Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
6. sayfa BirinciBirinci ... 4567 SonuncuSonuncu

Uzun Menzilli Elektrikli Motosiklet Önerisi..

    REKLAM ALANI
  1. #101
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Merhaba arkadaşlar nasılsınız.. Konuya gelecek olur isek. 14 bine yaklaştık elektrikli vs5im ile.. Şu an çift batarya kullanıyorum.Sonradan aldığım batarya daha iyi durumda..

    Çift batarya kullanmanın faydalarına gelecek olur isek..
    Aracın şarjı bitti saatlerce şarj edeyim yola çıkarım derdi yok dönüşümlü olarak kullanıyorum batarya bittimi diğer bataryayı al , boş bataryayı şarja tak yola devam et.. Veyahut menzil %80e kadar artıyor bu değerler çok iyi rakamlar düşünün tek şarj ile 200 kmye kadar yol gidiyorsunuz..


    14 bine yaklaşmış iken aynı sınıftaki fosil yakıtlı araçların bakım masraflarını yazayım.100 cc yazıyorum.
    Min 12 kere yağ değişimi top maliyet 4000-7000 arası.
    3 kere debriyaj değişimi kayış dahil.. Maliyet 7-10000 arası.
    3 kere buji değişimi 800 tlye yakın.
    MArş motoru değişimi gerekir.. 1500 tl.
    6-8 kere hava filtresi değişimi 1500-2000 tl.

    Elektrikli vs5 bakım ücretleri ise..
    Eğer bataryaya takılan beyin yazılır ise 4600 tl.

    Şu an batarya ilk aldığım gün gibi menzilden düşme gibi bir sorun çıkarmadı..
    Genel araca bakılır ise yolda bırakma arıza vs gibi bir durum olmadı.

    Şu an tek sıkıntı özellikle göbekli birisi arkaya biner ise biraz arka tarafın yayılması.3 kere kaza yapmış fakat tamir görmemiş bir araç için çok normal..

    Ekstra olsun..
    Hani her sürücü karşılaşır aracını kullanır iken yuuh daha neler der aracı için..İşte kendim için onları yazarsam.. Pazartesi malzeme siparişine gittim geri dönerken neomarindan Çayırovaya arkasında 15 kg yük olmasına rağmen 1 volt ile çayırovaya varması . Mesafe 17 km idi.. Yine çayırovadan tuzlaya voltaj düşürmeden varması..

    Edindiğim tecrübeleri edindikçe yazar isek arkadaşlar.. Aşşağıda sıralayacağım maddeler cidden harika şeyler..

    - Yola çıkmak için cebinizde paraya veyahut kredi kartına borçlanmaya ihtiyacınız yok , şarja takın ve tek seferde 120 kmye kadar yol gidin..Eğer benim gibi çift batarya iseniz 200 kmye kadar yol gidin..
    - Araçtaki ses , motordaki egzozdaki ses , titreşim , ısı gibi konfor bozan etkenleriniz yok..
    - Yolda arıza yapmış yolda kalmış araçları görünce gururunuz okşanacak çünkü kolay kolay arıza yapmıyor..
    - Sürekli bozulan bakım isteyen tonlarca bileşenden kurtuluyorsunuz..Rutin zorunlu masraflardan ve vakit kayıplarından kurtuluyorsunuz.
    - Düşünün 7 tlye şarj edip 120 kmye kadar yol gidiyorsunuz..Veyahut yakın çevrelerde 3gün ila 1 hafta arası 7 tlye gezip ihtiyacınızı görüyorsunuz..
    - Gerçekten harika bir tork var bendeki 3 bin watt olmasına karşın iki kişi ara gazda sırtımızı arkaya yapıştırıyor..

    Bu arada işyerine sağladığı faydaları yazacak olur isek..

    - Müşteri aynı gün için sipariş veriyor ve çok düşük maliyetim olduğu için istediğim fiyatı verip para kazanabiliyorum..
    - Sepet ucuz ürün yakalıyorum iş olmadığı zamanlar ve güzel kazançlar sağlıyor..
    - Çevremdeki insanlar esnaflarda çok seviyor..Birşey rica ediyor senin yakıtın yok şunu götürsene diyor..Kıramıyorum ama mislisini o esnaftan işim düştüğü zaman alıyorum..Hatta dalga konusu oldu " yakıtı kurtarmaz " diyorum :D
    - Gece çıkıyorum sahil boyu geziyorum veyahut çok sevdiğim istiklale veyahut izmite 10 liraya gidip geliyorum..

