediyor 🤔
-
20 Haziran 2023, 22:01
#7
bana da debriyaj kaçırıyormuş gibi geldi. ya da konulan yağda bi uygunsuzluk var. ya da silindirlerden bloğa yakıt sızıntısı var.
-
20 Haziran 2023, 22:04
#8
shruikan adlı üyeden alıntı
bana da debriyaj kaçırıyormuş gibi geldi. ya da konulan yağda bi uygunsuzluk var. ya da silindirlerden bloğa yakıt sızıntısı var.
Yağdan eminim 2 yağ değişimi yapıldı birinde Motul diğerinde Castrol koyduk, yağ numaraları vs doğru sorun bu olamaz ama inşallah son dediğiz de değildir 🫤
-
20 Haziran 2023, 22:31
#9
Hem devir normal diyorsun hemde debriyajla ilgili yorumlara mantıklı diyorsun bence tam olarak motorda ne yaşadığını anlayamamışsın..
-
20 Haziran 2023, 22:38
#10
Ben de ne yaşandığını kafamda canlandıramadım. Bazen 50kmh ile giderken diğer bazı zamanlarda 100kmh ile giderkenden çok "bağırması" normal bişey mesela.
-
20 Haziran 2023, 22:47
#11
shruikan adlı üyeden alıntı
bana da debriyaj kaçırıyormuş gibi geldi. ya da konulan yağda bi uygunsuzluk var. ya da silindirlerden bloğa yakıt sızıntısı var.
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Hem devir normal diyorsun hemde debriyajla ilgili yorumlara mantıklı diyorsun
bence tam olarak motorda ne yaşadığını anlayamamışsın..
Evet sizin almanızı sağlamaya çalışıyorum o yüzden 😅 yaşananı doğru yazdım sebebini anlamlandırabilmiş değilim. Durum bu.
2 ayrı konu var fakat ikisi mutlaka birlikte oluyor.
1. Motorun gaz yemiyor gibi olan durumu. Normalde 1 birim gazla ulaştığın hıza ve devire 2 birim gaz ile ulaşabiliyorsun ve motor bağırıyor. Normalde 60 ile 2.vites giderken henüz sesi yükselen (bağıran) motor, 40 km hız ile giderken bağırmaya başlıyor. Devir saatinde bir anormallik gözlemlemiyorum. Sadece vites yüksek devir düşük ise devirde çok minik dalgalanma oluyor, bu da stabil sürüşü engelliyor, o yüzden de biraz daha yüksek devirde sürme ihtiyacı hissediyorum, akıcı bir gaz tepkisi için. Ek olarak şu da söylenebilir, ki bir nevi sağlama olur sanırım, normalde üçüncü vitesten ikiye aldım diyelim, hızım da 45 olsun, sorunsuz olduğu zaman motor freni makulken, sorun olduğunu düşündüğüm zamanlarda gereksi fazla bir motor freni ve öne yığılma oluyor. Bu da çok rahatsız edici oluyor.
2- Yukarıdaki maddedeki durum gerçekleştiğinde vites geçişlerim de akıcılığını kaybediyor, hatta bazen ilk denemede geçmiyor 2-3-4-5 vitesleri farketmiyor aynı sorun herhangi birinde olabilir.
Bu sorun olmadığında ise bu dediklerimin hiç biri olmuyor, motora sanki ek 30 hp eklenmiş gibi muazzam gidiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------
killingroad adlı üyeden alıntı
Ben de ne yaşandığını kafamda canlandıramadım. Bazen 50kmh ile giderken diğer bazı zamanlarda 100kmh ile giderkenden çok "bağırması" normal bişey mesela.
Evet ama vites ve devirin aynı olduğu iki farklı durumdan birinde bağırma diğerinde yoksa bu anormal değil mi?
Bağırma konusuna sadece ses olarak bakmayalım motorun zorlanması, gitmek için daha fazla gaza ihtiyaç duyması gibi de düşünelim.
-
20 Haziran 2023, 23:32
#12
Bu motorda egzap denilen kelebek var mı ? takılı kalıyor olabilir , egzozun sesine ve çekişe etki eder , bunun haricinde debriyaj kaçırması gibi bir sorun yaşadığını yazdıklarından dolayı düşünmüyorum , çeşitli sensörlerde anlık sıkıntı olsa çekişde ve sesde değişiklik hissedebilirsin ama mutlaka arıza kaydı alıp ışık yakar , bir diğer ihtimal buji kablosu piposu gevşek yada çatlak vs olabilir , anlık bir silindirin devre dışı kalır çekiş ve ses değişir , benden bu kadar ;)
-
20 Haziran 2023, 23:47
#13
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Bu motorda egzap denilen kelebek var mı ? takılı kalıyor olabilir , egzozun sesine ve çekişe etki eder , bunun haricinde debriyaj kaçırması gibi bir sorun yaşadığını yazdıklarından dolayı düşünmüyorum , çeşitli sensörlerde anlık sıkıntı olsa çekişde ve sesde değişiklik hissedebilirsin ama mutlaka arıza kaydı alıp ışık yakar , bir diğer ihtimal buji kablosu piposu gevşek yada çatlak vs olabilir , anlık bir silindirin devre dışı kalır çekiş ve ses değişir , benden bu kadar ;)
Teşekkür ederim İnternette bakındım, egzap (exup) bu motorda olduğuna dair bir bilgi bulamadım. Bir arıza ışığı vs de yok ama ateşleme sistemi de kontrol edilebilir dediğiniz gibi. Aslında iyi olduğunu düşündüğüm bir servise de bu şikayetleri söyledim ama çok manalı bir yorum geliştiremediler, yaz dönemi çok yoğunlar, standart olmayan girift işlere kafa yormak istemiyorlar gibi algıladım Sorun belki bujilerdendir belki hava filtresindendir vs diye 6.000 km önceki bakımda bunları da değiştirmiştim ama pek bir çözüm olmadı.
Aslında öyle bir usta olmalı ki bindiğinde anlayabilsin fakat genelde normal ile anormal arasındaki farkı anlamaları motoru sürekli kullanmadıklarından anlamaları pek mümkün olmuyor. Ben sürekli kullandığım için farkı anlıyorum ama herhangi biri alsa kullansa hiç anlayamayabilir. Ben de takıntılıyım bakalım nasıl çözeceğiz 🤷♂
-
21 Haziran 2023, 12:43
#14
mucoti adlı üyeden alıntı
Evet sizin almanızı sağlamaya çalışıyorum o yüzden yaşananı doğru yazdım sebebini anlamlandırabilmiş değilim. Durum bu.
2 ayrı konu var fakat ikisi mutlaka birlikte oluyor.
1. Motorun gaz yemiyor gibi olan durumu. Normalde 1 birim gazla ulaştığın hıza ve devire 2 birim gaz ile ulaşabiliyorsun ve motor bağırıyor. Normalde 60 ile 2.vites giderken henüz sesi yükselen (bağıran) motor, 40 km hız ile giderken bağırmaya başlıyor. Devir saatinde bir anormallik gözlemlemiyorum. Sadece vites yüksek devir düşük ise devirde çok minik dalgalanma oluyor, bu da stabil sürüşü engelliyor, o yüzden de biraz daha yüksek devirde sürme ihtiyacı hissediyorum, akıcı bir gaz tepkisi için. Ek olarak şu da söylenebilir, ki bir nevi sağlama olur sanırım, normalde üçüncü vitesten ikiye aldım diyelim, hızım da 45 olsun, sorunsuz olduğu zaman motor freni makulken, sorun olduğunu düşündüğüm zamanlarda gereksi fazla bir motor freni ve öne yığılma oluyor. Bu da çok rahatsız edici oluyor.
2- Yukarıdaki maddedeki durum gerçekleştiğinde vites geçişlerim de akıcılığını kaybediyor, hatta bazen ilk denemede geçmiyor 2-3-4-5 vitesleri farketmiyor aynı sorun herhangi birinde olabilir.
Bu sorun olmadığında ise bu dediklerimin hiç biri olmuyor, motora sanki ek 30 hp eklenmiş gibi muazzam gidiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------
Evet ama vites ve devirin aynı olduğu iki farklı durumdan birinde bağırma diğerinde yoksa bu anormal değil mi?
Bağırma konusuna sadece ses olarak bakmayalım motorun zorlanması, gitmek için daha fazla gaza ihtiyaç duyması gibi de düşünelim.
benim dominar 250 de aynı sorun var kafayı yiyecektim bende mi sorun var ulan diye söylenip duruyorum kaç gündür. top speed'e ulaşma hızınızda yavaşladı değil mi? çözdüğünüz zaman ayrıntı paylaşırsanız çok sevinirim
-
21 Haziran 2023, 13:11
#15
Benzer sıkıntıları benim yaşadığım dönemler oluyor. Şöyle ki; benim debriyaj kütüklüğümde debriyaj telini ayarlama vidasının döndüğü alanda bir yalamalık var ve ara ara debriyaj ayarım bozuluyor. Ben de o ayar vidasını sıkıyorum, düzeltiyorum, vites geçişlerim düzeliyor.
-
21 Haziran 2023, 13:31
#16
Yobaaz adlı üyeden alıntı
benim dominar 250 de aynı sorun var kafayı yiyecektim bende mi sorun var ulan diye söylenip duruyorum kaç gündür. top speed'e ulaşma hızınızda yavaşladı değil mi? çözdüğünüz zaman ayrıntı paylaşırsanız çok sevinirim
Ölçümlemedim ama muhtemelen düşüyordur az da olsa. Çözebilirsem mutlaka paylaşacağım 👍
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:30 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Benzer sıkıntıları benim yaşadığım dönemler oluyor. Şöyle ki; benim debriyaj kütüklüğümde debriyaj telini ayarlama vidasının döndüğü alanda bir yalamalık var ve ara ara debriyaj ayarım bozuluyor. Ben de o ayar vidasını sıkıyorum, düzeltiyorum, vites geçişlerim düzeliyor.
Bu ayar bozulduğunda vites geçiş sorunu haricinde diğer sorunları da yaşıyor musunuz?
-
21 Haziran 2023, 13:42
#17
mucoti adlı üyeden alıntı
Bu ayar bozulduğunda vites geçiş sorunu haricinde diğer sorunları da yaşıyor musunuz?
Diğer sorunları yaşamıyorum, belki de ben anlamıyor olabilirim.
-
21 Haziran 2023, 13:43
#18
Devir sabit ve debriyajdan değil diyorsanız zincir aşırı gergin ya da yağsız olabilir.
Genel olarak tüm mekanik aksamlara bir göz atın. Gerekli yerler yağlı mı, teker rulmanları sağlam mı, balatalar sürtüyor olabilir mi vs.
Balatalar sürtüyorsa, ufak bir sürüşten sonra diskler aşırı ısınır.
Rulman bozuluyorsa tekerlek yanlara doğru sallanır.
Zincir yağsız kalmışsa baklalar sıkışıp kenetlenmiştir, yamuk yumuk durur.
-
22 Haziran 2023, 02:27
#19
Sorunu çözdüm arkadaşlar. Debriyaj ayarını yaptım, bütün sorun ortadan kalktı. Gidiş muazzam hale geldi, sanki motora 30 beygir eklendi, konfor akıcılık mükemmel. Debriyaj maneti de daha yumuşak hale geldi.
Umarım o yanlış ayar debriyaj balatalarına bir zarar vermemiştir.
O kadar da ustaya anlattık ettik, hatta birine sürdürdüm, biri de şu debriyaj ayarına bakalım demedi, tuhaf.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:26 ----------
pea adlı üyeden alıntı
Özellikle teşekkür ediyorum 🙏
-
22 Haziran 2023, 20:23
#20
Bugün ben de hem debriyaj telimi değiştirttim ve de mokoko olmuş debriyaj kütüğümü ustam tornacıda onardı. Kütüğün iç kısmı kaynakla dolduruldu ve yeniden diş açıldı. Ardından yeni debriyaj teli takıldı ve ayar yapıldı. Motor çok keyifli bir hale geldi, debriyaj yumuşacık oldu. Motorun titremesi bile azaldı desem abartmış olmam.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)