Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Yatak sardık :(

    REKLAM ALANI
  1. #41
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Listeye bakınca yatak sarmamış yada motor kitlenmemiş sanki , bu parçalarla çalışır hale gelecekse şanslısınız , geçmiş olsun..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı ilker a. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nereye ne kadar sıkışmış ortaya çıktı.

    Gerekli parça listesi şöyle:

    Emme Sübabı
    Egzoz Sübabı
    Üst Kapak Contası
    Silindir Alt Conta
    Eksantrik Zinciri
    Otomatik Gergi
    Yağ Filtresi
    Sübap Kayıt Lastikleri
    Segman Takımı

    Toplam = 834 Euro

    Birkaç yere daha fiyat soracağım ama parça fiyatları, dolayısıyla dip toplam çok değişmeyecektir diye tahmin ediyorum.

    Güncel kurla yaklaşık 25.000 TL ediyor.
    Geçmiş olsun.
    Umarım daha fazla masraf yükselmeden bu kadarla düzelir.

  3. #43

    Üyelik
    19 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul - Bakırköy
    Motosikleti
    BMW F650 GS (2006 Model)
    Selamlar tekrardan,

    Konuyu güncelleyeyim dedim.
    22 Kasım'da motoru teslim aldım.
    Yatak sarma tamiratı için gerekli parça listesini yazmıştım zaten, 834 Euro.
    Bu tamirata ek olarak;
    * Akü değişti (eskiydi zaten, aylarca çalışmayınca gebermiş)
    * Bujiler yenilendi
    * Fren balataları da değişti

    Bu ekstra parçalar, işçilik ve motorun tamirhaneye nakliyesi için toplam 18.000 TL ödedim.

    22 Kasımda teslim aldım dedim ama aslında 10 Kasım'da teslim aldım ama ara sokaklarda test sürüşü yaparken motor stop etti ve çalışmadı.
    Ustanın tamirhanesi yakınlardaydı da hemen aradım, ite ite götürdük.

    22 Kasım Çarşamba günü de tekrar teslim aldım.
    Benzin filtresi vs. değiştirdim, sorun oradaymış dedi.
    23 Kasım Perşembe, sağa sola gittim, bir kere benzinlikte stop etti, normaldir dedim.
    24 Kasım Cuma günü, yine ufak ufak gezerken, gideceğim yere 200 metre kala yolda stop etti.
    Akü sağlam ama ateşlemiyor.
    Denk geldi ve çalıştı, gideceğim yere gittim, işimi hallettim, eve döneceğim, tek marşta çalıştı.
    Herhalde motor soğuyunca çalışıyor, doğruca ustaya gideyim diye düşündüm.
    Çıktım E5'e, yolda 70'le sağ şeritten gidiyorum, stop etti.
    O hızla yol ayrımındaki taralı alana kadar gittim, yaktım dörtlüleri.

    Aklıma iki olası sorun geldi; yan ayak müşürü ya da yakıt sisteminde bir arıza.
    İki sefer stop etme yaşandı, ikisinde de motor yola çıkıp belli bir süre yol aldıktan sonra stop ettiği için müşürü eledim kafamda.
    Müşürde sorun olsa vitese geçirip gidemem diye düşündüm.
    Benzin pompası, filtresi, ateşleme sistemleri, neler neler geldi aklıma, 1 ay daha tamirde kalacak diye çok üzüldüm, E5'te vızır vızır araçların arasında kalmak da cabası oldu.
    Aradım ustayı, dedim gel bak, çalışmıyor motor.
    Geldi sağ olsun.
    Peki sorun neymiş; yan ayak müşürüymüş :(
    Soket yerinden çıkıp temassızlık yapıyormuş.
    O temassızlık yapma anı ne zamana denk geliyorsa motor stop.
    Plastik kelepçe ile sağlamlaştırdık soketi.
    2 hafta önce ara sokakta stop edip çalışmadığında da problem buydu galiba diye düşündük.
    Şimdilik bir aksilik yok çok şükür.

    Sürekli olarak 70-80 arası gidiyorum, 3000-4000 km sonra da yağ değişimi olacak.
    Kış mevsimine girdiğimiz için yakın zamanda 3000-4000 kilometre yapamam, o yüzden birkaç ay sonra (Mart gibi mesela) kaç kilometre yapmış olursam olayım, yağ değişimi olacak.