    Özete gelecek olur isek. Araç aldığım gün gibi gidip geliyor batarya aynı batarya bana kazandırdığının haddi hesabı yok.. Aşırı rahat ve sorunsuz..

    Ayağınıza taş değmesin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:11 ----------

    Ekleme : İşyerine tadilattan sonra bir sürü ışıklandırma takmama rağmen , tüm ay boyunca bu araç buradan şarj olmasına rağmen 1100 tl fatura gelmiş.. Oysa normal x9 500 ile tek seferde kadıköye gidiş gelişim 300 tl.. Bu araç tüm ay boyunca minimum 1200 bazen 2000 kmye yakın yol katediyor ve işyerinde şarj oluyor.. Harika değerler bunlar..
    bassturbin bunu beğendi.
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    [QUOTE=

    [B]14 bine yaklaşmış iken aynı sınıftaki fosil yakıtlı araçların bakım masraflarını yazayım.100 cc yazıyorum.[/B]
    Min 12 kere yağ değişimi top maliyet 4000-7000 arası.
    3 kere debriyaj değişimi kayış dahil.. Maliyet 7-10000 arası.
    3 kere buji değişimi 800 tlye yakın.
    MArş motoru değişimi gerekir.. 1500 tl.
    6-8 kere hava filtresi değişimi 1500-2000 tl.


    Aga, tamam senin ki kesinlikle daha kârlıdır ona okeyiz, de bu yukarıda yazdığın masraflar hangi model ve markalara ait kafama takıldı. 14k içinde bunların en sık olanını max. 3 kere yaparsın, o da yağ. (hadi 5 olsun). Diğerlerini 14 k da harcayacak aleti zaten başta almamak gerek.

  3. #103

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Aga, tamam senin ki kesinlikle daha kârlıdır ona okeyiz, de bu yukarıda yazdığın masraflar hangi model ve markalara ait kafama takıldı. 14k içinde bunların en sık olanını max. 3 kere yaparsın, o da yağ. (hadi 5 olsun). Diğerlerini 14 k da harcayacak aleti zaten başta almamak gerek.
    Bana da abartılı geldi o masraflar. (Elektriklinin gideri büyük ihtimal 1:10 daha uygundur ona laf yok.)

  4. #104
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Eşeğin arpa maliyeti de ata göre düşüktür.

  5. #105
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Haciko senin konuyu okudukça.Köydeki eve bir tane alayımmı diye şeytan dürtüyor resmen.Evden merkeze enmek 3km kadar.Köyün içinde bakkal market falan yok merkez yakın olduğu için.Alsam bir tane gelirken pilini buraya getirmek gerekir orada aylarca kullanmadan bırakırsam sıkıntı olur heralde.Pili götürüp getirmek gerekirmi bu durumda.
    Birde VS5 e muadil özellikte hangi modeller var.Bakıyorum çoğu 2500w yada 2000w.

  6. #106
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    [QUOTE=Metehan07-70;4773897]
    Alıntı

    [B
    adlı üyeden alıntı
    14 bine yaklaşmış iken aynı sınıftaki fosil yakıtlı araçların bakım masraflarını yazayım.100 cc yazıyorum.[/B]
    Min 12 kere yağ değişimi top maliyet 4000-7000 arası.
    3 kere debriyaj değişimi kayış dahil.. Maliyet 7-10000 arası.
    3 kere buji değişimi 800 tlye yakın.
    MArş motoru değişimi gerekir.. 1500 tl.
    6-8 kere hava filtresi değişimi 1500-2000 tl.


    Aga, tamam senin ki kesinlikle daha kârlıdır ona okeyiz, de bu yukarıda yazdığın masraflar hangi model ve markalara ait kafama takıldı. 14k içinde bunların en sık olanını max. 3 kere yaparsın, o da yağ. (hadi 5 olsun). Diğerlerini 14 k da harcayacak aleti zaten başta almamak gerek.
    100lük scooterlar ve muadili piyasa ürünleri için yazdım bunları haliyle aynı güç ebatta olduğu için.. En son 10 seneden fazla oldu 150lik scooter ve 100lük cup kullanalı , hatırladığım kadarı ile 1200 kmde bir yağ değişimi gerekiyor bunlarda.. Hali ile 14 bin kmde 10dan fazla yağ değişimi gerekiyor..Yanlış hatırlıyor isem affola.Yine bu tarz araçların debriyaj takımı kayışı 5-6 bin kmde bir değişimi gerekebiliyor hali ile 3. değişim ister.. Maalesef paramızın değeri hiç yok belki kağıt üstünde abartı yazıyorsunuz ama piyasaya çıkınca anlıyorsunuz..Geçen yolda tekere demir girdi de 200 tl tek fitil atmaya istediler.. Yaptırmadım bir yer yaptı yine attı en son ıslak mendil soktum deliğe yola devam ettim :D Ve 14 bin km az bir yol değil..Ayrıca yazdığım fiyatlar tamirci fiyatları ve kabataslak tahmini fiyatlar , üstünde durulması gereken bakım periyotları ve giderler ..İyi bir karşılaştırma olacağını düşündüm yazdım..


