MT 07 Swaplı Benelli TNT 250 Projem
Reklamlar
-
18 Haziran 2023, 02:17
#1
Reklamlar
-
18 Haziran 2023, 02:44
#2
Kanka ellerine sağlık.Milletin satamam diye korkup branda’sını açmadığı bu piyasada böyle özgün cesur projeler görmek çok mutlu edici.
Videoları da bekliyoruz.
-
18 Haziran 2023, 02:45
#3
whitedeamon adlı üyeden alıntı
Kanka ellerine sağlık.Milletin satamam diye korkup branda’sını açmadığı bu piyasada böyle özgün cesur projeler görmek çok mutlu edici.
Videoları da bekliyoruz.
En kısa zamanda inceleme tadında bir video çekip yayınlıcam
200 NS --> TNT 250 --> Xtreme Max Enduro --> MT 03 660 --> 2015 XJ6 --> Custom Yamelli XSR 07
-
18 Haziran 2023, 05:15
#4
Öncelikle eline saglik. Bu işe cesaret edip girmek bile cok önemli bir şey, cunku kolay bir süreç değil.
Benim tek odaklandığım konu motosikletinizin şasesinin bunu taşıyıp, taşıyamayacağı oldu. Bunla ilgili nasıl bir süreç izlediniz ve emin oldunuz motorun bu şase de sorun yaratmayacağına, bunu merak ettim. Tekrardan eline saglik.
-
18 Haziran 2023, 10:10
#5
Mamba09 adlı üyeden alıntı
Öncelikle eline saglik. Bu işe cesaret edip girmek bile cok önemli bir şey, cunku kolay bir süreç değil.
Benim tek odaklandığım konu motosikletinizin şasesinin bunu taşıyıp, taşıyamayacağı oldu. Bunla ilgili nasıl bir süreç izlediniz ve emin oldunuz motorun bu şase de sorun yaratmayacağına, bunu merak ettim. Tekrardan eline saglik.
Şöyle açıklamaya çalışayım. Mt07 nin şase borusunun kalınlığı benellinin şase borusunun kalınlığından daha ince ve etsiz. Benellinin şasesi gayet sağlam bir boru şase ve motor kulağını kaynatırken bile ne kadar aynı noktada kaynatsak bile eriyip gitmedi. Mt25 şasesi olsa erir giderdi öyle söyliyim. Onun haricinde benelli tnt 250 nin orjinal bloğu çift silindir ve nerdeyse mt07 bloğu ile aynı kiloda. Mt07 maximum 10kilo daha ağırdır. Onun haricinde yaptığımız motor kulaklarını sağ taraf kaynaklı sol taraf komple sökülen vidalı şeklinde yaptık. Kullandığımız metal kalınlığı yanlış hatırlamıyorsam 10mm. Özetle şaseyle alakalı herhangi bir sorun veya şüphem olmadı. Daha öncesinde 2 tane tnt250 sahibi olduğum için şasenin sağlamlığını ve kaynak kalitesini biliyordum. Zamanında 2.motorumdu.motorun orjinal şekilde dengesi, yola oturuşu, frenlerinin sıkınca öne kapandıkça kapanıp zamk gibi durdurmasını bildiğim için şüphe etmeden böyle bir şeye giriştim. Bazıları da sanıyor ki customlık bişey yok sadece blok ve far takmışım. Gülüp geçiyorum
... Motoru o kadar orjinal durcak şekilde topladım ki ne blok sırıtıyor ne de başka bişey. Gören orjinal sanıyor. Tabi naked gidonu söküp clip on gidonlara geçip tam cafe racer yapınca iş değişcek 🙂
-
18 Haziran 2023, 15:32
#6
Harika olmuş, elinize emeğinize sağlık. Bu konulara yabancı biri olarak şunu sormak isterim; sadece blok ve ecu alarak bitiyor mu iş yoksa birçok parçanın daha alınması gerekiyor mu?
-
18 Haziran 2023, 16:23
#7
tommygun adlı üyeden alıntı
Harika olmuş, elinize emeğinize sağlık. Bu konulara yabancı biri olarak şunu sormak isterim; sadece blok ve ecu alarak bitiyor mu iş yoksa birçok parçanın daha alınması gerekiyor mu?
Komple tesisat ve sensörler beyin ıvır zıvır hepsi gerekli normal bir 07 de çalışması için gerekli ne varsa. Onun dışında gerisi tamamen işçilik.
-
18 Haziran 2023, 16:28
#8
TheGokay adlı üyeden alıntı
Komple tesisat ve sensörler beyin ıvır zıvır hepsi gerekli normal bir 07 de çalışması için gerekli ne varsa. Onun dışında gerisi tamamen işçilik.
Çok çok özel değilse tüm bu süreci ne kadara mal ettiniz? Özelden de yazabilirsiniz bir çekinceniz varsa, ısrarım şu yüzden geçenlerde ustamla bu konuyu konuştuk. Dedi bana "abi senin motor 100 küsür bin'i geçti, içi açılmış vs gel çıkma Mt07 bloğu bulalım, senin motora adapte edelim"
-
18 Haziran 2023, 18:10
#9
tommygun adlı üyeden alıntı
Çok çok özel değilse tüm bu süreci ne kadara mal ettiniz? Özelden de yazabilirsiniz bir çekinceniz varsa, ısrarım şu yüzden geçenlerde ustamla bu konuyu konuştuk. Dedi bana "abi senin motor 100 küsür bin'i geçti, içi açılmış vs gel çıkma Mt07 bloğu bulalım, senin motora adapte edelim"
Fiyat konusuna değinemicem çünkü ben takas yoluyla yarım kalmış bi projeye farklı bi şasede devam ettim. Ama ustanıza güveniyorsanız er6f e takılabilir 07 bloğu. Ama maliyet konusunda kaç tl yi bulur bilemicem güncel fiyatları bilmiyorum. Bloğa tesisata vs para vermedim. Tek tek de kolay kolay toplayamazsınız diye düşünüyorum parçaları. Anca kazalı parçaya ayrılmış bi 07den söküp almak mantıklı olabilir. Bugün akşam veya yarın akşam motovlog tarzında bi inceleme videosu da paylaşıcam.
-
18 Haziran 2023, 18:14
#10
tommygun adlı üyeden alıntı
Çok çok özel değilse tüm bu süreci ne kadara mal ettiniz? Özelden de yazabilirsiniz bir çekinceniz varsa, ısrarım şu yüzden geçenlerde ustamla bu konuyu konuştuk. Dedi bana "abi senin motor 100 küsür bin'i geçti, içi açılmış vs gel çıkma Mt07 bloğu bulalım, senin motora adapte edelim"
Abi sorunsuz çalışıyorsa neden böyle bir işlem yapma gereksinimi duyuyorsunki? Çıkma 07 bloğu nerden baksak 35000-40000 tl civarı vardır ve geçmişi ne olduğu şüpheli, eğer ağır bir durum olursa revize ettirmek daha mantıklı değil mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:11 ----------
Tnt 250 modelini internet üzerinden çokça incelemiş insanım ve 07 bloğu taktığınıza inanamadım ve troll amaçlı başlık gibi düşünmeye başladım ne zaman yakından inceledim o zaman projenin gerçek olduğunu anladım .
-
18 Haziran 2023, 18:14
#11
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Abi sorunsuz çalışıyorsa neden böyle bir işlem yapma gereksinimi duyuyorsunki? Çıkma 07 bloğu nerden baksak 35000-40000 tl civarı vardır ve geçmişi ne olduğu şüpheli, eğer ağır bir durum olursa revize ettirmek daha mantıklı değil mi?
Öyle farzı misal konu geçti aramızda ustamla. Bayram sonrası egzantrik zinciri, paletleri ve gergisini değiştireceğim, subap ve senkron ayarı yaptıracağım. Nereden baksan 15.000 TL.
Mt07 bloğu benim bloktan daha kuvvetli ve daha modern. Benim blok hem çok aman aman iyi değil hem de 100k km'yi geçti.
-
18 Haziran 2023, 18:30
#12
tommygun adlı üyeden alıntı
Öyle farzı misal konu geçti aramızda ustamla. Bayram sonrası egzantrik zinciri, paletleri ve gergisini değiştireceğim, subap ve senkron ayarı yaptıracağım. Nereden baksan 15.000 TL.
Mt07 bloğu benim bloktan daha kuvvetli ve daha modern. Benim blok hem çok aman aman iyi değil hem de 100k km'yi geçti.
Kawasaki gibi bir motosikletin 100.000 kilometrede kötüleşeceğini zannetmem, benim gariban Ns200 bile 77.050 kilometre civarında ve ağır bakımlarını yaptıktan sonra kafam rahat bir şekilde kullanmayı düşünüyorum, Kawasaki'nin yapı kalitesi Yamaha'dan üstün olduğunu düşünüyorum ve titizlikle toplattığınız Kawasaki motosikletiniz (zincir değişimi en önemli olaylardan) geçmişi ne olduğu belirsiz 07 bloğundan daha sağlıklı olur diye düşünüyorum, eğer konu parça ve güncellikse elbette 07 mantıklı olabilir ama swaplamaktansa benim gönlümce Kawasaki'de Kawasaki'nin motor bloğu olması daha hoş olur. Benim motosikletimde ağır bakımlar dediğimde debriyaj değişimi, conta değişimi ve sıvı değişimi gibi olaylar bundan sonra yollara düşmek kalıyor.
-
18 Haziran 2023, 22:10
#13
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Abi sorunsuz çalışıyorsa neden böyle bir işlem yapma gereksinimi duyuyorsunki? Çıkma 07 bloğu nerden baksak 35000-40000 tl civarı vardır ve geçmişi ne olduğu şüpheli, eğer ağır bir durum olursa revize ettirmek daha mantıklı değil mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:11 ----------
Tnt 250 modelini internet üzerinden çokça incelemiş insanım ve 07 bloğu taktığınıza inanamadım ve troll amaçlı başlık gibi düşünmeye başladım ne zaman yakından inceledim o zaman projenin gerçek olduğunu anladım
.
Birazdan videoları editlemeye başlayıp yetiştirebilirsem buraya da linkini bırakıcam. Çok dıştan incelemedim sadece sürüş videosu ve sürerken anlatmaya çalıştım. Müsait olunca da dıştan bi inceleme çekicem.
-
18 Haziran 2023, 22:53
#14
Muayeneden nasıl geçti acaba, motor numarasına bakmadılar mı?
-
18 Haziran 2023, 23:23
#15
fazil adlı üyeden alıntı
Muayeneden nasıl geçti acaba, motor numarasına bakmadılar mı?
bakmadı. okunmuyor diyip hafif kusurdan geçirdi. motorun orjinalide çift silindir üzerindeki de çift silindir olduğu için pek anlamadı sanırım. çevirmeye de girdim bir sorun yaşamadım. üzerindeki kişinin dış görünüşü düzgün olursa bir sorun olacağını sanmıyorum. her zaman mont kask eldiven bot takılırım ekipmansız motora binmişliğim pek yoktur.
200 NS --> TNT 250 --> Xtreme Max Enduro --> MT 03 660 --> 2015 XJ6 --> Custom Yamelli XSR 07
-
19 Haziran 2023, 00:58
#16
Versyste aynı blok kawasakinin yazdığı 42k'da bir valf aralık kontrolu bar ama arkadaş 84k 'da kontrolde gram değişmemişti.Benim motorda ise senkrona 38k'da bakmıştık aynı idi 50-60k 'da hava filtres için sökünce tekrar bakarız. Tüm blok ısınmadan sol elle kontrol yan kapak dahil ısınmadan gazlamayız, bu blok 600-700k ları bakımları aksatılmadan rahat çıkarır.
1999 transalp ile arkadaş 120k 'yı geçti tıkır tıkır saat gibi.
Tanıdığım 1 tane versys sübap kırdı patlattı onda yakıtta aşırı solvent saptanmıştı.
-
19 Haziran 2023, 04:39
#17
Çok güzel görünüyor. Çin menşeli 250cc motosiklete ait bir şasenin, Yamaha'nın bu motor için üretip yıllar içinde rafine ettiği şasiden dediğiniz üzere daha başarılı sonuç veriyor oluşu şaşırttı beni.
-
19 Haziran 2023, 04:45
#18
44 Dklık uzuncana bir motovlog tadında motordan bahsettiğim acemice bir video oluşturdum. videoda çok kesmeler yapmadım hem sürüş yapıp hem de anlatmaya çalıştım bazı şeyleri. kameranın mikrofonu olmadığı için rüzgar sesi mevcut,yer yer sesim de çok anlaşılmıyor affola. umarım youtube camiasından olan kişiler yardımcı olup daha profesyonel bir inceleme çıkartmama destek olur. videoyu tek part olarak yüklicem umarım çok sıkmaz vakit buldukça izlersiniz. videoya izleyip yorum yaparsanız da sevinirim hepsine tek tek bakıp cevap vericem. şimdiden değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Video linkini pazartesi günü öğlen saatlerinde paylaşıcam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:41 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Çok güzel görünüyor. Çin menşeli 250cc motosiklete ait bir şasenin, Yamaha'nın bu motor için üretip yıllar içinde rafine ettiği şasiden dediğiniz üzere daha başarılı sonuç veriyor oluşu şaşırttı beni.
benellinin bu şasesinin üretimi ve tasarımı başta italyandı 2016 sonrasında çine satıldı ve sonraki seriler çinde üretilmeye başlandı. 2016 ve öncesi italyan özetle. benelli tnt 250 ye çinli demekte biraz hakaret olur gibi. çünkü orjinal hali sadece güçsüz hantal bir motor. alt motoru 35-40 civarı beygir olsa kesinlikle mt25 den daha iyi. fren,yol tutuşu,konfor ve verdiği güven açısından kesinlikle daha iyi bulmuşumdur hep. sadece alt devirleri ölü üst devirleri canlı ama yine de hantal bir motordur kendisi. mt07 bloğu da bunu ortadan kaldırınca çok güzel bir şey çıktı ortaya.
200 NS --> TNT 250 --> Xtreme Max Enduro --> MT 03 660 --> 2015 XJ6 --> Custom Yamelli XSR 07
-
19 Haziran 2023, 15:02
#19
Ayna takmayı unutmuşsunuz !
-
20 Haziran 2023, 08:27
#20
stubborn adlı üyeden alıntı
Ayna takmayı unutmuşsunuz !
Elimdeki gidon aynaları maalesef orjinal gidona olmadı o yüzden yok. Yoksa aynasız motor kullanmayı bende sevmiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:19 ----------
Sonunda youtube videoyu işleyip hd ye çevirebildi. Buyrun umarım bazı şeyleri anlatabilmişimdir.
https://www.youtube.com/watch?v=YlRDA3TkKlM
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)