Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
5. sayfa BirinciBirinci ... 34567 SonuncuSonuncu

Uzun Menzilli Elektrikli Motosiklet Önerisi..

    REKLAM ALANI
  1. #81
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Merhaba ..
    Üstünde bms var ama işlevi çok kısıtlı.. Pil voltajını 67 ila 83 arasında tutuyor sadece .. Balans yapmıyor pillere ve piller bu yüzden kısa sürede ölüyor..Oysa dışarıdan takılan beyin..Sürekli pilleri balans yapıyor pilin ömrünü kat be kat uzatıyor.. İstediğiniz voltaj ayarını yapabiliyorsunuz mesela bende 50 volt ile 83 vol arasında ayarlı..Bataryadaki her hücrenin durumunu telefondan görüp kontrol edebiliyorsunuz ve batarya ile ilgili ayarları telefondan yapabiliyorsunuz..

    batarya grubu içindeki bir tane pil bile daha düşük şarjda olsa toplamı düşmüş gibi oluyor,
    buda var ayrıca arkadaşın dediği gibi.. Bendeki batarya tam şarj olmamaya başlamıştı ve voltaj düşmeleri daha kısa olmaya başlamıştı menzil azalmıştı..Bms taktırdıktan sonra tam şarj oluyor voltaj düşmeleri yavaş bazen voltaj bile düşmüyor.. Yolda kullanım esnasında voltaj düşüyor bmsden önce bu çok geç toparlardı..Bmsden sonra çok çabuk normal değerine ulaşıyor..

    Aşşağıdaki gibi bir yazılımı var..

    bassturbin ve espresso bunu beğendiler.
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82

    Üyelik
    01 Mayıs 2023
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke 250 ABS
    geç olacak ama güle güle binin hocam
    bassturbin bunu beğendi.

  3. #83
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Teşekkürler şimdi anladım tam olarak.Ne kadar ücrete taktırdınız acaba bir abimizdede aynı motordan var soğukta erken pil bitiyor çalışmıyor gibi birşey demişti onun için soruyorum.

  4. #84
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler şimdi anladım tam olarak.Ne kadar ücrete taktırdınız acaba bir abimizdede aynı motordan var soğukta erken pil bitiyor çalışmıyor gibi birşey demişti onun için soruyorum.
    O zaman 4600 vermiştim ayağımın dibi olsun diye biraz pahalı idi . Şu andada muhtemelen aynıdır.. Soğukta hepsinin şarjı az gidiyor..Fakat çalışmaması başka sıkıntı..Pendikte yaptırmıştım ben şimdilik sıkıntı yok iyi çalışıyor..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:25 ----------

    Alıntı ALp_Bayram adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geç olacak ama güle güle binin hocam
    Teşekkürler..
    DağSevenAdam ve bassturbin bunu beğendiler.
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  5. #85
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Tekrar merhaba arkadaşlar deneyimlerimi sizinle paylaşacağım demiştim.. Motor 11 binde ve alalı 10 bin km oldu..Tabiki arıza yolda bırakma vs yok..Sadece yakıttan sağladığım tasarruf 25 bin tlden fazla oldu. Piaggio x9 500 ile kıyaslar isem..Yaptığım tek masraf yukarıda yazdığım gibi bataryaya beyin taktırmak oldu. Şimdi yedek batarya arıyorum fakat biraz fiyatları yüksek 31 binden başlıyor..Aynı motorun temizi 40-60 bin arası rahat bulunuyor ,bu yüzden temiz bir vs5 almayı düşünüyorum , yedek batarya ile aynı fiyat çünkü en azından yedek parça olarak evde tutarım hatta belki uçuk gelebilir ama çift motor yapıp deli gibi bir araç yapabilirim ..Yedek batarya almamdaki amaç ise çayırovada işyerim var izmitte çok uygun fiyata ürünler bulunuyor buraya rahat gidip gelmek..Bir kere düşük hız 1. viteste gittim geldim ama yalan yok bayıyor..Yedek bataryayı arkadaki çantaya koyarsam rahat istediğim hızda gidip gelirim.. Ayrıca karşıda tahtakale vs gibi toptancıları araştırıp uygun fiyata ürünler alıp gelmek.. Ve tabiki arada kafa dağıtmaya izmite veyahut karşıya gidip gelmek..Düşünüyorum da çayırovadan avrupa yakasına geçip heryeri gezmek maksimum 15 tl maliyeti tutacak..İzmiti çok severim oraya git gel yine 10 tl maliyet..Bunlar harika değerler..

    Birde son zamanlarda sürüş şeklim değişti kadıköye malzemeye giderken 2.vites ortalama 50-55 km hızla giderken..Artık 3.viteste gidip geliyorum aşırı keyifli oluyor tepkileri çok farklı hızlanması arkadaki itiş gücü çok farklı oluyor ve aynı elektrik sarfiyatı harcıyor..Hatta bir keresinde bir ara gaz verdim fırladı gitti öndeki araca çarpıyordum direksiyonu kırdım kurtardım..Çok yakında rampa ve hızlanma testlerini içeren videoları eklerim buraya bir sorun olmaz ise..

    Müşteri siparişlerine aynen devam bazen günde iki sipariş geliyor bunlara çıkıyorum ürün başına en düşük 300 tl kazancı oluyor bazen 1500tlye kadar çıkıyor bu. Ve sadece 6-7 tl gibi bir yakıt maliyetim oluyor..Bazen tanıdık esnaflarda uygun dizüstü vs görüyorum alıyorum haftası geçmeden işyerinde satıyorum..Ola ki müşteriye verdiğimiz üründe sıkıntı çıkıyor mühim değil geri ürünü götürüp getirme maliyeti sadece 6-7 tl.. Sadece bu hafta 4 siparişe çıktım iki esnafa gidip uygun fiyatlı dizüstü aldım ve bunlar gayet güzel kazançlar sağladı..

    Şimdi maliyet tablosu ekliyorum 10 bin km boyunca..

    - 10 bin km boyunca 800 tlye yakın toplamda yakıt sarfiyatı..
    - 4600 tl bataryaya beyin taktırdım..

    + x9 500üm için minimum 25 bin tl yakıt tasarrufu.
    + 4 kere yağ değişimden min 3-4 bin tl yağdan tasarruf.
    + 3 kere hafa filtresi değişimi 2 bin tl tasarruf.
    + İki kere buji değişimi min 1000 tl tasarruf..
    + Debriyaj balatası ve takımı kayış vs min 10 bin tl tasarruf..

    Bunlara araç ile yaptığım işlerin kazancı eklenir ise çok farklı boyutlar uç rakamlar çıkıyor..
    Ve hepsinden ötesi gerçekten aşırı konforlu ses titreşim ısı koku vs hiçbirşey yook..

    Batarya şu an harika durumda aldığım gün gibi en ufak kondisyonunda düşme yok aşırı stabil çalışıyor..Herhangi bir mekanik sorun şu an yok tüm parçalar gayet iyi durumda..

    Bazen ışıklarda vs duyuyorum " aa elektrikli bu galiba " veyahut çeviriyorlar " usta bunun markası modeli nedir " diye.. Çayırovadan taksime git gel 6-7 tl yakıyor diyorum hepsi oluyor..

    Yakında yine güncelleme yaparım konuya.. Gerçekten bu araç bir harika ve aşığım..
    Teşekkürler..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:43 ----------

    Yine yazayım dedim bu araç 85 km hıza kadar saniyeler içinde çok rahat çıkıyor..Buda d100 gibi yollarda çok çok yeterli..Ve iki kişi şu ana kadar çıkmadığı rampa olmadı..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:02 ----------

    Tek şarj ile gittiğim en uzun mesafe 126 km şu ana kadar ve iki diş şarj vardı daha bataryada..vs5 grubunda 140 km görenler var..Bunlar çok güzel değerler 7 tllik şarj karşılığında.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:17 ----------