    Bunları yazmamdaki sebep haklı olarak bir kanı var batarya bitince çok masraflı olur kanısı.. Kısmen doğru fakat fosil yakıtlı araçlar sürekli parça değişimi bakım isteyen araçlar , batarya tamamen bitene kadar yapılan değişim bakım ücretleri az buz değil.Bazen batarya kadar hatta fazlası tutabiliyor bunun için yazdım.. Yukarıda yazdığım parçalar sadece bir bölümü dahası da var..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:27 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana da abartılı geldi o masraflar. (Elektriklinin gideri büyük ihtimal 1:10 daha uygundur ona laf yok.)
    Hocam tek tek yazdım sanırsam metehan'da yüksek hacimli bir motor var haliyle bakım aralıkları uzun..Bendeki x9 500de öyle 3 binde bir yağ değişimi 15 bin kmye kadar debriyaj takımı gider maliyeti yüksek oluyor ama baş ağrıtmıyor bakım aralıkları uzun olduğu için..
    Kalkıpta bu elektrikliyi burgman kymco 350 piaggio gibi araçlada kıyaslamak saçma olur sonuçta gücü fiyat aralığı belli aracın..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:30 ----------

    Alıntı Osm@n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eşeğin arpa maliyeti de ata göre düşüktür.
    Hemşo ben seviyorum bu eşşeği kapıdaa x9 500 duruyor kaç zamandır binmiyorum..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------

    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haciko senin konuyu okudukça.Köydeki eve bir tane alayımmı diye şeytan dürtüyor resmen.Evden merkeze enmek 3km kadar.Köyün içinde bakkal market falan yok merkez yakın olduğu için.Alsam bir tane gelirken pilini buraya getirmek gerekir orada aylarca kullanmadan bırakırsam sıkıntı olur heralde.Pili götürüp getirmek gerekirmi bu durumda.
    Birde VS5 e muadil özellikte hangi modeller var.Bakıyorum çoğu 2500w yada 2000w.
    Pili niye getiriyorsunuz tam anlamadım..Evet pilin yatması pek iyi olmaz.. Model konusunda horwinler gayet harika makinalar fakat fiyatlaro 120 binden başlıyor..Ayrıca 6 bin watt ..Yine muadiline bakarım geçenlerde görmüştüm bir kaç model aklıma gelince yazayım..
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  7. #107
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    40 günlük aradan sonra merhaba arkadaşlar.. En son 14bine yaklaştığımı yazmışım fakat sonradan farkettim 13329u ben 13929 okudum yakın gözlüğü olmayınca yanlış okumuşum.. Şu an 14270lerde.. Bataryada bir yok problem aldığım gün gibi , araçta arıza yok saat gibi çalışıyor.. Aramız yağ bal ..

    Fakat birşey farkettim dün gece , konuyu bu yüzden güncelliyorum..Dün şarjım %5e düştü taktım şarja ve %77e 2 saate yakın gibi bir sürede şarj etti..Oysa tam şarjı 5 saat gibi sürüyor..%99dan sonra sürekli araç balans yapıyor ve bu bayağı uzun sürüyor.. Buradan şuraya varacağım..Hani 1 saatte %80 şarja ulaşılıyor diye pazarlıyorlar bazı firmalar araçlarını..Acaba bu pazarlama hilesimi..Aklıma bu geldi..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:08 ----------

    Ekleme yalnız şöyle bir saçmalık var bu araçta..İkinci aldığım aynı araçta aynısını yapıyor..Bir süre acı fren yada sert frene uzun süre asıldığın
    zaman araç hızını ve devrini inanılmaz derecede düşürüyor ve gaz yemiyor .Bu aynı iki araçtada var kontağı açıp kapattımı normale dönüyor..Yani fren kitlemesi veyahut sıkışmasıda değil fiziki olarak.. Acil fren korumasımı diye düşünüyorum hani devrilir yüksek devirle kaza büyümesin diye kendinimi korumaya alıyor anlamadım..Dün gece aynısını yaptı bir araç kontrolsüz önüme atladı frene asıl üç beş saniye devirini ve hızını 20kmye kadar düşürdü ne kadar gaz verirsen ver o hızda kaldı kontağı açıp kapattım normale döndü.. Bunu bir kaç kez yaptı..
    bassturbin ve espresso bunu beğendiler.
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  8. #108
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    %99 dan sonra tüm lipo lion vs piller çok düşük milivoltuda hesaplayıp şarz etmek istediği için %99 pil zaten full doludur.

