Motosiklet bakımını kendin yapma
Reklamlar
-
08 Haziran 2023, 20:23
#1
Rodaj sonrası ilk bakımı yapacağım ancak bu kıl ustalara servislere para yedirmek istemiyorum.
Alet edevat var lokması cartı curtu.
Benim merak ettiğim yağ daha çabuk aksın diye motoru 2-3 dakika çalıştırıp yağ tapasını mı açayım acaba yağ sıcak olur mu elim yanmasın sonra?.
Yoksa bekleyim motor soğukken mi yağı değişeyim.
İkincisi varyator kısmını üzerinde kayış varken balata spreyi ile temizlesem sorun olur mu kayışı çıkarırsam makineyi elime alırım.
Reklamlar
-
08 Haziran 2023, 20:31
#2
burak r25 adlı üyeden alıntı
Rodaj sonrası ilk bakımı yapacağım ancak bu kıl ustalara servislere para yedirmek istemiyorum.
Alet edevat var lokması cartı curtu.
Benim merak ettiğim yağ daha çabuk aksın diye motoru 2-3 dakika çalıştırıp yağ tapasını mı açayım acaba yağ sıcak olur mu elim yanmasın sonra?.
Yoksa bekleyim motor soğukken mi yağı değişeyim.
İkincisi varyator kısmını üzerinde kayış varken balata spreyi ile temizlesem sorun olur mu kayışı çıkarırsam makineyi elime alırım.
2-3 dakika çalışan motorun yağı elinizi yakmaz o konuda gönlünüz ferah olsun, yanlış hatırlamıyorsam 17 lokma ile tapayı sökebiliyor olmanız lazım tapayı açıp yağı boşaltabilirsiniz, maalesef egzoza bir miktar yağ gelecektir onu balata spreyi ile arındırırsanız iyi olur ama egzoz kesinlikle sıcakken balata spreyi sıkmayın sprey kutusu elinizde patlayabilir.
Kayışa aşındırıcı bir malzeme gelmezse o kadar iyi olur ama yağ gibi kirler varsa pekte çaremiz bulunmamakta, bana göre elbette kayışı temizlemek faydalı olacaktır ama varyatörü açmadıktan sonra pekte bir manası bulunmamakta.
-
08 Haziran 2023, 20:31
#3
Bakımı kendin yaparsın 2-3 dakika ile elin yanmaz belki ama garantisi patlarsa el yakabilir.
-
08 Haziran 2023, 21:12
#4
0km motor almışın bari rodaj bakımını yaptırt gözle öğren ara bakımı yada 5000km sonra kendin yağı değiştirirsin.deneme yanılma yapılcak bir dönemde değiliz.0km aracın var tabiki servise götürüceksin 30 40 binde desen hadi tamam derdim.
-
08 Haziran 2023, 21:35
#5
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
0km motor almışın bari rodaj bakımını yaptırt gözle öğren ara bakımı yada 5000km sonra kendin yağı değiştirirsin.deneme yanılma yapılcak bir dönemde değiliz.0km aracın var tabiki servise götürüceksin 30 40 binde desen hadi tamam derdim.
Hocam servis ustaları bisiklet tamircisi olan motosikleti neden götürmek gerekliği duysunki, kendimiz tecrübe ettikten sonra en güzel işçiliği yine kendimiz yapıyoruz.
-
08 Haziran 2023, 22:32
#6
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
0km motor almışın bari rodaj bakımını yaptırt gözle öğren ara bakımı yada 5000km sonra kendin yağı değiştirirsin.deneme yanılma yapılcak bir dönemde değiliz.0km aracın var tabiki servise götürüceksin 30 40 binde desen hadi tamam derdim.
Rodaj bakımı sonrası ilk bakımı yazmam gerekiyordu sanırsam benim hatam.
Rodaj bakımını serviste yaptırdım 360 lora para aldı ne yaptınız dedim yağ değiştik dedi hangi marka yağ kullandı felan bilmiyorum yetkili servisinin misavirperverliğinden hiç memnun kalmadım ustalarada ayar oluyorum b*k gibi konusuyorlar aynı insanla en iyisi burdan sormak youtubeden araştırmak.
Gücümün yetmedigi yerde mecbur giderim.
Motor 2 bin de garanti dışı kalsın sorun yok zaten olan her şeye kullanıcı hatası deyip yollarlar
-
09 Haziran 2023, 10:02
#7
Profiline motosiklet bilgilerini yazar mısın? Her seferinde sormayıp direkt yorum yazalım.
-
09 Haziran 2023, 21:57
#8
Yaşım daha genç olsa ben de bakımı falan kendim yapmak isterdim. Oto tamirhanesi olan arkadaşım var. Alet, edevat sıkıntısı olmaz benim için. Eskiden evin her işini kendimiz yapardık biz. Ama artık kafa götürmüyor. Yaş 50 olunca zorlanmaya gelemiyor insan. Geçen solan araba farını parlatma ile ilgili birkaç video izledim. Ulen dedim bu çok basit kalından inceye zımpara alacaksın tüm maliyet o. Sonra bir düşündüm amaaan dedim uğraşma boşver. Yapsam kralını yapacağım biliyorum. Ama dedim ya kafa götürmüyor.
-
10 Haziran 2023, 11:30
#9
Yağı motor sıcakken değiştirirseniz akışkanlığı daha fazla olduğu için daha iyi boşalır. Biryerden geldikten sonra bi 30-45 dakika kadar bekleyin, sonra işleme geçin.
2014 Ağustos ayında Pulsar NS 200 almıştım, Servis paralarını görünce 2014 yılı sonu alet-edevat toplamaya başlamıştım. 2500 km'de 1 ara bakımları ben yapıyordum, 5000km'lerdekileri garanti bitmesin diye servise yaptırıyordum (evet, ara bakı gerekli değildi ancak o zamanki heves ve keyifle yapıyordum işte ). 2016'da garanti bitince bakımları kendim yapmaya başladım. 2017'de Dominar aldım, ilk yılın sonunda garantiyi bozdum ve bakımları kendim yapmaya başladım. Yağ, yağ filresi, hava filtresi, buji değişimi,
amortisör ve fren hidroliği, fren balataları değişimlerini, ön-arka teker rulmanları değişimi(30000km'de bir), arka-ön dişli ve zincir değişimi gibi işleri hep ben yaptım.
Bunlardan edindiğim tecrübe ve resmi servisin beni kazıklamak istemesi üzerine arabamı da garantisinin bitmesine 2 sene kala garantiden çıkartım. Hava ve polen fitresini kendim değiştiriyorum 2 senedir, sadece yağ ve yağ filtresini ustama yaptırıyordum, geçen ay bakımı gelince yağını ve yağ filtresini de kendim değiştirdim. 1 kere yapınca ne kadar bazit olduğunu anlıyorsunuz. Şimdi otomatik şanzıman yağını ve filtresini değiştireceğim, sıvı conta da dahil malzemeleri aldım. Uygun bir zamanda halledeceğim. Sonra sıra ön fren balataları ve fren hidrolikleri olacak. Youtube'da her şey var, araştırıp öğreniyorum.
Usta(cık)lar beni usta yaptı. Alet-edevata ustalara vereceğim kadar para vermişimdir belki ancak o aletler artık bende kalıyor, her işimde kullanıyorum. İhtiyacınızın olduğu zaman gerekli aletinizin olması büyük zaman, para ve keyif kazancı olarak geri dönüyor.
-
10 Haziran 2023, 11:52
#10
maktama adlı üyeden alıntı
Yağı motor sıcakken değiştirirseniz akışkanlığı daha fazla olduğu için daha iyi boşalır. Biryerden geldikten sonra bi 30-45 dakika kadar bekleyin, sonra işleme geçin.
2014 Ağustos ayında Pulsar NS 200 almıştım, Servis paralarını görünce 2014 yılı sonu alet-edevat toplamaya başlamıştım. 2500 km'de 1 ara bakımları ben yapıyordum, 5000km'lerdekileri garanti bitmesin diye servise yaptırıyordum (evet, ara bakı gerekli değildi ancak o zamanki heves ve keyifle yapıyordum işte ). 2016'da garanti bitince bakımları kendim yapmaya başladım. 2017'de Dominar aldım, ilk yılın sonunda garantiyi bozdum ve bakımları kendim yapmaya başladım. Yağ, yağ filresi, hava filtresi, buji değişimi,
amortisör ve fren hidroliği, fren balataları değişimlerini, ön-arka teker rulmanları değişimi(30000km'de bir), arka-ön dişli ve zincir değişimi gibi işleri hep ben yaptım.
Bunlardan edindiğim tecrübe ve resmi servisin beni kazıklamak istemesi üzerine arabamı da garantisinin bitmesine 2 sene kala garantiden çıkartım. Hava ve polen fitresini kendim değiştiriyorum 2 senedir, sadece yağ ve yağ filtresini ustama yaptırıyordum, geçen ay bakımı gelince yağını ve yağ filtresini de kendim değiştirdim. 1 kere yapınca ne kadar bazit olduğunu anlıyorsunuz. Şimdi otomatik şanzıman yağını ve filtresini değiştireceğim, sıvı conta da dahil malzemeleri aldım. Uygun bir zamanda halledeceğim. Sonra sıra ön fren balataları ve fren hidrolikleri olacak. Youtube'da her şey var, araştırıp öğreniyorum.
Usta(cık)lar beni usta yaptı. Alet-edevata ustalara vereceğim kadar para vermişimdir belki ancak o aletler artık bende kalıyor, her işimde kullanıyorum. İhtiyacınızın olduğu zaman gerekli aletinizin olması büyük zaman, para ve keyif kazancı olarak geri dönüyor.
Hocam eğer otomatik şanzımanınız Zf ise yağ kontrolünü araç çalışırken ve şanzıman yağı 40 derece civarında kontrol edilmesi gerekli (dereceyi yanlış hatırlıyor olabilirim), şanzımanınız yine Zf markaysa mutlaka Zf'nin kendi yağını koymanızı tavsiye ederim. Yağ değişiminden sonra yağın vizkositesi değişeceği için şanzımanı yeniden adaptasyon yaptırmanız sağlıklı olacaktır, cihazsız değişimler 6 litre civarı alırken cihazlı değişim sağlamak yaklaşık 9.5-10 litreyi bulabiliyor yani cihazlı değişim şanzıman ve yağ soğutucusundaki tüm yağları temizler, yedek parçaları mutlaka Zf'nin bayiilerinden almanızı tavsiye ederim. Bahsettiğim şeyler Zf tork konvertörlü şanzımanları içindir.
-
10 Haziran 2023, 12:19
#11
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Hocam eğer otomatik şanzımanınız Zf ise yağ kontrolünü araç çalışırken ve şanzıman yağı 40 derece civarında kontrol edilmesi gerekli (dereceyi yanlış hatırlıyor olabilirim), şanzımanınız yine Zf markaysa mutlaka Zf'nin kendi yağını koymanızı tavsiye ederim. Yağ değişiminden sonra yağın vizkositesi değişeceği için şanzımanı yeniden adaptasyon yaptırmanız sağlıklı olacaktır, cihazsız değişimler 6 litre civarı alırken cihazlı değişim sağlamak yaklaşık 9.5-10 litreyi bulabiliyor yani cihazlı değişim şanzıman ve yağ soğutucusundaki tüm yağları temizler, yedek parçaları mutlaka Zf'nin bayiilerinden almanızı tavsiye ederim. Bahsettiğim şeyler Zf tork konvertörlü şanzımanları içindir.
Bilgiler için çok teşekkür ederim .
Aracım için adaptasyon gerekmiyor araştırdığım kadarı ile. Hem forumlarda/face grubunda ve youtube'taki değişim vidyolarında hem de blueprint'in aracımla alakalı şanzıman yağı değişim vidyosunda böyle bir bilgi-gereklilik yok/görmedim. Aracım küçük motorlu bir araç olduğu için tam değişimde 5.7lt şanzıman yağı alıyor kitapçığına göre. SP III uyumlu Shell Spirax S5 ATF X yağ kullanacağım. Şanzıman yağ soğutucusundaki ve sistemdeki yağı boşaltmak için soğutucudan gelen hortumu çıkartıp aracı 1 dakika kadar(ya da yağ çıkması bitene kadar) rölentide çalıştırıldığını yine blueprint'in vidyosunda ve aracın yine çokça satıldığı hint vidyolarında gösteriyor. Zaten şanzıman yağı filtresini değiştirmek için şanzıman karterini de açacağım sonrasında yine ilgili blueprint vidyosunda gösterdiği gibi. Onun için tam değişim olmuş olacak ve 5.7 lt yağ kullanacağım. Araçta şanzıman için yağ seviye çubuğu da var neyse ki.
Konu sahibi arkadaştan konuyu dağıttığım için özür diler, daha da dağıtmamak için yazımı burada bitiririm.
-
10 Haziran 2023, 12:34
#12
Varyatörü açmadan dışarıdan yapılan temizlik sadece görsellik sağlar , özellikle ön varyatör içinde çok fazla toz birikiyor , temizleyip ağırlıkları hafifçe greslersen motorun gidişi canlanır , son sürati bir tık artar , kalkışta titreme varsa azalır , varyatör filtresi varsa onuda temizlemek kayışın aşırı ısınmasını engeller ömrü uzar....ayrıca sen servis değilsin acelen mi var yağı çabucak boşaltmak gibi bir derdin olsun motoru kapattıktan sonra en az bir kaç saat bekle yağ kartere süzülsün sonra aç tapayı yavaş yavaş boşalsın , en fazla 10 dk fark eder.
-
10 Haziran 2023, 17:21
#13
Buarada yağımızı değiştirdikten sonra elimizde kalan atık yağı klozete, lavaboya, kanalizasyona vs zinhar dökmüyoruz. Çünkü 1 litre atık yağ 1 milyon litre suyun kirlenmesine neden oluyormuş. Sudaki oksijeni azaltıp oksijen geçirgenliğini bozuyor ve de güneş ışınlarının suya geçmesini engelliyormuş.
Belediye'nin atık yağ kutusuna bırakmak en faydalı yöntem.
-
10 Haziran 2023, 20:00
#14
Ben uzun yol,kampçı,karavancı biri olarak şunu söylerim yapabildiğini kendin yapacaksın Özellikle kamp,uzun yol yapılıyorsa gecenin bir vakti yolda sadece kuş seslerinin duyulduğu zifiri karanlıkta motor basit bir mekaniik problemde yolda kalmışsa kendiniz çözebilmelisiniz Tabiki ustalıktan bahsetmiyrum ama motoru yürür hale getirip o günü kurtarabilirsiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:13 ----------
Malumunuz cbf 2000 de bir yağ değiştiriyorum Bayburt-Of d-915 Yol dönüşü
[IMG][/IMG]
-
10 Haziran 2023, 20:18
#15
Yahu hepiniz nasıl yapılacağını anlatmışsınız da hiç biriniz adama motorun garantiden çıkar dememiş.
Arkadaşım 3-5 liradan kaçmak için 50 takla atacaksan ne diye motosiklet gibi pahalı bir hobi edindin?
Motosikletin garanti dışı kaldığında arızası sonrası tamir için paran var mı?
Bir yağa 100 lira eksik verdikten sonra 20-30-40 bin liralık arızaları karşılayabilecek misin?
Biraz mantıklı olun yahu
-
10 Haziran 2023, 20:38
#16
otopsici adlı üyeden alıntı
Yahu hepiniz nasıl yapılacağını anlatmışsınız da hiç biriniz adama motorun garantiden çıkar dememiş.
Arkadaşım 3-5 liradan kaçmak için 50 takla atacaksan ne diye motosiklet gibi pahalı bir hobi edindin?
Motosikletin garanti dışı kaldığında arızası sonrası tamir için paran var mı?
Bir yağa 100 lira eksik verdikten sonra 20-30-40 bin liralık arızaları karşılayabilecek misin?
Biraz mantıklı olun yahu
Konuyu açan motorrun garantisi gider mi-gitmez mi dememiş ki Ki garantisi varsa garantisi süresini bilip buna göre hareket edeceini varsayarım Bu arada motosikletin garantisi varsa da yoksa da uyuglamasa da en azından teoride bazı değişim ve onarımları bilinmeli
https://yoldabirivar.wordpress.com/
-
10 Haziran 2023, 20:59
#17
tommygun adlı üyeden alıntı
Buarada yağımızı değiştirdikten sonra elimizde kalan atık yağı klozete, lavaboya, kanalizasyona vs zinhar dökmüyoruz. Çünkü 1 litre atık yağ 1 milyon litre suyun kirlenmesine neden oluyormuş. Sudaki oksijeni azaltıp oksijen geçirgenliğini bozuyor ve de güneş ışınlarının suya geçmesini engelliyormuş.
Belediye'nin atık yağ kutusuna bırakmak en faydalı yöntem.
Bu bana hep garip gelmistir mesrla 1 litre yag ile tamirciye gidiyoruz duya karismadin diye adam fabrikasindan galonlari bosaltiyor nehirlere gikimiz cikmiyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)