    Yedek bataryası ile menzili uzun yolda 200-250 km arası olacak ..Buda çok iyi..
    pea, espresso ve Bilinmez bunu beğendiler.
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  6. #86
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Öncelikle değerli paylaşımlarınız için çok teşekkürler. Yakın zamanda 125 cc lik bir motor aldım ( toplamda 75.000 TL). Öncesinde çok istedim elektrikli bir scooter almayı, hatta niyetim o yöndeydi, hem fiyat olarak da daha uygundu. Dalamanda Mondial bayisine gittim, orada hem Emon hem de benzinli TVS modelleri vardı. Direk Emon modellerine yöneldim yanımda satıcı arkadaşla beraber. Ancak ilginçtir onlar bile pek sıcak değiller elektriklilere, öylesine bahsedip benzinlilere geçtiler. Ben ısrarcı oldum, bu sefer kadın "iyi de pilleri dayanmıyor, bozulunca da çok pahalı, astarı yüzünden pahalıya geliyor" dedi. Biraz inceleyip hak vererek benzinlilere yöneldim bende. Aslında güzel görünümlü aletler, ben Reactor düşünüyordum, o yoktu. Reactor teknik özelliklerine bakınca 112 km menzile sahip, ama internette teyid edebilmek adına başka bilgi bulamadım. Ayrıca her mondialde olduğu gibi uzaktan "şekilli" yakından adi duruyor elektriklilerde. O noktada zaten içime de sinmedi.

    Bizde çocukların kullandığı RKS XS35 de var. Çalışınca gayetg yeterli bir e-bisiklet, sadece el gazıyla kullanınca kışın 25 km gidebiliyor, bu rakam küçük ilçede fazlasıyla makul, yazın 30 gibiydi bu rakam ben pedalla denedim 40+ almak kolay o şekilde. Ancak alet bazen sabahları soğukta ve belki biraz da çiğin etkisiyle çalışmakta zorlanıyor. Bu yüzden garantiden bir kaç kez gidip geldi Antep fabrikaya ancak çözemediler. Bir süre atıl vaziyette kaldı, şimdilerde hava ısınmaya başlayınca tekrar çıkardık, ağır aksak ilerliyor. Sadece bir süre boş durduğunda yapıyor bunu, zorlayarak, motordan"gırrrr, gurrr" sesleri çıkrarak harekete başlıyor bir süre sonra düzeliyor.

    Şimdi doğal olarak e scooterların bende 3 negatif yönü var; bozulabiliyorlar kolayca, soğuk ve nemden etkileniyorlar ve bataryaları neredeyse motor kadar (30-40 bin) . Batarya ne zaman biter bilemiyorum ama 5 senede bitse ve 30 bin TL olsa (bisikletinki 7-8 bin) bunu 5 yıla ya da katettiği km ye de bölüp yakıta eklemek gerektiğini düşünüyorum. 30/5=6. Yıllık 6 bin ve aylık 400 TL. Bu aşamada yolda kalınca araçla taşımaktan başka hiç bir alternatifinin olmamasını da ekleyince cazibesi kalmıyor. Yani zaten 500 TL yakıt masrafı var, birde ya yolda kalırsam korkusu, pek anlamlı gelmiyor hâlâ, o aşamaya gelinmedi elektriklide. Şarj ya da hız olayını daha hiç hesaba katmıyorum bile

  7. #87
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle değerli paylaşımlarınız için çok teşekkürler. Yakın zamanda 125 cc lik bir motor aldım ( toplamda 75.000 TL). Öncesinde çok istedim elektrikli bir scooter almayı, hatta niyetim o yöndeydi, hem fiyat olarak da daha uygundu. Dalamanda Mondial bayisine gittim, orada hem Emon hem de benzinli TVS modelleri vardı. Direk Emon modellerine yöneldim yanımda satıcı arkadaşla beraber. Ancak ilginçtir onlar bile pek sıcak değiller elektriklilere, öylesine bahsedip benzinlilere geçtiler. Ben ısrarcı oldum, bu sefer kadın "iyi de pilleri dayanmıyor, bozulunca da çok pahalı, astarı yüzünden pahalıya geliyor" dedi. Biraz inceleyip hak vererek benzinlilere yöneldim bende. Aslında güzel görünümlü aletler, ben Reactor düşünüyordum, o yoktu. Reactor teknik özelliklerine bakınca 112 km menzile sahip, ama internette teyid edebilmek adına başka bilgi bulamadım. Ayrıca her mondialde olduğu gibi uzaktan "şekilli" yakından adi duruyor elektriklilerde. O noktada zaten içime de sinmedi.

    Bizde çocukların kullandığı RKS XS35 de var. Çalışınca gayetg yeterli bir e-bisiklet, sadece el gazıyla kullanınca kışın 25 km gidebiliyor, bu rakam küçük ilçede fazlasıyla makul, yazın 30 gibiydi bu rakam ben pedalla denedim 40+ almak kolay o şekilde. Ancak alet bazen sabahları soğukta ve belki biraz da çiğin etkisiyle çalışmakta zorlanıyor. Bu yüzden garantiden bir kaç kez gidip geldi Antep fabrikaya ancak çözemediler. Bir süre atıl vaziyette kaldı, şimdilerde hava ısınmaya başlayınca tekrar çıkardık, ağır aksak ilerliyor. Sadece bir süre boş durduğunda yapıyor bunu, zorlayarak, motordan"gırrrr, gurrr" sesleri çıkrarak harekete başlıyor bir süre sonra düzeliyor.

    Şimdi doğal olarak e scooterların bende 3 negatif yönü var; bozulabiliyorlar kolayca, soğuk ve nemden etkileniyorlar ve bataryaları neredeyse motor kadar (30-40 bin) . Batarya ne zaman biter bilemiyorum ama 5 senede bitse ve 30 bin TL olsa (bisikletinki 7-8 bin) bunu 5 yıla ya da katettiği km ye de bölüp yakıta eklemek gerektiğini düşünüyorum. 30/5=6. Yıllık 6 bin ve aylık 400 TL. Bu aşamada yolda kalınca araçla taşımaktan başka hiç bir alternatifinin olmamasını da ekleyince cazibesi kalmıyor. Yani zaten 500 TL yakıt masrafı var, birde ya yolda kalırsam korkusu, pek anlamlı gelmiyor hâlâ, o aşamaya gelinmedi elektriklide. Şarj ya da hız olayını daha hiç hesaba katmıyorum bile
    Bu elektriklilerde maliyet nedeniyle batarya grubuna basit dandik BMS devresi koyuyorlar bu da batarya grubu içindeki tek tek pilleri düzgün dengelemiyor, sorunlar da bundan çıkıyor. Belki sizdekinin de batarya grubu bu şekildedir, hatta içinde tek bir tane pil bile kötü durumda olsa toplamında sorun çıkartır düzgün dengeleyici BMS devresi yoksa. Hachiko gelişmiş bir BMS devresi taktırmış, o sırada batarya grubundaki pillerin de tek tek kontrolden geçtiğini düşünüyorum ki bu kadar verim alabilmiş, siz de benzerini yaparsanız sorun kalmaz gibi. Artık batarya gruplarını açıp içindeki pilleri kontrol edip gelişmiş bms devresi takanlar çoğaldı, bir sektör oldu bu iş.
    bassturbin bunu beğendi.

  8. #88
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu elektriklilerde maliyet nedeniyle batarya grubuna basit dandik BMS devresi koyuyorlar bu da batarya grubu içindeki tek tek pilleri düzgün dengelemiyor, sorunlar da bundan çıkıyor. Belki sizdekinin de batarya grubu bu şekildedir, hatta içinde tek bir tane pil bile kötü durumda olsa toplamında sorun çıkartır düzgün dengeleyici BMS devresi yoksa. Hachiko gelişmiş bir BMS devresi taktırmış, o sırada batarya grubundaki pillerin de tek tek kontrolden geçtiğini düşünüyorum ki bu kadar verim alabilmiş, siz de benzerini yaparsanız sorun kalmaz gibi. Artık batarya gruplarını açıp içindeki pilleri kontrol edip gelişmiş bms devresi takanlar çoğaldı, bir sektör oldu bu iş.
    Bisiklet çok az km yaptı, sıcak ve kuru havada problem yok bunu yeni farkettim. Bms nin mantığını anladım ve cidden işe yarar zira şarj aleti pillerden biri bile yeterli voltaja ulaşınca şarjı kesiyor, amper gözetmeksizin. Ancak sanki sorun motordaki Hall Sensor denilen 3 sensorden birinde, netten araştırdığım kadarıyla. Önümüz yaz, problem çıkmazsa biraz kullanıp öyle bakacağız artık.

  9. #89
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle değerli paylaşımlarınız için çok teşekkürler. Yakın zamanda 125 cc lik bir motor aldım ( toplamda 75.000 TL). Öncesinde çok istedim elektrikli bir scooter almayı, hatta niyetim o yöndeydi, hem fiyat olarak da daha uygundu. Dalamanda Mondial bayisine gittim, orada hem Emon hem de benzinli TVS modelleri vardı. Direk Emon modellerine yöneldim yanımda satıcı arkadaşla beraber. Ancak ilginçtir onlar bile pek sıcak değiller elektriklilere, öylesine bahsedip benzinlilere geçtiler. Ben ısrarcı oldum, bu sefer kadın "iyi de pilleri dayanmıyor, bozulunca da çok pahalı, astarı yüzünden pahalıya geliyor" dedi. Biraz inceleyip hak vererek benzinlilere yöneldim bende. Aslında güzel görünümlü aletler, ben Reactor düşünüyordum, o yoktu. Reactor teknik özelliklerine bakınca 112 km menzile sahip, ama internette teyid edebilmek adına başka bilgi bulamadım. Ayrıca her mondialde olduğu gibi uzaktan "şekilli" yakından adi duruyor elektriklilerde. O noktada zaten içime de sinmedi.

    Bizde çocukların kullandığı RKS XS35 de var. Çalışınca gayetg yeterli bir e-bisiklet, sadece el gazıyla kullanınca kışın 25 km gidebiliyor, bu rakam küçük ilçede fazlasıyla makul, yazın 30 gibiydi bu rakam ben pedalla denedim 40+ almak kolay o şekilde. Ancak alet bazen sabahları soğukta ve belki biraz da çiğin etkisiyle çalışmakta zorlanıyor. Bu yüzden garantiden bir kaç kez gidip geldi Antep fabrikaya ancak çözemediler. Bir süre atıl vaziyette kaldı, şimdilerde hava ısınmaya başlayınca tekrar çıkardık, ağır aksak ilerliyor. Sadece bir süre boş durduğunda yapıyor bunu, zorlayarak, motordan"gırrrr, gurrr" sesleri çıkrarak harekete başlıyor bir süre sonra düzeliyor.

    Şimdi doğal olarak e scooterların bende 3 negatif yönü var; bozulabiliyorlar kolayca, soğuk ve nemden etkileniyorlar ve bataryaları neredeyse motor kadar (30-40 bin) . Batarya ne zaman biter bilemiyorum ama 5 senede bitse ve 30 bin TL olsa (bisikletinki 7-8 bin) bunu 5 yıla ya da katettiği km ye de bölüp yakıta eklemek gerektiğini düşünüyorum. 30/5=6. Yıllık 6 bin ve aylık 400 TL. Bu aşamada yolda kalınca araçla taşımaktan başka hiç bir alternatifinin olmamasını da ekleyince cazibesi kalmıyor. Yani zaten 500 TL yakıt masrafı var, birde ya yolda kalırsam korkusu, pek anlamlı gelmiyor hâlâ, o aşamaya gelinmedi elektriklide. Şarj ya da hız olayını daha hiç hesaba katmıyorum bile
    Merhaba hocam.. Aldığınız üründen çok birşey beklemeyin maalesef kalitesi olmayan çok kötü ürünler..Kışın tesla dahil hepsinin menzili azalıyor ..Fakat çalışmaması başka bir durum..Eğer kalite olarak biraz daha iyi bir ürün alırsanız horwin slience gibi düşünceleriniz tamamen değişecektir..Kışın eksi derecelerde en ufak sorun yaşamadım..Buna bms çok etkili oldu.. Yakıt giderim zaten yok ve yukarıda tablo olarak verdim ne harcadım ne kazandım diye..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:22 ----------

