Motorun arkasına sonradan bağlanan çantalar motorun dengesinde bir sorun oluşturur mu dostlar hıza binin ce yalpalanması vb... gibi durumlar,
Motorun arkasına sonradan bağlanan çantalar motorun dengesinde bir sorun oluşturur mu dostlar hıza binin ce yalpalanması vb... gibi durumlar,
Herif Manyak Yüzünden Belli,
Nizami ve de motosiklete uyumlu olmayan uzun tur camı ve de lenduha gibi büyük arka çantalar evet ön tarafta boşluk hissi yaratabilir, yüksek hızlarda konforunuzu bozabilir. Lakin bu hızlar 125 cc motorla ulaşacağınız hızlar değildir. Eğer hala Cb 125 R kullanıyorsanız, çok da problem etmeyin.
Direksiyonda vibrasyona neden oluyor, özellikle 40lt ve üzeri olanlar. Deneyimle sabittir.
Çantanın doğru takılması önemli sağa veya sola yatık olmamalı gidonu bırakırsan mesela çanta yüzünden giden sallanır.
Çoğu yan çantanın içinde max 130kmh ye kadar yazar
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
250 cc Inazuma F te arka çanta yokken elleri bırakınca ok gibi giden motosiklet, arka çantayı taktığımda eller serbestken direksiyon yalpa yapıyordu. Direksiyonu tutarken hissedilmeyecek düzeyde idi. Orijinal çanta demiri ve orijinal çanta ile en az yapacağını ama yine de yapacağını düşünüyorum. Çanta ve demirin pozisyonunun çok iyi ayarlanması gerekir bunun olmaması için.
Şimdi lisede fizik dersinde kaldıraç / kuvvet kolu konusunu hatırlayın.
Tekerleğin arkasında takılan çanta oradan bir ağırlık oluşturacak, bu ağırlık arka tekeri destek noktası yapan bir kaldıraç gibi çalışıp ön tekerin yere bastığı ağırlığı az da olsa azaltacaktır. Yüksek hızda zaten arka teker yere güç iletirken dönme hareketi ile ön tekerin yere basma ağırlığı az miktar azalıyor hatta kimi güçlü motorlarda bu yüzden ön teker yerden kalkıyor, arkada çanta varsa ve çok doluysa bu etki daha çok olacaktır. 3lü çanta bu açıdan daha makul, yanlardaki çantalar arka tekerün gerisinde değil tekel hizasında, yani kaldıraç etkisi yapmıyorlar, ağır eşyaları yan çantalara koyunca hem ağırlık merkezi aşağıda kalır hem de arka çantaya yalnızca pratik şekilde hızlıca almak isteyeceğiniz nispeten hafif şeyleri doldurursanız daha doğru olur. Çok ağır doldurmamak lazım.
Yorumlarınız için teşekkürler dostlar. Evet halen 125 lik motorumu kullanıyorum,
Herif Manyak Yüzünden Belli,
125'Lik motorun hızlarında çok sorun yaratmaz ama yine de hiç olmadığı duruma göre ön tekerde tutuşu azaltma ihtimali hep var, dikkatli sürün.
zaten arka çantalar için en fazla 5kg yazıyor, aşırı ağır şeyler koymadıkça sıkıntı çıkmaz.
Merak edip benim xmax'ın kitapçığına baktım, kocaman sele altı bagajı için de 5kg yazmışlar. ben orayı en az 10 kilo doldurduğumu bilirim, ama bendeki sele altı bagajı iki tekerin ortasına denk geldiği için dengeye çok zararı olmaz, ama arka çantam olsaydı oraya 10 kilo koysam zararı olurdu.
Arka çantada hissetmiyorum da en son İzmir'e yan çantalar ile gittim son hızım 10 km düştü. Dengede herhangi bir sorun yaşamadım.
Motoruna ve çantasına göre değişir. Her motorda illa ki çanta ağırlık merkezi, rüzgar etkisi vb sebeplerde azda olsa etki eder.
Ama bu etki bazı motorlarda hiç hissedilmezken bazılarında çok hissedilir.
Mesela benim şimdiki Xpulse 200 4v motorumda 40lt arka çanta (topcase) var, 60km/h hızda gidonu bırakınca çırpma yapıyor çanta ile. Çantasız aynı sorun yok. Çanta direkt etki ediyor bu motorda.
Tracer900 de orjinal 3lü çanta setim vardı, 120 ye kadar çantaların hiçbir etkisi olmuyordu, varlığı yokluğu eşit gibiydi neredeyse. Ama daha yüksek hızlarda çantalar varlığını hissettiriyordu.
Aynı şey honda integram içinde geçerliydi. 45lt topcase vardı, sürüşümü hiç etkilemiyordu.
Motorun ağırlığı, tipi, çantanın ağırlığı, tasarımı, büyüklüğü vb birçok etken var bu işin içinde...
130 140 KM hızlardan sonra hafif motorlarda ve ağır motorlardada rüzgarlı havalarda veya motorun havaya direncinden yapar.An ve an değişiklik olur gibide olur yani çantalı çantasız kullanınca anlarsınız tam.Büyük çantalarda daha çok olur.
yan cantalar yuzde 50 etkıler surus konforunu aralara gıremezsın hatta cantaları takıp mecıdıyekoy de trafıkte kalan arkadaslara gülüyorum hep neden sehır ıcınde kullanıp ta kendıne ezıyet eder ınsan anlamıs değilim ama arka çantanın zararı olmaz 200 ustune cıkmıyorsan yıllardır her motorumda racıng motorum harıc muhakkak topcase vardır
özellikle de aluminyum çantalar motorun aerodinamisini bozduğu için yüksek süratlerde yalpalama yapar. soft çanta kullanmayı deneyin, ben bu şekilde sorun yaşamadım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)