Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

MT 07 Swaplı Benelli TNT 250 Projem

    REKLAM ALANI
  1. #1
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Herkese merhabalar, Projemizin adı Yamelli XSR 07 benelli tnt 250 şasesine mt 07 motoru swapladım ve çiçek gibi bir motora sahip oldum. Ne mt07 nin her gaz açışta tekere gelme agresifliği var ne de gaz açıp bıraktıktan sonraki o şase esnemesi orası burası ayrı oynaması sorunu var. Tertemiz dengeli ama 07 gibi şakaya gelmeyecek bir motor çıktı ortaya. Muayneden de sorunsuz geçirdim. Projeden biraz bahsedecek olursam... 2018 model 8000km de blok ve absli tesisat var. gösterge olarak xsr700 ün göstergesini kullandım ama daha tutma braketi yapmaya fırsat bulamadım. şase gerekli işlemlerden sonra(kesme biçme yapılmadı sadece gerekli kulaklar gaz altı ile kaynatıldı) kumlama ve statiğe gitti. grenajlar fırın boyaya gitti. bir çok parçayı sıfırladım veya yeniledim. radyatör ve benzin pompası tnt250 nin orjinal parçalarını kullandım. radyatör fanı olarak 14cm fan vardı 17cm ile değiştirdim ve manual açıp kapama tuşuda ekledim. motoru hem cafe racer tarzı clip on gidon hem de naked gidon olarak topladım sök tak şeklinde. far olarak yuvarlak far kullandım ama orjinal tnt250 farı da duruyor istendiği takdirde takılabilir. abs yi devreye sokmadım pek abs seven bir insan değilim ki gerekte olmadı. motorun ön frenleri ve ön süspansiyonları gayet yerinde ve kitlemeye çalışsanız da motor öne kapandıkça kapanıyor ve duruyor. abs beyni mevcut takılı ama hortum çekmedim frenlere sadece hız okuyor. hız okuması için arka diske abs braketi yaptım. şuan ufak tefek eksikleri kaldı ön çamurluk boya da vs. sizce bu piyasada bu motorun ederi ne olmalı. r25 mt25lere 200 250k istenirken bu motoru 250 aşağısına vermek sizce mantıklı bir şey mi? Ülkemizde custom ve swap kültürü maalesef yok. umarım bu algıyı kırabiliriz... İyi ve kötü yorumlarınızı bekliyorum saygı çerçevesinde.










    Cyan, tommygun, f0cus ve 12 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Kanka ellerine sağlık.Milletin satamam diye korkup branda’sını açmadığı bu piyasada böyle özgün cesur projeler görmek çok mutlu edici.

    Videoları da bekliyoruz.
    TheGokay, Dxsec ve maktama bunu beğendiler.

  3. #3
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı whitedeamon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kanka ellerine sağlık.Milletin satamam diye korkup branda’sını açmadığı bu piyasada böyle özgün cesur projeler görmek çok mutlu edici.

    Videoları da bekliyoruz.
    En kısa zamanda inceleme tadında bir video çekip yayınlıcam
    200 NS --> TNT 250 --> Xtreme Max Enduro --> MT 03 660 --> 2015 XJ6 --> Custom Yamelli XSR 07

  4. #4
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Öncelikle eline saglik. Bu işe cesaret edip girmek bile cok önemli bir şey, cunku kolay bir süreç değil.

    Benim tek odaklandığım konu motosikletinizin şasesinin bunu taşıyıp, taşıyamayacağı oldu. Bunla ilgili nasıl bir süreç izlediniz ve emin oldunuz motorun bu şase de sorun yaratmayacağına, bunu merak ettim. Tekrardan eline saglik.
    TheGokay bunu beğendi.

  5. #5
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle eline saglik. Bu işe cesaret edip girmek bile cok önemli bir şey, cunku kolay bir süreç değil.

    Benim tek odaklandığım konu motosikletinizin şasesinin bunu taşıyıp, taşıyamayacağı oldu. Bunla ilgili nasıl bir süreç izlediniz ve emin oldunuz motorun bu şase de sorun yaratmayacağına, bunu merak ettim. Tekrardan eline saglik.
    Şöyle açıklamaya çalışayım. Mt07 nin şase borusunun kalınlığı benellinin şase borusunun kalınlığından daha ince ve etsiz. Benellinin şasesi gayet sağlam bir boru şase ve motor kulağını kaynatırken bile ne kadar aynı noktada kaynatsak bile eriyip gitmedi. Mt25 şasesi olsa erir giderdi öyle söyliyim. Onun haricinde benelli tnt 250 nin orjinal bloğu çift silindir ve nerdeyse mt07 bloğu ile aynı kiloda. Mt07 maximum 10kilo daha ağırdır. Onun haricinde yaptığımız motor kulaklarını sağ taraf kaynaklı sol taraf komple sökülen vidalı şeklinde yaptık. Kullandığımız metal kalınlığı yanlış hatırlamıyorsam 10mm. Özetle şaseyle alakalı herhangi bir sorun veya şüphem olmadı. Daha öncesinde 2 tane tnt250 sahibi olduğum için şasenin sağlamlığını ve kaynak kalitesini biliyordum. Zamanında 2.motorumdu.motorun orjinal şekilde dengesi, yola oturuşu, frenlerinin sıkınca öne kapandıkça kapanıp zamk gibi durdurmasını bildiğim için şüphe etmeden böyle bir şeye giriştim. Bazıları da sanıyor ki customlık bişey yok sadece blok ve far takmışım. Gülüp geçiyorum
    ... Motoru o kadar orjinal durcak şekilde topladım ki ne blok sırıtıyor ne de başka bişey. Gören orjinal sanıyor. Tabi naked gidonu söküp clip on gidonlara geçip tam cafe racer yapınca iş değişcek 🙂
    Cyan, tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Harika olmuş, elinize emeğinize sağlık. Bu konulara yabancı biri olarak şunu sormak isterim; sadece blok ve ecu alarak bitiyor mu iş yoksa birçok parçanın daha alınması gerekiyor mu?
    espresso bunu beğendi.

  7. #7
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Harika olmuş, elinize emeğinize sağlık. Bu konulara yabancı biri olarak şunu sormak isterim; sadece blok ve ecu alarak bitiyor mu iş yoksa birçok parçanın daha alınması gerekiyor mu?
    Komple tesisat ve sensörler beyin ıvır zıvır hepsi gerekli normal bir 07 de çalışması için gerekli ne varsa. Onun dışında gerisi tamamen işçilik.
    tommygun ve maktama bunu beğendiler.

  8. #8
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı TheGokay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Komple tesisat ve sensörler beyin ıvır zıvır hepsi gerekli normal bir 07 de çalışması için gerekli ne varsa. Onun dışında gerisi tamamen işçilik.
    Çok çok özel değilse tüm bu süreci ne kadara mal ettiniz? Özelden de yazabilirsiniz bir çekinceniz varsa, ısrarım şu yüzden geçenlerde ustamla bu konuyu konuştuk. Dedi bana "abi senin motor 100 küsür bin'i geçti, içi açılmış vs gel çıkma Mt07 bloğu bulalım, senin motora adapte edelim"
    espresso bunu beğendi.

  9. #9
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok çok özel değilse tüm bu süreci ne kadara mal ettiniz? Özelden de yazabilirsiniz bir çekinceniz varsa, ısrarım şu yüzden geçenlerde ustamla bu konuyu konuştuk. Dedi bana "abi senin motor 100 küsür bin'i geçti, içi açılmış vs gel çıkma Mt07 bloğu bulalım, senin motora adapte edelim"
    Fiyat konusuna değinemicem çünkü ben takas yoluyla yarım kalmış bi projeye farklı bi şasede devam ettim. Ama ustanıza güveniyorsanız er6f e takılabilir 07 bloğu. Ama maliyet konusunda kaç tl yi bulur bilemicem güncel fiyatları bilmiyorum. Bloğa tesisata vs para vermedim. Tek tek de kolay kolay toplayamazsınız diye düşünüyorum parçaları. Anca kazalı parçaya ayrılmış bi 07den söküp almak mantıklı olabilir. Bugün akşam veya yarın akşam motovlog tarzında bi inceleme videosu da paylaşıcam.
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  10. #10
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok çok özel değilse tüm bu süreci ne kadara mal ettiniz? Özelden de yazabilirsiniz bir çekinceniz varsa, ısrarım şu yüzden geçenlerde ustamla bu konuyu konuştuk. Dedi bana "abi senin motor 100 küsür bin'i geçti, içi açılmış vs gel çıkma Mt07 bloğu bulalım, senin motora adapte edelim"
    Abi sorunsuz çalışıyorsa neden böyle bir işlem yapma gereksinimi duyuyorsunki? Çıkma 07 bloğu nerden baksak 35000-40000 tl civarı vardır ve geçmişi ne olduğu şüpheli, eğer ağır bir durum olursa revize ettirmek daha mantıklı değil mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:11 ----------