    Espresso arkadaşın anlattıklarının fazlası var eksiği yok piyasadaki yuki rks gibi aptik guptik ürünlerin pillerinde bms yok zaten 6 ay garanti veriyorlar bataryaya buradan bataryalarının ne kadar kötü olduğunu anlarsınız..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:24 ----------

    https://www.letgo.com/item/volta-vs5-max-iid-1665536666

    Bu arkadaş ile anlaştık bugün aradım en geç salı günü gidip aracı alacağım bir aksilik çıkmaz ise.. Bataryaya 33 bin tl verip birde 3 hafta bekleyeceğime 45e bunu alır yedek parça sıkıntısı çekmem en az iki sene kullanırım sıfır masraf ile..Bayramda muhtemelen çift batarya ile istanbulun altını üstüne getiririm 15 tlye
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  10. #90
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı hachiko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba hocam.. Aldığınız üründen çok birşey beklemeyin maalesef kalitesi olmayan çok kötü ürünler..Kışın tesla dahil hepsinin menzili azalıyor ..Fakat çalışmaması başka bir durum..Eğer kalite olarak biraz daha iyi bir ürün alırsanız horwin slience gibi düşünceleriniz tamamen değişecektir..Kışın eksi derecelerde en ufak sorun yaşamadım..Buna bms çok etkili oldu.. Yakıt giderim zaten yok ve yukarıda tablo olarak verdim ne harcadım ne kazandım diye..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:22 ----------

    Espresso arkadaşın anlattıklarının fazlası var eksiği yok piyasadaki yuki rks gibi aptik guptik ürünlerin pillerinde bms yok zaten 6 ay garanti veriyorlar bataryaya buradan bataryalarının ne kadar kötü olduğunu anlarsınız..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:24 ----------

    https://www.letgo.com/item/volta-vs5-max-iid-1665536666

    Bu arkadaş ile anlaştık bugün aradım en geç salı günü gidip aracı alacağım bir aksilik çıkmaz ise.. Bataryaya 33 bin tl verip birde 3 hafta bekleyeceğime 45e bunu alır yedek parça sıkıntısı çekmem en az iki sene kullanırım sıfır masraf ile..Bayramda muhtemelen çift batarya ile istanbulun altını üstüne getiririm 15 tlye
    Çok akıllıca..😁 hayırlı olsun şimdiden.

  11. #91
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok akıllıca..�� hayırlı olsun şimdiden.
    Bende öyle düşünüyorum teşekkürler.. Şöyle ramazan ayında çift batarya sadece 10-15 tl ile istanbulun altını üstüne getirmek heryeri gezmek harika olur.. Bu akşam yaşadığım bir deneyimi anlatayım faydası olur diye düşünüyorum.. Akşam bir arkadaşa cihaz almaya çıktık yola..Çayırovadan güzelyalıya iki kişi.. Hava 3 derece idi ve donduk. Giderken %51 şarj vardı 74v gösteriyordu gösterge araçta.. Gittik güzelyalıya vardığımızda 72v gösteriyordu gösterge.. ürünü alıp tuzla sahile indik.. Voltajda düşme olmadı..Ve mahalleye döndüğümüzde kalan şarj %28 idi.. Asıl konuya varmak gerekir ise geri dönerken voltaj 65lere düştü fakat en ufak çekişten düşmeden %25 rampayı iki kişi çok rahat çıkıyordu..Bataryaya taktırdığım beyin olmasa idi 67v ile kendisini kapatıyor muhtemelen yolda kalmıştık..
    Özete gelir isek..Elektrikli bir motor alıyorsanız lityum bataryalı ve bu araç piyasa malı ise kesinlikle bms taktırın ..Bataryanız çöp olur..

    Ramazan ayınız mübarek olsun bereketli olsun ibadetleriniz kabul olsun sofranız bereketli olsun..
    bassturbin bunu beğendi.

  12. #92
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Merhaba arkadaşlar 45 bine bunu aldım.. 1250 kmde.. Bataryasına 35 ile 55 arası çekiyorlardı 45e bunu alıp yedek parça olarak kullanmak daha mantıklı geldi..Aynı olmasına rağmen motor sesi daha farklı idi bunun.. Bataryası bendeki kadar verimli değil muhtemelen bms yok üstünde onun farkı.. Benim motorun üstünde bir iki eksik çatlak yer vardı hemen değiştirdim bundan.. Güneş açsın batarya denemelerini yapacağım dün çift batarya ile gezdim biraz fena değil..



    Bilinmez, bassturbin, haluk23 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  13. #93
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Merhaba arkadaşlar bugün çift batarya ile izmite gittim geldim.. Hava bayağı soğuktu (soğukta menzil düşmesi oluyor) yağmur yağıyordu az da olsa bir ara..İzmite vardım işyerine bayağı malzeme aldım.. Malzeme ve yedek batarya ile motorda ekstra 50 kg yük vardı..



    Gayet keyifli gittim geldim.. Sürekli 3.viteste orta gaz ile gittim.. Sadece duraklamalarda orta ayaklığa alırken zorlandım ağırlıktan dolayı bir kere deviriyordum.. Geri dönüşte ana bataryam %20 kala şarja düşünce batarya susmasın diye çıkardım yedek bataryayı taktım.. (yakıt doldurmaktan daha kısa sürüyor) Soğuğa ve yüke rağmen toplamda 122 km yol gittim ve geri döndüğümde yedek bataryada kalan şarj..



    Bu şarj ile minimum 60 km gider.. Bunlar gayet iyi rakamlar ve yedek bataryaya bms takılır balans yapılır ise çok çok daha fazla uzayacaktır..Kaldı şu anki rakamlar havanın 8 derece olduğu ekstradan motorun üstünde yük olduğundaki rakamlar..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:44 ----------

    Ekleme : Şu yolculuğun bana maliyeti +- 10 tl olmuştur.. İzmitten gelirken yağ satan bir yer yağda kampanya diye branda asmış yağ fiyatlarını da görünce yuh oha dedim.. 1000 kmde bir yağ değiştirenlerin Allah yardımcısı olsun dedim.. Yedek bataryaya bms taktırmayı düşünüyorum yakın zamanda sanırsam iki sene kullanırım bu aracı yedek parçasıda elimde mevcut şu an..
    Hayırlı yolculuklar herkese.
    espresso, mertowski ve bassturbin bunu beğendiler.
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  14. #94
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500


    Merhaba arkadaşlar bu akşam çayırovadan istiklal caddesine (112km) gittim geldim.. Sürekli 3.viteste min 50 km , max 70 küsür hızla sürmek üzere çift batarya ile gittim bataryanın birisinde %90 şarj vardı.. Gidip geldiğimde 2. bataryada kalan şarj bu idi.. Özellikle gelirken aşırı keyifli idi sürüş.. Önden aşırı rahatsız edici bir ses geliyordu..Göstergeden geldiğini bulduk , göstergeyi açtık ön camı tutan bandı aşınmış birisi düşmüş , bu yüzden ön cam ses çıkartıyordu hallettik ..Buda gayet normal bir kere yandan araba çarptı , bir kere kediye çarpıp takla atıp hastanelik olmuştum bu elektrikli ile. Şu an 12bini geçti arkada hafif bir yayma var ona bir ara bakacağım onun dışında arıza yolda kalma vs olmadı .. Piller gayet iyi durumda aldığım günle aynı... Yağ bal gidiyoruz...
    bassturbin ve espresso bunu beğendiler.
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  15. #95
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    İki kişilik modeli yokmu VS5 in hepsi tek sele , VS2 varda onunda performans yerlerde..
    espresso bunu beğendi.

  16. #96
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Çift bataryaylamı 112 km yoksa tekmi o kısmı anlayamadım?

  17. #97
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çift bataryaylamı 112 km yoksa tekmi o kısmı anlayamadım?
    Hocam aynısından iki batarya var birisi çantada.. İlk batarya bitince ikincisi ile değiştiriyorum.. Dün ilk batarya çayırovadan taksime gidip geri dönerken güzelyalıda %10 gibi kaldı.. Kenara çekip bataryaları değiştirdim.. İkinci bataryada kalan şarj idi bu geri döndüğümde..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:36 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki kişilik modeli yokmu VS5 in hepsi tek sele , VS2 varda onunda performans yerlerde..
    Arkaya ayrı artçı koltuğu satılıyor .. Evet vs1-2 çok kötü ürünler.. Geçen akşam bir tanıdık vs2 almış sıfır.. O hışıra para mı verdin dedim de pek bozulduydu..
    bassturbin bunu beğendi.
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  18. #98
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Merhaba arkadaşlar iyi bayramlar.. Umarım iyisinizdir..
    Bugün çayırovadan izmite arkadaş ile çift batarya gittik geldik..Arkadaş 55 kilo gelirken 10 kg kedi kumu yükledi birde.. 3. vites 50-65 km hızla 126 km gittik geldik ..Rampalarda bayma yorulma ( dilovası rampasını 48 km hız ile çıkıyordu sabit ) vs olmadı hız sabitleyici aktif çok keyifli gittik geldik..İlk batarya %5 gibi şarjı vardı , susmasın diye geri dönüşte körfezde çıkarıp ikinci bataryayı taktım.. İkinci bataryada kalan şarj bu.Bu gezi boyunca tahmini elektrik sarfiyatı 11 tl falandır.. Bunlar mükemmel ötesi rakamlar.. Bununla iki kişi yine 30-40 km yol gider..Yarında avrupa yakasına geçmeyi düşünüyoruz çayırovadan.. eminönü sultanahmet gülhane geri dönüşte taksim sonra gezerek çayırovaya geri dönmeyi düşünüyoruz iki kişi..



    Aşşağıdaki görselde bizim gruptan birisinin aracı 42 bine dayamış 2. bataryası imiş aracı onunda nedeni zamanında ilk bataryasına bms taktırmamış.. Arıza yolda bırakma vs gibi bir durumu olmamış bu kmye gelene kadar..

    Bilinmez bunu beğendi.
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  19. #99

    Üyelik
    15 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Cb 125 f
    İçinde bulunduğunuz duruma uygun, çok mantıklı ve doğru tercihler yaptınız hocam helal olsun vallahi Konudaki paylaşımlarınızı zevkle okuyorum.
    hachiko bunu beğendi.

  20. #100
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Tekrar merhaba arkadaşlar bugün çayırova'dan önce eminönü oradan gülhane sonra sultanahmet geri dönerken taksim iki kişi çift batarya gittik geldik..Toplam 135 km yol gittik ilk batarya tamamen bitti ikinci bataryada kalan şarj aşşağıdaki gibi ..Bu kalan şarj ile iki kişi 20 km gibi yol gider.Gelirken hava aşırı soğuktu..Bunlar gayet iyi değerler çünkü yolda aşırı rampa var idi..Bu araçlar rampada aşırı sarfiyat yapıyor eğer yol düz hız sabit ise voltaj düşürmüyor uzun süre gösterge mi bozuk acaba diyorsunuz.. Ve bu yolculuğun maliyeti 12 lira gibi tutuyor.. Bayağı bayağı iyi gezdik bugün..



    Buda tüm gün yürüdüğümüz yol :D



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:42 ----------

    Alıntı Bilinmez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İçinde bulunduğunuz duruma uygun, çok mantıklı ve doğru tercihler yaptınız hocam helal olsun vallahi Konudaki paylaşımlarınızı zevkle okuyorum.
    Teşekkür ederim umarım faydam dokunuyorduk başka insanlara..
    Bilinmez ve mertowski bunu beğendiler.
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im


5. sayfa BirinciBirinci ... 34567 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler