hakan1969 adlı üyeden alıntı
Öncelikle değerli paylaşımlarınız için çok teşekkürler. Yakın zamanda 125 cc lik bir motor aldım ( toplamda 75.000 TL). Öncesinde çok istedim elektrikli bir scooter almayı, hatta niyetim o yöndeydi, hem fiyat olarak da daha uygundu. Dalamanda Mondial bayisine gittim, orada hem Emon hem de benzinli TVS modelleri vardı. Direk Emon modellerine yöneldim yanımda satıcı arkadaşla beraber. Ancak ilginçtir onlar bile pek sıcak değiller elektriklilere, öylesine bahsedip benzinlilere geçtiler. Ben ısrarcı oldum, bu sefer kadın "iyi de pilleri dayanmıyor, bozulunca da çok pahalı, astarı yüzünden pahalıya geliyor" dedi. Biraz inceleyip hak vererek benzinlilere yöneldim bende. Aslında güzel görünümlü aletler, ben Reactor düşünüyordum, o yoktu. Reactor teknik özelliklerine bakınca 112 km menzile sahip, ama internette teyid edebilmek adına başka bilgi bulamadım. Ayrıca her mondialde olduğu gibi uzaktan "şekilli" yakından adi duruyor elektriklilerde. O noktada zaten içime de sinmedi.
Bizde çocukların kullandığı RKS XS35 de var. Çalışınca gayetg yeterli bir e-bisiklet, sadece el gazıyla kullanınca kışın 25 km gidebiliyor, bu rakam küçük ilçede fazlasıyla makul, yazın 30 gibiydi bu rakam ben pedalla denedim 40+ almak kolay o şekilde. Ancak alet bazen sabahları soğukta ve belki biraz da çiğin etkisiyle çalışmakta zorlanıyor. Bu yüzden garantiden bir kaç kez gidip geldi Antep fabrikaya ancak çözemediler. Bir süre atıl vaziyette kaldı, şimdilerde hava ısınmaya başlayınca tekrar çıkardık, ağır aksak ilerliyor. Sadece bir süre boş durduğunda yapıyor bunu, zorlayarak, motordan"gırrrr, gurrr" sesleri çıkrarak harekete başlıyor bir süre sonra düzeliyor.
Şimdi doğal olarak e scooterların bende 3 negatif yönü var; bozulabiliyorlar kolayca, soğuk ve nemden etkileniyorlar ve bataryaları neredeyse motor kadar (30-40 bin) . Batarya ne zaman biter bilemiyorum ama 5 senede bitse ve 30 bin TL olsa (bisikletinki 7-8 bin) bunu 5 yıla ya da katettiği km ye de bölüp yakıta eklemek gerektiğini düşünüyorum. 30/5=6. Yıllık 6 bin ve aylık 400 TL. Bu aşamada yolda kalınca araçla taşımaktan başka hiç bir alternatifinin olmamasını da ekleyince cazibesi kalmıyor. Yani zaten 500 TL yakıt masrafı var, birde ya yolda kalırsam korkusu, pek anlamlı gelmiyor hâlâ, o aşamaya gelinmedi elektriklide. Şarj ya da hız olayını daha hiç hesaba katmıyorum bile