    Tnt 250 modelini internet üzerinden çokça incelemiş insanım ve 07 bloğu taktığınıza inanamadım ve troll amaçlı başlık gibi düşünmeye başladım ne zaman yakından inceledim o zaman projenin gerçek olduğunu anladım .

  11. #11
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi sorunsuz çalışıyorsa neden böyle bir işlem yapma gereksinimi duyuyorsunki? Çıkma 07 bloğu nerden baksak 35000-40000 tl civarı vardır ve geçmişi ne olduğu şüpheli, eğer ağır bir durum olursa revize ettirmek daha mantıklı değil mi?
    Öyle farzı misal konu geçti aramızda ustamla. Bayram sonrası egzantrik zinciri, paletleri ve gergisini değiştireceğim, subap ve senkron ayarı yaptıracağım. Nereden baksan 15.000 TL.

    Mt07 bloğu benim bloktan daha kuvvetli ve daha modern. Benim blok hem çok aman aman iyi değil hem de 100k km'yi geçti.
    espresso bunu beğendi.

  12. #12
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öyle farzı misal konu geçti aramızda ustamla. Bayram sonrası egzantrik zinciri, paletleri ve gergisini değiştireceğim, subap ve senkron ayarı yaptıracağım. Nereden baksan 15.000 TL.

    Mt07 bloğu benim bloktan daha kuvvetli ve daha modern. Benim blok hem çok aman aman iyi değil hem de 100k km'yi geçti.
    Kawasaki gibi bir motosikletin 100.000 kilometrede kötüleşeceğini zannetmem, benim gariban Ns200 bile 77.050 kilometre civarında ve ağır bakımlarını yaptıktan sonra kafam rahat bir şekilde kullanmayı düşünüyorum, Kawasaki'nin yapı kalitesi Yamaha'dan üstün olduğunu düşünüyorum ve titizlikle toplattığınız Kawasaki motosikletiniz (zincir değişimi en önemli olaylardan) geçmişi ne olduğu belirsiz 07 bloğundan daha sağlıklı olur diye düşünüyorum, eğer konu parça ve güncellikse elbette 07 mantıklı olabilir ama swaplamaktansa benim gönlümce Kawasaki'de Kawasaki'nin motor bloğu olması daha hoş olur. Benim motosikletimde ağır bakımlar dediğimde debriyaj değişimi, conta değişimi ve sıvı değişimi gibi olaylar bundan sonra yollara düşmek kalıyor.

  13. #13
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi sorunsuz çalışıyorsa neden böyle bir işlem yapma gereksinimi duyuyorsunki? Çıkma 07 bloğu nerden baksak 35000-40000 tl civarı vardır ve geçmişi ne olduğu şüpheli, eğer ağır bir durum olursa revize ettirmek daha mantıklı değil mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:11 ----------

    Tnt 250 modelini internet üzerinden çokça incelemiş insanım ve 07 bloğu taktığınıza inanamadım ve troll amaçlı başlık gibi düşünmeye başladım ne zaman yakından inceledim o zaman projenin gerçek olduğunu anladım .
    Birazdan videoları editlemeye başlayıp yetiştirebilirsem buraya da linkini bırakıcam. Çok dıştan incelemedim sadece sürüş videosu ve sürerken anlatmaya çalıştım. Müsait olunca da dıştan bi inceleme çekicem.
    Motoseverrr bunu beğendi.

  14. #14
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Muayeneden nasıl geçti acaba, motor numarasına bakmadılar mı?

  15. #15
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Muayeneden nasıl geçti acaba, motor numarasına bakmadılar mı?
    bakmadı. okunmuyor diyip hafif kusurdan geçirdi. motorun orjinalide çift silindir üzerindeki de çift silindir olduğu için pek anlamadı sanırım. çevirmeye de girdim bir sorun yaşamadım. üzerindeki kişinin dış görünüşü düzgün olursa bir sorun olacağını sanmıyorum. her zaman mont kask eldiven bot takılırım ekipmansız motora binmişliğim pek yoktur.
    fazil bunu beğendi.
    200 NS --> TNT 250 --> Xtreme Max Enduro --> MT 03 660 --> 2015 XJ6 --> Custom Yamelli XSR 07

  16. #16

    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Motosikleti
    1970 Triumph Tr6
    Versyste aynı blok kawasakinin yazdığı 42k'da bir valf aralık kontrolu bar ama arkadaş 84k 'da kontrolde gram değişmemişti.Benim motorda ise senkrona 38k'da bakmıştık aynı idi 50-60k 'da hava filtres için sökünce tekrar bakarız. Tüm blok ısınmadan sol elle kontrol yan kapak dahil ısınmadan gazlamayız, bu blok 600-700k ları bakımları aksatılmadan rahat çıkarır.

    1999 transalp ile arkadaş 120k 'yı geçti tıkır tıkır saat gibi.

    Tanıdığım 1 tane versys sübap kırdı patlattı onda yakıtta aşırı solvent saptanmıştı.

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Çok güzel görünüyor. Çin menşeli 250cc motosiklete ait bir şasenin, Yamaha'nın bu motor için üretip yıllar içinde rafine ettiği şasiden dediğiniz üzere daha başarılı sonuç veriyor oluşu şaşırttı beni.
    TheGokay bunu beğendi.

  18. #18
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    44 Dklık uzuncana bir motovlog tadında motordan bahsettiğim acemice bir video oluşturdum. videoda çok kesmeler yapmadım hem sürüş yapıp hem de anlatmaya çalıştım bazı şeyleri. kameranın mikrofonu olmadığı için rüzgar sesi mevcut,yer yer sesim de çok anlaşılmıyor affola. umarım youtube camiasından olan kişiler yardımcı olup daha profesyonel bir inceleme çıkartmama destek olur. videoyu tek part olarak yüklicem umarım çok sıkmaz vakit buldukça izlersiniz. videoya izleyip yorum yaparsanız da sevinirim hepsine tek tek bakıp cevap vericem. şimdiden değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Video linkini pazartesi günü öğlen saatlerinde paylaşıcam.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:41 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel görünüyor. Çin menşeli 250cc motosiklete ait bir şasenin, Yamaha'nın bu motor için üretip yıllar içinde rafine ettiği şasiden dediğiniz üzere daha başarılı sonuç veriyor oluşu şaşırttı beni.
    benellinin bu şasesinin üretimi ve tasarımı başta italyandı 2016 sonrasında çine satıldı ve sonraki seriler çinde üretilmeye başlandı. 2016 ve öncesi italyan özetle. benelli tnt 250 ye çinli demekte biraz hakaret olur gibi. çünkü orjinal hali sadece güçsüz hantal bir motor. alt motoru 35-40 civarı beygir olsa kesinlikle mt25 den daha iyi. fren,yol tutuşu,konfor ve verdiği güven açısından kesinlikle daha iyi bulmuşumdur hep. sadece alt devirleri ölü üst devirleri canlı ama yine de hantal bir motordur kendisi. mt07 bloğu da bunu ortadan kaldırınca çok güzel bir şey çıktı ortaya.
    200 NS --> TNT 250 --> Xtreme Max Enduro --> MT 03 660 --> 2015 XJ6 --> Custom Yamelli XSR 07

  19. #19
    stubborn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul/Çatalca
    Motosikleti
    Dominar 250
    Ayna takmayı unutmuşsunuz !

  20. #20
    TheGokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Custom Yamelli XSR 07
    Alıntı stubborn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayna takmayı unutmuşsunuz !
    Elimdeki gidon aynaları maalesef orjinal gidona olmadı o yüzden yok. Yoksa aynasız motor kullanmayı bende sevmiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:19 ----------

    Sonunda youtube videoyu işleyip hd ye çevirebildi. Buyrun umarım bazı şeyleri anlatabilmişimdir.
    https://www.youtube.com/watch?v=YlRDA3TkKlM
    espresso ve maktama bunu beğendiler.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)