    Tam dolu pil hücresi çoğu zaman 4.20 voltta kalmıyor 4.19 da işlemci onu düşük gördüğü için 0.01 voltuda bile görüp 0.10 a çıkartmak istediğinden o şekilde bazen bir gün bile şarz kendini kapatmaz.Şarz sistemi 4.20 voltta hücre başına tam asılı kaldığında şarzı kesiyor.

    örnek:4.19 volt şarz ediyor milivolt ile 4.20 olunca bir veya birkaç dakika bekliyor şarzı kesiyor o esnada batarya 4.19 a düşerse o şekilde hep milivolt ile şarz akımı veriyor, sonra yine kesiyor 1 dk sonra tekrar akım veriyor 4.20 de sabit kalana kadar, yani arıza değil çok hassas dengeleme akımı verip çekiyor.
    espresso bunu beğendi.

  9. #109
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı hachiko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    40 günlük aradan sonra merhaba arkadaşlar.. En son 14bine yaklaştığımı yazmışım fakat sonradan farkettim 13329u ben 13929 okudum yakın gözlüğü olmayınca yanlış okumuşum.. Şu an 14270lerde.. Bataryada bir yok problem aldığım gün gibi , araçta arıza yok saat gibi çalışıyor.. Aramız yağ bal ..

    Fakat birşey farkettim dün gece , konuyu bu yüzden güncelliyorum..Dün şarjım %5e düştü taktım şarja ve %77e 2 saate yakın gibi bir sürede şarj etti..Oysa tam şarjı 5 saat gibi sürüyor..%99dan sonra sürekli araç balans yapıyor ve bu bayağı uzun sürüyor.. Buradan şuraya varacağım..Hani 1 saatte %80 şarja ulaşılıyor diye pazarlıyorlar bazı firmalar araçlarını..Acaba bu pazarlama hilesimi..Aklıma bu geldi..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:08 ----------

    Ekleme yalnız şöyle bir saçmalık var bu araçta..İkinci aldığım aynı araçta aynısını yapıyor..Bir süre acı fren yada sert frene uzun süre asıldığın
    zaman araç hızını ve devrini inanılmaz derecede düşürüyor ve gaz yemiyor .Bu aynı iki araçtada var kontağı açıp kapattımı normale dönüyor..Yani fren kitlemesi veyahut sıkışmasıda değil fiziki olarak.. Acil fren korumasımı diye düşünüyorum hani devrilir yüksek devirle kaza büyümesin diye kendinimi korumaya alıyor anlamadım..Dün gece aynısını yaptı bir araç kontrolsüz önüme atladı frene asıl üç beş saniye devirini ve hızını 20kmye kadar düşürdü ne kadar gaz verirsen ver o hızda kaldı kontağı açıp kapattım normale döndü.. Bunu bir kaç kez yaptı..
    bu piller şarj edilirken %80'e kadar yüksek akımla sonrasında daha düşük akımla şarj oluyor, bu yüzden 0'dan %80'e diye süre veriyor, devamında pil koruma devreleir akımı düşürüyor şarj yavaşlıyor. pillerin sağlığı için yapıyorlar bunu.
    bassturbin bunu beğendi.

  10. #110
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Kibrit Ninja - KaMasaki HEV NINJA7


  11. #111
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    %99 dan sonra tüm lipo lion vs piller çok düşük milivoltuda hesaplayıp şarz etmek istediği için %99 pil zaten full doludur.

    Tam dolu pil hücresi çoğu zaman 4.20 voltta kalmıyor 4.19 da işlemci onu düşük gördüğü için 0.01 voltuda bile görüp 0.10 a çıkartmak istediğinden o şekilde bazen bir gün bile şarz kendini kapatmaz.Şarz sistemi 4.20 voltta hücre başına tam asılı kaldığında şarzı kesiyor.

    örnek:4.19 volt şarz ediyor milivolt ile 4.20 olunca bir veya birkaç dakika bekliyor şarzı kesiyor o esnada batarya 4.19 a düşerse o şekilde hep milivolt ile şarz akımı veriyor, sonra yine kesiyor 1 dk sonra tekrar akım veriyor 4.20 de sabit kalana kadar, yani arıza değil çok hassas dengeleme akımı verip çekiyor.
    Aynen dedikleriniz birebir dolu.. Telefondan tüm hücreleri ve değerlerini görebiliyorum ve dediğiniz gibi 4.190 - 4.20 oluyor sonra diğer hücreye geçiyor böyle uzun süre uğraşıyor.. Arıza demedim hatta iyi bir özellik ..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:55 ----------

    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu piller şarj edilirken %80'e kadar yüksek akımla sonrasında daha düşük akımla şarj oluyor, bu yüzden 0'dan %80'e diye süre veriyor, devamında pil koruma devreleir akımı düşürüyor şarj yavaşlıyor. pillerin sağlığı için yapıyorlar bunu.
    Bunu sanki yine ekranda akım dağılımında görmüştüm şarj olurken gözlemleyeyim ekrandan..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------

    Alıntı Osm@n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tip araçları sevmiyorum , belki vardır ama elektrikli maxi scooter hayalim var.. Düşünüyorum taksi gibi rahat geniş bir scooter be sıfır ses sıfır ısı deli gibi tork.. Harika olur.
    bassturbin ve espresso bunu beğendiler.
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  12. #112
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Tekrar merhaba arkadaşlar.. Bizim vs5 grubundakiler bluetooth modülü sayesinde beyine müdahale etmişler ..

    - Rejenerasjonu açmışlar.. Yani araç boşta giderken veyahut fren esnasında bataryayı şarj ediyormuş..
    - Tork limitini kaldırıp cihazın gücü yettiği kadar torka çıkarabilmişler.
    - Hız limitini kaldırmışlar istediğin hızı ayarlayabiliyorsun her vites için..Yapan arkadaş 90 olarak ayarlamış üstü mevcutmuş ayarlarda.
    - Veyahut torka sadık kalarak hız limitini çıkarmışlar..
    - Gaz kolu tepkimelerini ayarlamışlar..
    - Ve gizli bir sürü özellik buradan açılabiliyormuş.

    Gayet sağlıklı çalışmış araç..Zaten programda fabrika ayarlarına geri yükle opsiyonu mevcut ters bir durumda..

    Ekran görüntüsü



    Bu da aparatı..

    https://tr.aliexpress.com/item/10050...ueyaEcERmHkC8i

    Yapan arkadaş ücretsiz halledebileceğini söyledi bana fakat bodrumda imiş.. Haftaya bu iş için kafa yoracağım geri şarj özelliği harika olur.Hele tork yükseltme hız limitini kaldırma muhteşem olur ..

    Bu arada 14600 kmde yine sıfır sorun batarya harika can ciğer devam..
    espresso bunu beğendi.
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  13. #113

    Üyelik
    25 Kasım 2021
    Ultravilotte f77 Türkiye ye gelmesini bekliyorum. Kibar holdingin bur şirketi getirecekmis.Bilgisi olan var mı

  14. #114
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Alıntı hakangul82 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ultravilotte f77 Türkiye ye gelmesini bekliyorum. Kibar holdingin bur şirketi getirecekmis.Bilgisi olan var mı
    Tam tork ve menzil manyağı bir makina imiş ama düzgün türkçe kaynak bile yok bırakın ithalatçıyı. 4000 dolar fiyat hadi vergisi vs etsin 250 bin hadi 300 bin kesinlikle alınır..

  15. #115

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Hayalimde hep CBR250R gibi bir aracı donör olarak kullanıp yüksek güçlü, uzun menzilli ve sağlam bir elektrikli motor yapmak vardı ama günümüzde fabrikasyon elektriklilerin çoğalması ve maliyetlerin iyice düşmesi nedeniyle aklımdaki proje çekiciliğini kaybetti.

    Özellikle İspanyol ve İtalyan firmalar güzel alternatifler üretiyor. Hindistan'da ise Revolt RV400 modeli çok popülermiş; hafif ve uzun menzilli şehir motosikleti olarak yaygınlaşmış

  16. #116
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500





    Evveeeet arkadaşlar 15 bin kmyi sıfır arıza hata ile tamamladık..Bataryada hala sıkıntı yok.. Yalan yok alırken kı.ımızda patlar yolda bırakır diye düşündüm ama hiç arıza yapacak gibi durmuyor..

    https://tr.aliexpress.com/item/10050...ueyaEcERmHkC8i

    Bu modülü sipariş ettim araçtaki tüm sınırlamaları kaldıracağım ve istediğim gibi hız tork gaz tepkilerini boşta giderken şarj etme özelliğini açabileceğim ve bunun gibi bir sürü ayarları yapabileceğim..

    Programınıda kurdum ekran görüntüleri şöyle









    Modül gelsin denemelerimi burada yayınlarım acayip heyecanlıyım ..

    Bugün çayırovadan önce derince yenikente oradan kipa avmye oradan izmit merkeze gittim bayağı malzeme aldım geri geldim çayırovaya..Yukarıdaki görselde ikinci bataryada kalan şarj..Ve bu yolun maliyeti kabaca 10 tl..

    Herkesin vs5 gibi bir motoru olsun...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:20 ----------

    Alıntı reo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayalimde hep CBR250R gibi bir aracı donör olarak kullanıp yüksek güçlü, uzun menzilli ve sağlam bir elektrikli motor yapmak vardı ama günümüzde fabrikasyon elektriklilerin çoğalması ve maliyetlerin iyice düşmesi nedeniyle aklımdaki proje çekiciliğini kaybetti.

    Özellikle İspanyol ve İtalyan firmalar güzel alternatifler üretiyor. Hindistan'da ise Revolt RV400 modeli çok popülermiş; hafif ve uzun menzilli şehir motosikleti olarak yaygınlaşmış
    Dediğiniz modifiye veyahut değişim çok zor değil ve çoğu yerde yapılıyor..

    Bahsettiğiniz motorun menzili 150 km baktığım zaman 85 km hız.. Çok afilli birşey durmuyor..[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:25 ----------


    14000 km yol yaptım araç bende iken.. x9 500 var bende onu baz alır isem

    -35 bin tl hatta fazlası yakıttan tasarruf..
    -5 kere yağ değişir idi 7-8 bin tl yağdan tasarruf..
    - Hava filtresi buji vs gibi değişimler.. Yine 1500 tlden fazla tutar.
    - Debriyaj takımı artık bir hayli yorulur değişim ister bunun maliyeti 7-10 bin arası..

    Elektrikliye harcadığım

    - 1100 tl toplamda elektrik sarfiyatı
    - 3000 küsür tl bataryaya beyin.

    Çok rahat oluşu hız sabitleme gibi bir çok ekstra özelliği olması her yere girmesi gibi tonla kazancım. Rahatlığı pahabiçilemez. Hız sabitlemeyi açıyorsun sağa sola bakarak yolda sabit hız ekstra tork ile geziyorsun mükemmel birşey..

    Giderlerde yanlış ücretler yazabilirim çoktandır motorcuya gitmedim kusra kalmayın :D
    espresso ve bassturbin bunu beğendiler.
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  17. #117
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Arkadaşlar merhaba bugün beni hem üzen hem sevindiren iki gelişme oldu.. Ali expresten modifiye için aldığım modül geldi.. Geldiği gibi araca müdehale ettim.. İlk başta gayet güzel ayarladım.. Hatta geri viteste varmış onu aktif ettim bu sefer düzünü ayarlayamadım komikti deli gibi geri gidiyordu :D.. Akşam üstü biraz daha kurcalayayım derken , işler vs derken motorun beyninin maalesef ayarını bozdum uğraştıkça kafam çuval oldu..Araçta aşırı tork düşmesi oldu kendini zor çekiyordu.. Sakin kafa ile bir ara hallederim dedim.. Diğer yedek motordaki beyni söktüm..Ona gerekli ayarları yaptım iyi kötü tecrübe edindiğim için sorun olmadı bu sefer .. Ve sonuçlar harika..









    Bakalım şarj durumu ne olacak az önce az denedim fena değildi yalnız 3.vites ve 90a yaklaşınca bildiğin şarjı içiyordu :D Bununla ilgili testlerimi de buraya yazarım..

    Normalde bu araç
    1. Viteste = 40-43 km arası hız yapıyordu.
    2. Viteste = 55-58 km arası hız yapıyordu.
    3. Viteste = 78-84 km arası hız yapıyordu..

    Modifiyeden sonra.

    1. Viteste = 60-63 km arası hız
    2. Viteste = 70-773 km arası hız
    3. Viteste = 88-91 km arası hız

    Yapıyor.. Torku çok farketti 29-30la çıktığı rampayı 45 ile rahat çıkıyordu ve daha hızlanıyordu..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:37 ----------

    Alıntı hachiko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba bugün beni hem üzen hem sevindiren iki gelişme oldu.. Ali expresten modifiye için aldığım modül geldi.. Geldiği gibi araca müdehale ettim.. İlk başta gayet güzel ayarladım.. Hatta geri viteste varmış onu aktif ettim bu sefer düzünü ayarlayamadım komikti deli gibi geri gidiyordu :D.. Akşam üstü biraz daha kurcalayayım derken , işler vs derken motorun beyninin maalesef ayarını bozdum uğraştıkça kafam çuval oldu..Araçta aşırı tork düşmesi oldu kendini zor çekiyordu.. Sakin kafa ile bir ara hallederim dedim.. Diğer yedek motordaki beyni söktüm..Ona gerekli ayarları yaptım iyi kötü tecrübe edindiğim için sorun olmadı bu sefer .. Ve sonuçlar harika..

    https://i.hizliresim.com/abpvqg5.jpg

    https://i.hizliresim.com/mse3zpt.jpg

    https://i.hizliresim.com/co8cepx.jpg

    https://www.youtube.com/watch?v=fuBO4P5M3Ig

    Bakalım şarj durumu ne olacak az önce az denedim fena değildi yalnız 3.vites ve 90a yaklaşınca bildiğin şarjı içiyordu :D Bununla ilgili testlerimi de buraya yazarım..

    Normalde bu araç
    1. Viteste = 40-43 km arası hız yapıyordu.
    2. Viteste = 55-58 km arası hız yapıyordu.
    3. Viteste = 78-84 km arası hız yapıyordu..

    Modifiyeden sonra.

    1. Viteste = 60-63 km arası hız
    2. Viteste = 70-773 km arası hız
    3. Viteste = 88-91 km arası hız

    Yapıyor.. Torku çok farketti 29-30la çıktığı rampayı 45 ile rahat çıkıyordu ve daha hızlanıyordu..
    Modifiyeden sonra.

    1. Viteste = 60-63 km arası hız
    2. Viteste = 70-773 km arası hız
    3. Viteste = 88-91 km arası hız

    Şu bölüm yanlış olmuş..

    Modifiyeden sonra.

    1. Viteste = 60-63 km arası hız
    2. Viteste = 70-73 km arası hız
    3. Viteste = 88-93 km arası hız

    düzelteyim.. Teşekkürler
    espresso, Guven ve bassturbin bunu beğendiler.
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  18. #118
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Arkadaşlar tekrar merhaba.. Bugün mevzi denemeleri yaptım.. Üç dört kez 2şer kmlik yolda maksimum hız denemeleri şehir içi ve rampalı yollarda 90 km yol gittim.. Bu gayet iyi sayılır.. Ufak tefek ayarlar ile şu an kadran 92-93 görüyor.. 3. viteste sanki bir şey arkadan itiyor..

    Son olarak kalkışı sport moda aldım..



    Az önce elimden fırladı düz duvara tırmanıyordu.. Felaket birşey oldu..
    pea, espresso ve bassturbin bunu beğendiler.
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  19. #119
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Evet arkadaşlar hem kaynak olur diye beyinde yaptığım ayarların ekran görüntüsünü atıyorum..



    Yukarıdaki görselde viteslere göre hız ve tork ayarlarını ayarladım , isteseydim birinci vitesin torkunu düşürüp yine hızını yüksek tutup , birinci viteste seyahat ederek menzili dahada uzatabilirdim ama amacım biraz keyif almak..Yine şu an çoğunluklu birinci viteste geziyorum menzil yine uzadı..



    Yine yukarıda devir ve hız oranlarını yükseltebildiğim kadar yükselttim ve olabildiğince son hızı yakaladım..



    Yine yukarıda max speed yazan yeri 12800e çıkardım yine top speedi biraz daha yükseltmeye çalıştım..

    Yine yukarıda throttle response yazan yeri 0- line pozisyonundan sporta aldım.. Kalkışta inanılmaz bir tork sağladı ve maalesef gazda boşluk çok oluyordu bu araçta bu düzeldi ve sürüş esnasında sürekli arkadan bir itiş oldu..

    Menzil uzadı arkadaşlar artık 1 viteste gittiğim için bayağı menzil farketti..Yukarıda yazdım birinci viteste torku düşürüp hızı yüksek tutulur ise sürekli birinci viteste seyredebilirsiniz bu yüzden üst viteslere ihtiyacınız olmaz ve menziliniz artar..Bizim evin bir rampası var orayı 3.viteste bayıla bayıla çıkardı 2.viteste çok rahat çıkıyorum artık.. Çok harika bir makina oldu özellikle 3.viteste ve 70 hızdan sonra deliriyor araç. Bilen bilir göztepe köprüsünden 15 temmuz köprüsüne çıkan bir rampa var orayı bayramda arkada arkadaş ve 25 kiloluk yedek batarya ile hiç baymadan 2.viteste çok rahat çıktı.. Önceden 3.viteste biraz bayılarak çıkıyordu..Ve yolda yine iki kişi yedek batarya araç solluyorduk bayramda.. Bayramda yine çift batarya çayırovadan izmite gidip geldim her zaman dilovası gibi bataryayı değiştirirdim bu sefer gebze girişine kadar geldi.. Muhtemelen yedek batarya olmasaydı tek şarjla gidip gelirdi çok rahat buda menzilin bayağı arttığını gösteriyor. 1 saat önce burada 100lük 125lik scooterların hızını alarak çıktığı bir tepe var orayı bende hızımı alıp baya baya çıkardım bu gece denedim hızlanmadan sıfırdan çok rahat çıktı ve rampanın sonuna doğru 35-36 km hıza ulaştı.. Yine ince ayarlar yapıp sonuçları buraya aktaracağım .. Şu an herşey mükemmel..
    bassturbin ve espresso bunu beğendiler.
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  20. #120
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Tekrar merhaba arkadaşlar.. Aracın beynine müdehale sonrası sonuçları paylaşayım sizinle.. Gerçekten herşey çoook çook harika , artık iki kişi çıkmadığı rampa yok gibi.. Bizim evin rampasını tek kişi 3te bayılarak çıkardı artık iki kişi normal birşekilde çıkıyor..Bununla ilgili video atacağım.. Hatta geçen arkamda 90 kiloda arkadaşla çıktım bu rampaları .. Menzil eşşek gibi uzadı.. Çayırovadaki işyerimdek kadıköye artık 1.viteste çok rahat gidip geliyorum ve yol boyu 1.viteste olmasına rağmen arkadan sürekli iten bir güç var bu harika..

    Fabrikasyon bu araç max %70 güç ile çıkıyor modifiyeden sonra ben bunu %100e çıkardım.Fabrika çıkışı kalkış modu düz mod idi ben bunu sport moda ayarladım bu sayede gazdaki boşluklar düzeldi.. Devirlerdeki güç oranını her devirde en az %5ten % 40lara varan arttırımlar yaptım..Muhtemelen bendeki yazılım demo veyahut modül eski..Bunları doğrusu ile temin edersem 120 km hıza kadar çıkar bu araç..Çünkü hız olarak 95lere çıktığımda devir kesici giriyor.. Artık varacağım yere 3le gitmek yerine 1.vitesi kullanıyorum hali ile torku daha düşük fakat hızını ona göre ayarladığım için menzili uzadı ve istenir ise dahada uzar bu menzil torku düşürür isem. İki gece önce iki kişi 90km üzerine çıktık trafik vardı yavaşladım..

    Menzil konusununda elde ettiğim verileri ise şöyle anlatayım , çayırovadan kadıköy rıhtıma bu işlemi yapmadan önce vardığımda 75v gösterirdi kalan bataryayı bazen 74 çok nadir 76 olur idi konu içinde görürsünüz .. Beyine müdehale ettikten sonra araç çok daha hırçın olmasına seri gitmesine rağmen görseldeki gibi kadıköye vardığımda kalan şarj 77v kalıyor ve bunu 3-4 gitmemde aynı değerleri gösterdi.. Düşünün 40 küsür km sonrası kalan şarj..



    Bu arada 17 bin kmyi devirdim bu menzil boyunca sıfır arıza sıfır bakım ve batarya hala çoook çoook iyi durumda.. Aracı gerçekten çok seviyorum artık tunningden sonra rampada bile kafa atan deli gibi hızlanan buna rağmen menzili artan bir aracım var üstelik yakıtı bakımı vergisi yok..Şehir içi artık 100kmleri görmeye başladı üstelik bunu son elektrik zammına rağmen 10 tlye yakın bir şarj maliyeti ile yapıyor..
    17 bin km boyunca yaptığım masraflar bataryaya bms taktırdım 3 bin tl maliyet.. Beynine müdehale için modül aldım 1100 tl maliyet hepsi bu.. Ve bu masraflar yapılanlar aracın resmen ömrünü katladı ve güçlendirdi..

    Müsait zamanda rampa çıkma videolarını atacağım buraya.. Herkese kazasız belasız sürüşler..
    Tokus, espresso, haluk23 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im


6. sayfa BirinciBirinci ... 4567 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler