Uzun Menzilli Elektrikli Motosiklet Önerisi..
Reklamlar
-
Reklamlar
-
hachiko adlı üyeden alıntı
Tekrar merhaba arkadaşlar , dün ilk defa yağmurlu havada sürdüm ve bayağı yağmura yakalanıp su birikintilerine girdim..Ve bu konuda su alacak mı arıza çıkaracak mı hiçbir bilgim yoktu..Facebookta bu model için grup var oradaki arkadaşlar yağmur yüzünden her hangi bir arıza konusu açan arkadaş olmamış bir sene içinde..Kendi deneyimimlerim.
1- Gösterge sanırım su alıyor bir iki yeri buğulandı sonra kendiliğinden geçti..
2- Sürüş esnasında ve sonrası bir arıza yapmadı problem çıkarmadı..
3- Sürüşü yağmurda oldukça keyifli..
4- Aracın beyni çok saçma bir yerde ve düzgün bir koruması yok su almıyor diyorlar ben yinede poşetle heryerini kapattım elektrik soketlerini bant ile izole ettim , beynin ısındığını söyledi gruptakiler kışın ısı problemi olmaz diye düşünüyorum..
Araç ile ilgili en büyük sıkıntı zaten yedek parça sorunu vardı üretimi durduruldu bu sorun iyice ayyuka çıktı..Fakat kolay kolay arıza yapan yeri yok..Yine deneyimlerimi sık sık buraya yazarım..
Ekleme : Aldığımdan beri
3750 km yol yapmışım
Kmde
8 kuruş yaktığını sayarsak ve benim piaggio kmde
2.5 tl yakıyor sadece yakıttan
9 bin tl tasarrufum oldu..
Teşekkürler güzel paylaşımlarınız için, beyin (hız kontrolcüsü) çalışıyorki ısınıyor gayet normal yani
-
Dün arkadaşlar çayırovadan taksim meydana gideyim dedim bununla..Haritalarda gidiş 48 km gösteriyordu..Yeter herhalde dedim..Kmye bakmadım taksime vardım 54 km imiş meğer..Gelirken 1. viteste geldim ve toplam 109 km mesafe katetim tek şarj ile..Gayet harika bu..Bu araç düzlükte 1. viteste sürülür ise rahat 130 km menzili görebilir..Bu da tek şarjda 7 liraya harika birşey..
Yola çıkarken km..
Geri döndüğümde km ve kalan şarj..
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:25 ----------
Aldım alalı 5700 km oldu şu ana kadar sıfır hata sıfır sorun..Toplamda yaklaşık 500 tl gibi bir elektrik faturası ödedim tüm bu menzil için..
-
@hachiko gerçekten çok ayrıntılı ve bilgilendirici bir seri olmuş. Elektrikli motorlara çok uzak olsam da aklıma takılan iki şey oldu.
Birincisi ani manevralarda denge kaybı oluyor demişsiniz. Bu da trafikte ölümcül bir şey. İkincisi panik freni yaptıktan sonra tekrar hareket etmesindeki sıkıntıdan bahsetmişsiniz. Bazen panik freni yaptığımızda o kadar hızlı yavaşlamış oluruz ki arkamızdan gelen aracın bize vurmaması için sağa veya sola kaçış manevrası yapmamız gerekebilir. Bu durumda elektrikli scooter bunu yapamaz ise arkadan darbe alma olasılığımız yüksek.
Elektrikli scooter'ları güvenlik anlamında da değerlendirir misiniz?
-
Ben en çok pil döngüsü ömrü bittiğinde batarya için size nasıl bir fatura çıkaracaklar onu merak etmekteyim
-
bende kısa mesafelerde elektrikli modellere geçtim ve genel gidişat elektriklilere doğru yavaş yavaş kayıyor ama kısa mesafeler arası için geçerli tabi ki ayrıca Ankara içinde elektrikli araç almak isteyenlere yardımcı olurum xterkan77@hotmail.com iletişime geçerseniz bir markanın yetkili servisiyiz
baya zamandır da foruma iş yoğunluğundan giremedim ,herkese kazasız belasız sürüşler
ayrıca hachiko kardeşim senin de araçla ilgili sorunun olursa iletişime geçebilirsin, senin aracının yetkili servisiyiz :D ,hatta forumda çay içmeye sohbet etmeye gelen arkadaşlara kapım açık :D
-
Mallaca adlı üyeden alıntı
@hachiko gerçekten çok ayrıntılı ve bilgilendirici bir seri olmuş. Elektrikli motorlara çok uzak olsam da aklıma takılan iki şey oldu.
Birincisi ani manevralarda denge kaybı oluyor demişsiniz. Bu da trafikte ölümcül bir şey. İkincisi panik freni yaptıktan sonra tekrar hareket etmesindeki sıkıntıdan bahsetmişsiniz. Bazen panik freni yaptığımızda o kadar hızlı yavaşlamış oluruz ki arkamızdan gelen aracın bize vurmaması için sağa veya sola kaçış manevrası yapmamız gerekebilir. Bu durumda elektrikli scooter bunu yapamaz ise arkadan darbe alma olasılığımız yüksek.
Elektrikli scooter'ları güvenlik anlamında da değerlendirir misiniz?
Hocam ani dediğim öyle normal motosiklette ne yapılıyor ise hepsi bunda yapılıyor..Sorun şu mesela ani fren durumunda kendizini bir tarafa atma gibi durumlar sıkıntı oluyor veyahut önünüze bir çukur çıktı ani direksiyon çevirmelerinde sıkıntı oluyor..Yoksa anlık araya girme şerit değiştirme vs çok iyi bu konuda..İkinci senaryo ise her araç için geçerli..Muhtemelen kısa ve ben 500lük scooterdan buna geçiş yaptığım için garip geldi..
Elektrikli scooterlarda güvenlik konusuna gelirsek hocam piyasa da aklı başında elektrikli scooter bmw var slience var bunların da maliyeti fazla..Diğer geri kalanları ise piyasaki çin malı motosikletler scooterlar neyse bunlarda aynısı..
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:16 ----------
CRF adlı üyeden alıntı
Ben en çok pil döngüsü ömrü bittiğinde batarya için size nasıl bir fatura çıkaracaklar onu merak etmekteyim
500 dolar ila 1000 dolar arası hocam..Yukarıda belirttim lityum pil var içinde tanımlanan döngü 1000 döngü buda 100 bin km yapıyor..Ortalama bir motorun 1.25 tl yaktığını düşünelim..120 bin tl gibi yakıt gideri çıkıyor karşımıza..Bunda ise taş çatlasın 7-8 bin tl ..Bu süre zarfında en az 40 kere yağ değişimi buji değişimi sıvı bakımı yine akü değişimi hava filtresi vs hesaplanır ise çok iyi bir tasarruf olduğu görülüyor..Ben aldığımdan beri 5000 kmye yakın yol yaptım..Şu an batarya durumum gayet iyi..Zaten kendi parasının çok çok fazlasını koydum yerine..Benzinliğe sadece wcye girmek için gidiyorum..
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:25 ----------
xterkan adlı üyeden alıntı
bende kısa mesafelerde elektrikli modellere geçtim ve genel gidişat elektriklilere doğru yavaş yavaş kayıyor ama kısa mesafeler arası için geçerli tabi ki ayrıca Ankara içinde elektrikli araç almak isteyenlere yardımcı olurum xterkan77@hotmail.com iletişime geçerseniz bir markanın yetkili servisiyiz
baya zamandır da foruma iş yoğunluğundan giremedim ,herkese kazasız belasız sürüşler
ayrıca hachiko kardeşim senin de araçla ilgili sorunun olursa iletişime geçebilirsin, senin aracının yetkili servisiyiz :D ,hatta forumda çay içmeye sohbet etmeye gelen arkadaşlara kapım açık :D
Aaa yakın olsaydık keşke vallahi kesin gelirdim..Yine de iletişime geçeceğim hocam.. Teşekkürler..
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:27 ----------
Batarya konusunda ise şunu anlatayım..Bataryanın içinde beyin var sözüm ona güç kontrolü sağlıyor..Fakat bu pek iyi çalışmıyor , naalesef bu beynin tek görevi bataryanın 64voltun altına 84 voltun üstüne çıkmamasını sağlıyor..Tek tek hücre kontrolü yapmıyor her hücre bazen adam gibi dolmuyor.Her hücre 4.2v 20 hücre var 84v fakat bazı hücreler zamanla tam dolmuyor ve bu voltaj 82ye 81e ve aşşağısına düşüyor..Bataryanın tam dolum voltajı 84 bu arada.İşi bilen kullanıcılar bu bataryayı açıp sıkıntılı hücrelere balans yapıyor ..Ve dışarıda satılan beyinler var telefondan kontrol edebiliyorsun bluetooth ile..Bunu bataryanın içine monte edip..Telefondan her hücrenin durumuna bakıyorlar..Ve bu beyin her hücreyi kontrol ediyor ve 64 voltun altında aracı çalıştırabiliyor..Biraz zahmetli ama iyi bir çözüm oluyor..
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------
Dediğim beynin yazılımı ve ana ekranı...
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:56 ----------
Dün çayırovadan kadıköye gittim sipariş için.. Git gel 88 km
Geri geldiğimde kalan şarj
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------
Arkasına çanta taktım yedek batarya alacağım diye ameliyat araya girince kaldı ama dizüstü vs taşıyorum iyi oldu..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
Muhtemelen benim tavsiyem üzerine satın almıştınız.
Volta vs5 içimde halen uhde kaldı. Tenere ile şehiriçinde zorlandığım için emekliliği gelmiş eski bir elektrikli scooter ödünç aldım. Ama şehir içinde yavaşlığı nedeniyle aşırı sıkıntı yaşatıyor. Sabah ve akşam yoğun iş trafiğinde bile gücü düşük olduğu için uyum sağlayamıyorum. VS5 işe gidiş-geliş için biçilmiş kaftan gibi duruyor. Yalnız aklımda bir kaç soru var.
1.) Motorlu araçları alır gibi yine notere gidip ruhsat ve plakamı çıkarıyoruz?
2.) Trafik sigortası yapmak zorundayız sanırım. Öyle ise yaklaşık ne kadar trafik sigortası ücreti çıkıyor?
3.) MTV oluyormu?
4.) TÜVTÜRK muayene Volta VS5 içinde geçerli mi?
Daha önce soruldu mu bu sorular bilmiyorum ama bizleri aydınlatabilirseniz sevinirim
-
Siyahi adlı üyeden alıntı
https://i.hizliresim.com/rs0gd5m.jpg
Muhtemelen benim tavsiyem üzerine satın almıştınız.
Volta vs5 içimde halen uhde kaldı. Tenere ile şehiriçinde zorlandığım için emekliliği gelmiş eski bir elektrikli scooter ödünç aldım. Ama şehir içinde yavaşlığı nedeniyle aşırı sıkıntı yaşatıyor. Sabah ve akşam yoğun iş trafiğinde bile gücü düşük olduğu için uyum sağlayamıyorum. VS5 işe gidiş-geliş için biçilmiş kaftan gibi duruyor. Yalnız aklımda bir kaç soru var.
1.) Motorlu araçları alır gibi yine notere gidip ruhsat ve plakamı çıkarıyoruz?
2.) Trafik sigortası yapmak zorundayız sanırım. Öyle ise yaklaşık ne kadar trafik sigortası ücreti çıkıyor?
3.) MTV oluyormu?
4.) TÜVTÜRK muayene Volta VS5 içinde geçerli mi?
Daha önce soruldu mu bu sorular bilmiyorum ama bizleri aydınlatabilirseniz sevinirim
Normal araçlar için ne oluyorsa aynısı oluyor vergi hariç :D Vergi yok hocam..
1- Plaka ruhsat var çıkartmayan çok ama doğru olanı çıkartılması.
2- Trafik sigortam var 2000 tl ödedim..Yaptırmayan yine çok bir kere babamın elektrikli ilee çevirdiler çıkarın demişti polis.
3- Mtv yok.
4- Muayene var bendeki 2025 hazirana kadar şu an..
Araç konusuna gelirse kesinlikle alın hala piyasada rahat bulunuyor ve bu araç satışı devam ederken piyasanın en iyisi idi f/p olarak (bmw vs dahl) ..Girmediği delik yer yok altında oyuncak gibi ama gayet güçlü ve hızlı..Üstte yazdım burgman piaggio x9 500 dahil en sevdiğim makine bu.. Bana öyle şeyler kazandırdı ki şimdi yedek parça ile uğraşmayayım ve yedek batarya alıp menzilini 220 kmye kadar çıkarmak için ikincisini alacağım..Düşünün gofret parasına 100 km yol gidiyorsunuz sıfır ses sıfır ısı sıfır koku sadece rüzgar sesi..Ve 80 km hız bunu iki kişide rahat görüyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------
Bu ay 780 tl işyerine elektrik faturası geldi..Bir ay boyunca vs5 burada şarj oldu ve 2000 küsür km yol gitti..Tabiki işyerinin tüm elektrik gideri de buna dahil..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
Arkadaşlar 3 ay oldu vs5i alalı toplam 5800 km yol yaptım bu sürede..İkinci el aldığım için şu an araç 6850 kmde..
Çıkan sıkıntılar
1- Tam dolu hali 84v olan batarya şu an tam dolumda 82v gösteriyor..İlginç olan menzilde düşüş yok.Muhtemelen 10 binde bakım isteyecek balans yapılacak veyahut bataryaya beyin takılacak..
2- Elinle taşırken motoru frenden gırc gırc çok az bir sürçme sesi geliyor..Kronikmiş bunlarda..Fakat fren harika ayrıca kombine fren var..
Bu süre zarfında piaggio x9 500 üzerinden değerlendirirsem 12 bin tl yakıt tasarrufum oldu..2 bin tl yağ vs bakım masrafı tasarrufum oldu.. 3 ayda 18 kere tekil siparişe çıktım 7 bin tlye yakın sipariş kazancı .. ..Piaggio varken bu 3 aylık sürede 6yı geçmez idi.. Sağa sola sepet ürün bakıyorum çok iyi para kazandırır bu ürünler bazen boş dönüyorum hali ile yaktığım yakıt az buz olmuyor..Bunlardan en az 5 bin tl kazancım oldu..
Yolda bir çok insan bakıyor bazıları bir çok soru soruyor yolda kafasını çeviren motorcular var..
Soru sormak isteyen olur ise yardımcı olurum.. Yaşadığım deneyimlerim şimdilik bunlar ..
Sağlıcakla kalın..
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:03 ----------
Yazmayı unutmuşum . Çıkan sıkıntılara ek madde olarak
3- Ön konsolda poşet takmak için askılık var bu aşırı kötü ve kırıldı...Fakat vidasını büyük bir pulla tutturdum kamyon taksam çeker..
-
keyifli bir şekilde kullanabilmek için biraz daha gelişmesini beklemek lazım sanırım
-
4KORSAN adlı üyeden alıntı
keyifli bir şekilde kullanabilmek için biraz daha gelişmesini beklemek lazım sanırım
Tabiki şöyle düşünsenize şarj istasyonuna giriyorsunuz 5 dakikada şarj oluyor bu şarjla en az 300 km gidiyor..Ama buda çok yakında olacaktır..Ben aşırı memnunum vs5ten , bugün yine siparişe gittim yine ekmeğimizi kazandık..Aramız yağ bal şu an..
Yukarıda saydığım kusurlar devede kulak diyelim zaten bir sıkıntı hissettirmiyor..Tüm kullanıcıların ortak tek sorunu ve uğraşısı bataryası ama öyle aman aman bir sorun çıkarmıyorm hani bataryam yandı şarjı gitmiyor diyen yok. Bir çoğuda artık hobiye bağlamış uğraşıyor..
-
Merhaba Ankara'da yaşıyorum elektrikli araç düşünüyorum hatta arkadaşın incelediği araç hoşuma gitti. Ne konuda yardımcı olabilirsiniz?
-
Volvo'nun yeni SUV'si bayağı hesaplı olacakmış.
-
xterkan adlı üyeden alıntı
bende kısa mesafelerde elektrikli modellere geçtim ve genel gidişat elektriklilere doğru yavaş yavaş kayıyor ama kısa mesafeler arası için geçerli tabi ki ayrıca Ankara içinde elektrikli araç almak isteyenlere yardımcı olurum xterkan77@hotmail.com iletişime geçerseniz bir markanın yetkili servisiyiz
baya zamandır da foruma iş yoğunluğundan giremedim ,herkese kazasız belasız sürüşler
ayrıca hachiko kardeşim senin de araçla ilgili sorunun olursa iletişime geçebilirsin, senin aracının yetkili servisiyiz :D ,hatta forumda çay içmeye sohbet etmeye gelen arkadaşlara kapım açık :D
Merhaba Ankara'da yaşıyorum elektrikli araç düşünüyorum hatta arkadaşın incelediği araç hoşuma gitti. Ne konuda yardımcı olabilirsiniz?
-
bu vs5 voltanın kendi sitesinde neden yok... üretimden mi kalktı.
-
emrb adlı üyeden alıntı
Merhaba Ankara'da yaşıyorum elektrikli araç düşünüyorum hatta arkadaşın incelediği araç hoşuma gitti. Ne konuda yardımcı olabilirsiniz?
Aklına takılan soru varsa sorabilirsin yardımcı olabildiğim kadar olurum..
Ayrıca kapsamlı her konuda sana yardımcı olacak facebook grubunun linkini bırakıyorum sana bende oradayım..
https://www.facebook.com/groups/717861642758428
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:38 ----------
RamazanBural adlı üyeden alıntı
bu vs5 voltanın kendi sitesinde neden yok... üretimden mi kalktı.
Evet üretimden kalktı..
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:39 ----------
Bu arada 7bin kmyi devirdi kadran.. Sorunsuz gayet keyifli gidiyorum.. Yedek batarya alacaktım kış geliyor diye şimdilik askıya aldım gibi..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
Tekrar merhaba arkadaşlar..Bugün ilk defa sağanak yağışta uzun sayılabilecek bir yol yaptım..Çayırova - kadıköy arası git gel 88 km.. Yolda sürüş olarak bir sıkıntı çıkarmadı gayet keyifli idi .. Teknik bir arıza yapmadı yolda bırakmadı..
Olan sıkıntıları yazacak olursam
- Fren mesafesi bayağı uzadı .
- Ön far su aldı..Buğu yaptı sonra kendiliğinden düzeldi..
- Voltaj düşmeleri geri dönüşte çabuk oldu bir ara 66ya kadar düştü yoluna devam etti.Geri dönüşte aşırı yağmur vardı sanırım batarya yağmuru ve soğuğu pek sevmiyor veyahut yağışın rüzgarın verdiği zorlukta olabilir. Fakat ilginç olan varış noktalarındaki ( çayırovadan kadıköye varışta 74-76v geri dönüşte 70-72v gösterirdi) bu değerler değişmedi menzilini korudu..Gruba sordum havalardan yapar fakat artık adam gibi bir beyin istiyor dediler batarya için..
En çok kısa devre motor arızasından korkuyordum bu konuda en ufak bir sıkıntı yaratmadı görevini yerine getirdi..
7370 kmde bu arada..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
İşe gidip gelmek veya kısa mesafeler için böyle birşeye bende niyetliyim. Bir yandan da elektrikli birşeye bu kadar para vereceğime 50(80) cc veya 100-125 cc bi motor almak daha mantıklı olur mu ikilemine girince işin içinden çıkamayıp sıkılıp erteliyorum sürekli.
-
hachiko adlı üyeden alıntı
Tekrar merhaba arkadaşlar..Bugün ilk defa sağanak yağışta uzun sayılabilecek bir yol yaptım..Çayırova - kadıköy arası git gel 88 km.. Yolda sürüş olarak bir sıkıntı çıkarmadı gayet keyifli idi .. Teknik bir arıza yapmadı yolda bırakmadı..
Olan sıkıntıları yazacak olursam
- Fren mesafesi bayağı uzadı .
- Ön far su aldı..Buğu yaptı sonra kendiliğinden düzeldi..
- Voltaj düşmeleri geri dönüşte çabuk oldu bir ara 66ya kadar düştü yoluna devam etti.Geri dönüşte aşırı yağmur vardı sanırım batarya yağmuru ve soğuğu pek sevmiyor veyahut yağışın rüzgarın verdiği zorlukta olabilir. Fakat ilginç olan varış noktalarındaki ( çayırovadan kadıköye varışta 74-76v geri dönüşte 70-72v gösterirdi) bu değerler değişmedi menzilini korudu..Gruba sordum havalardan yapar fakat artık adam gibi bir beyin istiyor dediler batarya için..
En çok kısa devre motor arızasından korkuyordum bu konuda en ufak bir sıkıntı yaratmadı görevini yerine getirdi..
7370 kmde bu arada..
Hic bir batarya (telefon, fotograf makinasi, laptop, motosiklet farketmez) sogugu sevmez. Soguk ortamlarda, pil icerisindeki kimyasal reaksiyonlarin hizi dusecektir, haliyle pil daha az enerji uretecektir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler