HONDA CBX 750P Problemlerim Ve Sorularım
Reklamlar
-
05 Haziran 2023, 11:06
#1
Herkese selamlar, Honda CBX750P model şaftlı bir motorum var. Bir kaç problemim ve sorum var bilgisi olanlar bilgi verebilirse çok memnun olurum.
Şimdi motorun revize görüp görmediğini bilmiyorum ancak günlük kullanımda a noktasından b noktasına gidebiliyorum motorla her gün de neredeyse 40-50 km yol yapıyorum.
1.Sorunum motor stop ediyor, rolanti ayarı vs yaptık ancak bu sefer ışıklarda ya da beklediğimde çok yüksek ses oluyor. Motor ısındıktan sonra stop ediyor bu arada, ilk çalıştığında bir sorun olmuyor.
2.Marş motorum arızalanmıştı, topkapı alikoda tamir ettirdim önceden motor stop ettiğinde hiç çalıştırmıyordu motoru vurdurunca çalışıyordu, tamirden sonra da motor ısınınca çalıştırmıyor, mecburen soğumasını bekliyorum motorun tekrar çalıştırabilmek için.
3.Motorla 120-140 km hızlarına kadar çıkıyorum ama gerçek gücünü hissettirmiyor yani sanki motor gücü aktaramıyor gibi, mesela 120km hızlarında otobanda giderken gaz verdiğimde boş viteste gibi bağırmaya başlıyor, kavrayamıyor gibime geldi.
Bunlarla ilgili daha önce deneyimi olan bilgi verebilirse memnun olurum, bu motorların dilinden anlayan istanbul içinde bildiğiniz bir usta vs varsa onlara da götürebilirim. Kendi tarzıma göre motoru custom yaptım, tek arzum bu sezon gönül rahatlığı ile binebilmek.
Şimdiden teşekkür ederim. İyi günler.
Reklamlar
-
05 Haziran 2023, 11:17
#2
1-2.Bu sorunlar büyük ihtimal yakıt akışı ile ilgili.Karbüratörde sıkıntı olabilir.Belki bir ihtimal subap ayarı...
3-Debriyaj ayarına baktırın.Debriyaj ayarı tam ise ne yazık ki debriyaj bitik ve değişmesi gerekiyor.
-
05 Haziran 2023, 11:35
#3
Bir usta ile görüştüm yataklar genleşiyordur dedi, bu mümkün müdür sizce?
Bu arada balatalar vs yeni değiştirildi.
-
05 Haziran 2023, 12:07
#4
Karbüratörünüz bakımsız ve ayarsız olabilir veya bahsetildiği gibi subap ayarları bozulmuş olabilir. Debriyaj ise ayarsız olabilir veya uygun olmayan yağ koyulmuş olup size sıyırma sorunu yaşatıyor olabilir bir başka nedeni ise debriyajı toplayan usta düzgün toplayamayıp sıralamaları düzgün yapmadıysa yine bu sorun size baş gösterecektir. Yatakların genleşme muhabbetini ilk defa duyuyorum, parçalar çalışma sıcaklığında elbette genleşir ama bu böyle bir arıza yaptıracak durum değildir.
-
05 Haziran 2023, 12:13
#5
hasant adlı üyeden alıntı
Bir usta ile görüştüm yataklar genleşiyordur dedi, bu mümkün müdür sizce?
Bu arada balatalar vs yeni değiştirildi.
Eğer yağ eksiltme var ise yatak sarmış olabilir.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
-
05 Haziran 2023, 13:11
#6
Hocam oncelikle boyle eski bir motosiklette mutlaka karburatore iyi bir bakim yapin.Karburatorden emin olmadikca diger problemleri cozmekte de sorun yasarsiniz. Tamir kitiyle beraber butun contalari vs degisip iyice temizlenmesi gerek . Daha sonra guzel bir hava ayari yapilmali. Bu sekilde rolanti sorununu cozebilirsiniz.
Isininca stop etme sorunu eski motosiklerde yasaniyor. Bizim turk ustalari da ilk olarak yataklar genlesmistir abi onceden hararet yapmistir falan diyor. Mars komurlerine, akuye, sargiya kisacasi motosikletin sarj sistemine baktirmak gerek. Motorun bagirip gitmemesi de debriyaj balatanizin bittigine isaret. Degistirdik diyorsaniz belki de komple saclar veya yaylarda sikinti olabilir. Acilip yaylarin saclarin kontrol edilmesi gerebilir. Tabi once debriyajin ayarini kontrol ettirin, belki de basit bir ayar ile cozulur. Benzin pompasini degistirmekte de fayda var. Usta olarak size eski makinelerden anlayan bir usta lazim. Maslak oto sanayide levent usta (teknisyen oto) cok iyidir ve pahalidir. Yine de bir gosterseniz en azindan yol gosterir diye dusunuyorum.
-
05 Haziran 2023, 13:35
#7
Aslında güzelce de bi bakım yapıldı karbüratöre ancak sanırım ki bu motorları bilenlerin müdahalesi daha etkili olacak çünkü herkesin bilgisi yok. Herkese teşekkür ederim önerileriniz ve yorumlarınız için. Bugün maslak'a Levent ustaya götüreceğim, sanırım o biliyormuş bu motorları. Umarım çözebiliriz kısa bir zamanda. Tekrardan teşekkürler. Yapıldığında bilgisini de buradan vereceğim kısmet olursa.
-
05 Haziran 2023, 13:51
#8
hocam sorununuz için önerim yok ama motorunuzun fotoğraflarını atsanız da baksak yüksek hacimli eski hondaların hepsi ayrı bir karizma.
-
05 Haziran 2023, 18:44
#9
teşekkür ederim tekrar herkese. Motorum orjinal görüntüsünde değil, kendi zevkimce bir şeyler yaptık. İlgilenen olursa bu haliyle ilanda hatta motor. Tamamen karsız bir şekilde satışta.
Fotosunu yükleyemedim ama ilan linki burada
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...03395217/detay
-
05 Haziran 2023, 19:07
#10
1- Sübap ayarı
2- Başka bir motorla uyan illa ki marş motoru vardır onunla değişmenizi öneririm.
3- Debriyaj baskı balata değişimi
-
05 Haziran 2023, 20:08
#11
Bugün gidemedim ama yarın Levent ustaya gideceğim umarım o birşeyler önerecektir. Ona göre hareket edeceğim artık.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)