    27 Kasım Pazartesi günü de İstanbul/Kadıköy/Kızıltoprak'ta muayeneye girdim.
    Hep Maslak'ta girerdim, boş randevuyu Kızıltoprak'ta bulunca kaçırmayayım dedim.
    Aslında muayene Hazirandaydı ama bu tarihe kadar ertelendi maalesef.
    Yaklaşık 800 TL de muayene ücreti + gecikme cezası olarak ödedim.
    (Randevu alabilmek için ikinci kez alınan MTV'yi de ödemem gerekti, onu saymıyorum.)
    Muayeneden problemsiz geçtim, ondan da kurtuldum.
    (Kısa huzmeli far ayarı hatalı ve arka çantanın onaysız monte edilmesi şeklinde iki adet hafif kusur yazmışlar)

    Yağ meselesi büyük ders oldu bana.
    Muayene istasyonundaki eleman da motorun model yılını gördü tabii, ne kadar zamandır sizde dedi, 2013 dedim, büyük arıza çıkardı mı hiç dedi, benim ihmalkarlığımı saymazsak çıkarmadı, yağsız bıraktığım için yatak sardı dedim, bu motorlar eskidikçe yağ yakma oranları artıyor, dikkat etmek lazım, hatta uzun süre kullanmayacaksanız yan ayakta değil, orta sehpada bırakmak lazım, yan ayakta bırakınca yağ bir tarafta birikiyor, yağsız kalan silindirde yatak sarma yaşanıyor dedi, haklısın dedim.

    İhmalkarlığım yüzünden bir yaz mevsimini boşa geçirmiş olduk, daha kaç yaz göreceğiz kim bilir? :(
    Mr.wind, tommygun, mavellen ve 7 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #44
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı ilker a. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar tekrardan,

    Konuyu güncelleyeyim dedim.
    22 Kasım'da motoru teslim aldım.
    Yatak sarma tamiratı için gerekli parça listesini yazmıştım zaten, 834 Euro.
    Bu tamirata ek olarak;
    * Akü değişti (eskiydi zaten, aylarca çalışmayınca gebermiş)
    * Bujiler yenilendi
    * Fren balataları da değişti

    Bu ekstra parçalar, işçilik ve motorun tamirhaneye nakliyesi için toplam 18.000 TL ödedim.

    22 Kasımda teslim aldım dedim ama aslında 10 Kasım'da teslim aldım ama ara sokaklarda test sürüşü yaparken motor stop etti ve çalışmadı.
    Ustanın tamirhanesi yakınlardaydı da hemen aradım, ite ite götürdük.

    22 Kasım Çarşamba günü de tekrar teslim aldım.
    Benzin filtresi vs. değiştirdim, sorun oradaymış dedi.
    23 Kasım Perşembe, sağa sola gittim, bir kere benzinlikte stop etti, normaldir dedim.
    24 Kasım Cuma günü, yine ufak ufak gezerken, gideceğim yere 200 metre kala yolda stop etti.
    Akü sağlam ama ateşlemiyor.
    Denk geldi ve çalıştı, gideceğim yere gittim, işimi hallettim, eve döneceğim, tek marşta çalıştı.
    Herhalde motor soğuyunca çalışıyor, doğruca ustaya gideyim diye düşündüm.
    Çıktım E5'e, yolda 70'le sağ şeritten gidiyorum, stop etti.
    O hızla yol ayrımındaki taralı alana kadar gittim, yaktım dörtlüleri.

    Aklıma iki olası sorun geldi; yan ayak müşürü ya da yakıt sisteminde bir arıza.
    İki sefer stop etme yaşandı, ikisinde de motor yola çıkıp belli bir süre yol aldıktan sonra stop ettiği için müşürü eledim kafamda.
    Müşürde sorun olsa vitese geçirip gidemem diye düşündüm.
    Benzin pompası, filtresi, ateşleme sistemleri, neler neler geldi aklıma, 1 ay daha tamirde kalacak diye çok üzüldüm, E5'te vızır vızır araçların arasında kalmak da cabası oldu.
    Aradım ustayı, dedim gel bak, çalışmıyor motor.
    Geldi sağ olsun.
    Peki sorun neymiş; yan ayak müşürüymüş :(
    Soket yerinden çıkıp temassızlık yapıyormuş.
    O temassızlık yapma anı ne zamana denk geliyorsa motor stop.
    Plastik kelepçe ile sağlamlaştırdık soketi.
    2 hafta önce ara sokakta stop edip çalışmadığında da problem buydu galiba diye düşündük.
    Şimdilik bir aksilik yok çok şükür.

    Sürekli olarak 70-80 arası gidiyorum, 3000-4000 km sonra da yağ değişimi olacak.
    Kış mevsimine girdiğimiz için yakın zamanda 3000-4000 kilometre yapamam, o yüzden birkaç ay sonra (Mart gibi mesela) kaç kilometre yapmış olursam olayım, yağ değişimi olacak.

    27 Kasım Pazartesi günü de İstanbul/Kadıköy/Kızıltoprak'ta muayeneye girdim.
    Hep Maslak'ta girerdim, boş randevuyu Kızıltoprak'ta bulunca kaçırmayayım dedim.
    Aslında muayene Hazirandaydı ama bu tarihe kadar ertelendi maalesef.
    Yaklaşık 800 TL de muayene ücreti + gecikme cezası olarak ödedim.
    (Randevu alabilmek için ikinci kez alınan MTV'yi de ödemem gerekti, onu saymıyorum.)
    Muayeneden problemsiz geçtim, ondan da kurtuldum.
    (Kısa huzmeli far ayarı hatalı ve arka çantanın onaysız monte edilmesi şeklinde iki adet hafif kusur yazmışlar)

    Yağ meselesi büyük ders oldu bana.
    Muayene istasyonundaki eleman da motorun model yılını gördü tabii, ne kadar zamandır sizde dedi, 2013 dedim, büyük arıza çıkardı mı hiç dedi, benim ihmalkarlığımı saymazsak çıkarmadı, yağsız bıraktığım için yatak sardı dedim, bu motorlar eskidikçe yağ yakma oranları artıyor, dikkat etmek lazım, hatta uzun süre kullanmayacaksanız yan ayakta değil, orta sehpada bırakmak lazım, yan ayakta bırakınca yağ bir tarafta birikiyor, yağsız kalan silindirde yatak sarma yaşanıyor dedi, haklısın dedim.

    İhmalkarlığım yüzünden bir yaz mevsimini boşa geçirmiş olduk, daha kaç yaz göreceğiz kim bilir? :(
    Hadi bakalım geçmiş olsun. Motorunuzu teslim aldığınıza çok sevindim. Yazın yapamadığınız nice kilometreleri umarım bu saatten sonra yaparsınız.
    espresso ve ilker a. bunu beğendiler.

  5. #45
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Geçmiş olsun. Kazasız sorunsuz sürün İnşallah.
    Bende geçen supapları yedim. Aracı üzmeden sürerim. Apaçiler gibi gaza abanıp diğer ışıkta firen yapmam. Şansızlık diyelim.
    ilker a. bunu beğendi.

  6. #46
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    " uzun süre kullanmayacaksanız yan ayakta değil, orta sehpada bırakmak lazım, yan ayakta bırakınca yağ bir tarafta birikiyor, yağsız kalan silindirde yatak sarma yaşanıyor dedi, haklısın dedim."
    Bu kısma katılmıyorum,Kulaktan dolma bilgi bu.
    Nacizane bilgime göre tek silindirli bir motor yağı eksik değilse yan ayaklıkta kalsa da sorun olmaz çünkü tek silindir.Ama 1100-1150,1200 gs gibi çift silindir motorlarda bile ancak yağ eksik ise yağ bir tarafa yığılır ve o halde çalıştırılırsa problem yaratır.Bu yüzden yan ayaklıktaki motor doğrultulup biraz beklenmeden marşı basmamak gerekir.
    2004 öncesi tek bujili F650 motorlarının bir takım kronik sorunları vardı,aynı motoru kullanan aprillalar da iflah olmadı.sonraki F650 lerde de marj rublesi,fren diski bağlantı civataları,grenajları,km saati ve soketleri sorun yaratır.
    Soketlere sık sık elektronik devre temizleyici sıkmakta fayda var
    Yine anlamadığım bir şey var,
    yatak saran motorda kol yatakları,bilyalar değişir.bunda siboblara el atılmış,.segman ve sibob değişiyor ama yataklar hasar görmüyor bu kısmı ilginç.
    sanırım bir tanımlama karmaşası var,sanki hararetle siboblar kaynamış gibi.
    Neyse geçmiş olsun,umarım aynı sorunu tekrar yaşamazsınız.F650 keyifli motordur,bakımlı ve özenli kullandığınızda dikiş makinası gibi keyifli bir yolculuk sunar.
    ilker a. bunu beğendi.

  7. #47
    CRF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2022
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CRF 250 L
    yazının sonunda güzel bir ohh dedirti . Hadi geçmiş olsun acısını cıkarın gezerek
    ilker a. bunu beğendi.

  8. #48
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Geçmiş olsun. Size acı bir tecrübe olmuş yağ lambası. Sonu güzel olmuş güle güle binin
    ilker a. bunu beğendi.

  9. #49
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Segmanlarda dahil bütün üst takım değişmiş..Motor kitlemiş ama silindire bir şey olmamış..Büyük şans.. Bende diğer arkadaşlarla aynı düşünüyorum..Sanırım arıza tanımlama hatası var..Tek silindirli motorların da bu avantajı var işte..Ne hasar varsa tekten geçiyor..ya 4 silindiir olsaydı der polyannacılığın dibine vururdum.. Benden önemli mi ?..
    ilker a. bunu beğendi.

  10. #50
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Geçmiş olsun.

    Sarılmış Yataklar
    ilker a. bunu beğendi.

  11. #51
    muco55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2011
    Şehir
    FATİH-Esenyurt-İSTANBUL
    hocam büyük geçmiş olsun, tahmin ediyorum oldukça can sıkıcı bir durum, bu yaz 1978 model 230e mercedes otomobilim (araçla aramda duygusal bir bağ vardı) yatak sardırdık, yağ pompası bozuldu, işe bakın ki pompa bozulmadan bir iki dakika önce aracın altını vurup alüminyum karterde de delik de açmışım. yağ basınç göstergesi düştüğünde çok geç kalmıştım. orjinal parçalarla toplayamadığımız sürece mercedesin cliodan farkı kalmayacağından ve orjinal parçalarla motoru toplamak aracın piyasa değeri kadar tutacağından mecburen aracı o şekilde satıp başka araç aldım. yine mercedes aldım ama güzelim arabam gitti. sizi anlayabiliyorum kısacası.
    öncelikle abi yağ lambası yandığı gibi ne olursa olsun hiç riske girmeden hemen aracı stop etmek gerek. hatta yağ ile ilgili bir şüpheniz olsa bile marşa dahi basmamak gerek, marşa basınca bile yatak sarar araç. maalesef acı bir tecrübe olmuş sizin için.
    şunu da belirtmek isterim ki her ne kadar yeni model bir çok araçlarda rodaj için tavsiyelere gerek olmadığı belirtilse de ne olursa olsun yeni toplanmış motorda rodaj süresine ve kaidelerine çok dikkat etmek gerek. Tekrar çok geçmiş olsun. Allah beterinden korusun hocam.
    ilker a. bunu beğendi.

  12. #52
    doberman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2010 Dyna Wide Glide
    20 yaşına yaklaşmış söylemesi kolay 150 bin kilometredeki motoru alırken ne düşünüyordunuz ki acaba

  13. #53

    Üyelik
    19 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul - Bakırköy
    Motosikleti
    BMW F650 GS (2006 Model)
    Alıntı doberman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20 yaşına yaklaşmış söylemesi kolay 150 bin kilometredeki motoru alırken ne düşünüyordunuz ki acaba
    Ne dediğinizi tam anlamadım ama motosikleti 2013 yılında aldığımda 7 yaşında ve yaklaşık 55.000 kilometredeydi.
    Bu arızanın yaşanmasının sebebi yaşı ya da kilometresi değil, benim ihmalkarlığım.
    espresso ve zihnigonen bunu beğendiler.

  14. #54
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı doberman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20 yaşına yaklaşmış söylemesi kolay 150 bin kilometredeki motoru alırken ne düşünüyordunuz ki acaba
    Birgün Avrupa' ya giderseniz yazdıklarınızın ne kadar anlamsız olduğunu anlayabilirsiniz
    tommygun, ilker a., espresso ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  15. #55
    kryeck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbr125
    öncelikle geçmiş olsun. üst takımı değişmişse sübaplar yağsız çalıştığından şey olmuştur.
    bazı durumlarda bunlar pistonu kırıp şanzumanı ve krankı elinize verebiliyor ucuz kurtulmuşsunuz.
    ayda bir yağ/su göstergesine bakmakta fayda var.
    ilker a. bunu beğendi.

  16. #56
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı ilker a. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar tekrardan,

    Konuyu güncelleyeyim dedim.
    Bilgilendirme için teşekkürler.
    Olması gereken zaten bu ve sonradan durum hakkında bilgi vermek ama ne yazıkki kullanıcıların çoğu bunu yapmıyor.
    ilker a., zihnigonen ve espresso bunu beğendiler.

  17. #57

    Üyelik
    10 Ocak 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Yamaha Süper Tenere XT1200ZE & SYM Joyride 300
    Alıntı doberman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20 yaşına yaklaşmış söylemesi kolay 150 bin kilometredeki motoru alırken ne düşünüyordunuz ki acaba
    Yeni model hastalığı ülkemizde var. Kaliteli bir motosiklet (ki bahsedilen kaliteli bir motosiklet)'i onlarca yıl kullanabilirsiniz. Önemli olan bakımlarının zamanında ve düzgün olarak yapılmış olmasıdır. Tarz değiştirmediğim sürece motosikletimi satmayı asla düşünmüyorum.


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)