Kısa boy ile racing motor kullanmak
Reklamlar
-
16 Haziran 2023, 16:34
#1
Öncelikle selamlar arkadaşlar. 20 Yaşındayım SR250 çok hoşuma giden bir motor almayı düşünüyorum geçenlerde denk geldi deneme fırsatım oldu parmak ucumda durabiliyorum alçaltma kiti ile veya suspansiyon kısaltarak kullanma şansım olabilir mi çok zorlar mı beni rnx125 tam oluyor ancak absürt küçük duruyor gözümde SR250 tarzında kısa boylu 200 - 250cc motor önerilerinizi beklerim nasıl bir yol izlemeliyim tavsiye verebilir misiniz ? Yardımcı olduğunuz için şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
16 Haziran 2023, 17:33
#2
Parmak ucunda durmanın yeterli geldiğini farkettiğin zamana kadar daha kolay basabilecek bir motor alabilirsin. Zira parmak ucun yeterli aslında, ama güvende hissetmiyorsan daha rahat bastığın bir motorla tecrübeni artırmanda fayda olur.
Alçaltma kiti ile supersport sürmek dünyanın en anlamsız işi ama tabi şekil şükül diye supersport istiyorsan farketmez. Aksi takdirde motorun geometrisini bozmak çok saçma spor bir motosiklette.
Seleyi de incelttirebilirsin bu arada, daha geçerli bir yöntemdir.
-
16 Haziran 2023, 18:06
#3
1abrreal adlı üyeden alıntı
Öncelikle selamlar arkadaşlar. 20 Yaşındayım SR250 çok hoşuma giden bir motor almayı düşünüyorum geçenlerde denk geldi deneme fırsatım oldu parmak ucumda durabiliyorum alçaltma kiti ile veya suspansiyon kısaltarak kullanma şansım olabilir mi çok zorlar mı beni rnx125 tam oluyor ancak absürt küçük duruyor gözümde SR250 tarzında kısa boylu 200 - 250cc motor önerilerinizi beklerim nasıl bir yol izlemeliyim tavsiye verebilir misiniz ? Yardımcı olduğunuz için şimdiden teşekkürler.
Merhaba ,
Aynı model motora bakıyorum boy 165. Bende parmak uçlarında zor tutabiliyorum. Nk250de arka ve ön amortisör ayarlanıyor 3 cm kadar yere indirebiliyorlar bir özelliğini bozmadan. Fabrikasyon böyle bir ayarı mevcut çünkü, Amortisör 3 kademeli. Sr250'de böyle bir şey var mı bende araştırıyorum.
Konu takip.
-
16 Haziran 2023, 18:47
#4
Parmak uçlarında tutmak bana pek yeterli gelmiyor zira eğimli bir yolda durmam gerektiğinde vs çok yüksek ihtimalle motoru yatıracağım. Tavsiye için teşekkürler alçaltma kitini anlamsız bulduğunuzu söylemişsiniz elbette saygı duyarım motorlar hakkında çok bir bilgim yok. Sizin önerebileceğiniz sele yüksekliği düşük racing motorlar var mıdır varsa bilgilendirirseniz sevinirim.
-
16 Haziran 2023, 18:56
#5
EmirhanTerzi adlı üyeden alıntı
Merhaba ,
Aynı model motora bakıyorum boy 165. Bende parmak uçlarında zor tutabiliyorum. Nk250de arka ve ön amortisör ayarlanıyor 3 cm kadar yere indirebiliyorlar bir özelliğini bozmadan. Fabrikasyon böyle bir ayarı mevcut çünkü, Amortisör 3 kademeli. Sr250'de böyle bir şey var mı bende araştırıyorum.
Konu takip.
Motosikletin selesinin fiziki olarak yere yaklaştığı her durumda motosikletin geometrisi değişir.
Ayrıca ön arka 3cm ne ile nasıl indiriliyormuş çok merak ettim. Google'da bir bilgi bulamadım, bir doküman, kılavuz vs bir şey varsa çok iyi olur.
Preloadu yerle yeksan edip (ki o zaman bile 3cm inmesi imkansıza yakın)
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:54 ----------
1abrreal adlı üyeden alıntı
Parmak uçlarında tutmak bana pek yeterli gelmiyor zira eğimli bir yolda durmam gerektiğinde vs çok yüksek ihtimalle motoru yatıracağım. Tavsiye için teşekkürler alçaltma kitini anlamsız bulduğunuzu söylemişsiniz elbette saygı duyarım motorlar hakkında çok bir bilgim yok. Sizin önerebileceğiniz sele yüksekliği düşük racing motorlar var mıdır varsa bilgilendirirseniz sevinirim.
Malesef hiç öyle bakmıyorum motorların sele yüksekliği bilgisine - ki çok da bir anlamı yok. Sele inceliği çok etki ediyor. Benim boyum 173 normalde bu motora hiç binememem lazım, 82cm sanırım. Ama sele ince, normalde 82cm bir yükseklikten daha rahat şekilde ayağım yere uzanıyor. Ha yine parmak ucunda zor basıyorum, motoru almadan önce ben de alçaltma kitini düşünmüştüm, ama test sürüşünden sonra vazgeçtim.
-
16 Haziran 2023, 19:00
#6
Arkadaşlar bu yaştan sonra boyunuz uzamayacak, kabul edelim. Ömür boyu tirrek gibi düşük cc ve minik motorlar da sürmek istediğinizi düşünmüyorum.
Bugün kısa boy konusu açan 2 arkadaşımızın da probleminin kaynağı bence hakimiyet eğitimi almamalarıdır. Daha motor üzerinde oturmayı kalkmayı, nasıl bineceğimizi bilmiyoruz. Forumda geçmişte o kadar konu açıldı ki artık eski ve tecrübeli üyeler bu tarz açılan konulara cevap verme gereği bile duymuyor.
Arkadaşlar 1.55 boyunda bir kadın bile lenduha gibi, eşek ölüsü gibi R1200 Gs'i kullanabiliyorken sizin de 1-2 ufak teknikle motorlarınızı rahatlıkla sürmeniz inanın çok kolay.
Uzun vadeli seçenek olarak böyle amortisör ile oynama, saçma sapan alçaltma kitleri gibi seçenekleri aklımızdan çıkaralım.
-
17 Haziran 2023, 09:53
#7
@tommygun söylediklerine 100% katılıyorum.
-
17 Haziran 2023, 10:20
#8
O zaman tek ayağımız yere değse yeterli, bir ayak zaten frende olacak diyorsunuz bunu referans alıyorum o halde
-
17 Haziran 2023, 10:53
#9
tommygun adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bu yaştan sonra boyunuz uzamayacak, kabul edelim. Ömür boyu tirrek gibi düşük cc ve minik motorlar da sürmek istediğinizi düşünmüyorum.
Bugün kısa boy konusu açan 2 arkadaşımızın da probleminin kaynağı bence hakimiyet eğitimi almamalarıdır. Daha motor üzerinde oturmayı kalkmayı, nasıl bineceğimizi bilmiyoruz. Forumda geçmişte o kadar konu açıldı ki artık eski ve tecrübeli üyeler bu tarz açılan konulara cevap verme gereği bile duymuyor.
Arkadaşlar 1.55 boyunda bir kadın bile lenduha gibi, eşek ölüsü gibi R1200 Gs'i kullanabiliyorken sizin de 1-2 ufak teknikle motorlarınızı rahatlıkla sürmeniz inanın çok kolay.
Uzun vadeli seçenek olarak böyle amortisör ile oynama, saçma sapan alçaltma kitleri gibi seçenekleri aklımızdan çıkaralım.
Hay klavyene sağlık. Benim şirkette bir arkadaş da parmak ucunda durmak zorunda kalıyor diye alabilecekken ADV 390 almayıp Duke 390 aldı, iki ay sonra (hakimiyet ve güveni yerine gelip "aslında olurmuş" diye ikna olup) Duke'u takasa verip ADV'ye geçmeye çalışınca artan fiyatlar yüzünden yapamadı. Netice: Pek çok şey kafada bitiyor, motoru değil kafayı düzeltin. ;)
-
17 Haziran 2023, 17:40
#10
Cyan adlı üyeden alıntı
Hay klavyene sağlık. Benim şirkette bir arkadaş da parmak ucunda durmak zorunda kalıyor diye alabilecekken ADV 390 almayıp Duke 390 aldı, iki ay sonra (hakimiyet ve güveni yerine gelip "aslında olurmuş" diye ikna olup) Duke'u takasa verip ADV'ye geçmeye çalışınca artan fiyatlar yüzünden yapamadı. Netice: Pek çok şey kafada bitiyor, motoru değil kafayı düzeltin. ;)
Bazı ADV motorlar için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Ya da kullandığım T7 için söyleyeyim öylesi daha doğru. Mümkün olduğu kadar fiziğimize ve boyumuza uygun olanı seçilmelidir bence. Asfalttaki hakimiyet teknikleriyle üstesinden gelemeyebilirsiniz arazi şartlarında. Özellikle ralli kafa motorların ağırlık merkezi yukarıda olduğundan zaten parmak ucuyla bastığınız bir motorda ayağınız çukur bile denilemeyecek bir boşluğa geldiğinde motoru bacağınızın üzerinde bulabilirsiniz. Ama asfalt sürüşlerinde doğru tekniklerle problem yaşanmaz bence.
Alçaltma için ise yüzde yüz katılıyorum, süspansiyon ile oynanmamalı, alçak sele opsiyonuyla problem halledilmeye çalışılmalı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler