Uzun Menzilli Elektrikli Motosiklet Önerisi..
Reklamlar
-
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Hic bir batarya (telefon, fotograf makinasi, laptop, motosiklet farketmez) sogugu sevmez. Soguk ortamlarda, pil icerisindeki kimyasal reaksiyonlarin hizi dusecektir, haliyle pil daha az enerji uretecektir.
Evet bugün gündüz hava iyi idi ..Gündüz gebzeye gittim geldim gayet stabildi batarya durumu sorun yoktu..Akşam 11 gibi tuzlaya çıktım hava 6-7 derece gibiydi ve yine deli gibi voltaj düşmesi oldu..Az önce araştırdım geçici menzil düşmesi oluyormuş.Ben bu durumu jel bataryalarda oluyor sanıyordum sadece..Batarya sorun çıkartıyor diye üzülmüştüm..Biraz olsun rahatladım...
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:42 ----------
deprogadias adlı üyeden alıntı
İşe gidip gelmek veya kısa mesafeler için böyle birşeye bende niyetliyim. Bir yandan da elektrikli birşeye bu kadar para vereceğime 50(80) cc veya 100-125 cc bi motor almak daha mantıklı olur mu ikilemine girince işin içinden çıkamayıp sıkılıp erteliyorum sürekli.
Şu an gelecek tamamen elektriklide ..Aşırı konforlu rahat masrafsız araçlar hani 250-300 cc ve yukarısı olsaydı tabiki elektriklinin esamesi konu olmazdı fakat bahsettiğiniz hacimli araçlardan güçlü oluyor artık elektrikliler..Kesinlikle öneririm zaten yazdıklarımı okursanız kesinlikle elektrikliye geçiş yaparsınız..
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:45 ----------
6200 km yol yaptım üstünde..Sıfır masraf sıfır arıza çıkardı şimdiye kadar..İleride belki batarya için bms yani beyin taktırmak için 2500-4000 arası masraf çıkartabilir buda pillerin sağlığını korumak için ve bataryayı daha verimli kullanmak için isteğe bağlı..Buda zaten fosil bir araçta yağ , hava filtresi , buji değişimi masrafı ile aynı..
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar şöyle soğuk hava ve batarya menzili hakkında bir bilgi eklemek istedim..Biraz uzun olabilir ama elektrikli araç almak isteyenler için çok önemli bir konu olduğunu düşünüyorum..
Bu çabuk voltaj düşmelerini havalar soğuyalı son 4 sürüşün 3ünde yaşadım..Şöyle anlatayım ben bu araç ile çayırova - kadıköy arası rutin giderim ..Git gel 88 km .. Bu araç tam dolumda 82-83volt veriyor.. Çayırovadan kadıköye vardığında göstergede kalan voltajı 74-76 arası gösterir..Tekrar kadıköyden çayırovaya vardığımda kalan şarjı 70-73v arası gösterir..Yol boyu ani voltaj düşüşleri olmaz her 7-10 kmde 1v düşüş gösterir .Bunlar normal değerler.. Yolda sürüş esnasında çok nadir geri dönerken 69volta düşer. Fakat havalar soğuyalı son 4 kere aynı güzergahı gittiğimde şu deneyimlerim oldu..
1- Her zamanki gibi çayırovadan kadıköye vardım hava gayet iyiydi..Kadıköye vardığımda kalan voltaj 76v idi..Telefonu tamire bıraktığım için akşama kaldım ve inanılmaz bir soğuk vardı..Ve yolda voltaj 67 lere kadar düştü ve genelde 69-70v arası seyretti..Yol boyu voltajda inanılmaz derecede düşüşler ve çıkışlar oldu..Fakat tekrar çayırovaya vardığımda 71 volt vardı bataryada..
2- Yine her zaman ki gibi çayırovadan kadıköye vardım..Hava biraz yağışlıydı..Ve yol boyu daha giderken voltaj 72lere düştü geri çıktı..Kadıköye vardığımda 75v idi kalan şarj bunlar normal değerler..Geri dönerken sağnak yağış vardı ve aşırı soğuktu hava..Voltaj birden 75lerden 72ye oradan 70lere ve 65lere (araç kendini normalde 67de kapatır fakat bu voltajda gayet normal gidiyordu) kadar düştü dönüşte..Çayırovaya vardığımda ise 70v 3 diş vardı kalan şarj..
3- Bugün gayet ılıman idi hava giderken voltaj düşüşleri oldu ama o kadar sert değildi kadıköye giderken genelde 74-75lerde yol sonunda ise 72ye düştü vardığımda ise 74v ile kapattım motoru..Geri dönüşte ise sert düşüşler olmadı yol boyunca voltaj 71-73 arası gitti , bir ara yolun sonuna doğru 69a düşsede çayırovaya geldiğimde 70v üç diş ile kapattım aracı..
4- Az önce benzinliğe indim hava 8 derece idi bayağı soğuktu 76v gösteriyordu voltaj benzinlik git gel taş çatlasın 3 km.. Benzinlikten dönerken 76v olan voltaj en fazla 600 metrelik ufak bir tırmanma şeridinde 2.viteste 72ye kadar saniye gibi düştü..Dükkana geldiğimde ise kontağı kapatıp bir iki dakika sonra tekrar açtım ve voltaj 75v idi..
Umarım anlatabilmişimdir..Özet geçecek olursam soğukta inanılmaz derecede kötü etkileniyor batarya..Her ne kadar yolun sonunda normal değerleri versede batarya maalesef birden düşen voltaj değerleri korkutuyor insanı..Elektrikli araç alırken bu konuyu es geçmeyin..
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:36 ----------
Pendikte bms yani bataryaya beyin takan biryer buldum hem pilin ömrünü uzatmak ve hem daha verimli olması için anlaşabilirsem taktıracağım..Sonradan takılan bms pilleri tam şarj ediyor 60volta bile düşse toplam voltaj araç çalışmaya devam ediyor hali ile buda ekstra menzil demek..Tüm pillerin durumunu telefondan görüp kontrol edebiliyorsun..
-
bizde dün gece arkadaşlarla kymco nun elektrinkli modeline baktık 135k
bende dio var arkadaşta n max 155 günlük km en fazla 35 normal de git gel 22 km yolum var ve hiç rampa yok acaba bi çılgınlık yapıp alsak mı dedik her hafta 200 tl benzin parası batmaya başladı
hatta 125 e bile sıfır ı var
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...04586096/detay
-
F54 adlı üyeden alıntı
bizde dün gece arkadaşlarla kymco nun elektrinkli modeline baktık 135k
bende dio var arkadaşta n max 155 günlük km en fazla 35 normal de git gel 22 km yolum var ve hiç rampa yok acaba bi çılgınlık yapıp alsak mı dedik her hafta 200 tl benzin parası batmaya başladı
hatta 125 e bile sıfır ı var
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...04586096/detay
Hızı çok kötü hocam muhtemelen aynı şekilde güç olarakta yetersiz kalacak..Piyasadaki çakma çıkma çin elektriklilerde bu hız ve menzili veriyor..Hoşuma gitmedi doğrusu..
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:55 ----------
F54 adlı üyeden alıntı
bizde dün gece arkadaşlarla kymco nun elektrinkli modeline baktık 135k
bende dio var arkadaşta n max 155 günlük km en fazla 35 normal de git gel 22 km yolum var ve hiç rampa yok acaba bi çılgınlık yapıp alsak mı dedik her hafta 200 tl benzin parası batmaya başladı
hatta 125 e bile sıfır ı var
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...04586096/detay
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...54304200/detay
Şunu öneririm ben üstelik bayağı güçlü cihaz avusturalya menşei diye biliyorum..Ben bile düşünüyorum ..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
F54 adlı üyeden alıntı
bizde dün gece arkadaşlarla kymco nun elektrinkli modeline baktık 135k
bende dio var arkadaşta n max 155 günlük km en fazla 35 normal de git gel 22 km yolum var ve hiç rampa yok acaba bi çılgınlık yapıp alsak mı dedik her hafta 200 tl benzin parası batmaya başladı
hatta 125 e bile sıfır ı var
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...04586096/detay
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...54304200/detay
Şunu öneririm ben üstelik bayağı güçlü cihaz avusturalya menşei diye biliyorum..Ben bile düşünüyorum ..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
Tekrar merhaba arkadaşlar..Son 10 günlük voltaj düşüşleri bugün iyice belli etti kendini..Kadıköye gittiğimde 73v gösteriyordu bu bayağı kötü bir değer normale göre..Tabi soğuğunda etkisi var..Geri dönerken artık 45 km hıza düştüm kontrollü geldim..Tam dükkanın arkasında şarjı bitti..Pendikte bms takan bir arkadaş varmış aldım bataryayı oraya bıraktım..Batarya balansı bms devresi işçilik 4700 tl tuttu..Haftaya belli olur durumu..Bugün kadran 7670 idi aldığımdan beri 6600 km yol gitmişim..Bms takılsın deneyimlerimi buraya yazarım..
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:22 ----------
hachiko adlı üyeden alıntı
Tekrar merhaba arkadaşlar..Son 10 günlük voltaj düşüşleri bugün iyice belli etti kendini..Kadıköye gittiğimde 73v gösteriyordu bu bayağı kötü bir değer normale göre..Tabi soğuğunda etkisi var..Geri dönerken artık 45 km hıza düştüm kontrollü geldim..Tam dükkanın arkasında şarjı bitti..Pendikte bms takan bir arkadaş varmış aldım bataryayı oraya bıraktım..Batarya balansı bms devresi işçilik 4700 tl tuttu..Haftaya belli olur durumu..Bugün kadran 7670 idi aldığımdan beri 6600 km yol gitmişim..Bms takılsın deneyimlerimi buraya yazarım..
Ekleme : En kötü hali ile 88km yol gitti tek şarj ile..
-
23 Aralık 2023, 22:10
#67
Hastalık sorunları nedeni ile bugün bmsli vs5imi ilk defa denedim.. Bms yani batarya kontrol sistemi veyahut başka deyişle beyin hakkındaki deneyimlerim şöyle.. Öncelikle hissedilir şekilde güç farkı oluyor bunu belirtmem lazım 2.vitese gerek duymuyorsunuz şehir içinde .. Yolda voltaj düşüşleri daha uzun süreli oluyor hatta bazen voltaj artıyor..Sürüş esnasında düşen voltaj daha çabuk toparlıyor. 66 voltta normalde kapanırdı araç bmsden sonra , artık yoluna sorunsuz şekilde devam ediyor hatta telefondan yazılımına bakınca % 30 batarya oranı gözüküyor. Size tavsiyem eğer alacağınız araçta adam gibi bms yoksa ilk işiniz hemen bataryanıza bms taktırın çünkü kendi üstündeki dandik bms pilleri yiyor..Bendeki iki hücre ufak bir dejarş yapıyor kendini..
Ek olarak şunu belirteyim hava 10 derecenin altına düştümü menzili inanılmaz derecede düşüyor.. %30 oranında düşüyor..Bu kötü.. Yine konuyu güncellerim deneyimlerimi anlatırım.. vs5imi çok seviyorum ..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
26 Aralık 2023, 23:53
#68
Merhaba, ben de bütçe dolayısıyla horwin ek1, sk1 veya neos tek akülü elektrikli arasında kaldım. Menzil ve performans olarak horwin daha mantıklı gibi. Horwinin hızlı modellerinde trafik sigorta zorunluluğu var mıdır?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:50 ----------
Merhaba, neos a 2 kişi rahat gider mi, rampada arkadakine in demek gerekşr mi? Bununla ilgili de video çekseniz çok bilgilendirici olur. Yamaha neosu satan da çok bilmiyor. Ben de neos ile horwin ek1 arasında kaldım.
-
27 Aralık 2023, 11:31
#69
Tüm güncellemeleri paylaşıp verdiğin emek için teşekkürler, keyifle okudum ^^
-
27 Aralık 2023, 14:46
#70
wax021 adlı üyeden alıntı
Merhaba, ben de bütçe dolayısıyla horwin ek1, sk1 veya neos tek akülü elektrikli arasında kaldım. Menzil ve performans olarak horwin daha mantıklı gibi. Horwinin hızlı modellerinde trafik sigorta zorunluluğu var mıdır?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:50 ----------
Merhaba, neos a 2 kişi rahat gider mi, rampada arkadakine in demek gerekşr mi? Bununla ilgili de video çekseniz çok bilgilendirici olur. Yamaha neosu satan da çok bilmiyor. Ben de neos ile horwin ek1 arasında kaldım.
Ek1 için şunu söyleyebilirim iki kişi rampada sorun çıkarmaz fakat hız gerçekten yetersiz en başta şunu diyebilirsiniz ya şuradan şuraya gideceğim ne olacak ki ama olmuyor..Bu kadar hızdan kısıp 100 km menzil yapması normal bu aracın..
Yamaha neo ise hem menzil hem hız olarak iyi değil ve iki kişi rampada sıkıntı çıkartabilir..
Sk1 ise gayet iyi bir makina gayet güçlü bir motoru var menzil ve hız konusunda da gayet yeterli ayrıca yedek batarya ile menzili iki katına çıkarabilirsiniz fakat bayağı maliyetli olur..
Trafik sigortasına gelince trafik polisleri pek sorun çıkarmıyor ama her zaman kazaya karıştığınızı düşünün böyle bir durumda maalesef başınız yanacaktır..Ben 2000 tlye yaptırdım alacağınız riske değmez..
Durumunuz çok iyi değilse https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...21723281/detay bunu da öneririm size güzel makinalardır..
Horwin ek3 te iyidir..Slience çok güzel makinalar ama biraz fiyatları pahalı..
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:33 ----------
selsa adlı üyeden alıntı
Tüm güncellemeleri paylaşıp verdiğin emek için teşekkürler, keyifle okudum ^^
Ben teşekkür ederim memnun oldum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:36 ----------
İki gündür bataryaya takılan beyni deneme şansım oldu bayağı farketti..Bir çok rampada önceden 2v ve fazlası düşerdi artık bu olmuyor nerede ise..Ayrıca beyinden önce 81v olurdu tam şarjda , şu an 84v görüyor buda alındığı günle eşdeğer ve çok iyi bir rakam.. Bu arada 8100 kmyi geçtim..İzmite gidip gelmeyi deneyeceğim bakalım havanın güzel ve müsait olduğum bir gün.. Hatta yakında taksim yapmayı düşünüyorum..
-
27 Aralık 2023, 23:24
#71
Verdiğin cevap için çok teşekkür ederim. Sk1 ile Ek1 gücü ayni , sanırım sk3 ile Ek1 i tarif ettin. Sanırım Ek1 i alacağım. Karavan a atacağım bir motor olacak, hep kullanmayacagim , ekstra sigorta ödemek istememin sebebi bu. Karavan da sıvı yakitlida taşımak istemedim, hareket edince depoyu bisaltma vs de yorucu. Tipi de seleside geniş, bı de taşınabilir batarya kesin olsun istedim. Çok telepkarim, saniirm hepsini Ek1 karsilayacak.
Sizin de elektrikli motosiklet ile ilgili tecrübe ve paylaşımlarınız beni daha da ek1 yaklaştırdı. Emeğinize ben de teşekkür ederim.
-
wax021 adlı üyeden alıntı
Verdiğin cevap için çok teşekkür ederim. Sk1 ile Ek1 gücü ayni , sanırım sk3 ile Ek1 i tarif ettin. Sanırım Ek1 i alacağım. Karavan a atacağım bir motor olacak, hep kullanmayacagim , ekstra sigorta ödemek istememin sebebi bu. Karavan da sıvı yakitlida taşımak istemedim, hareket edince depoyu bisaltma vs de yorucu. Tipi de seleside geniş, bı de taşınabilir batarya kesin olsun istedim. Çok telepkarim, saniirm hepsini Ek1 karsilayacak.
Sizin de elektrikli motosiklet ile ilgili tecrübe ve paylaşımlarınız beni daha da ek1 yaklaştırdı. Emeğinize ben de teşekkür ederim.
Özür dilerim şimdi yazabildim umarım sizin için hayırlı olanı yaptınız.
Geçen hafta çayırovadan izmit'e gittim geldim tek şarj ile 122 km (kendi göstergesine göre) .. Yalnız gelirken 1. viteste geldim biraz hali ile uzun sürdü.. Oldukça keyifli idi ve hep gidip gelir mi acaba diye düşünürdüm gitti geldi.. İşyerime tonla malzeme aldım ..Onlarıda taşıdım.
Dün itibari ile 9050 kmde kadran tam 8000 km yol yapmışım.. Bu süre zarfında sadece bataryasına bms taktırdım 4600 tl tuttu oda hakkını fazlası ile verdi.Onun dışında en ufak arıza masraf vs yapmadı.. Yağ su kışlık yazlık bakım vs zaten istemiyor...
Bugün arkadaş geldi armut denilen bir uygulama varmış kullanıcılar tadilat tamirat işleri için ilan veriyorlar..Tamir yapacak şahıslarda fiyat veriyor..Arkadaş bu uygulama ile bayağı sağa sola tamire gidiyormuş fakat tuzla pendik gibi yerlere gidemiyormuş..Çünkü ortada dönen ücretler 150-200 tl gibi iş başına hali ile minibüs araba vs kurtarmıyor..Ona da bugün elektrikli baktık..Alcam diyor..
Yine deneyimlerimi sizinle paylaşırım..Hepinize kazasız belasız sürüşler..
-
Tekrar merhaba arkadaşlar..Aracımın kış mevsimindeki performansı hakkında bilgi vereceğim size ..Dün gece -1 derece idi hava , tuzladan önce çayırovada ki işyerime sonra evime geldim en ufak problem yaratmadı..Tabi ki voltaj düşmeleri yaz mevsimine göre daha erken olsa da çalışmasında performansında bir sorun yaratmadı..Şarj olma süresinde uzama vs bir sıkıntı olmadı .. Bugün gündüz 3 derece idi hava yine gebzeye çıktım en ufak sorun yaratmadı..Kar yağdığında yine aracı deneyip size bilgi vereceğim , biliyorsunuz kış mevsiminde kar yağdığında bu araçların durumu tam belli değil..Sizi bilgilendirmek istedim..
Şu an 9300 kmde benzinin 40 liraya yanaştığı motorinin 45e yaklaştığı bugünlerde 7 tlye aracı şarj edip 100-120 km yol gitmek harika..
Ayağınıza taş değmesin..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
125 cc yakıtı gayet yeterlı zaten pılı bıtınce çope atılacak bır alete para vermek ve yolda kalmak vs sarj ıle uğrasmak korkarak dolaşmak yanına kar kalır bence
-
ERROR88 adlı üyeden alıntı
125 cc yakıtı gayet yeterlı zaten pılı bıtınce çope atılacak bır alete para vermek ve yolda kalmak vs sarj ıle uğrasmak korkarak dolaşmak yanına kar kalır bence
Konunun en başında belirtmiştim malzeme almak için ve genelde 60 kmlik bir alanda yolculuğum olduğu için almıştım aracı.. Bu araç ise bu işler için biçilmiş kaftan ..İş yerine müşteri klavye siparişi için geliyor maalesef yakıt üründen fazla tutuyor.. 125lik te olsa bulunduğum yerden kadıköye git gel 120den aşşağı yakmaz.. Bu ise 7 liraya gidip geliyor. Ayrıca pili bitince niye çöpe atılsın pili gayet rahat bulunuyor lityum akü olduğu için ömrüde gayet uzun ve performanslı ..Bu mantıkla düşünürsek motorsikletin motoru yandımı at çöpe denilir.. Yolda niye kalayım sonuçta gösterge var benzinlide ne ise bundada o. Sadece aldığımda huyunu suyunu bilmediğim için iki üç kere yolda kaldım bir daha yolda kalmadım. Konforlu gerçekten konforlu yağı pisi pası yok balatası enjeksiyon buji vs bunlarda yok ..Ses yok bakımı yok vergisi yok .. Ayrıca kapıda x9 500 var diğer durumlar için ..Ama şu an ona ihtiyaç duymuyorum. Ağustos ayından beri x9 500ü baz alırsak sadece yakıttan 20 bin tlden fazla tasarrufum oldu.. Yağ balata vs saymıyorum bile.. Gerçekten aşırı keyifli bir araç her yere giriyor gayet güçlü iki kişi bugüne kadar çıkmadığı rampa olmadı ivmelenmesi çok iyi özellikle 3.viteste ses yok titreşim yok gerçekten çok keyifli.
Bu araç ile..
* Müşterilerin siparişlerine gidip geliyorum..
* Sepet ürün kovalıyorum işyerimde satmak için yakıtı olmadığı için aldığım ürünün kazancı direk cebime gidiyor ayrıca ürün bulamadığım da yakıt masrafı olmadığı için zararım olmuyor..
* İşyerime stokta olmayan ürünler için toptancıya gidip malzeme alıyorum..Ürün başına yakıt giderim olmuyor böylece..
* Bir de konforu için.. Sessiz kokusuz ısı yok..
Tekerinize taş değmesin..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
Tekrar merhaba arkadaşlar.. Geçen gün 10.000 kmyi devirdim..Şu an 10300lerde.. Şu ana kadar en ufak sıkıntı yaratmadı..Belki çok ileri zaman mekanik bakım gerekebilir..Fren ayarları fren balatası değişimi.. amortisör değişimi vs gibi fakat şu an en ufak sorun yok gayet iyi durumda ..Bataryaya taktırdığım pil dışında bir masraf olmadı.. Bataryaya pil taktırmadan önce araç kendini 67voltta kapatıyordu..Bataryaya beyin taktırdıktan sonra 63 voltta yoluna devam ediyor..Buda ekstra menzil demek.. Bugün yine siparişe gittim iki siparişim vardı gittim geldim ..Gruplarda gördüğüm kadarıyla bataryaya beyin taktırıp 40 bin km yol yapanlar var masraf etmeden bunlar gayet harika rakamlar.. Gelişme oldukça deneyimlerimi sizi aktaracağım..
Allah kaza bela vermesin ..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
hachiko adlı üyeden alıntı
Tekrar merhaba arkadaşlar.. Geçen gün 10.000 kmyi devirdim..Şu an 10300lerde.. Şu ana kadar en ufak sıkıntı yaratmadı..Belki çok ileri zaman mekanik bakım gerekebilir..Fren ayarları fren balatası değişimi.. amortisör değişimi vs gibi fakat şu an en ufak sorun yok gayet iyi durumda ..Bataryaya taktırdığım pil dışında bir masraf olmadı.. Bataryaya pil taktırmadan önce araç kendini 67voltta kapatıyordu..Bataryaya beyin taktırdıktan sonra 63 voltta yoluna devam ediyor..Buda ekstra menzil demek.. Bugün yine siparişe gittim iki siparişim vardı gittim geldim ..Gruplarda gördüğüm kadarıyla bataryaya beyin taktırıp 40 bin km yol yapanlar var masraf etmeden bunlar gayet harika rakamlar.. Gelişme oldukça deneyimlerimi sizi aktaracağım..
Allah kaza bela vermesin ..
Bataryaya beyin pil taktırdığım dediğiniz kısmı anlayamadım okudum takipte ediyorum yazılarınızı başlığı ama...Modifiye gibi bir işlemmi yaptınız nasıl bir pildir bu ekstra takılan?
-
bassturbin adlı üyeden alıntı
Bataryaya beyin pil taktırdığım dediğiniz kısmı anlayamadım okudum takipte ediyorum yazılarınızı başlığı ama...Modifiye gibi bir işlemmi yaptınız nasıl bir pildir bu ekstra takılan?
Batarya içine BMS denen devreler ekliyorlar pilleri düzgün şarj etsin korusun diye. Normalde maliyet olduğu için üreticiler pilleri seri ve paralel gruplarken bms devresi eklemeyebiliyorlar o zaman da batarya grubu içindeki bir tane pil bile daha düşük şarjda olsa toplamı düşmüş gibi oluyor, bms devreleri gruptaki bütün bataryaları tek tek kontrol edip dengeli şarj olmasını sağlıyor.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Batarya içine BMS denen devreler ekliyorlar pilleri düzgün şarj etsin korusun diye. Normalde maliyet olduğu için üreticiler pilleri seri ve paralel gruplarken bms devresi eklemeyebiliyorlar o zaman da batarya grubu içindeki bir tane pil bile daha düşük şarjda olsa toplamı düşmüş gibi oluyor, bms devreleri gruptaki bütün bataryaları tek tek kontrol edip dengeli şarj olmasını sağlıyor.
vs5 sizin motorun bataryasında yokmuydu?Kocaman pil ve kapasiteli kesin içinde vardır diye düşünmüştüm.
-
bassturbin adlı üyeden alıntı
vs5 sizin motorun bataryasında yokmuydu?Kocaman pil ve kapasiteli kesin içinde vardır diye düşünmüştüm.
Bende elektrikli araç yok, sadece bms ne diye sorulunca aklım erdiğince yazmıştım. Konuyu açan arkadaş yazar umarım, ben de merak ettim, kocaman batarya grubunu bms olmadan niye yapmışlar orası da çinlilerin ucuza kaçması herhalde diye yorumladım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler