Zafer akçay hocanın virajda fren muhabbeti
Reklamlar
-
15 Haziran 2023, 10:59
#21
@Cyan'ın söylediklerine harfiyen katılıyorum. Tam bu içerikte bir mesaj yazacaktım ki Cyan yazmış
Arkadaşlar Platon'un "İdealar Evreni"nde yaşamadığınız sürece virajda fren sıkmak zorunda kalacağınız durumlar olacaktır - bu özellikle Türkiye vb. insansı varlıkların yoğunlukta olduğu ülkelerde daha da muhtemeldir. (Bu arada "fren" kelimesi "ön fren"i de kapsamaktadır, hatta %90 ön frendir. Arka freni ön ile kombine kullanmadığım çok spesifik ve sınırlı senaryolar var sadece: Trafikte yavaş hızlı seyir ve manevra yaparken denge unsuru olarak, trafikte yavaş seyirde durmak için veya durakladığımda, kalkış yaparken...) Dolayısıyla "Virajda fren zinhar kullanılmaz!" diye bir önerme yapılamaz. (Yapılması bana eblehlik gibi gelir açıkçası - öznel yorumum bu şekilde...) "Yapılması ihtiyaç ve ihtimalini en düşüğe çekmek gerekir." diye anlatılırsa amenna! Başımın üstünde yeri var.
Virajda fren yapılmaz diye bir şey yok.
Mecbur kalırsan, ki kalacaksın, elbet fren yapacaksın.
Freni yumuşak şekilde yaparsan bir şey olmaz.
Ama esas yapılması gereken şey; viraja, o viraj için ideal olan bir hızda girip viraj içinde fren yapmamayı sağlamak.
Eğer mümkünse viraj içinde fren yapmayın, vites değiştirmeyin, ani gaz açmayın yani girdiğiniz gibi çıkın, konu bu kadar basit.
Yıllardır konuşulur, bu kadar konuşulacak bir konu değil yahu.
Kaldı ki, sadece iki tekerlekli değil, dört tekerlekli araçlar için de geçerlidir bu, viraja yavaş girilir, viraj içinde araçla oynanmaz, viraja konsantre olursun, virajı tamamlayınca da açarsın gazı.
Geçen bir arkadaşın videosu düşmüştü buralara, bakın ben virajda fren yapıyorum, motor şöyle oluyor, böyle oluyor, nasıl fren yapılmazmış, bal gibi yapılıyor işte diye. Adam yarım saatlik video çekmiş.
Gerçekten bu kadar karmaşık bir konu değil ki bu.
Viraja yavaş gir, yavaş yavaş dön, gaz mı açacaksın ne yapacaksan da virajdan çıkınca yap, bu.
Millet 100'le viraja giriyor, keskin olduğunu fark edip köklüyor freni, sonra da "ben kaza yaptım, virajda kaydım, uçtum" oluyor.
50'yle gir abi o zaman viraja, bak bakalım 50'yle girince düşecek misin? Düşmüyorsan, hatta fren yapma gereği bile duymuyorsan, bundan sonra öyle girersin virajlara.
Amaç kaza yapmamak, düşmemek değil mi, eee daha ne?
Bir de bunun virajda adam sollayan versiyonu oluyor.
Yahu bir viraj zaten maksimum 200-300 metredir.
Nasıl bir acelen var ki; virajda ciddi oranda hız arttırıyor, dolayısıyla vites arttırıyor, sol şeride çıkıyor, aracı (beni) geçiyor ve önüme geçiyor, yani nereye yetişiyorsun diye sorasım geliyor, adam 200 metrelik yolda sabredemiyor, nasıl bir tezcanlılık, nasıl bir heyecan.
Reklamlar
-
15 Haziran 2023, 11:57
#22
shruikan adlı üyeden alıntı
pistte kurtlarını döken adam ne diye trafiğe açık yolda risk alsın ki? mantıklı mı?
Onlar birazda kötü reklam oluruz korkusuyla yavaş giderler günde 10 saat pistte sürsem Uçmakdere gibi müthiş virajlı , adrenalinli bir yerde ben yine gaza gelirim içime Rossi kaçar :(
-
15 Haziran 2023, 12:20
#23
burak r25 adlı üyeden alıntı
Zafer hoca viraj icinde durmak gerekiyorsa motoru dikleştirmek için arka freni sıkmamızı söylüyor ön basarsak ise düşeceğimizi.
Ben de bunu yapmayı denedim ama döner ada içinde mi virajda mı yer ıslak mı değil mi hiç hatırlamıyorum maalesef tek hatırladığım arka freni sıktım teker kaydı motor da dikleşmedi kaydığı için.(düşmedim freni bıraktım direkt)
Merak ettiğim neden böyle oldu
1 frene sert basmak
2lastik ömrü (motor daha yeni lastiklerin bitmesi çok zor)
3 zafer hoca motosiklette gösteriyor benim ki scooter etkisi olur mu acaba.
4 scooterda nasıl yatıyorlar kontradan daha eğimli halini demek istiyorum.ben vucudumu yönlendirsemde sanki motor yatmıyormuş gibi hissediyorum bacaklarımı sarsa daha kolay hareket ettircem de scooter olduğu için belimi sırtımı bacağımı bir bütün olarak düşünüp öyle eğim vermeye çalışıyorum ama beceremiyorum derdim yan yatïrmak degil gerekli durumda o şekil sürerek yol almak. Motosiklrtin görünüsü diğerlerine göre daha büyük fiziksel olarak yine bir etkisi olabilir mi
- Bir link ver de Zafer hocanın videosunu izleyelim.
- Yaşadığın kayma olayı büyük ihtimalle frenleme dozundan ve kombine fren yapmamış olmanızdan kaynaklanmış olabilir. Skuterlerde şase yapısı ağırlık dağılımı ve ağırlık merkezinin daha aşağıda olması, motor bloğunun arka tekere daha yakın olması ve dizlerinizle kavrayacağınız benzin deposu olmaması nedeniyle viraj dinamikleri ayrı bir dünya. Bu nedenle skuterle viraj almak motosikletlerde olduğu gibi keyifli değildir. Dizlerinizle kavrayarak yönetebileceğiniz bir ağırlık söz konusu değildir. Ve ağırlık merkezi daha aşağıdadır.
- Skuterle virajda neden fren yapılır? Yol duvar örülmüş gibi kapalı değilse kaçacağınız bir engel vardır. Veya hızınızı ayarlayamadığınız için virajı alamayacağınızı düşünüyorsunuzdur. Her halukarda işiniz zordur. Çünkü, düz yolda frenlemek gibi değildir. Büyük bir ihtimalle frenleme ile birlikte viraj dışına kaçmayı tercih ederiz. Tek bir teker ile mi fren yapacağız? Yada kombine fren mi yapacağız? Bu duruma göre değişebilir. Bir otomobil sağdaki çıkışa girmek için aniden önüme kırdığında motoru sağa yatırıp sadece arka freni kullanarak motoru yatırmayı tercih etmiştim. Motorla beraber sürüklendikten sonra araca vurmadan durmuştum. Ön freni de kullansaydım motoru yatırıp kaydırmak zor olurdu. Frenleme tercihleri ne yapmak istediğinize göre değişebilir.
-
15 Haziran 2023, 12:29
#24
Metehan48 adlı üyeden alıntı
Reis aklıma şey takıldı, şimdi herkes aynısını diyor, virajda arka fren sıkarsan dikleşirsin diye.
Bunda bir yanlışlık olabilir mi? Tecrübemden yola çıkarak soruyor, söylüyorum, ben viraj içinde arka fren atınca motor yattığı yöne daha çok yatıyor.
Ön fren atınca ise motor dikleşmeye başlıyor. Benim bildiğim ve tecrübe ettiğim viraj içinde giderken arka atarsanız motor daha da yatar, ön atarsanız motor dikleşir.
Doğru ve yanlış aslında.
Virajda ön fren motorun virajdaki ağırlık merkezini arkadan öne çekeceğiniz için dikleşebilir, ancak yüzey olarak daha geniş olan yani bizi virajda tutan asıl sürtünme kuvvetini sağlayan arka tekerin asfalt ile sürtünme yüzeyini azaltacağınızdan yine kayma riskini artıracaktır.
-
15 Haziran 2023, 13:38
#25
burak r25 adlı üyeden alıntı
Cidden anlayışınız kıt izlediğim video bir eğitim videosu ve virajda motoru neden dikleştirmek istersin durumu kurtarmak için değil mi viraj içinde yaşanılan herhangi bir olaya karşı dikleştirmek için arka fren videosu.
ben de kendime pratiklik olsun diye gayet düşük hızda trafik buna müsait iken denemek istedim ilerde böyle bir sorun olursa nasıl bir senaryo yol izleyebilirim diye.
Sonuçta bu ince teknikler şimdi ve ileride motosikletimi yükselteyim veya yükseltmeyim beni kurtaracak bilgiler
Kit mi dedin sen vay seni hinzir
Motosikletin sinirlarini ogrenmek istiyorsan git egitim al. Yok yarim yamalak anladigin videodaki teorik bilgileri denemek istiyorsan da trafige kapali alanda yap.
Kendi caninin ve malinin kiymeti seni ilgilendirir. Ancak trafikte bu denemeleri yaparak, diger insanlara risk olusturma gibi sorumsuzluk yapma luksun yok.
-
15 Haziran 2023, 16:34
#26
Zafer Hoca aslında tam kıskanılacak adam. Bir kere sevdiği işten para kazanıyor, hemen hemen tüm motosiklet sürücüleri de kendisini seviyor ve sayıyor. Eşi de kendisi gibi motosiklet sürücüsü, oğlu da. Aile olarak motosikletle seyahat edebiliyorlar. Allah nazardan saklasın adam dünyada cenneti yaşıyor.
Fuarda Zafer Hoca'yı da Nekipedia Onur'u da dinledim. İkisinin de söyleşileri çok güzeldi. Nekipedia Onur ile Zafer Hoca çok çok uzun yıllardan beri arkadaşmışlar, fuarda Onur bir anısını anlattı. Zafer Hoca Youtube alemine ilk girdiği zamanlar çok tanınmıyormuş, videoları pek izlenmiyormuş. O dönem de Nekipedia Onur ajans sahibi ve nispeten daha fazla izlenen bir kanalın sahibi. Zafer Hoca bir gün "Yahu Onurcuğum Youtube işini tutturamadık, nasıl yapsak?" diye Nekipedia Onur'a danışıyor ve Onur da artist artist "Abi yaparsın , edersin" gibilerinden yanıtlıyor, 1-2 şey söylüyor, kendince taktik veriyor. Aradan epey zaman geçiyor Zafer Hoca'nın Youtube kanalı alıp yürüyor, Onur'un kanal o kadar büyüyemiyor. Onur bunu gülerek anlatmıştı.
-
15 Haziran 2023, 18:12
#27
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Ulen Hırbo sen önce gel bizi tokatla sonra hocaları gözüne kestirirsin :D
gerçi bu hoca tayfası pistte rüzgar gibi essede Uçmakdere gibi trafiğe açık yollarda fıtı fıtı giderler..
Nasil geldin oltaya ahaha
Ucmakdereye radar kurmak lazim.bu motorcularin hepsi trafik teröristi
Not:hirbo degilim,lutfen daha kacc defa diyecem bunu allla alla.
-
15 Haziran 2023, 18:16
#28
Uçmakdere'de Nikkfurie'nin arkasında sürdüm, çok keyifli bir etkinlikti. Biz de birşeyler yapalım dedik ama ne bizim motorun gücü R1200Gs'i yakalamaya yetti ne de bizim yeteneğimiz.
Bugüne kadar Uçmakdere'de gördüğüm en iyi gazlayan forum üyesi Angrypower'dı, Nikky de sağolsun Angry'i aratmadı.
-
15 Haziran 2023, 18:37
#29
Beni zerre ırgalamaz biz büyüklerden öyle gördük viraj içinde fren yapılmaz
Viraj içinde fren yapanı bizim buralarda sopayla dövdükten sonra kalbini kırıyoruz
-
15 Haziran 2023, 19:21
#30
O zaman efsane fotoyu buraya koyuyorum..
Fakat bekledim bekledim,kimsenin atmamasina sasirdim.bu tur konularda hemen paylasilirdi aslinda.
Abs yoksa dusersiniz..bnknz 1.foto.kotu dusmus adam
Abs varsa kurtarabilirsibiz ama motor diklesir. Bknz 2.foto motor diklesmis.
Viraj abs si varsa abana bildigin aban.goruldugu gibi o bicim yatmaya devam ediyor.
Bunlar reklam degil,bulimsel gercekler.
-
15 Haziran 2023, 19:29
#31
ilker a. adlı üyeden alıntı
yani nereye yetişiyorsun diye sorasım geliyor
Sağdan gitcezz -->
-
15 Haziran 2023, 21:45
#32
Mersin İl Temsilcisi
Jiroskopi.. hepsi hepsi konu bu.
-
16 Haziran 2023, 12:02
#33
Bende viraj abs'si var. Şimdi siz düşünün hihih.
Edit : Uçmakdere'de hocalara meydan okunmuş. Bende varım. Bilmenizi isterim ; Uçmakdere'yi geri geri bile tamamlıyorum. Günümdeysem geri geri tek tekerle.
-
16 Haziran 2023, 12:16
#34
Zafer hocayı tenzih edyorum ki ancak, piyasada o kadar çok online eğitime 3-5$ verip güya online test çözüp, yazıcıdan a4 kağıda sertifika bastırıp 'eğitmenim' diye gezen denyo varki anlatamam.
Motosiklette viraj içinde fren yapılır/ yapılmaz tartışmasından önce 'hangi tip motor' diye sorsak,ona göre cevap versek daha iyi olur,zira kullandığım farklı motosikletlerde ağırlık dengesi aşırı farklı olabiliyor. GSXR ile yaptığım freni AN650 ile yaparsam viraj içinde ki konumlarım eminim farklı olur.
-
17 Haziran 2023, 22:03
#35
tek söyleyeceğim şey
eğer virajda fren kullanmak mantıksız ve tehlikeli olsaydı
motosiklet üreticileri motosikletin yatık haldeyken fren kullanılmasına izin vermeyen bir sistem tasarlarlardı
virajda fren yapılmaz denilen şeyi hangi aptal ortaya çıkardıysa umarım aramızdan ayrılmıştır.
-
17 Haziran 2023, 22:52
#36
Aslında forumda yazmayı bırakalı çok olmuştu ama şu konuda iki çift laf edip belki bir gence ışık olurum umudu ile birşeyler karalamayı istiyorum.
Her zaman ve her koşulda fren yapmanız gerekebilir. Virajda fren yapılamaz diye bir kural falan da yoktur. Normal koşullarda doğru şekilde girilen virajın içinde bir tehlike olmadığı sürece frene ihtiyacınız olmaz, derslerde anlatılmak istenen budur.
Virajda fren yapabilmeniz için öncelikle düz çizgide doğru fren yapmayı öğrenmelisiniz. Doğru yapılan frende ABS devreye ya son anda girer ya da hiç girmez. Bunu başarabilmeniz için bolca egzersiz yapmanız şarttır.
Düz yolda istenen seviyeye ulaşabilirseniz artık virajda fren çalışmalarına başlayabilirsiniz.
Virajda, yani motor yatık halde iken maximum frenleme ile başlayamazsınız , bu motorun dengesini alt üst eder . Frenlemeye tatlı sert bir şekilde her iki frene yükü dağıtarak başlamalısınız. Motor yavaşladıkça yatış açınız doğal olarak azalacak ve frenin dozunu artırmaya devam edebileceksınız. Önemli olan sakin kalabilip frenin kontrolünü elinizde tutabilmenizdir.
Sevgilerimle
Motosiklet.net in afaroz ettiğini zannettiği ama yurt dışında MT ye bilgi vermeden kaçak olarak eğitim vermeye devam eden Motosiklet Eğitmeni
Okan Sinan Ocan
-
29 Haziran 2023, 12:33
#37
arka teker, motorun
ön teker, frenin
Itchy Boots
https://youtu.be/MMp-oEyKh1s?t=1232
fren, gaz, motosikleti dikleştirir
motor kompresyonu(gaz kesmek), motosikleti yatırır
-
29 Haziran 2023, 13:26
#38
Arka fren spor motosikletlerde viraj icinde onemlidir, hizinizi ayarlamanizi saglar, dozlamayi bilirseniz viraj icinde cok kucuk dokunuslar ile gaz bile kesmeden ayarlama yapabilirsiniz. Grupla girilen virajlarda gruptan kopmamak icin kullanilir, ozellikle yarisin start aldigi ilk kalabalik virajda onemlidir. Arka fren motosikleti diklestirmez. Yine frenlemede ilk anda agirlik merkezi öne kaymadan henuz arka lastikte tutuş varken destek olur, tekerde fazla kacirirsaniz motoru kafaniza gecmemesi icinde arka fren kullanirsiniz, dokundugunuz anda ön taraf inmeye baslar. Eskiden kaydirmali debriyajimiz bile yoktu, viraja gelirken sert frenaj yapacagimiz zaman gaz verip vites dusururken bile bazen arka tekerlek aniden dönmesin diye arka frenle cok kucuk mudahelelerde bulunurduk.
Virajda fren yapilmaz diye bir kanun yok, on fren motoru hemen diklestirmeye baslae bu dogrudur. Ha kesinlikle virajda frende yapinda demiyoruz duruma gore ayarlanir mecbur kalabilirsiniz yapmayada, ancak on frene fazla mudahele sizi cizgiden cikarir.
Normal kosulda hiz ve vitesi ayarlayip viraja girilir, cikista hizlanilmaya baslanir, ama virajlar pist yerine yollarda yapildigi icin ne cikacagi belli degil. İyi frenaj yapmak isteyen arkadas zaten oncelikle bir pist gunune cikmali hic fren kullanmadan evet yanlis soylemedim hic fren kullanmadan pistte uygun suratte donmeyi ogrenmeli oncelikle, sonra fren asamasina gelinir.
-
29 Haziran 2023, 18:44
#39
Fren insanin kendine yakisani yapmasidir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)