Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Yatak sardık :(

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    19 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul - Bakırköy
    Motosikleti
    BMW F650 GS (2006 Model)
    ustaya dedim ki yağ lambası yakmadı abi yağ lambası yanacak kadar yağ bittiyse geçmiş olsun dedi
    Konunun özeti bu işte.
    Mesajlarımdan birinde yazdım; ışık yanınca beni bir süre idare eder zannetmiştim, etmiyormuş :(
    Işık yanınca geçmiş oluyorsa, o ışığın amacı ne?

    1 litre yağ kalınca yansın, yarım litre kalınca yansın, yağın özelliği bozulunca yansın vs.
    Ama yağ bitince yanıyorsa, ha yanmış ha yanmamış, ne fark ediyor.
    espresso ve yamtareroglu bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    01 Mayıs 2023
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke 250 ABS
    geçmiş olsun hocam
    ilker a. bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı ilker a. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konunun özeti bu işte.
    Mesajlarımdan birinde yazdım; ışık yanınca beni bir süre idare eder zannetmiştim, etmiyormuş :(
    Işık yanınca geçmiş oluyorsa, o ışığın amacı ne?

    1 litre yağ kalınca yansın, yarım litre kalınca yansın, yağın özelliği bozulunca yansın vs.
    Ama yağ bitince yanıyorsa, ha yanmış ha yanmamış, ne fark ediyor.
    Geçmiş oldun 17 yaşında motor ekonomik kullanım ömrünü zaten doldurmuş .. bu yaşta motor sürüyorsanız bu tür süprizlere her daim hazırlıklı olmanız lazım ..
    o motorun blokunun içinde 17 yıllık keçeler contalar ringler bilyeler fitiller falan filan var haliyle zamanla aşınıyor eskiyor gevşiyor eziliyor parçalanıyor kaçırıyor bu parçalar .. Tekrar geçmiş olsun ..

    Bu konularda scooterlar avantajlı her şeyleri açıkta kaplamayı söktünmü her şeye ulaşmak kolay ..
    ilker a. bunu beğendi.

  4. #24
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı ilker a. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konunun özeti bu işte.
    Mesajlarımdan birinde yazdım; ışık yanınca beni bir süre idare eder zannetmiştim, etmiyormuş :(
    Işık yanınca geçmiş oluyorsa, o ışığın amacı ne?

    1 litre yağ kalınca yansın, yarım litre kalınca yansın, yağın özelliği bozulunca yansın vs.
    Ama yağ bitince yanıyorsa, ha yanmış ha yanmamış, ne fark ediyor.
    Benim motor uzun sure durur ve bekletmeden kullanirsam (normalde yaptigim birsey degil) yag lambasi yanar kapatirim motoru tekrar calistiririm rolantide 2 3 dakika sonra basar giderim.

    Yag lambasi gereksiz degil sensorde problem olabilir.
    ilker a. bunu beğendi.

  5. #25
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Üstat konuştun mu ustanla? Ne masraf çıkıyor? Parça tedariği için araştırma yapmaya başladın mı?

  6. #26

    Üyelik
    19 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul - Bakırköy
    Motosikleti
    BMW F650 GS (2006 Model)
    Üstat konuştun mu ustanla? Ne masraf çıkıyor? Parça tedariği için araştırma yapmaya başladın mı?
    Henüz netleşmedi maalesef.
    Yarın gidip yüz yüze konuşacağız.
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  7. #27

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Muhtemelen,yataklar,piston ve gomlekle kurtarirsin.

    Hatta silindir cidarinda derin çizik yoksa,0.25 pasoyla kurtarilir.piston herturlu degisecek,sekmanlarla beraber.

    Krank milinde sorun olmayabilir.

    Eksantrik milinde isidan kaynakli atiklik yoksa masraf duser.

    Debriyaj balatasida yuksek ihtimal asinmistir(yagsiz kuru surtunme)o da degisecek.

    Tavsiyem,hazir blok yarilacak supaplarida yenile.

    Yarim motor yaparak kurtarirsin.
    Cyan, espresso ve stubborn bunu beğendiler.

  8. #28
    Symurg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2023
    Motosikleti
    Rks Wildcat
    Hocam çok geçmiş olsun. Durduk yere hem masraf çıkınca hem uğraştırınca herkes üzülür ama ne canınıza ne sevdiğiniz birisinin canına bişey gelmemiş. Geri kalan herşey hallolur.

  9. #29
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    walla yağın komple bitmesi enteresan bir durum akma gitme yoksa yakması lazım. duman da yok dediniz garip. en son ne zaman değişmişti ve siz en son ne zaman kotrol etmiştiniz?

  10. #30

    Üyelik
    19 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul - Bakırköy
    Motosikleti
    BMW F650 GS (2006 Model)
    Destek olan herkese çok teşekkürler.

    Yaklaşık 15 gün oldu ama henüz parça listesi netleşmedi, eli kulağında, 1-2 güne netleşecek.
    Bu kadar süre geçti ama olay hala aklımda, atlamadım etkilerini. Bu yaz böyle geçer zaten. Kim bilir yaşayacak kaç yaz mevsimim kaldı, biri kendi hatam yüzünden böylece heba oldu gitti.

    Logaritma’nın dediği gibi; evet, motor 17 yaşında ve evet, gözle görülmeyen yerlerde ciddi sayılabilecek eskimeler olabilir. Belki de yolda damlaya damlaya bitti yağ.

    Ama sonuç olarak, yağın kontrol edilmesi kullanıcı sorumluluğunda bir olay. Peki ben bunu yaptım mı? Bu olay gerçekleşince, yağı en son ne zaman kontrol ettiğimi düşündüm, hatırlayadım. Çalıştığım iki işim var, üzerine evlilik, üzerine de anne-babalarımızın sağlık ve ekonomik problemleri eklenince, son 3 yıldır sadece kontağı çevir bin git yaptığımı fark ettim. Hatta geçenlerde, baktım lastik inmiş, görmemişim, kim bilir ne kadar süre öyle sürmüşüm.

    Alt tarafı yağ kapağını açıp seviyesine bakacaksın, 30 saniyelik iş denebilir, ama birincisi, insanın kafası bir sürü şeyle meşgulken yağdı, suydu, oydu buydu hiç aklına gelmiyor. İkincisi ve bence daha önemlisi ise şu:

    Bu anlatacaklarım kendi tecrübelerimdir, herkesin kendi tecrübesi farklı olabilir diyerek uyarımı yapayım.

    2013’te motoru aldığımda, bakım ve onarım dahil her şey için İstanbul – İstinye’deki Borusan’a götürmeye başladım. (Yapılan her şeyi de bilgisayarımdaki bir dosyada tutmaya başladım.) Buna Alman disiplini mi denir, yetkili servis olmak budur işte mi denir, onu bilemem ama bu arkadaşların bir Kontrol Edilecekler Listesi var (ecnebiler Check List der). Diyelim ki zincir değişimi için götürdünüz, zinciri değiştirip bırakmıyorlar, bu listeyi de mutlaka uyguluyorlar. Sonrasında da önce sözlü bir rapor, sonra da yazılı rapor veriyorlar:
    - Zincir değişti.
    - Akün eskimiş, yakın zamanda değiştirsen iyi olur.
    - Lastiklerin iyi.
    - Yağını, suyunu, hidroliklerini yeniledik ya da ilave yaptık.
    - Elektrik aksamını kontrol ettik; dörtlülerini çalıştıran düğme çalışmıyordu, onu tamir ettik, bir de arka stop lamban bozulmuştu, parçasını siapriş ettik, 2 hafta sonra gelecek, yeni parça takacağız."

    Dörtlüleri ya da stop lambasını, kullanıcıya sormadan tamir etmeleri, bu iki ekipmanın çalışmadığı hallerde trafiğe çıkılmaması gerektiğini düşündükleri için (iş güvenliği, güvenli sürüş vs. gibi konular sebebiyle). Akü konusunda onay istemeleri de akünün sürüş güvenliğini tehdit eden bir unsur olarak görülmemesi yüzünden.

    Bu listeyi uygulamak için işçilik hizmeti veriyorlar elbette ve bu esktra maliyet senin cebine yansıyor. İşlemleri duyunca, zincir için 5 lira ayırmıştım, şimdi masraf 7 lira oldu deyip üzülüyorsun ama bi taraftan da için rahat ediyor. Dörtlü bozukmuş, stop lambası yanmıyormuş, haberim yokmuş diyorsun mesela.

    Daha da güzeli, hayat meşguliyeti, beyin yorgunluğu vs. gibi sebepler yüzünden gözden kaçırdığın, dikkat edemediğin detayların kontrolünü senin adına birilerinin (hem de iyi şekilde) yapıyor oluşu.

    2018 civarı döviz kurları oldukça yükselmeye başlayınca, Borusan’a götürememeye başladım. Oto Sanayilerin ve ustaların yolunu tuttum. Gördüğüm kadarıyla, bu arkadaşlar, sizin yap dediğinizi yapıyor sadece. Yukarıdaki örnek için; zincir değiştirmeye gittiyseniz, sadece zinciri değiştiriyor. Kontrol Listesi gibi bir listeleri olmadığı için de yukarıdaki örnekteki dörtlü düğmesi veya stop lambası arızasını fark etmiyor, bakmıyor çünkü. Bir süre sonra, stop lambasının yanmadığını fark ettğinizde tekrardan ustanın yolunu tutuyorsunuz. Aküyü kontrol etmediği için 3 ay sonra akü bitiyor, çekiciyle ustaya gidiyorsunuz vs. Sen bunun lambasını, aküsünü, yağını, suyunu kontrol etmedin mi desen, vereceği cevap muhtemelen “abi kontrol et demedin ki” olacak. Ama buna karşılık ücreti de çok daha uygun elbette. Kendince haklı da olabilir ama bu durumda eliniz hep motosikletinizin üzerinde olacak. Elinizi bir süre çektiğinizde (bende olduğu gibi) yandı gülüm keten helva.

    Evet, motosikletinizin bakımından haberdar olmanız lazım. Evet, sürekli ilgilenmeniz lazım ama lastik değişimi için geçen sene, zincir değişimi için de bu senenin başlarında ustaya gittim ve belli ki ikisinde de yağ seviyesi kontrol edilmemiş (kontrol etmedikleri daha bir sürü şey vardır). Sen söylemezsen kontrol etmek zorunda değiller, sen kendin kontrol edeceksin diyebilirsiniz ama önüne gelmiş bir aracın kritik noktalarına bakmak gerekmez mi? Halihazırda bir arızası varsa ya da bir arıza ben geliyorum diyorsa, motosiklet atölyene gelmiş ve önünde duruyorken bunu gidermek daha kolay olmaz mı? Erken teşhis denen olayı pas geçmiş olduk sonuçta.

    Neyse, ağlama duvarına çevirmeyeyim burayı. Sonuç olarak kabahat bende. Bundan sonra her ayrıntısını kontrol edin diyeceğim. Onlarca iş arasına bir iş daha eklendi böylece. Gelişmeleri yazarım, günün birinde ihtiyacı olan okur belki.
    zihnigonen, fazil, Cyan ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #31

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    Son 3 yıldır sadece kontağı çevirip yürüyorum yazmanız olayı özetlemiş. İçinde yağ olsa da motora zarar gelebilirmiş olacağı varmış diyelim çünkü motor yağı ısınma döngüsüne girdiğinden itibaren ömrü 1 yıldır. Motora konan yağ 1 yıldan sonra hızla özelliğini kaybetmeye başlar. Değişim kmsi gelsin gelmesin motor sağlığı için değişmek zorunda.

    Değişim kmsi gelmediğinden dolayı kmyi doldurana kadar arabasına 2 yıl civarı binen arkadaşım 4-5 Yıldan sonra 40 bin kmdeki arabaya 2 yılda bir yağ değiştirdiği için yatak sardırmıştı. Çoğu kişi kmsi gelmediyse yağ değiştirilmez senede bir yağ mı değişirmiş der ama motor yağı dediğimiz şey mucizevi bir sıvı değil hatta sandığınızdan çok daha çabuk bozulan ve dış etmenlere karşı çok hassas bir sıvı. Sizin durum da bundan ibaret. Bundan sonra senelik yağ ve yağ filtresi bakımlarınızı aksatmayın motorunuz ömürlük olur büyük geçmiş olsun.

  12. #32
    _recoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM 950 Supermoto
    Alıntı degerk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son 3 yıldır sadece kontağı çevirip yürüyorum yazmanız olayı özetlemiş. İçinde yağ olsa da motora zarar gelebilirmiş olacağı varmış diyelim çünkü motor yağı ısınma döngüsüne girdiğinden itibaren ömrü 1 yıldır. Motora konan yağ 1 yıldan sonra hızla özelliğini kaybetmeye başlar. Değişim kmsi gelsin gelmesin motor sağlığı için değişmek zorunda.

    Değişim kmsi gelmediğinden dolayı kmyi doldurana kadar arabasına 2 yıl civarı binen arkadaşım 4-5 Yıldan sonra 40 bin kmdeki arabaya 2 yılda bir yağ değiştirdiği için yatak sardırmıştı. Çoğu kişi kmsi gelmediyse yağ değiştirilmez senede bir yağ mı değişirmiş der ama motor yağı dediğimiz şey mucizevi bir sıvı değil hatta sandığınızdan çok daha çabuk bozulan ve dış etmenlere karşı çok hassas bir sıvı. Sizin durum da bundan ibaret. Bundan sonra senelik yağ ve yağ filtresi bakımlarınızı aksatmayın motorunuz ömürlük olur büyük geçmiş olsun.
    yalnız ona rağmen motorun yağ bitirene kadar çalışması da ne kadar sağlam bi blok olduğunu kanıtlıyor. kısa sürede kaçırıp boşalmadığını farzedersek tabi, öyle olsa tekerde yağ kalıntıları vs olmalıydı.

  13. #33
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistanlı
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    opel corsa'm vardı bir gün özel servise bakım harici bir iş için gitmiştim dedim ki yağa baktılar 1 lt eksik neyse tamamladık ustaya dedim ki yağ lambası yakmadı abi yağ lambası yanacak kadar yağ bittiyse geçmiş olsun dedi bu opel için böyle dedi hafta da bir de olsa çubuğu çek bak dedi en alt seviye ye düşerse ekleme yap 5000 km de 1 lt yakmasında sıkıntı yok dedi

    klasik opelden anlamayan opel ustası. Astra g ile az çekmedim bende yağ problemini. bu tür ustalar yüzünden 2 defa motor indirdik.

  14. #34

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Çok geçmiş olsun.

    Bu saatten sonra sebebin çok da bir önemi yok ama, ileride faydalanabilecekler olur diye bir kaç noktada bişey yazasım geldi.
    Benzin ışığı sarıdır, tüm sarı ışıklar gibi "bana dikkat et" anlamına gelir.
    Kırmızı ışıklar "DUR" anlamı taşırlar, bu yüzden bu ışıklar kırmızıdır, ya da güncel Aprilia'larda da bir mesaj çıkar ve rengine göre turuncu ise servise alo dersin bakarsın vs, veya benzin de turuncu yanar. Ama durulması gereken bir şey ise bu mesaj kırmızı renkler çıkar.
    Ben yağ ışığı görsem kaçla gidiyoram gideyim anında kontağı kapatırım öncelikle. Sonra kenara çekip yağ seviyesine bakarım ki yağ olduğunu görsem bile çalıştırmaya korkarım, pompa cortladıysa karterdeki yağın bana faydası yok.

    Yağ yakması ile ilgili olarak da, belki sonradan yazmışsındır kaçırmışımdır ama egzozdan duman gelip gelmemesine bakılarak yağ kontrolü yapmayın. Düzenli olarak yağın seviyesini ölçmek gerçekten zor bir şey değil.

    Ustalarla ilgili beklentinde NŞA'da haklısın, ancak Türkiye'de değilsin maalesef. :(
    Bizim memleketimizde sorulmadan yapılan işlemler taşıyan checklist'e sahip Borusan "kazıkçıdır", "üç liralık işe beş lira ister". Ha bu arada yetkili servis güzellemesi olmasın bu söylediğim, mevcut durumda Borusan da geçmişte tecrübe ettiğinden kötü, Japon servisleri zaten yıllardır hiç yoklar. O nedenle işte maalesef kendimiz sorumluluk almak zorunda kalıyoruz.
    espresso, mavellen, tommygun ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  15. #35

    Üyelik
    02 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yok.
    Yağ lambası yanınca kesinlikle yürünmemeli. Bize böyle öğretildi. Geçmiş olsun.

  16. #36
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    geçmiş olsun, herkesin motor bir bir yatak sarıyor, artık sıra yavaş yavaş bize gelmeye başladı, benim gsr600 den de çeşitli sesler geliyor ama ilgilenecek maddi durumum yok, küçük sarı renkli tvs apache motorumunda karbüratörü bozuldu ve onu da kullanamıyorum.

    otobüse binmek yerine motorundan sesler gelen gsr600 ile gidip geliyorum işe, bari sakin kullanayım da biraz daha uzun süre dayansın diyorum ama her kullanımda az da olsa ufaktan zorluyorum motoru.

    bakalım forumda yatak sarma sırası kimde yani bu seferde sırayı savdık, azrail bizi yine teğet geçti ama bir sonraki yatak saran kişi ben olurum diye korkuyorum baya.

    ulen ya param olsa gram üzülmem, para var huzur var kardeşim.
    mavellen ve fazil bunu beğendiler.

  17. #37
    stubborn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul/Çatalca
    Motosikleti
    Dominar 250
    Çok geçmiş olsun , ateş düştüğü yeri yakar size tavsiyem başınıza gelen gerçekleştikten sonra kafanızı fazla takmayın (tecrübeyle sabit)hep daha kötüsünü düşünüp kendinizi avutun...

  18. #38
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun, herkesin motor bir bir yatak sarıyor, artık sıra yavaş yavaş bize gelmeye başladı, benim gsr600 den de çeşitli sesler geliyor ama ilgilenecek maddi durumum yok, küçük sarı renkli tvs apache motorumunda karbüratörü bozuldu ve onu da kullanamıyorum.

    otobüse binmek yerine motorundan sesler gelen gsr600 ile gidip geliyorum işe, bari sakin kullanayım da biraz daha uzun süre dayansın diyorum ama her kullanımda az da olsa ufaktan zorluyorum motoru.

    bakalım forumda yatak sarma sırası kimde yani bu seferde sırayı savdık, azrail bizi yine teğet geçti ama bir sonraki yatak saran kişi ben olurum diye korkuyorum baya.

    ulen ya param olsa gram üzülmem, para var huzur var kardeşim.
    Saedece huzur değil, aşırı özgüvende oluyor. Derlerya parayla aşk olmaz. Nah olmaz. Ver parayı bakalım nasıl oluyor.
    mgokhan57 ve fatih.met bunu beğendiler.
    Mey Biter Saki Kalır, Her Renk Solar Haki Kalır, Diploma İnsanın Cehaletini Alsa Da, Hamurunda Varsa Eşeklik, Baki Kalır.

  19. #39
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    çok geçmiş olsun...
    motorun yaşından ve km sinden dolayı yağ yakması normal... keşke 1000 km de yada 2000 km de bir kontrol edip, ne kadar yağ eksiltiyor ( yakıyor) gözlemleseydiniz... ona göre önlem alırdınız...
    benim 2008 model 82000 km de suzuki sv 650, 1500 km de 100 gr civarı eksiltiyor... bu yaz Ankara ya gittiğimde silindir -piston ve sekmanları değiştireceğim...
    kıbrıs ta bana 7-8 defa kitlemiş motor geldi... hepsinde de yağsızlıktan dolayı piston sıkışması olmuştu... silindir-piston-sekman değişimi ile kurtardık... inşallah sizinki de sadece piston sekman ve silindir rektefesi ile kurtarılır... geçmiş olsun tekrardan...

  20. #40

    Üyelik
    19 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul - Bakırköy
    Motosikleti
    BMW F650 GS (2006 Model)
    Nereye ne kadar sıkışmış ortaya çıktı.

    Gerekli parça listesi şöyle:

    Emme Sübabı
    Egzoz Sübabı
    Üst Kapak Contası
    Silindir Alt Conta
    Eksantrik Zinciri
    Otomatik Gergi
    Yağ Filtresi
    Sübap Kayıt Lastikleri
    Segman Takımı

    Toplam = 834 Euro

    Birkaç yere daha fiyat soracağım ama parça fiyatları, dolayısıyla dip toplam çok değişmeyecektir diye tahmin ediyorum.

    Güncel kurla yaklaşık 25.000 TL ediyor.
    espresso bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)